تقویت زبان انگلیسی با کتاب داستان

یکی از بهترین راه‌های تقویت دانش زبان انگلیسی، یادگیری از طریق خواندن است.

چرا باید انگلیسی خود را با کتاب داستان تقویت کنید؟

یادگیری زبان انگلیسی از طریق کتاب داستان راه بسیار خوبی برای آموزش مهارت‌های خواندن و همچنین تقویت دایره لغات شماست. خواندن Story Book ها راهی عالی برای یادگیری فرهنگ انگلیسی است. جملات و کلماتی که در آن‌ها استفاده می‌شود، همان انگلیسی واقعی یا “Every day English” هستند. خواندن این کتاب‌ها شما را با ساختارها و واژگان متنوعی عادت می‌دهد. انجام این کار یک راه عالی برای یادگیری نحوه صحبت کردن به انگلیسی صحیح و اصولی است.

در اختیار داشتن یک کتاب داستان انگلیسی مساوی است با در اختیار داشتن دریایی از واژگان، اصطلاحات، کلمات عامیانه و همه چیزهایی که برای غنی سازی دایره لغت خود نیاز دارید. شما همچنین این کلمات جدید را در متن آن‌ها می‌بینید و همین موضوع به شما کمک می‌کند که  معنی آن‌ها و نحوه استفاده صحیح از آن‌ها را در یک جمله یاد بگیرید.

سوالاتی که باید قبل از انتخاب کتاب داستان انگلیسی از خود بپرسید:

اگر به خواندن کتاب عادت ندارید، چند سوال وجود دارد که باید قبل از انتخاب کتاب از خود بپرسید. این امر کار شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

شماره 1: داستان در مورد چیست؟

اولین چیزی که در یک کتاب باید بررسی شود، موضوع داستان است. پیدا کردن یک داستان خوب به شما کمک می‌کند تا به طور منظم مطالعه داشته باشید. پس قدم اول این است که مطمئن شوید داستان آن را دوست دارید. یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر گرفت، شخصیت‌های داستان هستند. این شخصیت‌ها چه کسانی هستند؟ آیا می‌خواهید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید؟ گاهی اوقات، خلاصه یک کتاب چیز زیادی را بیان نمی‌کند، اما می‌تواند یک دید کلی درباره شخصیت‌های آن به خواننده بدهد.

شماره 2: طول کتاب داستان چقدر است؟

به طول کتاب داستان نیز توجه کنید. اگر به خواندن کتاب عادت ندارید، آهسته شروع کنید و یک کتاب داستان کوتاه را انتخاب کنید.

شماره 3: ژانر کتاب داستان چیست؟

سبک و ژانر کتابی که می‌خوانید نیز بسیار مهم است و می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک بسیاری کند. از خودتان بپرسید که آیا می‌خواهید در مورد دوره تاریخی مورد علاقه خود بخوانید؟ آیا می‌خواهید در مورد جادوگران و اژدها بخوانید؟ یا می‌خواهید یک داستان ترسناک بخوانید؟ در اینجا یک راهنمای سریع در مورد ژانرهای اصلی می‌تواند به شما یک دیدگاه وسیع‌تر بدهد:

علمی تخیلی: داستان‌هایی که درباره آینده، فضا و فناوری هستند.

فانتزی: داستان‌هایی درباره شخصیت‌های جادویی که واقعی نیستند. (مانند موجودات افسانه‌ای و سرزمین‌های خیالی)

رمانتیک: داستان‌هایی در مورد عشق و روابط.

ترسناک: داستان‌های ترسناکی که شما را به وحشت می‌اندازد!

قتل، رمز و راز: داستان‌هایی در مورد یک قتل یا یک رویداد خاص که در پایان ممکن است حل شود.

هیجان انگیز: داستانی پر از اکشن و تعلیق.

داستان‌های واقعی: داستان‌هایی درباره اطلاعات واقعی. آن‌ها خیالی نیستند: همانند زندگی نامه‌ها.

6  نکته طلایی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق کتاب داستان انگلیسی

نکته 1: همانطور که قبلاً گفتیم، داستانی را انتخاب کنید که به موضوع آن علاقه‌مند هستید.

نکته 2: مطمئن شوید که سطح کتاب خیلی سخت یا خیلی آسان نیست.

اگر می‌خواهید سخت‌تر تمرین کنید و پیشرفت کنید، باید داستانی را انتخاب کنید که کمی دشوارتر باشد. سطح درک شما بسیار مهم است: شما باید معنای کلی را دریافت کنید، اما باید به دنبال کلمات و واژگان جدید باشید.

نکته 3: آنچه را که یاد می‌گیرید، مرور کنید.

یک دفترچه بردارید و هر کلمه و واژگان جدیدی که ممکن است با آن مواجه شوید، یادداشت کنید. به آنچه می‌خوانید فکر کنید: در هر فصل یا در انتهای کتاب، به کلمات جدیدی که یاد گرفته‌اید، توجه کنید. کتاب چطور بود؟ از خواندن آن لذت بردید؟ خواندن آن آسان بود یا دشوار؟

نکته 4: دوست ندارید کتاب داستان بخوانید؟ پس گوش کنید.

یک کتاب صوتی پیدا کنید یا یک پادکست انتخاب کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید. از طرف دیگر، می‌توانید اقتباس‌های سینمایی بسیاری از کتاب‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌ها را تماشا کنید یا حتی به موسیقی گوش دهید!در هر صورت خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید.

نکته 5: کتاب‌ها یا برنامه‌های کاربردی دوزبانه برای خود تهیه کنید.

نکته 6: یک باشگاه کتاب پیدا کنید یا با دوستان مطالعه کنید.

هر چه بیشتر بهتر ، درست است؟ خواندن با دوستان همیشه سرگرم‌کننده است. علاوه بر این، پیدا کردن یک باشگاه کتابخوانی به شما کمک می‌کند درباره داستانی که می‌خوانید عمیق‌تر فکر کرده و افکار خود را با سایر خوانندگان مبادله کنید. در این صورت، هم بر روی مهارت Reading خود کار کرده‌اید و هم مهارت Speaking.

برای یادگیری زبان انگلیسی، یکی از بهترین راه‌ها خواندن کتاب داستان انگلیسی مناسب سطحتان است. حتما این روش یادگیری را در کنار سایر روش‌های یادگیری استفاده نمایید و مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

مطالب مرتبط:
چگونه ریدینگ را تقویت کنیم؟
چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟
چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟
چگونه از طریق فیلم زبان یاد بگیریم؟
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه