چطور در کوتاهترین زمان به صورت آنلاین انگلیسی یاد بگیریم؟

جهت اشنایی با یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین با ما همراه شوید. تا همین چند سال پیش، برای این‌که یک مهارت جدید یا یک هنر به روز را یاد بگیریم، باید کفش آهنی می‌پوشیدیم و به دنبال استاد مورد نظر از این شهر به آن سر شهر می‌رفتیم. بماند که گاهی استاد مورد نظر در دسترس نبود یا اصلاً کلاس باکیفیتی در شهرمان وجود نداشت. خلاصه دست آخر ناامیدانه چهارگوشه‌ی زمین مهارت‌آموزی را می‌بوسیدیم و کفش آهنی را در می‌آوردیم و از خیر پرورش استعداد و یادگیری یک فن ‌تازه می‌گذشتیم.

اما این روزها دیگر داستان فرق کرده و به لطف اینترنت، ما کفش آهنی که هیچ، مجهز به یک موشک دوربرد شدیم که می‌تواند ما را تا فضا هم ببرد.

اما موضوع این مطلب اینترنت نیست، بلکه می‌خواهیم راجع به یکی از امکانات بی‌شمار آن، یعنی وبینار حرف بزنیم و تازه بحث‌مان هم فقط راجع به وبینار نیست. قرار است خیلی مفصل به شما بگوییم چطور از خانه‌ی خودتان و به کمک وبینار زبان انگلیسی پای آموزش گرامر انگلیسی به صورت آنلاین را به خانه‌تان باز کنید و از همان‌جا یک Hello everyone بلند به همه‌ی دنیا بگویید.

وبینار آموزش زبان انگلیسی

داستان یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین از کجا شروع شد؟

اولین نفری را که به فکر یادگرفتن زبان انگلیسی به صورت آنلاین افتاد، می‌شناسید؟ بله آن آدم شریف کسی نبود به جز حسنی، همان حسنی خودمان که مادرش باید به زور سیب از خانه بیرونش می‌کرد. البته حسنی حسابی تغییر کرده‌بود و سرش شلوغ شده‌بود. یکی دو تا مغازه داشت و در کنارش هم باید هر روز به دانشگاه می‌رفت. تازه این وسط ازدواج هم کرده‌بود و باید به امور خانواده می‌رسید. خلاصه حسنی دید با این وضع و اوضاع هیچ جوری نمی‌تواند یک وقت خالی پیدا کند تا به کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی برسد، پس چه کار کرد؟ از یکی از دوستانش خواست تا شب‌ها به او آموزش بدهد. کم‌کم دیگران هم از این روش خوششان آمد و چند سال بعد دوست حسنی اولین کلاس آموزش گرامر انگلیسی به صورت آنلاین را راه انداخت.

خلاصه‌ی ماجرا این‌که اگر شما هم مثل حسنی وقت کمی دارید، یا حوصله‌ی ترافیک و آلودگی را ندارید و یا حتی به یک کلاس خوب دسترسی ندارید، می‌توانید به سراغ آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین بروید. مزیت این روش این است که شما بر خلاف سایر روش‌های خودآموز به راحتی می‌توانید سوال‌های‌تان را از استادتان بپرسید، و البته می‌توانید با وجود زبان‌آموزهای دیگر در کلاس، حسی شبیه به بودن در فضای کلاس حقیقی را تجربه کنید.

نکته‌ی دیگری که باعث توجه بسیاری از زبان‌آموزان به کلاس‌های آنلاین شده‌است، هزینه‌ی کمتر این کلاس‌ها نسبت به کلاس‌های حضوری‌ است. از طرف دیگر بعضی از استادهای بزرگ ممکن است در خارج از کشور باشند و شما حتی با همان کفش‌های آهنی هم نمی‌توانید به شکل حضوری به آن‌ها دسترسی داشته‌باشید، بنابراین کلاس‌های مجازی و آنلاین این‌طوروقت‌ها می‌توانند کمک بسیار خوبی برای‌تان باشند.

در آموزش گرامر انگلیسی به صورت آنلاین با کدام کتاب‌ها رفیق گرمابه و گلستان می‌شویم؟

کتاب‌های touchstone: این مجموعه کتاب در سال 2005 از طرف دانشگاه کمبریج برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان انگلیسی منتشر شد. این مجموعه دارای چهار جلد است و از مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از آن استفاده‌کنند. ویژگی خوب این کتاب‌ها این است که شما به عنوان زبان‌آموز می‌توانید، گرامر و لغت‌های جدید را در قالب گفتگوهای متنوع بیاموزید.

خبر خوب این‌که اگر قبلا در کلاس‌های حضوری شرکت کرده‌اید و یا در حال یادگیری زبان انگلیسی به شکل خودآموز هستید، و دوست دارید با یک مرور کلی، تمام مطالب قبلی را مرور کنید، به راحتی می‌توانید به سراغ وبینار آموزش انگلیسی بروید و در مدت چند ساعت تمام خاطرات‌ شیرین‌تان با درس‌های قبلی را به یاد بیاورید.

کتاب‌های viewpoint: بسیاری از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، این زبان را طوری آموزش می‌دهند که اگر بعد از تمام کردن دوره‌ی کتاب، به یک کشور انگلیسی‌زبان برویم و شروع به صحبت کنیم، همه فکر می‌کنند شکسپیر زنده شده و یا ما از قرون وسطی آمده‌ایم. این‌جور کتاب‌ها در همان زمان‌های قدیم در جا زده‌اند و به روز نشده‌اند. اما مجموعه‌ی viewpoint دقیقاً برای مبارزه با همین نوع کتاب‌ها وارد میدان شده‌است و راه و روش داشتن یک گفتگوی پویا را به زبان‌آموز یاد می‌دهد.

از طرف دیگر به خاطر مکالمات و آموزش‌های به روز، به راحتی می‌توانید در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین این کتاب را مرور کنید. آخرین تیرِ ترکش این کتاب برای جذب زبان‌آموزان هم مربوط به ساختار منسجم آن است، مطالب این کتاب طوری کنار هم قرار گرفته‌اند که شما را وادار کنند هنگام مکالمه و یادگیری مباحث جدید، از درس‌های قبلی کتاب استفاده‌کنید و به این ترتیب به شکل خود به خود مطالب قبلی را به خوبی مرور و ملکه‌ی ذهن‌تان کنید.

از سیر تا پیاز وبینار زبان انگلیسی

مواد لازم برای شرکت در یک وبینار آموزش زبان انگلیسی: برای شرکت در وبینار، نیاز به یک اینترنت با سرعت 128 کیلوبایت و یک دستگاه متصل به اینترنت مثل لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن همراه دارید. بعد از آن هم کمی وقت آزاد نیاز دارید تا بتوانید در وبینار شرکت کنید و از یک کلاس مجازی نهایت استفاده را ببرید.

البته بهتر است برای استفاده‌ی بهتر از انواع وبینار آموزش زبان انگلیسی از قبل درس‌ها را مرور و سوالا‌ت‌ و نکات مهم را یادداشت کنید، تا هنگام مرور مطالب، بتوانید به راحتی پاسخ سوالات‌تان را پیدا کنید. همچنین در پایان کلاس از استاد بخواهید تا نکات مبهم را برایتان توضیح بدهد.

ویژگی‌های یک وبینار خوب چیست

 در بخش قبل گفتیم برای شرکت در وبینار نیاز به وقت آزاد دارید، شاید با خودتان بگویید مشکل شما همین وقت است و برای همین به سراغ یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین رفتید. خب اگر نمی‌توانید در ساعت مشخص‌شده از کلاس مجازی استفاده کنید، می‌توانید اسلایدهای مختلف کلاس و ویدیوی آن را به صورت مجازی دریافت و در زمان مناسب برای خودتان یک کلاس پُربار برگزار کنید. در واقع پشتیبانی بعد از کلاس مجازی، یکی از ویژگی‌های اصلی یک وبینار زبان انگلیسی موفق است،

 نکته‌ی بعد استفاده از استادهای خوب و برجسته برای آموزش زبان انگلیسی است، چرا که شما قرار است در مدتی کوتاه مطالب زیادی را بازآموزی کنید و اگر وبینار، توسط یک استاد مسلط برگزار نشود، قطعاً نتیجه‌ای که مورد انتظارتان است، نمی‌گیرید.

 اما نکته‌ی نهایی که خوب است به آن توجه کنید، هزینه‌‌ی دوره و وبینار است، همان‌طور که قبلاً گفتیم، شاید یکی از دلایل شما برای یادگیری زبان انگلیسی به شکل آنلاین، صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد؛ بنابراین شاید بدنباشد که هنگام انتخاب وبینارهای آموزش زبان انگلیسی مختلف به این موضوع هم دقت کنید.

وبینار آموزش آیلتس

حرف آخر

یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین و خودآموز یک راه سخت و پر پیچ و خم است که این روزها به خاطر دل‌مشغولی‌های زیاد و ترافیک و شهری و هزار و یک مشکل دیگر، بسیاری از زبان‌آموزان به سراغش رفته‌اند. موسسه‌ی سفیر نهایت تلاشش را می‌کند تا آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین را با برگزاری کارگاه‌های مجازی و انواع وبینار آموزش انگلیسی تبدیل به یک رویای شیرین کند.

در وبینارهای زبان انگلیسی سفیر شما می‌توانید در زمانی کوتاه به مرور کتاب‌هایی مثل touchstone و viewpoint را بپردازید. بعد از کلاس هم برای یادگیری بیشتر می‌توانید از اسلایدهای تهیه‌شده توسط استادها و همچنین ویدیوی کلاس‌ها استفاده‌کنید و در نهایت برای یادگیری بهتر با مرور اسلایدها، چندباری درس‌ها را مرور کنید.

یادگیری زبان به شکل خودآموز، نیازمند تلاشی بیشتر است چرا که در این بازی خودتان هستید و خودتان. اما حالا که می‌دانید قرار است به تنهایی به قله برسید خوب از کمک‌های امدادی مثل انواع وبینار آموزش انگلیسی و یا دوره‌های آموزش گرامر انگلیسی به صورت آنلاین استفاده کنید، تا فتح قله‌ی نهایی چندان برایتان دشوار نشود.

 

مطالب مرتبط:
روش موثر خواندن متن انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز
چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟
چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟
روش ‌های تقویت اسپیکینگ

یک دیدگاه برای “چطور در کوتاهترین زمان به صورت آنلاین انگلیسی یاد بگیریم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه