آیا آموزش زبان در 50 روز ممکن است؟

 فرض کنید در دل شب وارد یک جنگل شده‌اید و هرچه سعی می‌کنید راهی در میان این تاریکی پیدا کنید به جایی نمی‌رسید. یادگیری زبان انگلیسی مثل زدن به دل یک جنگل در سیاهی شب است؛ همان‌قدر ناشناخته و پررمز و راز. ولی کافی است یک فانوس در دست‌تان باشد تا راه را سریع و آسان پیدا کنید و حتی از طی کردن مسیر هم لذت ببرید . ولی فراموش نکنید فانوس داریم تا فانوس. گاهی یک یا چند کتاب خوب، یک استاد حرفه‌ای یا مثلا یک همراه عالی باعث می‌شوند این مسیر را هم بهتر و هم باسرعت بیشتری جلو بروید. مثلا چند کتاب درست‌ و حسابی می‌توانند کمک کنند تا به آموزش زبان انگلیسی در 50 روز هم فکر کنید. برای این‌که بدانید یادگیری زبان چقدر زمان می‌برد تا پایانِ این نوشته با ما همراه شوید.

خرید کتاب زبان

آیا می‌دانید یادگیری زبان چقدر زمان می‌برد؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید یادگیری زبان انگلیسی به یک سطح یا درجه‌ی خاص محدود نمی‌شود. یعنی حد مشخص و ثابتی برای یادگیری وجود ندارد تا بتوایم بگوییم یک زبان‌آموز با رسیدن به این نقطه دیگر همه چیز را درمورد زبان انگلیسی می‌داند. درواقع یک مقیاس تسلط بر زبان انگلیسی وجود دارد و براساس این مقیاس استاندارد، سطح تسلط یک زبان‌آموز را می‌سنجند.

برای رسیدن به هر کدام از این سطوح به میزان متفاوتی از کار و تلاش نیاز دارید و البته همه‌ی این‌ها به پیش‌زمینه‌ی قبلی‌تان هم بستگی دارد. ما در این نوشته می‌خواهیم بگوییم جدا از سطح و مقیاس‌های جهانی، می‌شود با رعایت بعضی فاکتورها و مطالعه‌ی تعدادی کتاب کاربردی و اصولی حتی به آموزش زبان در 50 روز هم فکر کرد. دنیا را چه دیدید؟

اگر قهرمانان کتاب ژول ورن با برنامه‌ریزی و تفکر اصولی توانستند دور دنیا را در 80 روز بگردند شما هم می‌توانید آموزش زبان انگلیسی در 50 روز را برای خودتان رقم بزنید.

هفت گام ساده برای تقویت زبان انگلیسی به صورت خودآموز

عجله کنید و از قطار آموزش زبان انگلیسی در 50 روز جا نمانید

اگر به هر دلیلی می‌خواهید در کم‌ترین زمان ممکن انگلیسی یاد بگیرید باید حسابی خودتان را آماده کنید. بی‌هوا و بی‌گدار به دل جنگل تاریک زدن کار عاقلانه‌ای نیست. پس حسابی حواس‌تان را جمع کنید و به نکته‌هایی که در ادامه برایتان خواهیم گفت توجه کنید تا برای آموزش زبان انگلیسی در 50 روز آماده شوید:  

اندر احوالات هدف گذاری برای یادگیری زبان انگلیسی

قبل از هر قدمی لطفا یک هدف مشخص و واضح برای خودتان تعیین کنید و در قدم‌های بعدی آن را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید. مثلا با خودتان قرار بگذارید که در فلان بازه‌ی زمانی می‌خواهم به چه مباحثی و از کدام کتاب‌ها مسلط شوم. فراموش نکنید برنامه‌ی نامشخص و هدف‌های پرت شما را به‌جایی نمی‌رسانند و فقط باعث می‌شوند مسیر طولانی‌تر و پر پیچ‌وخم‌تری داشته باشید.  

موتور انگیزه‌تان را روشن نگه دارید

انگیزه را دست‌کم نگیرید. حتی اگر هدف و وسیله آماده باشند باز هم به چیزی احتیاج دارید که دائم هول‌تان بدهد و شما را روی پا نگه دارد. انگیزه می‌تواند از جزئیات خیلی کوچک شروع شود و تا بزرگ‌ترین هدف‌ها نیز ادامه پیدا کند. لیستی از چیزهایی که باعث می‌شود باقدرت جلو بروید، تهیه کنید و مدام به فکر به‌روز کردن لیست مورد نظرتان هم باشید.

  تلاش و تلاش و باز هم تلاش

می‌پرسید یادگیری زبان چقدر زمان می‌برد؟ بگذارید چشم بسته بهتان غیب بگوییم. هرچه بیشتر تلاش کنید و برنامه‌ی منسجم‌تری داشته باشید زودتر زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید. می‌خواهیم بگوییم مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی با میزان تلاشی که می‌کنید ارتباط خیلی نزدیک و صمیمی دارند و کارشان از یک دوستی معمولی گذشته است.

  ناامیدی بلانسبت شما یک چهارپا با گوش‌های مخملی است

خسته بشوید، بی‌حوصلگی کنید، تا دل‌تان می‌خواهد غر بزنید ولی اگر به‌دنبال آموزش زبان انگلیسی در 50 روز هستید؛ ناامید و دلسرد نشوید.  

هر 4 مهارت آموزش زبان به یک‌اندازه مهم هستند

اگر می‌خواهید مهارت های زبان را یک‌دست و اصولی یاد بگیرید باید به تمام چهار مهارت Listening ،Writing، Speaking و  Reading به یک‌اندازه اهمیت بدهید و برایشان وقت بگذارید. این‌که فقط روی مکالمه، گرامر یا یک مهارت خاص تمرکز کنید درنهایت باعث پشیمانی‌تان می‌شود.  

همه چیز درمورد یک دفترچه‌ی دوست‌داشتنی لغت

یک دفترچه‌ی لغت داشته باشید و تمام واژه‌های جدید و نکته‌های همراه‌شان را در آن یادداشت کنید. این دفترچه کمک می‌کند آموزش زبان انگلیسی در 50 روز برایتان از رویا به یک واقعیت شیرین تبدیل شود.

چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟

گر مرور کنی زغوره حلوا سازی

دائم به این موضوع فکر می‌کنید که یادگیری زبان چقدر زمان می‌برد و آیا می‌توانم در کم‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی را یاد بگیرم؟ باید بهتان توصیه کنیم تا قبل از این‌که حسابی کچل بشوید دست از این همه فکر و خیال بردارید و تمام تمرکز و وقت اضافی‌تان را روی مرور چیزهایی که یاد گرفته‌اید، بگذارید. به‌عبارتی بهتر است بگوییم قدرت مرور در یادگیری زبان را دست کم نگیرید.  

برای یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز چه کتابی بخوانیم؟

از هرچه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است. حالا که تمام نکات ریز و درشت را دانستید بهتر است کمی هم در مورد این‌که برای یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز چه کتابی بخوانیم ، صحبت کنیم. این شما و این 3 کتاب راه‌گشا برای آموزش زبان انگلیسی در 50 روز:  

  1. Oxford English grammar course

یک مجموعه‌ی کامل برای یادگیری اصولی و دقیق گرامر زبان انگلیسی. این کتاب توضیحات گرامری کوتاه و روانی دارد که به فهم کامل نکات دستوری زبان کمک می‌کند. این توضیحات در کنار تمرین‌ و مثال‌های ساده به شما کمک می‌کنند تا به‌راحتی و در منزل، گرامر را در حد عالی و حرفه‌ای یاد بگیرید. کتاب Oxford English grammar course در 3 سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته برای یادگیری کامل و مستقل زبان‌آموزان وجود دارد.

 

  1. Oxford word skills

می‌خواهید واژه‌های زبان انگلیسی را لابه‌لای درس‌های سرگرم‌کننده و متنوع یاد بگیرید تا برای همیشه گوشه‌ی ذهن‌تان بمانند؟ پس مجموعه‌ کتاب‌های Oxford word skills را بخرید و بخوانید. با کمک هر سطح این مجموعه می‌توانید حدود 2000 واژه در طی 80 درس یاد بگیرید، با تمرین‌های کتاب‌ها هم روی واژه‌ها مسلط شوید و هم نوشتار کلمات را تمرین کنید.

 

  1. Vocabulary in use

اگر می‌خواهید واژه‌ها و اصطلاحات انگلیسی آمریکایی یاد بگیرید و به قول معروف در مکالمه‌ی زبان انگلیسی به‌روز باشید، مجموعه‌ کتاب‌های Vocabulary in use را ازدست ندهید. این کتاب‌ها برای مطالعه‌ی شخصی و در منزل یک انتخاب عالی هستند. ورق‌به‌ورق و درس‌به‎‌درس کتاب‌ها، واژه و اصطلاح جدید یاد می‌دهند و یاد و خاطره‌ی نکته‌های گرامری ریز و درشت را هم برایتان زنده می‌کنند. هر سطح این دوره شامل 60 درس و 1200 واژه‌ی جدید است.

   

حرف آخر

در این نوشته هم سعی کردیم تمام و کمال در مورد نکته‌های آموزش زبان انگلیسی در 50 روز توضیح دهیم و هم بگوییم بهتر است برای یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز چه کتابی بخوانیم؟ شما عزیزان می توانید با شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی این روند را سرعت بخشید البته شاید بعد از گذشت 50 روز به سطحی از تسلط که قبلا پیش‌بینی کرده بودید نرسید ولی مهم این است که راه‌ و چاه مسیر را حسابی یاد گرفته‌اید و یک فانوس پرنور و شعله‌ور برای روشن کردن تاریکی‌های جنگل پیدا کرده‌اید. پس ناامید نشوید و با تمام قدرت و توان‌تان جلو بروید.    

 

مطالب مرتبط:
تقویت مکالمه در منزل
یادگیری زبان انگلیسی خودآموز
کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
بهترین آموزشگاه زبان کجاست؟
چگونه از طریق فیلم زبان یاد بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه