چگونه یادگیری زبان انگلیسی با اخبار ممکن می‌شود؟

ممکن است شما هم مثل خیلی‌ها راه‌های مختلفی را برای تقویت زبان انگلیسی امتحان کرده باشید. راه‌هایی که یا به بن‌بست رسیده‌اند یا از فرط کسالت‌باری شما را از  یادگیری زبان پشیمان کرده‌اند. اما یکی از روش‌هایی که کمتر کسی ممکن است به سراغش برود یادگیری زبان انگلیسی با اخبار است.

یک روش متفاوت که هم باعث تقویت زبان می‌شود و هم خیلی زیرپوستی اطلاعات عمومی‌تان را بالا می‌برد! روشی که تکرار نمی‌شناسد و هر بار با جذابیتی تازه، شما را به سمت یادگیری زبان هدایت می‌کند. بنابراین اگر دلتان می‌خواهد بیشتر با روش یادگیری زبان انگلیسی با اخبار و مزایایش آشنا شوید، با ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا در کنار این‌ها، با بهترین کانال های اخبار انگلیسی هم آشنا شوید.

ویدئوهای آموزش زبان بزرگسالان

مزایای استفاده از اخبار انگلیسی برای تقویت زبان چیست؟

احتمالاً برایتان عجیب است اگر بشنوید یادگیری زبان انگلیسی با اخبار یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان است. ولی ما برای اثبات این ادعا، دلایل بسیاری داریم! در ادامه مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روش را با هم مرور می‌کنیم تا با اطمینان بیشتری یادگیری زبان انگلیسی با اخبار را شروع کنید.

  1. امکان تقویت مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان با کمک اخبار

همه می‌دانیم که اخبار در قالب‌های مختلف مکتوب، ویدیویی و شنیداری منتشر می‌شود. این تنوع دستتان را برای انتخاب روش آموزش باز می‌گذارد و شما می‌توانید با توجه به علاقه و هدفتان یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. برای مثال اگر در reading ضعف دارید، با خواندن روزنامه‌های انگلیسی آنلاین و یا مراجعه به وب‌سایت‌های خبری به‌راحتی می‌توانید این توانایی را در خودتان تقویت کنید اما اگر می‌خواهید مهارت Listening و Speakingتان بهبود پیدا کند، تماشای کانال‌های خبری انگلیسی زبان، گوش دادن به رادیو و پادکست‌های خبر کوتاه انگلیسی به شما کمک خواهد کرد.

  1. یادگیری زبان به‌صورت استاندارد

در تمام دنیا اخبار باید به زبان معیار و کاملاً ساده و قابل فهم به مخاظب ارائه شود. به این معنی که به هیچ وجه در اخبار کلمات پیچیده و دشوار پیدا نمی‌کنید. از طرف دیگر در اخبار، جملات به‌صورت روان، شیوا و به دور از پیچیدگی‌های گرامری بیان می‌شود. بنابراین در هنگام یادگیری زبان انگلیسی با اخبار، مطمئنید که به‌صورت کاملاً استاندارد در حال آشنایی با زبان انگلیسی هستید. به همین دلیل استفاده از اخبار برای تقویت زبان افراد مبتدی هم بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: چطور با گوش دادن به پادکست ، انگلیسی یاد بگیریم؟

  1. تنوع بالای موضوعات

با استفاده از روش یادگیری زبان انگلیسی با اخبار، هیچ وقت با کمبود موضوع و تکرار مواجه نمی‌شوید. بنابراین فرقی نمی‌کند که به سیاست علاقه دارید، موضوعات ورزشی را ترجیح می‌دهید و یا از هنر لذت می‌برید زیرا در هر صورت می‌توانید اخباری را پیدا کنید که به زمینه‌ی علاقه‌مندی شما مرتبط باشد. به‌این‌ترتیب با علاقه‌ی بیشتری می‌توانید یادگیری زبان را دنبال کنید.

  1. افزایش اطلاعات عمومی در کنار یادگیری زبان

خواندن اخبار انگلیسی یا گوش دادن به آن در خلال یادگیری زبان، اطلاعات مختلفی را هم به شما تزریق می‌کند و به‌صورت کاملاً ناخودآگاه با اطلاعات روز دنیا آشنا خواهید شد.

  1. دسترسی آسان به خبرهای گوناگون

در دنیای امروز که با خبرهای مختلف محاصره شده‌ایم، دسترسی به منابع خبری یکی از ساده‌ترین کارهای دنیاست. بنابراین باید حواستان باشد که منبعی را که برای یادگیری زبان انگلیسی با اخبار انتخاب می کنید حتما مطابق با سطح زبانتان باشد تا از یادگیری مایوس و دلزده نشوید.

معرفی بهترین کانال های اخبار انگلیسی

در این قسمت قصد داریم کانال، شبکه و همین‌طور وب‌سایت‌های خبری معتبری را به شما معرفی کنیم تا به نتیجه‌ی یادگیری زبان انگلیسی با اخبار ایمان بیاورید.

BBC: کمتر کسی است که با بزرگترین رسانه‌ی خبری انگلیسی زبان یعنی بی‌سی‌سی آشنا نباشد. این کانال خبری، مجموعه‌ای کامل از انواع و اقسام خبرهای سیاسی، ورزشی، هنری، سرگرمی، تکنولوژی، محیط‌زیست و… است. در کنار برنامه‌های خبری این کانال، شما می‌‌توانید برای یادگیری زبان و بهبود لهجه‌ی بریتیش از برنامه Worlds in the News هم استفاده کنید. این برنامه با استفاده از کلمات مهم موجود در یک خبر، با ارائه‌ی داستانی خلاقانه کلمات جدید را به شما آموزش می‌دهد.

CNN: همه‌ی ما CNN را به‌عنوان قدرتمندترین شبکه‌ی خبری آمریکا می‌شناسیم. شما با کمک ویدیو و پادکست‌های خبری این خبرگزاری بزرگ هم می‌توانید زبان یاد بگیرید، هم با موضوعات مختلف آشنا شوید و در کنارش لهجه‌ی امریکایی‌تان را بهبود بدهید.

Voice of America: شما با مراجعه به سایت VOA به اخبار متنوع به دو صورت ویدیو یا پادکست دسترسی پیدا خواهید کرد. با استفاده از منابع خبری کانال VOA می‌توانید به به لهجه‌ی آمریکایی مسلط شوید و لغات پرکاربرد انگلیسی را به دایره‌ی واژگانی‌تان اضافه کنید.

ABC News: ABC به‌عنوان معتبرترین شرکت خبری دولت استرالیا شناخته می‌شود که علاوه‌بر موضوعات سیاسی، ویدئوهای خبری متنوعی با موضوعات علمی، ورزشی، کسب‌وکار و… را هم پوشش می‌دهد. به‌علاوه خوب است بدانید که در کانال خبرگزاری نیویورک تایمز و با مراجعه به بخش «THE NEW YORK TIMES MINUTE» می‌توانید به منابع خبر کوتاه انگلیسی هم دسترسی پیدا کنید. ویدیوهایی که مدت‌زمانشان فقط دو دقیقه است.
برای دسترسی به اخبار مکتوب هم می‌توانید به وب‌سایت روزنامه‌های تایمز (The Times)، گاردین (The Gaurdian) و E-News سربزنید.

بیشتر بخوانید: تقویت مکالمه انگلیسی در منزل

چگونگی یادگیری زبان انگلیسی با اخبار کوتاه انگلیسی

شما هر منبعی را که انتخاب کنید باید با استفاده یک روش استاندارد، وارد مسیر یادگیری شوید تا به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید. پیشنهاد ما این است که به این ترتیب پیش بروید:

  • به خودتان سخت نگیرید

اولین توصیه‌ی ما به شما این است که یادگیری زبان انگلیسی با اخبار را برای خودتان سخت نکنید، خصوصاً اگر در ابتدای راه یادگیری هستید! بنابراین بهتر است سراغ خبرهای تخصصی نروید و کار را با استفاده از چند خبر کوتاه انگلیسی شروع کنید.

  • مطابق با علاقه، سطح زبان و هدف یادگیری‌تان یک کانال مناسب انتخاب کنید

بعد از اینکه سطح زبانتان را تعیین کردید باید ببنید به چه موضوعی علاقه دارید و یا هدف اصلی‌تان تقویت کدام یک از مهارت‌های زبان‌آموزی است. با توجه به این معیارها بهتر می‌توانید کانال خبری موردنظرتان را انتخاب کنید.

  • بار اول، توقف نکنید

فرقی نمی‌کند که یک متن خبری را می‌خوانید یا یک ویدیوی خبری تماشا می‌کنید و یا به پادکست گوش می‌دهید، درهرصورت برای بار اول بهتر است با ذهنی باز یک بار از روی متن بخوانید، ویدیو را از اول تا آخر تماشا کنید یا یک‌سره به پادکستتان گوش کنید. به‌این‌ترتیب کم‌کم با کلمات آشنا می‌شوید و صداها و آواها را درک می‌کنید.

  • پیچ دقت را تا آخر بچرخانید

وقتی برای بار دوم یا چندم یک متن را می‌خوانید یا ویدیو تماشا می‌کنید کلمات و جملات بیشتری را درک خواهید کرد، خصوصاً اگر ویدیویی که می‌بینید زیرنویس انگلیسی داشته باشد. بنابراین با دقت و تمرکز بیشتری به متن، ویدیو یا پادکست توجه کنید و کلمات و جملات کاربردی را از دلشان بیرون بکشید و در جایی یاداشت کنید. خوب است از این جمله‌ها در طول روز و در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید تا ملکه‌ی ذهنتان شود.

  • صدایتان را بالا ببرید

اگر اخبار مکتوب می‌خوانید با صدای بلند این کار را انجام دهید و اگر برای بار دوم یا سوم ویدیوی خبری می‌بینید یا گوشتان را به شنیدن فایل صوتی سپرده‌اید ، با صدای بلند جملات را با گوینده تکرار کنید. گفتن ندارد که با این کار هم مهارت Speakingتان را تقویت می‌کنید و هم لهجه‌ی انگلیسی‌تان به‌صورت کاملاً استاندارد بهبود پیدا خواهد کرد.

کلام آخر حالا که با راه و چاه یادگیری زبان انگلیسی با اخبار برای تقویت زبان آشنا شده‌اید و بهترین کانال های اخبار انگیسی را هم می‌شناسید، همه چیز آماده است تا هرچه زودتر این روش منحصربه‌فرد را امتحان کنید. اگر هم در فکر تهیه‌ی منابع معتبر هستید باید بگوییم سفیرمال فکر اینجایش را هم کرده است. محصول News Lab سفیر مال همه‌ی چیزهایی را که برای آموزش زبان از طریق اخبار به آن نیاز دارید در اختیارتان می‌گذارد.

No Products Found
News Lab

مجموعه‌ای از ویدیوهای 25 دقیقه‌ای از خبرهای روز دنیاست که با داشتن زیرنویس فارسی و انگلیسی و پوشش موضوعات متنوع، مهارت‌های زبان‌‌اموزی‌تان را تقویت می‌کند و با لغات کلیدی وکاربردیِ زبان انگلیسی را در چند مرحله به شما آموزش می‌دهد تا در حافظه‌ی بلندمدتتان جاگیر شود. همچنین در کنار ارائه‌ی لغات مترادف و مثال‌های کاربردی، به تقویت لهجه‌ی بریتانیایی و آمریکایی کمک می‌کند.
پس حالا که همه چیز دست به دست هم داده وقت آن است که شما هم  یادگیری زبان انگلیسی با اخبار را به روش های یادگیری زبان انگلیسی تان اضافه کنید و به بهترین نحو به تقویت مهارت هایتان بپردازید.  

مطالب مرتبط:
چگونه از طریق فیلم زبان یاد بگیریم؟
چطور در کوتاهترین زمان به صورت آنلاین انگلیسی یاد بگیریم؟
چگونه ریدینگ را تقویت کنیم؟
آموزش زبان به کودکان با موزیک
بهترین کتاب گرامر آیلتس

یک دیدگاه برای “چگونه یادگیری زبان انگلیسی با اخبار ممکن می‌شود؟”

  1. تا حالا به اخبار به دیدیادگیری زبان نگاه نکردم. فکر میکنم یکم لغاتش سخت باشه. تو News Lab لغات رو درس داده؟ زیرنویس داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه