چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟

جهت آشنایی با چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟ با ما همراه شوید. معمولاً یکی از مهم‌ترین اهداف زبان‌آموزان، موفقیت در آزمون آیلتس است. آیلتس یک آزمون تکنیکی است که شرط اصلی موفقیت در آن، تسلط به قواعد آن است. باورش سخت است اما خود افراد بومی انگلیسی هم بدون یادگیری این تکنیک‌ها دستشان به نمره‌های بالای آزمون نمی‌رسد اما ما قصد داریم راه این تسلط را به شما نشان دهیم. پس اگر شما هم نوک تیز پیکان را به سمت نمره‌های بالای آیلتس نشانه‌ رفته‌اید اما به هر دلیلی قصد شرکت در کلاس‌های آمادگی آیلتس را ندارید، با این مقاله همراه ما باشید تا برایتان بگوییم که چطور خودتان در خانه به آمادگی لازم دست پیدا کنید!

خرید کتاب آیلتس

برای آمادگی آیلتس در خانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که درخانه و به‌صورت خودخوان برای آزمون آیلتس آماده شوید، پیش از هر توصیه‌ای باید بگوییم که تا زمان شرکت در آزمون، باید 10 ماه تا یکسال فرصت داشته باشید اما درصورتی‌که فرصتتان از 6 ماه کمتر است باید به فکر شرکت در کلاس‌های فشرده باشید! خب اگر فکرهایتان را کرده‌اید و مطمئن هستید که فرصت کافی در اختیار دارید، در ادامه به شما خواهیم گفت که برای آمادگی آیلتس در خانه چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید.

  1. با تعیین یک هدف دقیق، میخ اول را محکم بکوبید

برای تعیین یک هدف واقعی و دقیق باید بدانید که قصد شرکت در کدام آزمون آیلتس را دارید، جنرال (عمومی) یا آکادمیک (دانشگاهی)؟ چهارچوب هر کدام از آزمون‌ها را بشناسید و باتوجه به اهدافتان آزمون موردنظرتان را انتخاب کنید. به‌علاوه باید دقیقاً مشخص کنید که قصد کسب چه نمره‌ای را دارید؟ و درباره‌ی مفهوم نمره‌ی 7 آیلتس تحقیق کنید. بعد از اینکه به جواب این سوالات رسیدید با اطمینان بیشتری می‌توانید برای یک خودآموزی موفق‌ برنامه بریزید.

  1. سریع و باکیفیت بخوانید

پروسه‌ی آمادگی آیلتس در خانه، به‌معنای حجم زیاد آموختنی‌ها در فرصتی کم است. بنابراین سعی کنید سرعتتان را در مطالعه بالا ببرید. گفته می‌شود که یک زبان‌آموز معمولی، 60 لغت را در یک دقیقه می‌خواند اما کسی که برای نمره 7 آیلتس تلاش می‌کند باید این رقم را به 300 کلمه برساند، یعنی هر ثانیه 5 لغت! پس بهتر است تکنیک‌های لازم برای تندخوانی را یاد بگیرید.

  1. زمان را در مُشت‌ بگیرید

مهم‌ترین عامل موفقیت در آزمون آیلتس مدیریت صحیح زمان است. پس سعی کنید برای هر بخش تنها به قدر لزوم وقت بگذارید و با یک زمان‌بندی درست، تمامی مطالب ضروری را پوشش دهید.

  1. برای تهیه‌ی منابع، بی‌گدار به آب نزنید

بهتر است پیش از تهیه‌ی منابع و پکیج خودخوان آیلتس در خانه حسابی تحقیق کنید و از منابع معتبر و آموزشگاه‌های شناخته‌شده راهنمایی بگیرید. حواستان باشد که کتاب‌های انتشارات معتبر را برای مطالعه انتخاب کنید. پس به دام توصیه‌ی دوستان و اقوام نیافتید و از موسسات معتبر و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

منابع آیلتس

نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس در منزل چگونه است؟

برای موفقیت در هر آزمونی، روش مطالعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، به همین دلیل قصد داریم در این بخش، شیوه‌ی مطالعه‌ی افرادی را که از آزمون آیلتس سربلند بیرون آمده‌اند، برایتان رو کنیم!

  1. زمان‌ را تقسیم بر سه کنید.

این نکته را درمورد اینکه چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟ باید بدانید که پیش از شروع مطالعه، بهترین کار این است که مدت زمانی را که برای آمادگی آیلتس درنظر گرفته‌اید، به سه بخش تقسیم کنید. مثلاً اگر 12 ماه فرصت دارید، آن را به بازه‌های 4 ماهه تقسیم کنید و در پایان هر 4 ماه، فعالیت‌هایتان را مرور کنید و میزان دستاوردهایتان را بسنجید؛ ببینید آیا مطالبی را که برای این مدت در نظر گرفته بودید به پایان رسانده‌اید یا نه؟! برای کدام بخش کمتر وقت گذاشته‌اید؟ و… . به‌این‌ترتیب متوجه خواهید شد که کجای راه هستید و آیا طبق برنامه پیش رفته‌اید یا از آن عقب افتاده‌اید؟

  1. توقف ممنوع! حتی برای یک روز

یادتان باشد که کلک قدیمی شب امتحان خواندن یا وعده‌ی چندبرابر خواندن از فردا، به‌هیچ‌وجه برای آیلتس جواب نمی‌دهد! موفقیت در این آزمون به یک پیگیری مستمر احتیاج دارد و هر وقفه‌ای هرچند کوتاه می‌تواند شما را از برنامه‌هایتان عقب بیاندازد.

  1. تست‌زنی را زود شروع نکنید.

یکی از بزرگترین اشتباهات خودخوان‌ها، شروع زودهنگام تست‌زنی است، آن هم با استفاده از سوالات واقعی آیلتس! توصیه‌ی افراد موفق این است که تست زدن را در بازه‌ی سوم زمان‌بندی‌تان شروع کنید. چون تا آن وقت، هم به سطح مناسبی رسیده‌اید و هم می‌توانید اشکالاتتان را ردیابی و رفع کنید.

  1. با شرکت در آزمون‌های آزمایشی خودتان را محک بزنید.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی آیلتس به شما کمک می‌کند تا با شرایط و محیط آزمون بهتر آشنا شوید و تکنیک‌ها و مهارت‌هایی را که آموخته‌اید به چالش بکشید. مهم‌تر اینکه متوجه می‌شوید در کدام یک از مهارت‌های چهارگانه (Listening، Speaking، Writing، Reading) ضعف دارید.

  1. درصورت لزوم از دیگران کمک بگیرید.

بعد از اتمام منابع خودخوان می‌توانید چند جلسه در کلاس‌های آیلتس شرکت کنید. خصوصاً اگر از برنامه‌هایتان عقب افتادید و کمتر از سه ماه تا آزمون فرصت داشتید. چون صرف هزینه برای چند جلسه کلاس آیلتس مطمئناً خیلی بهتر از شکست در آزمون اصلی و متحمل شدن هزینه‌ی میلیونی آیلتس برای بار دوم یا چندم است.

معرفی بهترین منابع و پکیج خودخوان آیلتس در خانه

در ادامه  برای این موضوع که چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟ باید بگویییم که اگر در میان توصیه‌های مختلف برای انتخاب یک منبع مناسب سردرگم مانده‌اید، پس بگذارید با معرفی یک پکیج خودخوان آیلتس، کار را برایتان ساده کنیم. پکیجی که شامل این کتاب‌هاست:

  1. Grammar for IELTS

کتاب Grammar for IELTS یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات کمبریج است. خوب است بدانید که این انتشارات طراح و موسس آزمون آیلتس است! با اینکه همین دلیل برای پرفروش شدنش کافی است اما با مطالعه‌ی کتاب متوجه خواهید شد که این اعتبار دلایل دیگری هم دارد؛ از جمله اینکه با درس‌های دو صفحه‌ای‌اش نکات گرامری را بسیار ساده و روان برایتان توضیح می‌دهد و بعد از آن با ارائه‌ی تمرین‌ها و مثال‌های مختلف کمک می‌کند تا درک بهتری از این قواعد پیدا کنید.
فرقی نمی‌کند که قصد شرکت در آزمون جنرال را دارید یا آکادمیک! درهرصورت این کتاب با ارائه‌ی متن‌هایی مطابق با هر دو نوع آزمون، شما را برای هدفتان آماده می‌کند. فایل صوتی همراه کتاب هم توانایی Listening و Speakingتان را بهبود می‌دهد.

  1. Vocabulary for IELTS

یادگیری لغات ضروی با استفاده از کتاب آمادگی آیلتس برای آمادگی آیلتس در خانه ، نیازمند منبع معتبری مثل Vocabulary for IELTS است. با مطالعه‌ی این کتاب نه‌تنها به لغات و اصطلاحات مسلط می‌شوید، بلکه با پاسخ دادن به آزمون‌های مختلف موجود در کتاب، آموخته‌هایتان را در حافظه‌ی بلندمدت تثبیت می‌کنید.

  1. IELTS Trainer

کتاب IELTS Trainer شامل 6 آزمون است که 4 تای آن از نوع آیلتس آکادمیک است و 2 تست دیگر از نوع جنرال. این کتاب در کنار این تست‌ها، اطلاعات و مباحث اصلی آیلتس را هم به شما ارائه می‌کند و با کمک انواع تمرین‌ها و نمونه متن‌ها، توانایی نوشتاری‌تان (writing) را بالا می‌برد. همچنین فایل صوتی موجود در CD ضمیمه‌ی کتاب، تمرین‌های شنیداری (Listening) مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد.

  1. IELTS in one sight

مجموعه‌ی شناخته‌شده‌ی «آیلتس در یک نگاه» شامل 40 عنوان کتاب تخصصی آمادگی آیلتس است که با ارائه‌ی آموزش‌های ضروری، انواع تست و نسخه‌ی صوتی کتاب‌ها، به شما در تقویت مهارت چهارگانه‌ی زبان یاری می‌کند.

کلام آخر

همان‌طورکه متوجه شدید چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟ آمادگی برای آیلتس یک راه سر راست و یا حرکت از نقطه‌ی A به B نیست که راحت و مستقیم جاده را بگیرید و یک نفس برانید بلکه باید طبق یک نقشه و با یک زمان‌بندی مشخص پیش بروید. گاهی پیش می‌آید که یک مسیر را دوبار یا چند بار طی کنید! یک وقت هم لازم است کناری بایستید و بعد از رفع ضعف و کاستی‌ها دوباره حرکت کنید.

اما خبر خوب اینکه شما می‌توانید با تهیه پک‌های خودآموز آیلتس  یا شرکت در کلاس خصوصی آیلتس از سفیرمال این راه را برای خودتان ساده‌تر کنید. چراکه این پک‌ها حاوی کتاب‌هایی است که با داشتن انواع تمرین‌ها و مثال‌های متنوع و ارائه‌ی پاسخنامه، تمام آنچه را که برای آمادگی آیلتس در خانه نیاز دارید، دراختیارتان می‌گذارد. پس بهتراست با تهیه‌ی بهترین منابع و پکیج خودخوان آیلتس در خانه از سفیرمال، به‌جای صرف زمان برای پیدا کردن منابع مناسب، فرصت بیشتری را به مطالعه و آماده‌سازی اختصاص دهید.

اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، برای رسیدن به نمره ایده‌آل در این آزمون باید از نقاط ضعف و قوت خود آگاه باشید. با ثبت نام در سرویس تصیحیح اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس سفیر، شما می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و نسبت به رفع اشکالات خود اقدام نمایید. مهارت Speaking و Writing شما توسط اساتید مجرب آیلتس و ممتحنین ماک در شرایطی کاملا مشابه با آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار گرفته و فیدبک به شما داده خواهد شد.

سرویس تصحیح اسپیکینگ آیلتس سفیر شامل مراحل زیر است:

  1. Oral exam
  2. Evaluation
  3. Remedial help
  4. Practice

سرویس تصحیح رایتینگ آیلتس سفیر شامل مراحل زیر است:

  1. Writing Correction
  2. Evaluation
  3. Remedial help

مطالب مرتبط:
منابع خودآموز آیلتس
راهنمای آزمون آیلتس
موفقیت در آزمون آیلتس
بهترین کتاب‌های لغت آیلتس
بهترین کتاب‌های گرامر آیلتس
یادگیری زبان انگلیسی خودآموز
بهترین کتاب ‌های رایتینگ آیلتس
چه کتابهایی برای آیلتس بخوانیم؟
معرفی کتاب نمونه سوالات آیلتس
کسب نمره 7 در آزمون آیلتس IELTS
چگونه از طریق فیلم زبان یاد بگیریم؟
برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟
بهترین آموزشگاه آیلتس چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

  • سفیرمدیا
  • اردیبهشت 4, 1402

۲ دیدگاه برای “چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟”

  1. سلام ممنون برای معرفی منابع خودخوان آیلتس. من خیلیها رو میشناسم که سلف استادی کردن و تو آیلتس موفق بودن ولی خب خیلی کار آسونی هم نیست. من خودم از کتاب آمادگی آیلتس Cambridge official guide to IELTS هم استفاده کردم و خیلی راضی بودم چون که نمونه سئوال آیلتس داشت و خیلی کمک کرد. البته من کلاس آیلتس هم رفتم و فقط خودخوان نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه