کتاب تلفظ سطح متوسطه

در زبان انگلیسی دو تلفظ استاندارد با نام‌های لهجه آمریکایی و لهجه بریتیش وجود دارد، هرچند متخصصین حوزه آموزش زبان معتقدند تمامی لهجه‌ها و تلفظ‌ها تا زمانی که درک مطلب را تحت تاثیر قرار ندهد قابل قبول هستند.

به عبارت دیگر، تا زمانی که تلفظ لغات به نحوی باشد که معنی کلمه تغییر نکند و شنونده بتواند متوجه منظور شما شود، نیازی نیست دقیق مانند یک آمریکایی یا انگلیسی کلمات را تلفظ کنید.

در عین حال، تمایل به داشتن لهجه خوب و استاندارد همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های زبان‌آموزان مطرح و راه حل‌های متفاوتی برای آن ارائه شده است. یکی از بهترین روش‌های یادگیری تلفظ صحیح لغات، استفاده از کتاب آموزش تلفظ انگلیسی است. در ادامه این مطلب بهترین کتاب تلفظ سطح متوسطه را معرفی خواهیم کرد.

کتاب Pronunciation in use اینترمدیت

کتاب pronunciation in use سطح متوسطه برای زبان آموزان سطح pre-intermediate و intermediate طراحی شده و تلفظ بریتیش کلمات را آموزش می‌دهد. این کتاب که یکی از بهترین کتاب‌های تلفظ انگلیسی سطح متوسط است، 60 درس دارد که در آن نحوه بیان و نوشتن صداهای مختلف، ترکیب صداها و ساخت کلمات و جملات و همچنین تلفظ صحیح در مکالمات آموزش داده شده است.

یکی از ویژگی‌های خوب کتاب Pronunciation in Use Intermediate استفاده از تمرین‌ها و فعالیت‌های متنوع است. علاوه براین، فایل صوتی و پاسخنامه در انتهای کتاب به زبان آموزان امکان استفاده از آن را به صورت خودآموز می‌دهد. در کتاب Pronunciation in Use سطح متوسطه، تست تلفظ، راهنمای تلفظ صحیح، stress در جملات و همچنین جدول علائم فونتیک انگلیسی نیز وجود دارد.

کتاب Ship or Sheep

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های آموزش تلفظ سطح متوسطه، کتاب Ship or Sheep است. در این کتاب هم تلفظ بریتیش لغات به همراه نکات مربوط به stress و intonation آموزش داده شده است.

کتاب Ship or Sheep همراه با پاسخنامه و فایل صوتی بوده و میتواند به صورت خودآموز مورد استفاده قرار گیرد. آموزش علائم فونتیک انگلیسی و مرور و تمرین مطالب با فعالیت‌های جالب و متنوع از دیگر ویژگی‌های این کتاب آموزش تلفظ سطح متوسطه است.

دیکشنری سطح متوسطه

استفاده از دیکشنری استاندارد و مناسب سطح یکی از بهترین روشهای یادگیری تلفظ صحیح لغات است. در صورتی‌که زبان آموزان سطح متوسطه هستید، دیکشنری مناسب سطح خود را تهیه کنید و با استفاده از علائم فونتیک و یا فایل‌های صوتی تلفظ صحیح لغات را یاد بگیرید و تمرین کنید.

نکات کلیدی تقویت تلفظ انگلیسی

تمرین و تکرار کلید موفقیت در یادگیری تلفظ صحیح کلمات است. تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی و همچنین گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی می‌تواند کمک شایانی به تقویت تلفظ انگلیسی نماید.

جملاتی که می‌شنوید را بارها و بارها تکرار و سعی کنید عینا مشابه هنرپیشه یا خواننده بیان نمایید. شما همچنین می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و به نحوه تلفظ خود گوش دهید و آن را با تلفظ استاندارد مقایسه کنید. این کار به شما کمک می‌کند ایرادات خود را برطرف کرده و به تلفظ صحیح کلمات نزدیک‌تر شوید.

پس از اتمام مطالعه کتاب تقویت تلفظ سطح متوسطه، برای ادامه فرایند یادگیری می بایست به مطالعه کتاب های آموزش تلفظ سطح پیشرفته بپردازید.

مطالب مرتبط:
تقویت دایره لغات انگلیسی
تسلط کامل به زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی در 50 روز
9 اشتباه رایج تلفظ در زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی بصورت خودآموز
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه