نحوه نگارش مقالات علمی پژوهشی

اگر در پروسه تحصیلات تکمیلی هستید یعنی در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیلی هستید و یا دانشجوی مقطع دکتری هستید و می خواهید مقاله‌ای علمی برای مجله‌ای معتبر بنویسید و آن را به چاپ برسانید، قدم اول این است که با نحوه نوشتن مقالات علمی پژوهشی آشنا شوید و اصول نوشتن مقالات برای مجلات معتبر را در نظر بگیرید.

در ویدئو 2 دقیقه‌ای نگارش مقاله برای مجلات و ژورنال‌‌های علمی معتبر، شما با پایه‌ای ترین اصول نگارش مقالات علمی آشنا شده و صفر تا صد نگارش مقالات علمی – پژوهشی را در 2 دقیقه مرور خواهید کرد.

برای درک بهتر مفاهیم ارائه شده در ویدئو، این ویدئو به همراه زیر نویس انگلیسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین متن ترجمه شده این ویدئو هم برای استفاده بهتر در ادامه متن برای شما قرار داده شده است.

 

ترجمه ویدئو:

وقتی قصد نوشتن یک مقاله را دارید، چهار کلمه‌ای که با حرف A  شروع می‌شوند را به یاد داشته باشید.

اهداف، مخاطبان، آگاهی از کارهای موجود و بیان روشن عقاید.

وقتی صحبت اهداف است، انتشار مقالات در مجلات برای حرفه شما بسیار مهم است.

مقالات می توانند تأمین بودجه را تا حد زیادی قطعی کنند.

و مهمتر از آن، روی اعتبار و جایگاه شما  تاثیرگذارند و داده‌های موسسه‌ی شما را در یک مقیاس گسترده‌تر جهانی انتشار می‌دهند.

اگر با دید کلی‌تری به مقوله انتشار مجلات نگاه کنیم، این کار روشی است که با کمک آن دانش خود را افزایش می‌دهیم. نتایج می‌توانندآزمایش و استفاده شوند و به طور بالقوه سیاست‌های کلی سازمان را تحت تأثیر و تغییر قرار دهند.

مخاطبین خود را شناسایی کنید.

بسته به افرادی که مخاطب شما هستند، نحوه صحبت در مورد تحقیقات خود را تطبیق و یا حتی تغییر دهید.

به عنوان مثال، سیاست گذاران اصلی سازمان، محققین همکار و مخاطبین عام

مهم تر از همه، شما باید بدانید که مقاله‌تان را کجا منتشر کنید تابه مخاطب مد نظر خود برسید.
مجلات فراوانی با حوزه‌های تخصصی مختلف وجود دارند.

این فراوانی ممکن است  در نظم‌، جامعه مورد هدف یا منطقه جغرافیایی باشد.همیشه از کارهای موجود آگاه باشیدو کارخود را در بستر مناسب قرار دهید تا استدلال‌های خود را مطرح کنید.

به طور مثال، مقاله شما می‌تواند درمورد تحقیقات موجود منتشر شده، بحث/مناظره‌های سیاسی یا مسائل سیاسی فعلی باشد.

ارجاع دادن به مقالات دیگران هنگامی که آن‌ها را مطالعه می‌کنید و یا مستقیماً در مقاله خود نقل قول می‌کنید، ضروری است.سرقت ادبی یا خود دزدی ادبی که یک استفاده ی مجدد بیهوده از کارهای خودتان است، معمولاً بدون استناد مناسب می‌تواند به اعتبار شما و مجله‌ای که در آن مقاله تان راچاپ می‌کنید، آسیب برساند.ایده‌های خود را با استفاده از یک ساختار روشن با توسعه منطقی در بخش‌های مختلف بیان کنید.

با در نظر گرفتن خوانندگان آینده خود، مطمئن شوید به اندازه کافی واضح و دقیق می‌نویسید. محدودیت کلمات مجله را رعایت کنید. یک نکته مهم این است که نوشتن مقدمه و نتیجه گیری را به بعد از نوشتن کامل مقاله موکول کنید.

وقتی نکات کلیدی واهداف اصلی خود از نوشتن مقاله را می‌دانید . خبر خوب این است که کمک‌های زیادی برای نوشتن مقاله وجود دارد. بیشترین بهره را از آن ببرید. از دانشجویان همکار، محققان تازه کار یا همکاران ارشد خود برای بررسی مقاله‌تان درخواست کمک کنید.کنفرانس‌ها یا کارگاه‌ها هم می‌توانند مفید باشند شما می‌توانید مشاوره‌ها و منابع مفید بسیاری را در وب سایت خدمات نویسنده تیلور و فرانسیس پیدا کنید.

همیشه احساس غروری که بعد از چاپ مقاله‌تان به دست می‌آورید را به یاد داشته باشید. همین حس غرور باعث می‌شود همه تلاش‌ها و سختی‌هایی که برای عبور موفقیت آمیز از خط پایان تحمل کرده اید، ارزشش را داشته باشد.

از این لحظه لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه