دلایل یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی

در مقاله اول چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ ، به بحث و بررسی تعدادی از دلایل لزوم یادگیری زبان انگلیسی در کودکی پرداختیم. در ادامه این مطلب به بررسی سایر دلایل می پردازیم.

یادگیری زبان سبب افزایش فهم فرهنگهای مختلف می شود.

با ۷ میلیارد نفری که در تنها سیاره قابل سکونت جهان هستی زندگی می کنند، نیاز است به درک متقابلی برسیم و مانند هر رابطه‌ی دیگری برای رسیدن به درک متقابل، نیاز به برقراری ارتباط موثر است. این امر اگر زبان یکدیگر را متوجه بشویم، راحت تر محقق خواهد شد.

زبان و فرهنگ چنان به یکدیگر وابسته بوده که یادگیری زبان دوم نه تنها سبب آشنایی با فرهنگ‌ کشورهای مختلف می شود بلکه امکان درک بیشتر از نقطه نظرات مردمان سایر کشورها خواهد بود.

خرید کتاب انگلیسی کودکان

زبان شناسان معتقدند جهان‌ بینی ما بر اساس زبان هایی که استفاده می کنیم شکل می گیرد. حتی تحقیقات نشان داده است جواب اشخاص به سئوال مشابه در زبانهای مختلف، متفاوت است.

زبانهای مختلف مغز شما را به روشهای مختلف شکل می دهد‌. به عنوان مثال در برخی زبان ها، جهات جغرافیایی – شمال، جنوب، شرق و غرب – برای توصیف موقعیت مکانی استفاده می شود و کلماتی چون چپ و راست وجود ندارد. افرادی که به این زبان ها صحبت می کنند، از هوش و توانایی فضایی استثنایی برخوردار هستند.

از طرفی یادگیری زبان شما را با ریشه های فرهنگی که منجر به شکل گیری زبان شده است آشنا می کند و از این طریق با تاریخ و سنن کشورهای مختلف نیز آشنا می شوید.

بنابراین اگر درک متقابل فرهنگی مد نظر ماست و می خواهیم خود را جای دیگران قرار دهیم، حرف زدن به زبان آنها می تواند ما را به دید عمیق تری نسبت به دنیای دیگران برساند.

ویدئوهای آموزش زبان کودکان

یادگیری زبان کودکان را برای یادگیری موسیقی آماده می کند.

تحقیقات نشان داده است کودکانی که زبانهای دیگر را یاد می گیرند، استعداد بیشتری در یادگیری موسیقی داشته و نت‌ها و تنهای موسیقی را بهتر درک می کنند.‌

 

یادگیری زبان موقعیتهای شغلی بیشتری فراهم می کند.

نیروی کار آینده احتیاج به دانش زبانهای متفاوت دارد و تربیت کودکان دو زبانه می تواند موقعیت های شغلی آنها را افزایش دهد. خیلی از مشاغل در آموزش، پزشکی و بهداشت، و تجارت بین المللی نیروی کاری را ترجیح می دهد که دوزبانه هستند. از طرفی دانستن یک زبان دیگر، به ویژه زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است، کودک شما را برای گرفتن بورسیه، شغل و موقعیت های کارآموزی در کشورهای دیگر واجد شرایط می کند.

دانستن زبان دوم حقوق شما را بالاتر می برد.

آلبرت سِیز، اقتصاددان MIT، محاسبه کرده است که دانشجویان آمریکایی که به زبان دیگری تسلط دارند ۲ درصد بیشتر از سایر دانشجویان حقوق دریافت می کنند. این میزان می تواند به صد هزار دلار در سال برسد. در سایر کشورها نیز افرادی که به دو یا چند زبان تسلط دارند، حقوق بالاتری به نسبت سایرین دریافت می کنند.

با دانستن زبان دوم مسافرت بیشتر خوش می گذرد‌.

مسافرت در سطح بین المللی، یک راه فوق العاده برای افزایش وسعت دید کودکان بوده و به آنها کمک می کند تا تنوع و زیبایی های جهان را تجربه کنند. توانایی صحبت کردن به زبان کشوری که به آن سفر کرده اند، به کودکان این فرصت را خواهد داد که رابطه‌ی عمیق تری با آن کشور برقرار کنند. از طرفی مردمان آن کشور، حس مثبتی به کودکانی که تلاش می کنند به زبان آن کشور صحبت کنند منتقل کرده و این استفاده از زبان در فضای واقعی به پیشرفت کودکان کمک شایانی خواهد کرد.

 

یادگیری زبان سبب افزایش تفکر خلاقانه می شود‌.

پیش بینی می شود در آینده اکثر کارهای روتین توسط کامپیوتر و ربات‌ها انجام شوند و آنچه انسان‌ها نیاز دارند خلاقیت است. بنابراین کودکان نیاز دارند مهارت تفکر خلاقانه را تقویت کنند. یکی از روش‌های کسب این مهارت یادگیری زبان است. بسیاری از مطالعات و تحقیقات نشان داده است که کودکان دو زبانه خلاقیت و مهارت حل مسئله را بهتر از سایر کودکان نمایش می دهند. در واقع یادگیری زبان، به کودکان این امکان را می دهد که جهان را از لنزهای متفاوت ببینند و داشتن نقطه نظرات متفاوت نسبت به یک مسئله سبب افزایش مهارت حل مسئله به صورت خلاقانه می شود.

و اما مهم ترین و اصلی ترین دلیل برای آموزش زبان به کودکان این است که یادگیری زبان انگلیسی حس موفقیت و حس لذت فراوانی به کودکان می دهد.

 

مطالب مرتبط:
آموزش زبان به کودکان از طریق موزیک
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان

آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه