بایدها و نبایدهای کلاس خصوصی زبان کودکان

این روزها که بدلیل پاندمیک ویروس کرونا و ترس از حضور در اجتماعات و از طرفی آنلاین شدن مدارس و دانشگاه‌ها، بسیاری از والدین برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندانشان در رده های سنی مختلف، سراغ کلاس‌های خصوصی زبان کودکان رفته‌اند. در  این مقاله سعی کرده‌ایم به تعدادی از سوال‌های پر تکرار والدین در مورد کلاس زبان خصوصی کودکان پاسخ دهیم.

از چه سنی برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندم از طریق کلاس خصوصی اقدام نمایم؟

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان سنین بین 7 تا 13 سال است. البته لازم به ذکر است که مهارت های یادگیری زبان دوم در کودکان قبل این سنین شکل گرفته و با بزرگتر شدن کودکان به اوج می رسد. پروسه یادگیری در کودکان با پروسه یادگیری در بزرگسالان کاملا متفاوت است و کودکان با شنیدن و فعالیت های حرکتی و دیدن تصاویر رنگی و براق بهتر یاد می گیرند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

کودکان چگونه یاد می‌گیرند و کلاس خصوصی به چه صورت باید برنامه ریزی شود؟

اگر قصد دارید زبان انگلیسی را از طریق متخصصین کلاس خصوصی زبان به فرزند دلبندتان آموزش دهید بهتر است در انتخاب معلم و نوع کلاس به نکات زیر توجه نمایید. کودکان از طریق شعر و موسیقی و بازی و فعالیت های حرکتی به بهترین نحو می توانند زبان دوم را یاد بگیرند. بنابراین حتما به این موضوع توجه نمایید که فضای کلاس خصوصی زبان کودکان باید شاد باشد و مطالبی که انتخاب می شوند متناسب با سطح یادگیری فرزند دلبند شما باشند. برای یادگیری زبان انگلیسی فرزندتان را تحت فشار نگذارید بلکه محیط را برایش انگلیسی زبان کنید و به او حس راحتی و آرامش را انتقال دهید و اجازه دهید چرخه یادگیری روند طبیعی اش را طی نماید.

مدت زمان جلسات کلاس خصوصی زبان انگلیسی کودکان چقدر باشد؟

دابره تمرکز و توجه که در زبان انگلیسی “Attention span ” نامیده می شود بسیار کوچک است و  این به این معنی است که کودکان به سرعت تمرکز خود را از دست می دهند و یا از انجام دادن یک تمرین خسته می شوند . بنابراین مدت زمان کلاس های خصوصی نباید طولانی باشد . هر چه مدت زمان کلاس طولانی تر باشد بازدهی و یادگیری فرزند شما نیز کمتر خواهد شد.ایده‌آل‌ترین زمان کلاس بسته به سن فرزند دلبند شما از 45 دقیقه تا 75 دقیقه است و هرچه سن کودک بیشتر شود با رشد دایره توجه می توان مدت زمان برگزاری کلاس را افزایش داد.نکته مهم این است که تداوم و توالی کلاس ها در هفته (مثلا 3 روز در هفته)، مهم تر از طولانی بودن مدت زمان کلاس هاست.

کیفیت کلاس خصوصی و پیشرفت فرزندم را چگونه ارزیابی کنم؟

انتظارات خود را درست و صحیح برنامه ریزی کنید. روند یادگیری زبان انگلیسی در کودکان دقیقا شبیه یادگیری زبان مادری شان است. به این صورت که آنها در سال‌های اولیه یادگیری زبان دوم فقط از طریق شنیدن با زبان انگلیسی آشنا می‌شوند و سپس می‌توانند با مشاهده عکس‌ها، لغات را به زبان بیاورند و سپس جمله‌های کوتاه بسازند و آخرین مرحله در یادگیری آنها نوشتن جملات و جمله سازی به زبان انگلیسی است. در هنگام برنامه ریزی کلاس خصوصی زبان انگلیسی برای کودک دلبندتان حتما به چرخه یادگیری و مراحل پیشرفت او جهت ارزیابی کیفیت کلاس خصوصی زبان کودکان توجه فرمایید.

معلم کلاس خصوصی رده سنی کودکان چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

در انتخاب معلم برای کلاس خصوصی فرزندتان به این نکته دقت کنید که صبر و حوصله و با انرژی بودن و توانایی ایجاد فضای شاد از جمله خصوصیات بارز مدرسین دوره های کودکان است. اما مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید تخصص معلم در درس دادن به کودکان است. حتما مدرسی را انتخاب کنید که دوره های تربیت مدرس مخصوص کودکان را گذرانده باشد و با متودهای روز تدریس به کودکان آشنا باشد . منعطف و خلاق باشد تا بتواند انگیزه یادگیری را در کودک شما پرورش دهد. خوش رو و با انرژی باشد تا کودک شما بتواند با او ارتباط برقرار نماید و پروسه یادگیری به خوبی اتفاق بیافتد.

هزینه کلاس خصوصی زبان کودکان چقدر است؟

در مورد هزینه کلاس خصوصی کودکان نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که شهریه کلاس خصوصی زبان کودکان کاملا متنوع است و بستگی به سابقه معلم، تخصص او در ارتباط گرفتن با کودکان، پلتفرم برگزاری کلاس خصوصی (آنلاین/ حضوری)، تعداد جلسات در هفته و عواملی از این دست دارد ولی در ذهن داشته باشید که شهریه کلاس خصوصی کاملا توافقی است و باید برای نهایی کردن آن با مدرس دوره صحبت و مذاکره کنید.

سخن پایانی

یادگیری زبان انگلیسی کودک را باهوش تر می‌کند و تمرکز او را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که مسافرت‌ها و تماشای کارتون های انگلیسی زبان و گوش دادن به آهنگ های انگلیسی برای او لذت بخش‌تر باشد. به عنوان والدین همواره مشوق و همراه فرزندتان در امر یادگیری باشید و فضای یادگیری را برای آنها امن و مطمئن نمایید. همین الان از طریق لینک زیر برای ثبت نام کودک خود در کلاس خصوصی آنلاین اقدام نمایید و کارشناسان آموزش ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت تا بتوانند بسته به نیاز شما و فرزندتان، بهترین کتاب زبان کودک ، معلم و پلتفرم برگزاری کلاس را به شما معرفی نمایند و شما را تا رسیدن به هدف مورد نظرتان همراهی نمایند. 

ثبت نام کلاس خصوصی زبان

مطالب مرتبط:
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
آموزش موزیکال زبان انگلیسی به کودکان
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه