تسک 1 رایتینگ آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک

تسک 1 در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسبت به تسک 2 از اهمیت کمتری برخوردار است و به همین دلیل نمره کمتری را نیز به خود اختصاص می‌­دهد. برای پاسخ دادن به سوال مطرح شده در این بخش هم در آزمون جنرال و هم در آزمون آکادمیک 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است و یک متن 150 کلمه‌­ای برای پاسخ به سوال این بخش کافی است. بر خلاف تسک دو در بخش رایتینگ آزمون آیلتس ، تسک 1 آزمون جنرال و آکادمیک با هم کاملا متفاوت هستند.

تسک 1 آزمون آیلتس IELTS جنرال:

این تسک Task یک نامه است که معمولا به صورت formal رسمی یا semi-formal نیمه رسمی نوشته می‌­شود. مشکلی که اکثر زبان آموزان با آن مواجه هستند انتخاب لحن مناسب برای نوشتن این نوع رایتینگ است. برای رفع این مشکل صورت سوال مطرح شده را به دقت بخوانید، اگر نامه خطاب به رئیس‌تان باید نوشته شود برای آن لحن رسمی‌تر و اگر موضوع دعوت از یک دوست یا معذرت خواهی است می­‌توانید از لحن نیمه رسمی استفاده کنید. نکته مهم پس از انتخاب لحن این است که که بدانیم در نامه های با لحن رسمی نباید از phrasal verb ها استفاده کنیم بدلیل اینکه اکثرا Phrasal verb ها لحن نامه را informal می­‌کنند.

راهنمای آزمون آیلتس

رایتینگ تسک 1 در آزمون آیتس جنرال 3 بخش دارد. بخش اول Introduction ، بخش دوم Main body بخش سوم Ending نامیده می­‌شود و با پاراگراف پایانی در رایتینگ تسک 2 که conclusion نام دارد، کاملا متفاوت است. در Ending نامه ها شما نیازی به تاکید مجدد روی نظر یا ایده خود ندارید و می­‌توانید یا یک یا دو جمله مثل مشتاق دیدار شما هستم یا I am looking forward to seeing you نامه خود را به اتمام برسانید. به مثال هایی از سوالات مرتبط با تسک 1 آزمون جنرال توجه کنید.

 

  • A formal complaint

You have eaten at a restaurant and it was such a terrible experience that you have decided to inform the manager by letter of what happened, and that you want your money back. Things to include:

– Facts. You need to be concise but explain what happened.

– Polite. No one responds to insults.

– Outline what you wish from this. What do you want to happen?

– Firmness. You want to be taken seriously.

  • Your internet connection has been slow and intermittent.

Write a letter to your internet service provider to complain. In the letter:

– Describe the problem and why you are unhappy

– Arrange for an engineer to visit your home

– Request a reduction in your bill

Writing-task1

تسک 1 آزمون آکادمیک:

تسک 1 در آزمون آیلتس آکادمیک در مقایسه با تسک 1 آزمون آیلتس جنرال کاملا متفاوت است. این تسک به 3 مدل مختلف سوال رایتینگ تقسیم بندی می­‌شود.

نوع اول رایتینگ تسک 1 به تجزیه و تحلیل 4 نوع چارت متفاوت اختصاص دارد که به BAR chart , PIE chart , LINE chart , table شناخته می­‌شوند. ممکن است در صورت سوال از شما خواسته شود تا دو چارت را با هم مقایسه کنید آنها را تجزیه و تحلیل کنید یا فقط یک چارت باشد و از شما خواسته شده باشد تا آن را تفسیر کنید.

نوع دوم رایتینگ تسک 1 در آزمون آکادمیک Map نام دارد و در این نوع سوال 2 نقشه در اختیار شما قرار می‌­گیرد یکی در مربوط به 10 یا 20 سال پیش و دیگری مربوط به زمان حال و از شما خواسته می‌­شود تا تفاوت­‌های نقش‌هها با یکدیگر را توصیف کنید و توضیح دهید و به جزئیات مهم این تفاوت­‌ها بپردازید. این نوع رایتینگ به 4 بخش اصلی تقسیم می‌شود Introduction ،overview و Main body. در این نوع رایتینگ اگر Introduction شما کوتاه باشد شما می­‌توانید پاراگراف overview خود را به پاراگراف Introduction متصل کنید و به جای 4 پاراگراف 3 پاراگراف بنویسید.

نوع سوم رایتینگ تسک 1 در آزمون آکادمیک Flow chart یا Process نام دارد. در این نوع رایتینگ مراحل تولید یک کالا در یک خط تولید مواد غذایی و یا کاغذ یا … قرر داده شده و از شما در خواست می­‌شود تا این پروسه را با نظم و ترتیب توضیح دهید. در این مدل از رایتینگ باید 4 پاراگراف مجزا نوشته شود . پاراگراف اول یا Introduction می‌­تواند حتی 1 جمله داشته باشد. پاراگراف دوم که بسیار مهم است Overview نامیده می­‌شود و دو پاراگراف آخر به نام Main body شناخته می­‌شوند.

یکی از بزرگترین تفاوت‌های تسک1 و تسک 2 آزمون رایتینگ آیلتس پاراگراف Overview است. در پاراگراف Overview تسک 1 رایتینگ آکادمیک به هیچ عنوان اجازه استفاده از Opinion یا نظر شخصی­مان را نداریم و در صورت استفاده از نظر شخصی نمره بسیار زیادی از دست خواهید داد. به مثال هایی از تسک 1 آزمون آکادمیک توجه کنید.

 

  • The illustrations show how chocolate is produced.
    Summarize the information by selecting and reporting the main features and make Comparisons where relevant.Write at least 150 words.

 

  • The chart shows components of GDP in the UK from 1992 to 2000.Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant. Write at least 150 words.

 

  • The pie chart shows the percentage of persons arrested in the five years ending 1994 and the bar chart shows the most recent reasons for arrest.
    Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
    Write at least 150 words.

 

  • The line graph shows the number of books that were borrowed in four different months in 2014 from four village libraries, and the pie chart shows the percentage of books, by type, that were borrowed over this time.
  • Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant. Write at least 150 words.

 

برای نوشتن یک رایتینگ خوب و موفق و گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، نیاز به استفاده از منابع خوب تقویت رایتینگ آیلتس است. با انتخاب بهترین کتاب‌های writing ایلتس می‌توانید گام به گام به هدف خود نزدیک‌تر شده و تکنیک‌های لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس را کسب نمایید. 

اگر در پروسه آمادگی آزمون آیلتس هستید و دغدغه شما تقویت مهارت Writing است ، یکی از بهترین راهکارها داشتن یک معلم برای تصحیح رایتینگ شما است. با این کار شما از نقاط ضعف و ایرادات خود آگاه می‌شوید و می‌توانید با رفع آن‌ها در Writing های بعدیتان، به نمره بالاتری در این مهارت برسید. رایتینگ شما توسط اساتید مجرب آیلتس و ممتحین ماک تصحیح شده و فیدبک کامل به شما داده خواهد شد.

علاوه‌براین، ممتحن منابع مورد نیاز برای بهبود نمره و رفع اشکال را به شما معرفی کرده و به شما راهکار ارائه خواهد کرد. سرویس تصحیح رایتینگ آیلتس سفیر شامل مراحل زیر است:

  1. Writing Correction
  2. Evaluation
  3. Remedial help

مطالب مرتبط:
کتاب گرامر آیلتس
معرفی ۴ کتاب reading آیلتس
کتاب لغت آیلتس
منابع خودخوان آیلتس
چگونه در خانه ایلتس بخوانیم

 

۶ دیدگاه برای “تسک 1 رایتینگ آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک”

  1. درمورد ساختار کلی رایتینگ آیلتس بیشتر توضیح میدین ؟ و بهترین کتاب برای تقویت رایتینگ آیلتس چه کتابی هستش؟

    • رایتینگ آیلتس ۶۰ دقیقه از زمان امتحان را به خودش اختصاص می دهد و از دو بخش Task تشکیل شده است. تسک ۱ در بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال نوشتن نامه و در بخش رایتینگ آزمون آکادمیک تفسیر چارت یا جدول است و نیاز است برای آن ۱۵۰ کلمه نوشته شود. تسک ۲ بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک نوشتن Essay است و لازم است برای آن ۲۵۰ کلمه نوشته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات تکمیلی در خصوص رایتینگ آزمون آیلتس Task 1 و task 2 را مطالعه فرمایید.
      شما همچنین می توانید بهترین کتاب هایی که برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس در بازار موجود هستند را از طریق لینک زیر تهیه نمایید.
      خرید بهترین کتاب های تقویت رایتینگ آیلتس

  2. خیلی ممنون از توضیحات کاملتون. من باید آیلتس آکادمیک شرکت کنم و نمره ۷ به بالا در این بخش نیاز دارم (برای پذیرش دانشگاه) … شنیدم که تسک ۲ رایتینگ آکادمیک از تسک ۱ نمره اش بالاتره … آیا این درسته؟ چون من شنیدم تسک ۱ آکادمیک خیلی سخته و نمیشه یاد گرفت. لطفا راهنماییم کنید.

    • دوست عزیز، همانطور که در مقاله راهنمای جامع بخش رایتینگ آزمون آیلتس هم اشاره کردیم، تسک ۲ به نسبت تسک ۱ نمره بیشتری داره و نیاز هست که شما متن ۲۵۰ کلمه ای برای پاسخ به این سوال بنویسید. توصیه ممتحنین و مدرسین آیلتس این است که با توجه به وزن بیشتر تسک ۲ شما زمان بیشتری را به تمرین و نوشت تسک ۲ رایتینگ در آزمون آیلتس اختصتص دهید و چندین و چند مطلب بنویسید و تصحیح کنید، رایتینگ های تصحیح شده توسط ممتحنین را بخوانید و رفته رفته مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید. بهتر است برای تقویت رایتینگ در تسک ۱ و آشنا شدن گام به گام با نحوه نوشتن این تسک از کتاب هایی که به همین منظور طراحی و چاپ شده اند استفاده کنید.
      خرید پک آموزش IELTS Writing

  3. لطفا درباره اصطلاحات متداول در نامه‌ها اداری و رسمی یا دوستانه و غیر رسمی نیز توضیح دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه