چگونه از طریق فیلم زبان یاد بگیریم؟

اگر زبان‌آموزی را یک مسیر سخت و کسل‌کننده می‌دانید و همیشه به نیمه‌ی راه نرسیده، رهایش می‌کنید پس وقتش رسیده که به فکر یک روش جذاب باشید، یعنی یادگیری زبان از طریق فیلم ! فکرش را بکنید شما قرار است هم فیلم ببینید و هم یاد بگیرید! چه چیزی می‌تواند بهتر از ترکیب کردن آموزش و تفریح باشد؟! البته این روش خیلی باب میل پدرومادرها نیست. چون آنها ترجیح می‌دهند سرتان توی کتاب باشد اما شما قرار است کاملاً هدفمند فیلم تماشا کنید.
ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور یک فیلم را به قصد تقویت زبان انگلیسی تماشا کنید. به‌علاوه، بهترین فیلم برای یادگیری زبان و همین‌طور بهترین انیمیشن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم

چگونه با دیدن فیلم انگلیسی زبان خود را تقویت کنیم؟

بگذارید همین اول کار خیالتان را راحت کنیم، قرار نیست شما با یکبار دیدن فیلم، تمام مهارت‌های زبان‌آموزی‌تان را یک‌شبه تقویت کنید. برای اینکه به کمک فیلم و انیمیشن بتوانید زبانتان را تقویت کنید، لازم است طبق یک روش مشخص، آموزش هدفمندی را دنبال کنید.
ما در ادامه یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان از طریق فیلم را در پنج مرحله برایتان خلاصه کرده‌ایم. پس برای شروع، این مراحل را دنبال کنید.

1) به حرف دلتان گوش کنید.
بهتر است برای شروع سراغ فیلمی بروید که به آن علاقه دارید. چون اگر فیلمی را انتخاب کنید که برایتان جذاب نباشد مطمئناً انگیزه‌ای هم برای یادگیری در شما ایجاد نمی‌کند. البته توصیه می‌کنیم:
• از همان اول سراغ فیلم‌های فاخر با داستان‌های پیچیده نروید. چون ممکن است دنبال کردن این پیچیدگی‌ها و تلاش ذهنی‌تان برای باز کردن گره‌های داستانی، شما را از هدف اصلی‌تان دور کند.
• ازآنجایی‌که فیلم‌های هنری دیالوگ‌های زیادی ندارند، برای تقویت زبان مناسب نیستند.
• فیلم‌های تاریخی با لحن حماسی هم برای افراد مبتدی انتخاب مناسبی نیست.
• اگر در ابتدای راه هستید پس بهتر است سری به دنیای انیمیشن بزنید یا یک فیلم یا سریال کمدی انتخاب کنید.
• فیلم‎های اقتباسی هم می‌توانند جذاب باشند. به‌خصوص اگر قبل از تماشای فیلم، کتابش را خوانده باشید. دراین‌صورت تماشای فیلم برایتان لذت‌بخش‌تر و یادگیری آسان‌تر خواهد بود.
اگر بعد از این همه توصیه احساس سردرگرمی کرده‌اید، باید بگوییم هیچ نگران نباشید! چون در قسمت‌های بعدی در همین مقاله بهترین فیلم‌ برای یادگیری زبان و همچنین انیمیشن‌های مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد.

انیمیشن و ویدئوهای آموزش زبان کودک

2) یک دل سیر فیلم ببینید.
برای این مرحله چیپس و پاپ‌کورن را بیاورید و فیلم را یک بار به‌طور کامل و با زیرنویس فارسی تماشا کنید. اصلاً لازم نیست به خودتان فشار بیاورید، شما همین که داستان فیلم را درک کنید کافی است. در مراحل بعدی به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید به قصد تقویت Listening  فیلم را ببینید بهتر است از زیرنویس استفاده نکنید. اگر قصد‌تان یادگیری لغات و اصطلاحات است بهتر است از فیلم را همراه با زیرنویس انگلیسی ببینید.
3) فیلم را تکه تکه کنید.
حالا وقتش رسیده که کمی به خودتان فشار بیاورید! البته فقط کمی! چون باید فیلمتان را به بخش‌های 15 دقیقه‌ای تقسیم کنید. برای خودتان قانون بگذارید که در بازه‌های زمانی مشخص، فقط و فقط یک بخش 15 دقیقه‌ای را تماشا می‌کنید اما با دقت و تمرکز بسیار بالا.
این کار را چند بار پشت سرهم انجام دهید. بعد از چند بار تکرار متوجه خواهید شد که درک جملات چقدر برایتان ساده‌تر می‌شود.
البته نکته‌ی مهم اینجاست که باید از این مرحله به بعد فیلم را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.
4) کلمات جدید را یادداشت کنید.
با کمک زیرنویس انگلیسی بهتر می‌توانید کلمات جدید را تشخیص دهید. پس یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و لغات جدید و ناآشنا را یادداشت کنید. اگر نتوانستید باتوجه به داستان فیلم معنی واژه را حدس بزنید، سراغ دیکشنری بروید.
بعد از پایان هر بخش لیست کلماتتان را مرور کنید و دوباره همان بخش را ببینید. حواستان باشد که در حین تماشای فیلم به لیست نگاه نکنید.
5) با فیلم درگیر شوید.
در مرحله‌ی آخر فیلم را به زبان اصلی و بدون زیرنویس تماشا کنید. سعی کنید همراه بازیگران دیالوگ‌ها را تکرار کنید. تلفظ کلمات، لحن و زبان بدنشان را تقلید کنید. خودتان را در همان موقعیت قرار دهید تا بهتر جملات و کلمات را درک کنید.

معرفی بهترین فیلم برای یادگیری زبان

برای اینکه از سردرگمی نجات پیدا کنید، ما لیستی از بهترین فیلم‌های انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم. پس نگاهی به این لیست بیاندازید و براساس علاقه‌مندی‌تان یکی را انتخاب کنید.
1)سخنرانی پادشاه (The king’s speech): همان‌طورکه اسم این شاهکار سینمایی هم داد می‌زند، ماجرای فیلم درباره‌ی یک سخنرانی است. پادشاه جورج، لکنت زبان دارد و باید خودش را برای یک سخنرانی مهم آماده کند، برای همین هم دیالوگ‌ها ریتم کندی دارند و برای افراد مبتدی هم کاملاً قابل درک است. پس برای شروع، این فیلم می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.
2)لئون (Leon): لئون یک شاهکار سینمایی است که موقع دیدنش باید احساساتتان را سرکوب کنید تا قلبتان از دهانتان بیرون نپرد! این فیلم جذاب که حاصل تلفیق حرفه‌ای ژانر درام و جنایی است، حتماً شما را به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند می‌کند. خرید فیلم Leon
Leon the Professional
3)شکافته (Split): اگر به فیلم‌های مهیج و ترسناک با رگه‌هایی از موضوعات روانشناختی علاقه دارید، پس حتما از split خوشتان می‌آید. یک فیلم منحصربه‌فرد که جذابیتش شما را برای یادگیری زبان مصمم‌تر خواهد کرد. خرید فیلم Split
Split
4)جاسوس (Spy): فیلم جاسوس با ترکیب ژانر کمدی و اکشن به موضوع جاسوسی می‌پردازد. اگر دلتان می‌خواهد با خنده و هیجان زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید، پس این فیلم را از دست ندهید. خرید فیلم Spy
Spy
5)آن (It): فیلم ترسناک آن که از رمانی به همین نام و به نویسندگی استیون کینگ اقتباس شده است؛ داستان 7 کودک را روایت می‌کند که به دلیل روبرو شدن با یک دلقک ناشناس وحشت کرده‌اند. خلاصه اگر می‌خواهید با غوطه‌وری در دنیای ترس انگلیسی یاد بگیرید، پس «آن» را از دست ندهید. خرید فیلم It
IT film1
6)دیو و دلبر (Beauty and the Beast): به احتمال زیاد کارتون دیو و دلبر را دیده‌اید، یک داستان قدیمی که در نسخه فیلمی‌اش، موزیکال، فانتزی و رمانتیک از آب درآمده است. خرید فیلم Beauty and the Beast
Beauty and the Beast
7)بیبیِ راننده (Baby driver): اگر به سینمای اکشن و جنایی علاقه دارید، دیدن این فیلم برایتان لذت‌بخش خواهد بود. داستان فیلم زندگی جوان مجرمی را روایت می‌کند که به دنبال خلاصی از دردسرهای زندگی مجرمانه‌اش است. خرید فیلم Baby driver
Baby Driver

یادگیری زبان با انیمیشن بهترین راه رهایی از کسالت زبان‌آموزی


همه می‌دانیم که مخاطب اصلی انیمیشن‌ها، بچه‌ها هستند، برای همین نه از پیچیدگی‌های داستانی خبری است و نه از کلمات سخت و غیرقابل‌فهم! دیلوگ‌های روان با تلفظ‌های قابل‌درکِ انیمیشن، به افراد مبتدی کمک می‌کند در مسیر یادگیری زبان زودتر پیشرفت کنند. البته جذابیت‌های بصری انیمیشن‌ها را هم نمی‌شود نادیده گرفت.
1)کوکو (Coco): داستان کوکو در مکزیک می‌گذرد. این داستان که موسیقی نقش پررنگی در آن دارد، ماجرای پسرک دوازده‌ساله‌ای را روایت می‌کند که الگوی زندگی‌اش یک گیتاریست حرفه‌ای به‌نام ارنستو لاکروز است. دیدن این انیمیشن حتماً شما را برای یادگیری زبان سر ذوق خواهد آورد. خرید انیمیشن Coco
CoCo
2)زوتوپیا (Zootopia): زوتوپیا نام شهری است که در آن حیوانات اهلی و وحشی کاملاً متمدنانه در کنار هم زندگی می‌کنند اما توطئه‌ی یکی از اهالی شهر، این صلح و صفا را بهم می‌زند. خرید انیمیشن Zootopia
Zootopia
3)موآنا (Moana): موآنا نام دختر ماجراجویی است که به دنبال پیدا کردن قلب خدای دریا، دل به اقیانوس و سفری پرخطر می‌زند. خرید انیمیشن Moana
Moana
4)داستان اسباب‌بازی (Toy story): داستان اسباب‌بازی، ماجرای اسباب‌بازی‌های پسری به‌نام اندی است که در کنار هم اتفاقات خوب و بد زیادی را پشت سر می‌گذارد. جالب اینجاست که اولین سری این انیمیشن در سال 1995 ساخته شده است و آنقدر پرطرفدار بوده که تا سال 2019 به Toy Story 4 رسیده است.
کلام آخر
خلاصه‌ی کلام اینکه اگر اهل پای کتاب نشستن نیستید و یا از ورق زدن کتاب خسته شده‌اید، یادگیری زبان با انیمیشن یا فیلم بهترین انتخاب برای شماست. پس اگر تصمیمتان را گرفته‌اید که لذت تماشای فیلم را چاشنی زبان‌آموزی کنید، یک خبر خوب برایتان داریم. پک‌های فیلم سفیرمال آماده‌اند تا شما را در این راه همراهی کنند.
این پک‌ها حاوی یک حلقه دی‌وی‌دی فیلم به‌همراه یک دفترچه است. با این پک‌های فیلم همه چیز آماده است که یادگیری زبان را شروع کنید. شما اول از همه فیلم را تماشا می‌کنید، بعد از آن با کمک دفترچه‌ی موجود در پک با لغات جدید فیلم آشنا می‌شوید و با تمرین‌های متنوع سطح یادگیری‌تان را محک می‌زنید. در این پک علاوه‌بر فیلم یک حلقه دی‌وی‌دی دیگر هم پیدا خوهید کرد که با تمرین‌های بیشتری قرار است از هر لحاظ خیالتان را از بابت یک یادگیری اصولی راحت کند.
بنابراین هیچ بهانه‌ای برای به تعویق انداختن یادگیری زبان نمی‌ماند. چون تفریح، لذت و آموزش دست به دست هم داده‌اند تا شما یک دوره‌ی آموزشی پربار و دلچسب را طی کنید.

 

مطالب مرتبط:
تقویت دایره لغات انگلیسی
چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟
تقویت مکالمه انگلیسی در منزل
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان
زبان انگلیسی خود را با دیدن تئاتر تقویت کنید

۱۱ دیدگاه برای “چگونه از طریق فیلم زبان یاد بگیریم؟”

  1. یادگیری زبان از طریق فیلم واقعا بهترین روشه.چون لغات و اصطلاحاتی که اونا واقعا استفاده میکنن رو یاد میگیریم.

    • تمام کارتون هایی که در سایت سفیر مال موجود هستند به دلیل روان صحبت کردن و ساختار های مناسبی که در آنها مورد استفاده قرار میگیرد می توانند برای زبان آموزان نوجوان مناسب باشند. همچنین زبان آموزان نوجوان می توانند از پک های کارتون های جدید که مناسب سطح نوجوانان طراحی شده اند استفاده نمایید.

      کارتون انگلیسی – پک ۱
      کارتون انگلیسی – پک ۲

    • دوست عزیز، در این سطح شما می توانید از تمام فیلم های زبان اصلی برای تقویت دانش عمومی زبان انگلیسی تان استفاده کنید . به شما توصیه می کنیم برای یادگیری هدفمند و تمرکز روی لغات و اصطلاحات از پکیج های “آموزش زبان با فیلم” استفاده کنید و یا از مجموعه Italk که مجموعه ای از فیلم های بروز هالیودی، سریال ها و آهنگ های زبان اصلی با تمرکز روی یادگیری لغات و اصطلاحات است، استفاده کنید.
      خرید پکیج های آموزش زبان با فیلم
      خرید مجموعه Italk سطح متوسطه

  2. سلام
    من چند بار با زیرنویس انگلیسی بیست دقیقه ی اول فیلم دیو و دلبر رو دیدم، تقریبا تمام لغاتش رو یاد گرفتم(تو فیلم که خوب معنی می کنم نمی دونم خارج از اون هم میتونم یا نه) اما وقتی با زبان اصلی دیدمش(سه بار) اصلا نفهمیدم چی می گن، فقط صحبت های اما واتسون رو می فهمم چون یکم آروم تر حرف میزنه، آهنگهایی که دسته جمعی می خوندن هم نمی تونستم بفهمم. لطفا بگید چیکار کنم؟ بنده ۱۴ سال دارم و سطح زبانمم مبتدی هست… بعضی کلمات رو بین حرفها می شنوم و از اونجایی که شش هفت بار دیدمش دیگه تمام معنی ها رو می دونم و حرف هم نزنن تشخیص میدم چی میگن! ولی از حرفهاشون سر در نمیارم خیلی سریع حرف میزنن. این مرحله رو حذف کنم میشه؟
    لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

    • سلام
      در این مرحله از یادگیری و با توجه به سطح مبتدی شما، حتما فیلم را با زیرنویس انگلیسی تماشا نمایید. طبیعی است که بسیاری از دیالوگ ها و لغت ها را به صورت کامل متوجه نشوید و این مشکلبا ارتقا سطح زبان انگلیسی شما رفع خواهد شد. با توجه به بستر فیلم لغت ها را تشخیص دهید و سعی کنید با کمک آنها جمله بسازید.
      موفق باشید.

  3. سلام خدمت شما امکان داره خیلی خلاصه بفرمایین که برای سطح intermediate چه کتابهایی بهترن خونده بشن ؟ تشکر.

  4. من خلاصه داستان فیلم های زیادی رو می‌خونم و تریلر بهترینِ اونها رو می‌بینم. قشنگ ترین و جذاب ترین ها رو انتخاب می‌کنم. با MX Player تماشا می‌کنم. حتما باید با زبان یا دوبله انگلیسی باشه. فیلم زبان انگلیسی رو با هر دو زیرنویس فارسی و انگلیسی همزمان می‌بینم. همه زیرنویس های انگلیسی رو میخونم. هر وقت کلمه یا اصطلاح جدید دیدم، اول با دیکشنری چک میکنم و بعد ادامه فیلم رو می‌بینم. اصلا کلمات جدید رو یادداشت نمی‌کنم، خودم رو مجبور به حفظش نمیکنم، انگلیسی رو برای خودم تلخ و خسته کننده نمیکنم. هم از فیلم و از یادگیری لذت می‌برم. کلمات جدید تو چند تا فیلم دیگه که بعداً ببینم، حتما هست و حفظ میشم. با این روش، یه فیلم ۲ ساعتی شاید چند روز طول بکشه! اما خسته کننده و تکراری نیست. جزئیات بیشتری در فیلم می‌بینم و حتما چیزای جدید یاد می‌گیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه