چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟1

تقریبا تمامی متخصصین در امر آموزش زبان انگلیسی معتقدند بهترین زمان برای آغاز یادگیری زبان دوم، از سنین کودکی است. یادگیری در این سنین نه تنها به دلایل بیولوژیکی سریعتر است، بلکه دانستن یک زبان دیگر فواید دیگری نیز برای کودکان دارد.

دوران کودکی دوران رشد و یادگیری است. در این دوران به دلیل اینکه مغز کودکان در حال رشد و تکامل است و برای درک دنیای اطراف خود به حداکثر اطلاعات و تجربیات نیاز دارد، در مقابل اطلاعات دریافتی مقاومت نمی کند و آماده یادگیری موضوعات مختلف است. بنابراین والدین باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و در زمینه یادگیری فرزندان برنامه ریزی های مهمی انجام دهند.

دلیل یادگیری زبان برای کودکان

یادگیری زبان مادری و تسلط بر آن نیز در همان سنین اتفاق می افتد. از آنجایی که کودک از اطراف خود آگاه است و توانایی تشخیص صداها و محیط را دارد، توانایی تأثیرگذاری و یادگیری در او شکل می گیرد و ذهن فرآیند یادگیری را آغاز می کند. با گذشت زمان، کودک با مشاهده مکالمات افراد، صحبت های مادرش با او و صداهای اطرافش شروع به تقلید و دریافت زبان مادری برای برقراری ارتباط می کند. این فرآیند معمولا با کلمات ساده شروع می شود و سپس به کلمات پیچیده، جملات و در نهایت یک مکالمه کامل می رسد.

یکی از بهترین زمان ها برای یادگیری زبان انگلیسی دوران کودکی است. دوران کودکی فرصتی طلایی برای یادگیری است که هرگز تکرار نخواهد شد. بنابراین باید از این فرصت استفاده کنید و مهارت های لازم از جمله توانایی صحبت به زبان انگلیسی را به کودکان آموزش دهید.

البته آموزش به کودکان چالش ها و روش های خاص خود را دارد. به همین دلیل باید از روش های آموزشی مناسب استفاده کرد. مثلا وقتی می خواهید انگلیسی را به فرزندتان یاد دهید، اگر با سرگرمی و بازی انجام شود، کودک نیز به یادگیری علاقه مند می شود. اگر فرزند یا فرزند دارید و می خواهید از فرصت طلایی این دوران برای آموزش زبان انگلیسی به آنها استفاده کنید، توصیه می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

با یادگیری زبان انگلیسی می توانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار نمایید.

در واقع اکثریت افراد به همین دلیل زبان یاد می گیرند. هنگامی که می توانید با مردم به زبان خودشان صحبت کنید، روابطتان عمیق تر و درک متقابلتان بالاتر خواهد بود. اگر از کودکی زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را فرا بگیرید، از دوستی با افراد از ملیتهای مختلف لذت خواهید برد، فرصتهای شغلی بیشتری خواهید داشت، سفرهای هیجان انگیزی پیش روی شما خواهند بود و درک عمیق تری از دنیای اطراف خود خواهید داشت.

اگر بتوانید به انگلیسی صحبت کنید، توانایی برقراری ارتباط با نیمی از مردم جهان را خواهید داشت. زبان انگلیسی به زبان واسط یا lingua franca تبدیل شده و یادگیری این زبان، امکان ارتباط با طیف وسیعی از افراد را به شما خواهد داد.

خرید کتاب انگلیسی کودکان

یادگیری زبان باعث رشد مغز کودکان می شود.

تحقیقات نشان داده است افرادی که دو‌ زبانه هستند، در انجام چندین کار به طور همزمان و همچنین انجام اموری که نیاز به تمرکز دارند از افراد یک زبانه بهتر عمل می کنند. اسکن مغزی آنها نشان می دهد، میزان ماده خاکستری رنگ در بخشی از مغز آنها که در بخش اجرایی نقش دارد بیشتر است.

فرضیه ای که وجود دارد اینست که تلاش دائم برای انتخاب زبان‌‌ درست در زمان درست مثل یک “ژیمناستیک ذهنی” برای افراد دو زبانه عمل می کند و به مغزشان تمرین بیشتر برای بالا بردن توجه و تمرکزشان می دهد.

این برتری ها از سالهای اولیه زندگی کودکان خود را نشان می دهند. تحقیقات اخیر ثابت کرده اند حتی نوزادان زیر یک سال که در معرض بیش از یک زبان قرار می گیرند، الگوهای ادراکی-شناختی متفاوتی در مغزشان به نسبت یک زبانه ها شکل می گیرد. در واقع برخی دانشمندان معتقدند بهترین روش برای داشتن کودکانی باهوش تر، یادگیری چند زبان در زمان کودکی آنهاست.

یادگیری زبان نمرات در سایر دروس را بالاتر می برد.

تحقیقات بر روی دهها هزار دانش آموز دبیرستانی در آمریکا نشان می دهند، دانش آموزانی که دوزبانه هستند نمرات ریاضی و انگلیسی بهتری به نسبت سایر زبان آموزان گرفته اند. تحقیقات دیگر نیز نشان داده اند، نمرات بخش لغت آزمون SAT با توجه به مدت زمانی که دانش آموزان زبان دوم یاد گرفته اند، بالاتر می رود. بنابراین اگر می خواهید کودکان شما نمرات خیلی خوبی داشته باشند، آنها را به یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری تشویق کنید.

ویدئوهای آموزش انگلیسی کودکان

یادگیری زبان دوم، توانایی کودکان در زبان اول را افزایش می دهد‌.

سالها پیش مردم معتقد بودند که یادگیری زبان دوم باعث گیجی کودکان می شود‌. در حال حاضر تحقیقات نشان می دهند که کودکانی که زبان دوم یاد می گیرند در زبان مادریشان بهتر از سایرین عمل می کنند. تحقیقات دیگر نشان داده اند کودکانی که دوزبانه هستند سریعتر از سایرین خواندن را شروع می کنند. علاوه بر این، کودکان دو زبانه جملاتی که از لحاظ گرامری اشتباه هستند را بهتر تشخیص می دهند.

همانطور که گوته گفته: “کسانی که چیزی از زبانهای دیگر نمی دانند، چیزی از زبان خود نمی دانند.”

یادگیری زبان انگلیسی در زمان کودکی آسانتر است.

ما همگی شنیده ایم که کودکان مانند اسفنج زبان را جذب می کنند. تحقیقات نشان می دهد، یک بازه بحرانی برای یادگیری زبان وجود دارد که در آن مغز بیشترین آمادگی برای یادگیری را دارد. بعد از بلوغ میزان استعداد شما برای یادگیری زبان کاهش می یابد. در سنین ۷ الی ۸ سالگی، کودکان می توانند زبان دوم را روان و بدون لهجه صحبت کنند و پس از آن این توانایی کاهش می یابد.

یادگیری زبان حس همدلی را بالا می برد.

دکتر کاترین کینزلر در دانشگاه Cornell، تستی روی کودکان یک زبانه و دو زبانه در کاری که نیاز به فهمیدن و درک کردن افراد دیگر را داشت، انجام داد. نتایج تست نشان داد که کودکان دو زبانه از کودکانی که فقط زبان مادریشان را بلد بودند بهتر عمل کردند. دکتر کینزلر معتقد است “کودکانی که در محیط چند زبانه قرار می گیرند، موقعیتهای اجتماعی را تجربه می کنند که به آنها تمرین روتین برای ملاحظه کردن نقطه نظرات دیگران را می دهد: آنها لازمست فکر کنند که چه کسی، چه زبانی استفاده می کند و با چه کسی صحبت می کند و چه کسی، چه محتوایی را متوجه می شود و چه زبانی در چه زمان و مکانی استفاده می شود”. این امر سبب افزایش حس همدلی در این کودکان می شود.

یادگیری زبان در پیشگیری از بیماریهای زوال مغزی موثر است.

برخی تحقیقات و مطالعات نشان داده است که افرادی که به یک زبان دیگر صحبت می کنند، ابتلا به آلزایمر و سایر بیماریهای مغزی را ۴ سال و نیم به تاخیر می اندازند. فرضیه این است که افراد دو زبانه فعالیت مغزی بالاتری داشته و یک “ذخیره ادراکی” در مغزشان ایجاد می شود که سبب به تاخیر انداختن علائم زوال مغزی میشود.

سایر دلایل لزوم یادگیری زبان انگلیسی در دوران کودکی در مقالات آتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)

 

مطالب مرتبط:
آموزش زبان به کودکان از طریق موزیک
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان

آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه