تفاوت آزمون آیلتس ، تافل و دولینگو

آزمون‌های مهارت انگلیسی فاکتورهای مهمی در فرآیند تحصیل در خارج از کشور هستند و این روزها ازمون‌های مختلفی برای تایید سطح زبان انگلیسی افراد وجود دارد، آزمون‌هایی همانند آیلتس، تافل، دولینگو و … . همه این آزمون‌ها یک کار مشترک انجام می‌دهند و سطح زبان انگلیسی شما را تایید می‌کنند. اما تفاوت‌های عمده‌ای در ساختار آزمون، هزینه شرکت در آزمون و … دارند و در این مقاله این 3 آزمون مهم را با هم مقایسه خواهیم کرد تا شما بتوانید با دیدی بازتر آزمون مناسب خود را انتخاب نمایید.

آزمون آیلتس چیست؟

content_Mechanics_of_the_IELTS_Exam

 

آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) یکی از پذیرفته شده‌ترین و شناخته شده‌ترین آزمو‌ن‌های مهارت زبان انگلیسی است. آیلتس در سال 1989 معرفی شد و به سرعت از دانشگاه‌های سراسر جهان به رسمیت شناخته شد. بسیاری از موسسات دانشگاهی در آمریکا، کانادا، انگلستان و نیوزلند نمرات آیلتس را به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرند.

ثبت نام کلاس خصوصی آیلتس

آزمون تافل چیست؟

TOEFL

 

آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) قدیمی‎‌ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی  است و زمان معرفی آن سال 1964 است. تافل توسط ETS، همان موسسه‌ای که GRE را برگزار می‌کند، مدیریت و اجرا می‌شود. اکثر دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان نمره تافل را به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرند.

ثبت نام کلاس خصوصی تافل

آزمون دولینگو چیست؟

duolingo

 

آزمون انگلیسی Duolingo جدیدترین آزمون اضافه شده به لیست آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی است که مورد پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های سراسر جهان است. اگرچه این آزمون هنوز به اندازه آیلتس یا تافل شناخته شده نیست، اما به تدریج در فضای تحصیل در خارج از کشور محبوبیت جای خود را باز کرده و مقبولیت نسبتا خوبی پیدا کرده است.

تعداد زیادی از دانش‌آموزان به دلیل هزینه‌های نسبتاً مقرون‌به‌صرفه، و آنلاین بودن امتحان که می‌تواند از هر جایی بر خلاف سایر آزمون‌ها گرفته شود، شرکت در این آزمون را انتخاب می‌کنند. همچنین هر ساله به تعداد دانشگاه‌های بین المللی که نتایج آزمون انگلیسی Duolingo را به عنوان گواهی مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرند، افزوده می‌شود.

ثبت نام کلاس خصوصی دولینگو

جدول مقایسه‌ای آزمون تافل، آیلتس و دولینگو

tests

 

تبدیل نمره آزمون زبان انگلیسی Duolingo به آیلتس و تافل

مقایسه نمرات آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

 

آزمون انگلیسی Duolingo ، آیلتس و تافل ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و به همین دلیل است که با توجه به سطح زبان، نیازها و مدت زمان باقی مانده تا آزمون داوطلبان قادر خواهند بود در یکی از این آزمون‌ها نمره بهتری کسب نمایند. اگر شما هم قصد شرکت در یکی از این 3 آزمون را دارید به شما توصیه می‌کنیم که الگوی امتحانی هر سه آزمون را با دقت مطالعه نمایید و آزمونی را انتخاب کنید که بیشتر با نیازها و توانایی‌های شما مطابقت دارد. همچنین، از قبل بررسی کنید که کدام آزمون مهارت انگلیسی در دانشگاه/کالج مورد نظر شما پذیرفته شده است.

کدام آزمون راحت‌تر است؟ آیلتس، تافل یا دولینگو؟

هدف از برگزاری همه این آزمون‌ها ارزیابی توانایی‌های زبان انگلیسی شرکت کنندگان در آزمون است. برخی از منابع و زبان آموزان معتقدند که از نظر سختی، تافل در مقایسه با آزمون انگلیسی Duolingo و IELTS یک امتحان زبان چالش برانگیزتر است.
در مقابل، آزمون انگلیسی Duolingo از یک نوع ساختار آزمون تطبیقی استفاده می‌کند که با مهارت‌ها و دانش زبان انگلیسی هر فرد تنظیم می‌شود. بسیاری از شرکت کنندگان، آزمون آیلتس را نیز چالش برانگیز می‌دانند، علی الخصوص در بخش آزمون رایتینگ.

برخی دیگر بخش خواندن یا همان Reading را به دلیل جملات پیچیده و اصطلاحات انگلیسی استفاده شده، دشوار و چالش بر انگیز می‌دانند. توجه داشته باشید که تمام آزمون‌های مهارت زبان ممکن است برای شما دشوار به نظر برسد، زیرا هنوز دانش و مهارت لازم برای این نوع آزمون‌ها را ندارید. همچنین به خاطر داشته باشید که هدف این آزمون‌ها ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی شماست و ممکن است سطح دشواری آن از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

فارغ از اینکه کدام آزمون بین المللی را انتخاب کرده‌اید، شما باید سطح زبان انگلیسیتان را به یک سطح قابل قبول (حداقل B2) برسانید تا بتوانید مهارت‌های آزمون را فرا گرفته و نمره مورد نظر خود را کسب نمایید. برای دریافت مشاوره تحصیلی جهت انتخاب آزمون متناسب با اهداف و نیازهایتان، تعیین سطح رایگان و شرکت در کلاس‌های خصوصی آمادگی آزمون‌های بین المللی می‌توانید با شماره‌های 02174056000 و یا 02184347743 تماس حاصل فرمایید و یا به شماره 09053547811 در واتس اپ پیغام ارسال فرمایید تا کارشناسان آموزش موسسه زبان سفیر، شما را تا رسیدن به مقصدتان همراهی نمایند.

 

مطالب مرتبط:
منابع خودآموز آیلتس
بهترین کتاب‌ گرامر آیلتس
چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟
بهترین کتاب ‌های رایتینگ آیلتس
راه های موفقیت در آزمون آیلتس
کسب نمره 7 در آزمون آیلتس IELTS
برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه