چگونه از دیکشنری استفاده کنیم

چگونه از دیکشنری استفاده کنیم؟ با دیدن کتاب‌های قطور دیکشنری چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا از آنهایی هستید که فقط برای پیدا کردن معنی کلمات به سراغ این کتاب‌های حجیم می‌روید؟ یا شاید هم از ترس غرق شدن در دریای کلمات، نزدیکشان هم نمی‌شوید! خب اگر به هر دلیلی به دیکشنری‌ها روی خوش نشان نمی‌دهید، پس با این مقاله همراه شوید. چون قصد داریم شما را با دیکشنری‌های متفاوتی آشنا کنیم و راه و روش صحیح استفاده از این کتاب‌های دوست‌داشتنی را به شما نشان دهیم.

ما به شما ثابت می‌کنیم که دیکشنر‌ی‌ها، غول‌های ترسناک ساخته شده از کلمات نیستند و پشت این جلد‌های سخت، کلماتی آغشته به طلا دارند. کلماتی که قرار است دانش انگلیسی‌تان را زراندود کنند.

کلمه‌نوردی با دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

شاید شما هم دلتان می‌خواهد وقتی سراغ دیکشنری می‌روید، معنی لغتی را که دنبالش هستید، صاف و پوست‌کنده بگذارد کف دستتان! اما باید بدانید یکی از بهترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی مطالعه‌ی دیکشنری انگلیسی به انگلیسی است. چون به جای اینکه از راه آسفالت بروید و بدون هیچ تلاشی به جواب برسید، طناب می‌اندازید و کم‌کم از صخره‌های پرشیب عبارات و جمله‌های جدید بالا می‌روید و ذهنتان را درگیر کلمات می‌کنید. شاید باورتان نشود اما فقط دراین‌صورت است که معنای کلمات تا ابدالدهر در خاطرتان می‌ماند. مهم‌تر اینکه یاد می‌گیرید که چطور از این کلمات در جمله‌ها و عبارات متنوع استفاده کنید.

خب اگر بخواهیم همین‌طور از مزایای دیکشنری انگلیسی به انگلیسی بنویسیم، احتمالاً تا فردا همین موقع هم قلم از دستمان نمی‌افتد. پس بهتر است همین الان یکی از بهترین‌هایش را به شما معرفی کنیم تا هرچه زودتر دل به صخره‌ی لغات بزنید و کلمه به کلمه به سمت قله‌های زبان‌آموزی صعود کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا یادبگیرید که چگونه از دیکشنری استفاده کنیم.

Oxford Wordpower dictionary یک دیکشنری همه چیز تمام

این دیکشنری برای زبان‌اموزان سطح متوسط (intermediate) طراحی شده است. کتابی که با 45 هزار کلمه و عبارت به سراغتان می‌آید تا محیط دایره‌ی واژگانی‌تان را بزرگ و بزرگ‌تر کند. همچنین با به کار بردن هر کدام از لغت‌ها در انواع عبارات‌ و جمله‌های کاربردی، به شما کمک می‌کند تا سطح مهارت نوشتاری‌تان را هم بالا ببرید.

دیکشنری Oxford Wordpower dictionary، سه هزار کلمه‌ی پرکاربرد انگلیسی را برایتان جمع‌آوری کرده و با نشانه‌گذاری این کلمات، تلفظ صحیحشان را به شما یاد می‌دهد. اگر هم مثل خیلی از زبان‌آموزان به فوبیای تلفظ دچار هستید، باید بگوییم که این کتاب، تلفظ هر کلمه را با علامت بین‌المللی (IPA) نشان می‌دهد و اصول آواشناسی (Phonetics) را بسیار ساده برایتان توضیح می‌دهد. به همین خاطر مطمئن باشید که هیچ فوبیایی به این فرهنگ لغت کارگر نیست!

اگر در مکالمه هم ضعف داشته باشید، نکات آموزشی این دیکشنری ضعف‌های Speakingتان را هم برطرف می‌کند. این فرهنگ لغت، مترادف‌ها و متضادهای هر کلمه را هم به شما نشان می‌دهد. روشی که مثل مواد نگهدارنده، واژه‌ها را در حافظه‌ی بلندمدتتان ماندگار می‌کنند. جالب اینکه این کتاب، قواعد دستور زبان را هم فراموش نکرده و هر جایی که لازم باشد، انواع نکات گرامری را به شما یادآوری می‌کند.

علاوه بر این‌ها با کمک این دیکشنری می‌توانید نکات مربوط به آزمون‌های زبان را بخوانید و برای آزمون‌های عمومی زبان انگلیسی آماده شوید. در کنار تمام این موارد، در این دیکشنری انگلیسی به انگلیسی 16 صفحه تصویرهای رنگی هم خواهید دید. تصاویری که کلمات را به‌صورت دسته‌بندی شده به شما نشان می‌دهند تا بهتر بتوانید لغات را از بر کنید.

انصافاً نکته‌ای باقی مانده که این دیکشنری از قلم انداخته باشد؟!

خرید Oxford Wordpower dictionary

اولین قدم‌های مطمئن با کمک دیکشنری سطح مبتدی

اگر هنوز روی پله‌ی اول زبان‌آموزی ایستاده‌اید و در حلقه‌ی تنگ دایره واژگانی‌تان اسیر شده‌اید، پس وقتش رسیده که به دنبال یک دیکشنری مناسب باشید. یک دیکشنری‌ درست و حسابی که با کلمات قلقلکتان بدهد تا با انگیزه و علاقه‌ی بیشتری به یادگیری زبان انگلیسی ادامه دهید، بنابراین توصیه می‌کنیم کتابی را که در ادامه معرفی کنیم از دست ندهید. چون این کتاب در کنار نکات آموزشی و تمرین، سرگرمی‌های مختلفی را هم برایتان در نظر گرفته است. یک دیکشنری حرفه‌ای که قرار است ذهن زبان‌آموزان مبتدی را با انواع و اقسام لغات انگلیسی آب‌بندی کند.

خرید کتاب لغت انگلیسی

با Oxford Essential Dictionary کلمات را سربکشید

این کتاب فرهنگ لغت، 19 هزار کلمه را بسیج کرده تا به کمکتان بیایند و با روش‌های مختلفی خودشان را در حافظه بلندمدتتان جا کنند. شاید بپرسید چگونه از دیکشنری استفاده کنیم؟ خب ما به شما می‌گوییم. این کتاب با کمک واژه‌های ساده، معنی لغات را برایتان کاملاً روشن و شفاف می‌کنند. آنقدر شفاف که ممکن است خیال کنید، کلمات را توی یک تُنگ بلور ریخته‌اند. روش‌ها و نکات آموزشیِ این دیکشنری هم به شما کمک می‌کنند تا مثل آب خوردن، واژه‌ها را از این تُنگ جرعه جرعه سربکشید. همین‌قدر ساده و بی‌دردسر!

دیکشنری Oxford Essential Dictionary با کمک تصاویر، مثال‌، تمرین‌ و انواع بازی و سرگرمی، شما را به یادگیری مشتاق می‌کند. اشتیاقی که باعث می‌شود از زیر و رو کردن کلمات لذت ببرید. از طرف دیگر، نکات آموزشی این کتاب هم برای تقویت مهارت نوشتاری، مکالمه و املا هم چیزی کم نگذاشته و ارائه‌ی 120 نکته‌ی آموزشی، یادگیری تلفظ کلمات را برایتان ساده کرده است. نکته جالب اینکه شما با کمک این دیکشنری سطح مبتدی به دو لهجه‌ی بریتیش و آمریکایی مسلط خواهید شد. علاوه بر این‌ها، ارائه‌ی کلمات مترادف و متضاد و همین‌طور استفاده از تصاویر رنگی برای دسته‌بندی کلمات هم کمک می‌کنند توانایی‌هایتان را در یادگیری زبان پله پله بالا ببرید.

این‌طور که به‌نظر می‌رسد با انتخاب این دیکشنری، با یک تیر چندین و چند نشانه را به هدف خواهید زد.

No Products Found

دیکشنری تصویری یا «وقتی رنگ و تصویر به کمک زبان‌آموزان می‌آید»

اگر شما هم از خواندن مانگا یا داستان‌های تصویری مثل تن‌تن لذت می‌برید یا از آن دسته افرادی هستید که با رنگ و تصویر بهتر می‌توانید اطلاعات را به خاطر بسپارید و برای همین دلتان می‌خواهد حافظه تصویری‌تان را هم به میدان یادگیری زبان انگلیسی دعوت کنید، پس کتابی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد برای خودِ خود شماست. کتابی که با تلفیق تصویر، رنگ و داستان‌سرایی، یادگیری زبان را برایتان دلنشین‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

با oxford picture dictionary به دنیای رنگی کلمات قدم بگذارید

وقتی این دیکشنری را باز می‌کنید، پیش از آن‌که متوجه شوید چهار هزار کلمه آماده شده‌اند که به ذهنتان تزریق شوند جذب صفحات رنگی و تصاویر زیبایش خواهید شد. این دیکشنری تصویری با در نظر گرفتن موضوعات مختلفی مثل خوراکی‌ها، سرگرمی‌ها و انواع مسائل روزمره، کلمات جدید را به شما آموزش می‌دهد.

چگونه از دیکشنری استفاده کنیم؟ این کتاب 12 فصل دارد و در ابتدای هر فصل تصاویری از کلمات جدید را می‌بینید. در ادامه هم داستان کوتاهی می‌خوانید. داستانی که کلمات جدید درس در آن جا داده شده‌اند. به‌این‌ترتیب تصویر و داستان دست به دست هم می‌دهند تا کم‌کم دایره لغاتتان را گسترده کنید. تمرین‌های کتاب هم پیچ لغات جدید را در ذهنتان محکم می‌کنند. یادتان نرود که با گوش دادن به فایل صوتی ضمیمه‌ی کتاب می‌توانید صدا را هم به دنیای رنگی این دیکشنری اضافه کنید.

فرقی ندارد که چه سنی و سالی دارید. این کتاب جذاب هم برای بزرگسالان مناسب است و هم نوجوانان. پس اگر برای یادگیری زبان به دنبال ذوق و انگیزه هستید، این کتاب را از دست ندهید.

با سفیرمال، دل به دریای کلمات بزنید

در مقاله چگونه از دیکشنری استفاده کنیم؟ با معرفی انواع دیکشنری‌ها و نشان دادن جذابیت‌های مطالعه‌شان، سعی داشتیم مسیر تازه‌ای برای زبان‌آموزی پیش‌رویتان بگذاریم. مسیر جذابی که بی‌دلیل متروک مانده است. باید بدانید دنیای واژه‌ها بیش از آنچه که فکر می‌کنید جذاب و اثرگذارند. حالا که با خواندن این مقاله نوک انگشت پایتان را در دریای لغات تر کرده‌اید، وقتش رسیده با انتخاب دیکشنری موردعلاقه‌تان، توی این دریا شیرجه بزنید.

برای اینکه این غوطه‌وری، بیشتر به دلتان بچسبد باید بگوییم فرقی ندارد که به دنبال دیکشنری سطح مبتدی هستید یا دیکشنری تصویری، درهرصورت سفیر قصد دارد آخرین ورژن این دیکشنری‌های معتبر را با تخفیف ویژه در اختیارتان بگذارد. خب حالا که ماه و خورشید و فلک دست‌به‌دست هم داده‌اند تا شما زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید پس نگذارید که فرصت‌ها مثل ماهی از دستتان لیز بخورند.

دانلود دیکشنری 

No Products Found

 

مطالب مرتبط:
افزایش سرعت ریدینگ
تقویت دایره لغات انگلیسی
بهترین کتاب‌های لغت آیلتس
چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟
آیا آموزش زبان در 50 روز ممکن است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه