6 دلیل برای اینکه یادگیری زبان برای کودکان مهم است

مهم نیست که چه برنامه ای برای آینده دارید، صحبت کردن به بیش از یک زبان همیشه یک مهارت فوق العاده مفید است. این به ویژه در مورد کودکان صادق است. همانطور که آنها در سنین نوجوانی رشد می‌کنند، تمرین مهارت های زبانی جدید بستری را برای آنها فراهم می‌کند تا جهان را از منظری کاملاً جدید درک کنند و در عین حال آنها را تشویق به پذیرش آداب و رسوم و تفاوت های ظریف فرهنگی جدید می‌نماید.

یادگیری زبان، مزایای دیگری نیز دارد چرا که زبان‌ حس همدلی و درک کودکان را نسبت به دیگران در زمان حیاتی رشدشان پرورش می‌دهد و از طرفی مسیرهای جدیدی را برای موفقیت حرفه‌ای در یک محیط کار جهانی را جلوی راه آنها باز می‌کند.
در ادامه این مطلب، شش دلیلی که چرا باید فرزندتان را در مسیر دوزبانگی قرار دهید را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.

1. قرار گرفتن در معرض زبان، باعث افزایش حس همدلی می شود.

وقتی بچه‌ها زبان جدیدی یاد می‌گیرند، با آداب و رسوم و ارزش‌های متعلق به یک جامعه متفاوت آشنا می‌شوند. این امر آنها را تشویق می‌کند تا از دریچه جدیدی فکر کنند و حساسیت فرهنگی خود را بهبود بخشند.

2. دوزبانه بودن باعث سلامتی می‌شود.

صحبت کردن به چند زبان می تواند شروع زوال عقل را به تاخیر انداخته و روند آن را کند نماید. در زمان یادگیری یک زبان جدید، مغز باید راه های کاملا جدیدی برای پردازش اطلاعات با استفاده از گیرنده های مختلف پیدا کند و این به محافظت از عملکرد آن کمک می‌کند. به یک ماشین قدیمی فکر کنید که سال ها در گاراژ خوابیده است.

شروع مجدد موتور پس از سالها عدم فعالیت در مقایسه با همان مدلی که با دقت و به طور منظم رانندگی می‌شود، بسیار دشوارتر خواهد بود. به این امر در اصطلاح آکادمیک “ذخیره شناختی” گفته می‌شود و یادگیری زبان در زمان کودکی به آن کمک شایانی می‌کند.

یادگیری همزمان دو زبان

3. کودکان، زبان را بهتر یاد می‌گیرند.

حتما شما هم شنیده‌اید که یادگیری هر چیزی از جمله زبان در سنین کودکی راحت‌تر و سریع‌تر اتفاق میفتد. یکی از دلایلی که دانشمندان برای توضیح این امر مطرح می‌کنند، brain lateralization است. مغز انسان تا سن 13 سالگی ظرفیت بالاتری برای جذب اطلاعات جدید و یادگیری مطالب و مهارت‌های مختلف دارد. از طرفی، کودکان با فراغ بال بیشتری یادگیری را دنبال می‌کنند و فرصت بیشتری برای تمرکز روی مهارت آموزی و زبان آموزی دارند.

4. دانستن بیش از دو زبان، به کسب درآمد بیشتر در بزرگسالی منجر می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان داده است که بین دانستن چند زبان (multilingualism) و پتانسیل کسب درآمد بیشتر در بزرگسالی، رابطه مستقیم وجود دارد. دلیل این امر آنست که مجموعه مشاغل در دسترس برای افرادی که زبان بلد هستند، گسترده‌تر است، زیرا فرصتهایی برای یافتن موقعیت شغلی در کشورهای دیگر وجود دارد و کارفرمایان برای این مجموعه مهارت ارزش قائل هستند زیرا با مهارت‌های ارتباطی قوی و طرز فکر بین المللی مرتبط است.

5. یادگیری زبان، جهان بینی کودکان را گسترش می‌دهد.

هر زبانی سبک، اصطلاحات، ارجاعات فرهنگی و میراث خاص خود را دارد. کودکانی که در معرض این ویژگی‌ها و ایده‌ها، واژگان جدید و تنوع دستوری قرار می‌گیرند، خود را به ابزارهایی مجهز می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کنند تا جهان را به روش‌های کاملاً جدیدی درک کنند.

آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان

6. اکثر مردم به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند.

خوب، نمی‌توانیم مطمئن باشیم، اما طبق اجماع عمومی، اکثر مردم روی کره زمین چند زبانه هستند. برخی از دلایل این امر شامل تاریخچه استعمار و عصر مدرن جهانی شدن است. بنابراین، شخصی که فقط به زبان مادری خود تکلم کند در جهان امروزی دچار چالش خواهد شد.

با توجه به تمام موارد ذکر شده در این مطلب می‌توان نتیجه گرفت که یادگیری زبان دوم در سنین کودکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر در گذشته نه چندان دور، یادگیری زبان به عنوان یک تفریح و سرگرمی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان شناخته میشد در حال حاضر و با توجه به پیشرفت‌های علم و تکنولوژی در سال‌های اخیر، آغاز یادگیری زبان از سنین کودکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است.

یکی از سوالات مهمی که والدین در مورد یادگیری زبان کودکان دارند این است که بهترین سن برای یادگیری زبان چیست؟ اگر شما هم نمی‌دانید از چه زمانی باید کودک خود را در کلاس زبان ثبت نام کنید و یا از منابع آموزش زبان به کودکان استفاده کنید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

 

مطالب مرتبط:
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
آموزش موزیکال زبان انگلیسی به کودکان
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه