بهترین کتاب تلفظ سطح پیشرفته

زبان آموزان سطح پیشرفته، معمولا تسلط کافی روی تلفظ اکثر لغات انگلیسی دارند. علیرغم این همچنان ممکن است نحوه تلفظ جملات آنها ممکن است با native speakerها متفاوت باشد. به عبارت دیگر، زبان آموزان در این سطح بیشتر به دنبال تقویت لهجه، یادگیری intonation صحیح و تغییر آهنگ صدا در زمان صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند. به همین دلیل، بیشتر کتاب‌های تلفظ سطح پیشرفته، روی تقویت یکی از دو لهجه استاندارد انگلیسی – آمریکایی یا بریتیش – تمرکز دارند. بسیاری معتقدند تنها راه تقویت لهجه انگلیسی، دیدن فیلم و سریال و گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی است، در حالیکه کتاب‌های خوب بسیاری وجود دارند که هدفمند و سیستماتیک قوانین تلفظ صحیح جملات در انگلیسی را به شما یاد می‌دهند. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌های تلفظ سطح پیشرفته خواهیم پرداخت.

کتاب American Accent Training

کتاب آمریکن اکسنت ترینینگ 17 درس دارد و با هدف آموزش لهجه آمریکایی طراحی شده است. در این کتاب، نحوه تلفظ صداهای مختلف در لهجه آمریکایی، آهنگ صدا یا intonation و همچنین stress لغات و جملات آموزش داده شده است. این کتاب دارای تمرین‌های متنوع، فایل صوتی و پاسخنامه بوده و به صورت خودآموز قابل استفاده است.

کتاب Get Rid of Your Accent

کتاب Get rid of your accent تلفظ صحیح تمامی صداها در زبان انگلیسی را به شما آموزش داده و با فعالیت‌های متنوع نحوه تلفظ در جمله را با شما تمرین می‌کند. با استفاده از این با علائم فونتیک زبان انگلیسی آشنا می‌شوید، نحوه عملکرد اندام‌های تلفظ و بیان (speech organs) را یاد می‌گیرید و در مورد روش‌های یادگیری تلفظ و لهجه انگلیسی بیشتر مطالعه می‌کنید.  تمرکز این کتاب بر روی آموزش تلفظ صحیح کلمات بریتیش است.

کتاب Pronunciation in Use پیشرفته

کتاب Pronunciation in Use  سطح پیشرفته 60 درس دارد و لهجه‌های مختلف انگلیسی، تفاوت تلفظ لغات در مکالمات سریع و آهسته، تلفظ صحیح جملات و اهمیت intonation یا آهنگ صدا و همچنین تلفظ صحیح در موقعیت‌های رسمی مانند مکالمات تجاری و آکادمیک را آموزش می‌دهد. این کتاب از بهترین کتاب‌های تلفظ سطح پیشرفته است و با فعالیت‌های متنوع نیازهای خاص زبان آموزان این سطح را برطرف می‌کند.

نکات طلایی تقویت تلفظ در سطح پیشرفته

زبان آموزان سطح advanced قاعدتا مشکل چندانی برای تلفظ صداها و لغات زبان انگلیسی ندارند و با توجه به تجربه‌ای که در به صحبت کردن به زبان انگلیسی دارند، قوانین مربوط به تلفظ را نیز به خوبی می‌دانند. آنچه باید در این سطح بیشتر مورد توجه قرار گیرد، نحوه تلفظ صحیح لغات در جمله، آهنگ صدا یا intonation و همچنین stress  کلمات و جملات است. برای آشنایی با انواع مختلف intonation در زبان انگلیسی و نحوه صحیح تلفظ آنها، روی لینک کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط:
بهترین کتاب تلفظ سطح متوسطه
علائم فونتیک زبان انگلیسی
بهترین کتاب تلفظ سطح مبتدی
چرا برای یادگیری زبان ویدیو نگاه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه