بهترین کتاب تلفظ سطح مبتدی

تلفظ صحیح انگلیسی و داشتن لهجه خوب و استاندارد، هرچند هدف اصلی آموزش زبان در سال‌های اخیر نبوده و متخصصین عرصه آموزش، “قابل فهم” بودنِ تلفظ کلمات را بسیار مهم‌تر از دقیق بودنِ آن می‌دانند، بسیاری از زبان آموزان همچنان به دنبال راه‌ها و روش‌های مختلف برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی خود هستند.

واقعیت آن است که تلفظ غلط کلمات آن هم توسط یک بزرگسال، می‌تواند باعث خجالت شده و اعتماد به نفس شخص را در زمان صحبت کردن به زبان انگلیسی کم کند، بنابراین حتی اگر داشتن لهجه غلیظ و استاندارد آمریکایی یا انگلیسی را به عنوان هدف نهایی یادگیری زبان ندانیم، بهتر است با معرفی روش‌ها و منابع آموزش تلفظ صحیح انگلیسی، زبان آموزان را راهنمایی کنیم.

در ادامه این مطلب به معرفی بهترین کتاب های آموزش تلفظ برای سطح مبتدی خواهیم پرداخت تا راه و روش تقویت لهجه را به افرادی که در ابتدای راه یادگیری زبان هستند، نشان دهیم.

کتاب Pronunciation in Use Elementary مبتدی

کتاب Pronunciation in Use سطح Elementary یکی از بهترین کتابهای تقویت تلفظ سطح مبتدی است که دارای سی دی و پاسخنامه بوده و در نتیجه به راحتی به صورت خودآموز قابل استفاده است. این کتاب شامل 50 درس تلفظ بوده و به 5 بخش اصلی تقسیم می‌شود.

بخش اول در مورد نحوه بیان و نوشتن صداهای مختلف و ترکیب آنهاست. بخش دوم درباره‌ی ترکیب صداها و ساخت کلمات است، بخش سوم تلفظ جملات و عبارات را آموزش داده و بخش چهارم در مورد تلفظ در مکالمات توضیح می‌دهد.

بخش پایانی کتاب شامل تعدادی جدول مانند Phonemic symbols، Sound pairs و From spelling to sound بوده و نحوه تلفظ صحیح اعداد و اسامی جغرافیایی را آموزش می‌دهد. در هر درس تمرین‌های متنوعی برای تمرین نکات درس طراحی شده است. این کتاب تلفظ صحیح بریتیش را به زبان آموزان سطح مبتدی آموزش می‌دهد.

کتاب Tree or Three

در کتاب Three or Tree که برای تقویت تلفظ سطح مبتدی طراحی شده است، تلفظ صحیح هر یک از صداهای انگلیسی در هر درس تدریس می‌شود. این کتاب 47 درس دارد و با توجه به وجود پاسخنامه و سی دی به صورت خودآموز قابل استفاده است.

تمرکز اصلی این کتاب روی آموزش Phonetics و تلفظ صحیح بریتیش است. این کتاب در مقایسه با کتاب Pronunciation in Use مطالب ساده‌تری دارد و به زبان آموزانی که از سطح پایه و بدون پیش زمینه یادگیری انگلیسی را شروع کرده‌اند توصیه می‌شود.

دیکشنری سطح مبتدی

علاوه بر دو کتاب فوق که به صورت تخصصی به عنوان کتاب آموزش تلفظ سطح مبتدی نوشته شده‌اند، تمامی دیکشنری‌های سطح Elementary نیز می‌توانند به زبان آموزان سطح برای یادگیری تلفظ صحیح لغات کمک کنند. نکته مثبت استفاده از دیکشنری برای تقویت تلفظ این است که شما می‌توانید هم تلفظ آمریکایی و هم تلفظ بریتیش را در تمامی دیکشنری‌های استاندارد پیدا کنید.

همانطور که می‌دانید دو روش برای پیدا کردن تلفظ صحیح کلمات در دیکشنری وجود دارد. اگر شما از دیکشنری آنلاین استفاده می‌کنید، می‌توانید از فایل صوتی آن استفاده کرده و تلفظ کلمه را به آمریکایی و بریتیش بشنوید.

در صورتی‌که دسترسی به اینترنت ندارید و یا از دیکشنری کاغذی استفاده می‌کنید لازمست از علائم قراردادی بین المللی که تحت عنوان Phonetics شناخته می‌شوند برای پیدا کردن تلفظ کلمات استفاده کنید.

در تمامی دیکشنری‌ها، بخشی به عنوان راهنمای استفاده از علائم فونتیک انگلیسی و معنی آنها با استفاده از کلمات ساده و آشنا وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها به راحتی می‌توانید، تلفظ لغات انگلیسی را یاد بگیرید.

نکات کلیدی تقویت تلفظ انگلیسی در سطح مبتدی

نکته مهمی که لازمست در نظر بگیریم اینست که نحوه استفاده از کتاب تلفظ سطح مبتدی تاثیر بسزایی در میزان یادگیری زبان آموزان دارد. مطالعه و انجام دادن تمرین‌های کتاب هر چند بسیار مفید هستند ولی به تنهایی به تقویت تلفظ منجر نخواهند شد.

برای بهره برداری هر چه بیشتر از کتاب بهتر است بارها و بارها به کلمات و جملاتی که در فایل صوتی کتاب هستند گوش دهید و آن ها را عینا تکرار نمایید. صدای خود را ضبط کرده و آن را با نحوه تلفظ کلمه یا جمله در فایل صوتی مقایسه کنید.

به یاد داشته باشید، یادگیری زبان نیاز به استمرار و تمرین دارد، پس زود ناامید نشوید و همواره به یاد داشته باشید که هیچکس از شما انتظار ندارد مثل یک آمریکایی یا انگلیسی، لغات را تلفظ کنید. مادامی که تلفظ شما برای شنونده قابل فهم باشد و معنی لغات به دلیل تلفظ اشتباه شما عوض نشود، شما در مسیر درست قرار دارید.

پس از اتمام مطالعه کتاب تقویت تلفظ سطح مبتدی، برای ادامه فرایند یادگیری می بایست به مطالعه کتاب های آموزش تلفظ سطح متوسطه بپردازید.

مطالب مرتبط:
تقویت دایره لغات انگلیسی
تسلط کامل به زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی در 50 روز
9 اشتباه رایج تلفظ در زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی بصورت خودآموز
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

یک دیدگاه برای “بهترین کتاب تلفظ سطح مبتدی”

  1. کاملا درسته وقتی میخوام حرف بزنم از ترس اینکه غلط تلفظ کنم و خجالت بکشم اعصابم بهم میریزه. از راهکارها ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه