یادگیری مکالمه زبان انگلیسی بدون کلاس

آیا به‌نظرتان عبارت « یادگیری مکالمه زبان انگلیسی بدون کلاس » یک جمله‌ی تبلیغاتی اغراق‌آمیز و یا یک آرزوی محال است؟ خب ما اینجاییم تا برایتان از روش خودآموزی زبان انگلیسی و به‌ویژه یادگیری مکالمه بگوییم تا بتوانید این رویا را به حقیقت تبدیل کنید. واضح است که مهم‌ترین نشانه‌ی تسلط به زبان انگلیسی، توانمندی در مکالمه است. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید به چنین تسلطی دست پیدا کنید اما به هر دلیلی امکان شرکت در کلاس‌های آموزش زبان را ندارید، پس با این مقاله همراه ما باشید.

روش‌های یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس

حالا که تصمیم گرفته‌اید معلم خودتان شوید و در اوقات فراغت به یادگیری زبان انگلیسی مشغول شوید، باید بدانید که می‌خواهید با استفاده از چه روشی این خودآموزی را به ثمر برسانید. ازآنجاکه این انتخاب بسیار مهم و تعیین‌کننده است ما در ادامه انواع ابزارهای خودآموزی زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم تا خودتان متناسب با روحیه و علاقه‌مندی‌هایتان بهترین روش را انتخاب کنید.

  1. دوره فشرده خودآموز زبان موسسه زبان سفیر

اگر به دنبال راهی مطمئن برای یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی به صورت خودآموز هستید، استفاده از بسته‌های آموزشی بروز و تعاملی گزینه‌ای ایده‎‌آل برای شما به حساب می‌آید. دوره آموزش زبان انگلیسی CTM در تمامی سطوح زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته با بهره‌گیری از سیستم آموزشی نوین، اساتید مجرب و حرفه‌ای، طرح درس‌های اصولی و جلسات تعاملی، همان راه روشنی است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند. با در دست داشتن پکیج آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز می‌توان به راحتی در منزل به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت و هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را به صورت خودآموز تقویت نمایید.

دوره‌های خود آموز زبان انگلیسی CTM شامل بخش‌های زیر است:

  • ویدیو آموزش کتاب Touchstone و Viewpoint توسط اساتید مجرب موسسه زبان سفیر
  • 48 تمرین‌ تعاملی زبان انگلیسی
  • 6 جلسه کلاس خصوصی رایگان زبان انگلیسی
  • پشتیبانی هفتگی
  • جلسات رفع اشکال خصوصی
  • دوره فشرده 180 روزه
  • دریافت مدرک معتبر
  • امکان دسترسی به محتوای آموزشی 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته
  • مشاوره رایگان آموزشی
  • یادگیری براساس استانداردهای آموزشی
  • سیستم پاسخگویی به سوالات و رفع چالش‌های زبان آموزان

برای دریافت مشاوره آموزشی رایگان و ثبت نام در دوره های خودآموز زبان انگلیسی موسسه زبان سفیر به سایت study.safirmall.com مراجعه نمایید و یا با شماره 02174056000  تماس حاصل فرمایید.

        2. از دنیای دیجیتال استفاده کنید.

نرم‌افزارهای خودآموز یکی از ابزارهای مناسب یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس است، به‌خصوص برای کسانی که در برنامه‌ریزی ضعیف هستند، چراکه این نرم‌افزارها بر طبق برنامه و اصول خاصی شما را به سمت یادگیری هدایت می‌کنند. هرچند این برنامه‌ها اغلب کاملاً عمومی‌اند و خودتان باید برای شخصی‌سازی‌شان تلاش کنید.

        3. پادکست گوش کنید.

راه دیگری که با استفاده از آن می‌توانید زبان انگلیسی‌تان را بدون کلاس رفتن تقویت کنید، گوش دادن به فایل‌های صوتی یا پادکست‌های انگلیسی است. شما می‌توانید یک یا چند پادکست با موضوع موردعلاقه‌تان پیدا کنید و در هر زمان و مکانی با گوش کردن به آن، مهارت شنیداری و مکالمه‌تان را تقویت کنید. هرچند برای آموزش ریدینگ چندان نمی‌توان به پادکست تکیه کرد.

       4. از فلش کارت‌ها کمک بگیرید.

فلش کارت‌ها یکی از بهترین ابزارهای یادگیری لغات هستند که در هر زمان و در کوتاهترین اوقات فراغت هم می‌توانید از آن استفاده کنید. البته بهتر است از این ابزار به‌عنوان یک منبع مکمل در کنار سایر منابع آموزشی استفاده کنید. چراکه لغات و اصطلاحات را به‌صورت جداگانه به حافظه منتقل می‌کند و برای یادگیری عبارات پیچیده و طولانی کارایی ندارند.

        5. از کتاب و پکیج‌های خودآموز استفاده کنید.

کتاب‌ها همیشه بهترین منابع یادگیری در هر زمینه‌ای به حساب می‌آیند. یادگیری زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست. معمولاً پکیج‌های خودآموز علاوه‌بر کتاب شامل فایل‌های صوتی هم هستند. به‌این‌ترتیب، هم با آموزش گرامر، درک مطلب و مهارت ریدینگ را در شما تقویت می‌کند و هم مهارت شنیداری و مکالمه‌تان را بهبود می‌دهد.

کتاب خودآموز زبان انگلیسی

تمرین‌های اختصاصی برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی بدون کلاس

اگر ابزار آموزشی موردنظرتان را انتخاب کرده‌اید اما قصد دارید به‌طور ویژه روی مهارت اسپیکینگ و مکالمه‌تان کار کنید، ما به شما چند تمرین اختصاصی معرفی می‌کنیم تا زودتر به هدفتان برسید.

  1. بریتیش یا امریکن؟!

اول از همه و پیش از شروع هر تمرینی برای یادگیری مکالمه شما باید لهجه‌ی موردنظرتان را انتخاب کنید و این انتخاب هم کاملاً به علاقه و یا هدفتان بستگی دارد. برای مثال اگر قصد سفر به اروپا را دارید، بهتر است لهجه‌ی بریتانیایی را انتخاب کنید و اگر مقصدتان آمریکاست، لهجه‌ی آمریکایی. به‌هرحال این یک انتخاب شخصی است.

  1. اوج صدایتان را پیدا کنید!

شما برای اینکه بتوانید با مهارت کافی به یک زبان جدید صحبت کنید باید ماهیچه‌های صوتی‌تان را برای ادای صداهای جدید عادت دهید. بنابراین بهتر است روزانه حداقل 10 دقیقه متن‌های انگلیسی را با صدای بلند بخوانید تا اشکالاتتان را در تلفظ و لهجه پیدا کنید.

  1. به صدای خودتان گوش کنید

بعد از تماشای قسمتی از یک فیلم و یا گوش دادن به یک پادکست، دیالوگ‌ها را تکرار و صدایتان را ضبط کنید. سپس با مقایسه‌ی صدای ضبط‌شده و نسخه‌ی اصلی، ایرادهایتان را پیدا کنید. با این کار به‌مرور مهارت مکالمه و اسپیکینگ‌تان تقویت می‌شود.

  1. از ریتم ترانه‌ها کمک بگیرید

گوش دادن به ترانه‌های انگلیسی نه‌تنها لذت‌بخش است بلکه جنبه‌ی آموزشی هم دارد. چون با گوش کردن و تکرار ترانه‌ها، علاوه‌بر آشنایی با اصطلاحات متنوع، لهجه‌تان هم تقویت می‌شود.

  1. با صامت و مصوت آشنا شوید

شناخت حروف بی‌صدا (صامت) و حروف صدادار (مصوت) نه‌تنها به خوانش صحیح کلمات و جمله‌ها کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش درک شنیداری و تسلط به املای لغات هم می‌شود.

  1. با آهنگ کلمات هماهنگ شوید

برای ادای بهتر کلمات و عبارات انگلیسی، توجه به افت‌وخیزها، زیر و بم صدا، تاکید و لحن بسیار مهم است. برای همین باید بدانید که هر کلمه چند بخش دارد و در هنگام ادای آن، باید روی کدام بخش تاکید کنید. یادگیری علائم آوایی (Phonetic) می‌تواند در این زمینه به شما بسیار کمک کند.

  1. با یک دوست مکالمه کنید

برای تقویت مهارت مکالمه بهتر است خودتان را در موقعیت صحبت کردن با دیگران قرار دهید. برای انجام این کار می‌توانید از یک دوست کمک بگیرید. البته صحبت کردن جلوی آینه هم بسیار موثر است.

معرفی بهترین پکیج و منابع یادگیری مکالمه انگلیسی در منزل

همان‌طورکه در مبحث یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس هم به آن اشاره کردیم، استفاده از پکیج‌های خودآموز با داشتن تنوع بیشتر در ابزارهای آموزشی، هم روند یادگیری را لذت‌بخش‌تر می‌کند و هم مهارت چهارگانه زبان انگلیسی را بهبود می‌دهد. بنابراین در این قسمت قصد داریم بهترین و معتبرترین منابع خودآموز موجود در سفیر مال را به شما معرفی کنیم.

پک خودآموز انگلیسی برای سطح مبتدی، برای کسانی که در آغاز راهند

اگر می‌خواهید یادگیری زبان را از پایه شروع کنید و دوست دارید اولین قدم‌های خودآموزی را محکم بردارید، پس پک خودآموزی سطح مقدماتی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. این پک شامل کتاب‌های زیر است:

در کنار اینها هر کتاب با داشتن یک CD حاوی فایل صوتی، به شما کمک می‌کند تا از همان ابتدا یادگیری زبان انگلیسی را با تلفظ و لهجه‌ی صحیح، شروع کنید.

پک خودآموز انگلیسی سطح متوسط برای کسانی که به یک شروع دوباره فکر می‌کنند.

اگر سطح مقدماتی را از سر گذرانده‌اید و در میانه‌ی راه یادگیری زبان انگلیسی هستید، پس توصیه‌ی ما استفاده از پک خودآموز انگلیسی سطح متوسط است. این پک با داشتن کتاب‌های زیر می‌تواند به شما در روند یادگیری بسیار کمک کند.

به‌علاوه، این پک هم با داشتن CD‌های محتوی فایل‌های صوتی مهارت شنیداری و همین‌طور توانایی صحبت کردن و مکالمه‌ی انگلیسی‌تان را بهبود می‌دهد

پک خودآموز انگلیسی سطح پیشرفته برای آنها که اوج را نشانه رفته‌اند.

اگر از سطح پایه و متوسطه عبور کرده‌اید و برای اوج خیز برداشته‌اید، پس پک خودآموز انگلیسی سطح پیشرفته می‌تواند برایتان کاربردی باشد. این پک شامل فایل و کتاب‌های زیر است:

  • مجموعه‌ی شنیداری ESL Podcast که یک پادکست معتبر و بسیار شناخته‌شده است و به شما کمک می‌کند تا مکالمه را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید.

کلام آخر

حالا که می‌دانید یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس یک آرزوی کاملاً دست‌یافتنی است، بهتر است دیگر این پا و آن پا نکنید و با تهیه‌ی بهترین پکیج و منابع یادگیری مکالمه انگلیسی در منزل ، یک خودآموزی قدرتمند را کلید بزنید. خوب است بدانید که پک‌های خودآموز موجود در سفیرمال با ارائه‌ی تمرین‌ها و مثال‌های متنوع کمک می‌کنند تا آموخته‌هایتان را محک برنید! به‌علاوه پاسخنامه‌ی موجود در کتاب‌ها شما را از هر معلم و استادی بی‌نیاز می‌کند. پس همان‌طورکه گفتیم وقت را تلف نکنید و متناسب با سطح‌تان یک پَک خودآموز انتخاب کنید و هرچه زودتر رویای « یادگیری مکالمه زبان انگلیسی بدون کلاس » را به واقعیت تبدیل کنید.

 

مطالب مرتبط:
تقویت مکالمه در منزل
یادگیری زبان انگلیسی خودآموز
کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
بهترین آموزشگاه زبان کجاست؟
چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه