آزمون زبان آلمانی

زبان آلمانی یکی از زبان‌های جذاب و کاربردی در عصر حاضر است . زبان آلمانی بعد از زبان انگلیس رایج‌ترین زبان در اروپا بوده و بجز در خود کشور آلمان در کشورهایی همچون اتریش، بلژیک، لهستان، سوییس و لیختن اشتاین زبان رسمی است.

اگر قصد یادگیری این زبان را دارید، بسته به هدف شما از یادگیری زبان آلمانی، که می‌تواند مهاجرت تحصیلی یا سفر تفریحی و یا حتی مهاجرت کاری به آلمان باشد، داشتن مدرک معتبر تاییدیه سطح زبان آلمانی،جزو ملزومات رسیدن شما به رویاهایتان است.

با شرکت در آزمون‌های معتبر زبان آلمانی و کسب مدرک، می‌توانید مهارت‌های خود را بسنجید و هم برای مهاجرت از آن استفاده کرده و رزومه خود را قوی‌تر کنید.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید در دانشگاهی در آلمان ادامه تحصیل دهید یا قصد مهاجرت کاری یا اشتغال در کشورهای آلمانی زبان را دارید، آزمون TestDAF یا DSH را انتخاب کنید.

اما اگر فقط می‌خواهید مدرکی برای سطح دانش زبان آلمانی خود داشته باشید، آزمون گوته بهترین گزینه برای شما است. در ادامه با آزمون‌های زبان آلمانی بیشتر آشنا خواهیم شد:

1.GOETHE

2.TESTDAF

3.DSH

4.TELC

5.OSD

1-GOETHE (Goethe Zertifikat)

آزمون گوته،یک آزمون بین‌المللی است که در سراسر جهان برای سنجش مهارت‌های زبان آلمانی برای بزرگسالان و نوجوانان برگزار می‌شود.

سطح‌بندی این آزمون بر طبق استاندارد CEFR اروپا به شش سطح A1-A2-B1-B2-C1-C2 تقسیم‌بندی شده و تنها توسط موسسه گوته وابسته به سفارت آلمان برگزار می‌شود. بیشتر داوطلبان مهاجرت برای دریافت مدرک در سطح B1 تلاش می کنند. سطح A1 آزمون ویژه کسانی است که می‌خواهند از طریق همسر خود اقدام به مهاجرت کنند.

این آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود که شامل 4 بخش خواندن، نوشتاری، شنیداری و گفتاری از نمره 0-100 بوده و حداقل نمره قبولی در آن 60 است. اعتبار مدرک گوته مادام‌العمر است.

2-TESTDAF (Test Deutsch als Fremdsprache)

اگر قصد دارید در دانشگاه‌های آلمان یا سایر کشورهای آلمانی زبان تحصیل کنید، آزمون TestDaF مختص شما است. این آزمون مهارت‌‎های زبان آلمانی در ارتباط با تحصیل و در فضای آکادمیک آن را در دانشگاه‌های آلمان می‌سنجد. این آزمون از 4 بخش یعنی 4 مهارت اصلی تشکیل می‌شود. هر مهارت به صورت جداگانه ارزیابی شده و نتایج آن در کارنامه ثبت می‌شود. اعتبار این مدرک مادام‌العمر است.

نتایج آزمون TestDaF :

TestDaF – Niveaustufe 3 (TDN 3)

TestDaF – Niveaustufe 4 (TDN 4)

TestDaF – Niveaustufe 5 (TDN 5)

اگر قصد ورود به دانشگاه‌های آلمانی زبان را دارید، می‌بایست آزمون TestDaF 4 را بدهید که حداقل سطح زبانی برای شرکت در این آزمون B2 است. این آزمون هم تراز با آزمون DSH است. آزمون TestDaF در موسسه گوته برگزار می‌شود. نمره آزمون از 5 نمره است و اعلام نتایج آن 40 روز زمان می‌برد.

3-DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)

آزمون DSH آزمونی است که فقط در آلمان برگزار می‌شود و بسته به دانشگاه برگزارکننده فرمت آن ممکن است متفاوت باشد و در گروه آزمون‌های تخصصی قرار می‌گیرد. این آزمون نیز شامل 4 مهارت اصلی شنیداری، نوشتاری، خواندن و درک مطلب و گفتار است. با گرفتن نمره 2 یا 3 از مجموع نمره 3 در آزمون DSH، شما مجاز به ورود به دانشگاه هستید. آزمون DSH به طور معمول 2 الی 4 بار در سال برگزار می‌شود. مدت زمان آن تقریبا 4 ساعت بوده و اعتبار آن مادام‌العمر است.

سطح مهارت طبق وب سایت مرکزیDSH:

درصد DSH-۱ = ۵۷-۶۷

DSH-۲ = ۶۷-۸۱ درصد

DSH-۳ = بیش از ۸۲ درصد

معیار نمره بندی در DSH بین ۱ تا ۳ لحاظ شده است و ۳ بالاترین نمره است. دارندگان مدارک DSH2 و DSH3 مجاز به تحصیل در دانشگاه آلمانی زبان هستند.

4-TELC (The European Language Certificates)

این آزمون در ایران برگزار می‌شود و برای دانشگاه‌های آلمان، اتریش و سوئیس دارای اعتبار است. از مدرک آن می‌توان برای اقامت و مهاجرت تحصیلی و کاری استفاده کرد. این آزمون سنجش 4 مهارت اصلی زبانی را در بر می‌گیرد و سطح بندی آن بر اساس استاندارد CEFR، از 6 سطح (A1,A2,B1,B2,C1,C2) تشکیل می‌شود.

شرکت در این آزمون در بیش از دوهزار مرکز آزمون در بیش از 20 کشور جهان امکان پذیر است. مدت زمان آن 3 ساعت و 30 دقیقه است و می‌توان نتایج آزمون را 3 هفته بعد از شرکت در آن دریافت کرد. قبولی در آزمون Telc C1 معادل TestDaF4 و DSH2 تلقی می‌شود. افرادی که قصد ورود به بازار کار در کشور آلمان را دارند، می‌بایست مدرک A2 را در این آزمون کسب کنند.

5-OSD (Österreichisches Sprachdiplom Deutsch)

آزمون OSD یک مدرک زبان رسمی شناخته شده است که با کسب آن مجاز به تحصیل و اقامت در کشور اتریش خواهید بود. این مدرک همچنین به معنای دیپلم زبان اتریشی در نظر گرفته می‌شود. از لحاظ ساختاری، این آزمون مشابه آزمون گوته است. آزمون ÖSD در ۱۰ مدل و در قالب ۶ سطح برگزار می‌‍شود و شامل سطوح زیر است:

  • ÖSD kid. A۱
  • ÖSD kid. A۲
  • ÖSD zertifikate. A۱
  • ÖSD zertifikate. A۲
  • ÖSD zertifikate. B۱
  • ÖSD zertifikate. B۱
  • ÖSD zertifikate. B۱
  • ÖSD zertifikate. B۲
  • ÖSD zertifikate. C۱
  • ÖSD zertifikate. C۲

در این آزمون داوطلبان هر ۳۰ روز تنها یکبار مجاز به ثبت نام در هر کدام از ماژول ها هستند.

 برای شرکت در آزمون‌های بین المللی زبان آلمانی و کسب نمره دلخواه می توانید در کلاس‌های خصوصی یادگیری زبان آلمانی سفیرمال که توسط اساتید خبره و حاذق این زبان برگزار می‌گردد شرکت نمایید. همچنین می توانید با استفاده از کتاب زبان آلمانی مناسب سطح‌تان،  دانش عمومی زبان آلمانی‌تان را افزایش دهید.

مطالب مرتبط:
زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته
بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟
5 راه ساده برای یادگیری زبان آلمانی در خانه
معرفی بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی رایگان
7 دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی در تابستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه