فرایند اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی

فرایند اپلای و اخد پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های مطرح دنیا از آن دسته کارهایی است که باید برای انجام دادن آن آگاهی کامل داشت و آن را به قدم‌های کوچک تری تقسیم کرد. اگر بخواهیم با خیال راحت همه کارهای مهاجرت تحصیلی‌مان را انجام دهیم بهتر است آن را به دو دسته مهم تقسیم کنیم.

مهاجرت تحصیلی

دسته اول: انتخاب رشته و دانشگاه و اطلاع از تاریخ Deadline برای اپلای و قدم دوم آماده سازی مدارک مورد نیاز مثل SOP و توصیه نامه و رزومه و مدرک تاییدیه سطح زبان انگلیسی (آیلتس، تافل، دولینگو و …) قبل از فرا رسیدن ددلاین دانشگاه.

نکته مهمی‌که باید در اولین گام شروع فرایند اپلای به آن توجه کرد این است که 80 درصد پذیرش‌های تحصیلی در دانشگاه‌های مهم آمریکا و کانادا برای ترم پاییز از آذر ماه یعنی ماه December آغاز شده و نهایتا تا اسفندماه یعنی February به اتمام می‌رسد.


ددلاین‌های دانشگاه‌ها‌ با یکدیگر متفاوت است اما اوج زمان پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در بازه 25 دی ماه یعنی 15 ژانویه تا 11 بهمن است.

برای اینکه مهم ترین ددلاین‌های دانشگاه‌ها ‌را از دست ندهید حداقل سه ماه زودتر برای جمع‌آوری مدارک و نوشتن SOP و انگلیسی کردن رزومه اقدام کنید. یادتان نرود که مهم‌ترین مدرکی که باید به دانشگاه و سفارت ارائه کنید مدرک تاییدیه سطح زبان انگلیسی شماست.

و شما باید با توجه به نمره‌ای که دانشگاه از شما می‌خواهد در یکی از آزمون‌های بین المللی آیلتس، تافل یا دولینگو شرکت نمایید و نمره کسب شده را به دانشگاه ارائه دهید.

کلاس دولینگو

بگذارید خیالتان را همین الان راحت کنیم. سطح زبان انگلیسی شما باید حداقل B2 High یعنی UI قوی و برای دانشگاه‌های تاپ دنیا C1 یعنی ادونسد باشد. جدول زیر اطلاعات مفید و کاملی در مورد نمرات مورد قبول در آزمون‌های مختلف به شما ارائه می‌دهد.

 

جدول نمرات

 

اگر سطح زبان شما در حد B2 یا C1 نیست باید هرچه سریعتر با شرکت در کلاس عمومی‌ زبان انگلیسی و سپس مهارت‌های خاص هر امتحان خود را برای رسیدن به سطح و نمره مورد نظرتان آماده نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان آموزشی و شرکت در کلاس‌های آمادگی امتحانات بین المللی با شماره 02174056000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان آموزش سفیرمال شما را در رسیدن به هدفتان یاری رسانند.

 

 

قدم مهم بعدی نگارش انگیزه نامه یا همان SOP است. شما با نگارش صحیح و حرفه‌ای انگیزه نامه پنل تصمیم‌گیری هر دانشگاه را مجاب می‌کنید تا به شما شانس تحصیل درآن دانشگاه را اعطا کند. یکی از اشتباهات رایجی که در هنگام نوشتن SOP مرتکب می‌شویم کمک نگرفتن از افراد متخصص است. یادتان باشد همیشه برای انجام دادن کارهای مهم باید از متخصصین امر مشاوره بگیرید.

هر چقدر هم دانش زبان انگلیسی شما خوب باشد ساختار‌بندی جملات و پاراگراف بندی‌تان باید توسط یک متخصص امر یا کسی که زبان انگلیسی‌اش از شما بهتر است، چک شود تا مطمئن شوید گرامر‌ها‌ صحیح است و قواعدنگارشی به درستی رعایت شده‌اند.

ما در سفیرمال با اتکا به تخصص و تجربه تیم آموزش سفیرمال شما را گام به گام در طی کردن مهم ترین قدمی‌که باید برای اپلای و اخذی پذیرش تحصیلی بردارید یعنی نوشتن یک انگیزه‌نامه قوی و خوب همراهی می‌کنیم.

 

 

برای انگلیسی کردن رزومه خود حتما زمان کافی اختصاص دهید و از لغات و اصطلاحات صحیح شغلی استفاده کنید. با اساتید خود هم برای نوشتن توصیه نامه به زبان انگلیسی صحبت کنید و آنها‌را متقاعد کنید تا ابعاد آکادمیک رزومه شما را بخوبی به دانشگاه مورد نظرتان معرفی نمایند و شانس کسب پذیرش تحصیلی را بالا ببرند.

 

 

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید به فکر نوشتن Study Plan برای سفارت هم باشید. استادی پلن نامه‌ای است که شما خطاب به آفیسر مهاجرت می‌نویسید و درآن توضیحاتی راجع به دلایل خود برای تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌دهید و برنامه تحصیلی خود و زمان تقریبی به اتمام رساندن برنامه‌های تحصیلی‌تان را ذکر می‌کنید.

نوشتن برنامه مطالعاتی یا همان استادی پلن به این دلیل مهم است که مشخص شود هدف شما برای مهاجرت تصمیمی ‌فکر شده و برنامه ریزی شده است و از طرفی مدتی که درکشور مقصد اقامت خواهید داشت، برای کشور مقصد و دست اندر کاران مهاجرت مهم است.

آنها‌باید اطلاعات دقیقی داشته باشند تا قانع شوند که شما برای برنامه‌های تحصیلی اقدام به مهاجرت کرده اید و قصد بازگشت دارید تا برای شما ویزای تحصیلی صادر کنند. نوشتن استادی پلن اگر از نوشتن انگیزنامه مهم تر نباشد قطعا به همان اندازه مهم است. برای نوشتن استادی پلن هم از حرفه ای‌ها‌کمک بگیرید.

 

 

نکته مهم پایانی اینکه برنامه ریزی و زمان بندی درست یکی از مهم ترین رموز موفقیت در پروسه اخذ پذیرش تحصیلی است و اگر می‌خواهید موفق شوید باید هوشمندانه در این مسیر قدم بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان آموزشی با شماره 09053547811 پشتیبانی آموزشی سفیرمال تماس بگیرید یا به صفحه مهاجرت تحصیلی در سایت سفیرمال سر بزنید تا در مسیر رسیدن به رویاهایتان همراهیتان کنیم.

مطالب مرتبط:
اولین قدم برای مهاجرت
بهترین سن یادگیری زبان
چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه