بهترین منبع یادگیری زبان کودکان

در کشورهایی که انگلیسی زبان اول نیست، والدین مایلند با توجه به اهمیت آن در تحصیلات و سایر حوزه‌های زندگی، زبان انگلیسی را از سنین پایین به فرزندان خود آموزش دهند. اما نمی‌دانند چگونه و از کجا شروع کنند و یا از چه منابعی برای آموزش زبان به کودکان استفاده نمایند.

اگر می‌خواهید با بهترین منابع یادگیری زبان کودکان آشنا شوید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. آموزش زبان انگلیسی به کودکان متفاوت‌تر و چالش برانگیز‌تر از آموزش زبان به بزرگسالان است. شما به دلیل دایره تمرکز و توجه کوچک کودکان نمی‌توانید آن‌ها را مجبور کنید تا بنشینند و گرامر را به روش بزرگسالان از روی کتاب یاد بگیرند.

بنابراین، بهترین منابع یادگیری کودکان منابعی هستند که با کمک شعر، بازی و موسیقی و در چرخه‌های کوتاه 15 الی 20 دقیقه‌ای، زبان انگلیسی را به کودکان آموزش می‌دهند. حال بیایید با تعدادی از این منابع آشنا شویم.

خرید کتاب زبان کودک

کتاب سوپرمایندز Superminds

مجموعه سوپرمایندز از بهترین و مهم‌ترین منابع یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 7 الی 12 سال است. این کتاب با استفاده از مطالب جذاب و گیرا، موسیقی و فعالیت‌های فکری، عملی و خلاقانه، علاوه بر تقویت هر چهار مهارت زبان انگلیسی، کودکان را برای سطوح بالاتر آماده می‌کند. کتاب سوپرمایندز در 7 سطح طراحی شده است. از ویژگی‌های منحصربه فرد کتاب سوپرمایندز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش لغات، اصطلاحات و دستور زبان با موسیقی، داستان و فعالیت‌های عملی
  • تمرین‌های Speaking با موضوعات جذاب و گیرا
  • تقویت مهارت‌های چهارگانه
  • تقویت خلاقیت و مهارت‌های فکری
  • آماده‌سازی کودکان برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی
  • همراه با workbook و CD

 

کتاب Mr.Bug’s Phonics

کتاب مستر باگز فونیکس، یکی از بهترین منابع یادگیری زبان کودکان است و برای کودکان 7 تا 12 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی این کتاب آموزش الفبای انگلیسی و صدای حروف است و در هر درس از کتاب، لغات انگلیسی در قالب یک داستان جذاب آموزش داده می‌شود.

پس از آن لغات و تلفظ آنان از طریق شعر، سرود، فعالیت‌های شنیداری و فعالیت‌های نوشتاری تمرین می‌شوند. در این کتاب، بیست و شش حرف انگلیسی و صداهای آن‌ها به طور کامل آموزش داده می‌شود.

 

کتاب Fun Fun English 

کتاب Fun Fun در چهار سطح برای کودکان رده سنی 4 الی 10 ساله با هدف آموزش لغات، گرامر و مهارت‌های زبان انگلیسی از طریق تصاویر، شعر، موسیقی و ویدئوهای جذاب طراحی شده است. استیکرهای آموزشی در هر درس، کمک شایانی به یادگیری و به خاطر سپردن لغات می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی این کتاب، زبان آموز محور بودن آن است که سبب می‌­شود کودکان احساس استقلال کرده و از یادگیری نهایت لذت را ببرد. علاوه بر این، کتاب فان فان ویژگی‌های دیگری نیز دارد:

  • رده سنی 4 الی 10 ساله
  • آموزش لغات انگلیسی موضوع محور به کودکان
  • آموزش گرامر مرتبط با موضوع درس با روش‌های نوین
  • آموزش مهارت‌های زبان انگلیسی
  • استفاده از تصاویر و استیکرهای جذاب
  • استفاده از شعر و انیمیشن‌های محبوب کودکان

 

پک خود آموز یادگیری زبان – بهترین منبع یادگیری زبان کودکان

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، یادگیری زبان انگلیسی در کودکان بسیار سریع‌تر از بزرگسالان اتفاق می‌افتد، زیرا توانایی کودکان در یادگیری زبان فقط از طریق شنیدن از بزرگسالان بیشتر است و آن‌ها راحت‌تر می‌توانند ساختارها در زبان انگلیسی را با لهجه درست تکرار کنند.

چرخه یادگیری یک زبان جدید در کودکان چرخه بسیار جالبی است. مغز کودکان همانند یک اسفنج همه صداها، آواها و هر آنچه می‌شنود را به خود جذب می‌کند و آن را در بخشی از مغزش ذخیره می‌کند. هر چه کودک مدت زمان بیشتری در معرض زبان انگلیسی از طریق مهارت شنیداری توسط ویدیو آموزش زبان کودکان و یا کارتون انگلسیی قرار گیرد، توانایی‌اش در تکرار کردن آن جمله‌ها و تقلید لهجه و لحن گوینده بیشتر خواهد شد.

می‌توانیم نتیجه گرفت که بهترین منبع یادگیری زبان کودکان منبعی است که با توجه به چرخه یادگیری کودکان و از طریق تمرکز روی مهارت شنیداری یا همان Listening، زبان انگلیسی را به کودکان آموزش دهد. در پک‌های خود آموز زبان انگلیسی کودکان، که به همت و تلاش کارشناسان آموزش سفیرمال جمع آوری شده است، زبان انگلیسی از سطح پایه و متناسب با چرخه یادگیری کودکان به آن‌ها آمورش داده خواهد شد و کودکان قادر خواهند بود تا با کمک ویدئو های آموزشی، بازی‌های فکر متناسب با سنشان و شعر و موسیقی زبان انگلیسی را یاد بگیرند. 

پک خودآموز کودکان

یکی از مهم‌ترین مواردی که بهتر است در آموزش این رده سنی در نظر گرفته شود، انتخاب مناسب‌ترین کتاب‌ها و ویدئو های آموزشی کودکان متناسب با رده سنی کودکان برای آموزش زبان است. کودکان نیاز دارند از فرایند یادگیری لذت ببرند، بنابراین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی و ویدئوهای انتخاب شده برای پک‌های خود آموز کودکان به نحوی انتخاب شده و در کنار هم قرار گرفته‌اند که بتوانند کودکان را در معرض صحیح‌ترین نوع زبان انگلیسی قرار دهند و به چرخه یادگیری آن‌ها کمک کنند.

کلام آخر اینکه اگر به عنوان والدین هنوز هم دغدغه آموزش زبان انگلیسی و انتخاب منبع مناسب برای کودک خود را دارید، با شماره 02174056000 تماس بگیرید تا کارشناسان آموزش سفیرمال شما را در انتخاب بهترین منبع راهنمایی کنند.  

مطالب مرتبط:
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
آموزش موزیکال زبان انگلیسی به کودکان
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

۱۱ دیدگاه برای “بهترین منبع یادگیری زبان کودکان”

  1. سلام
    تفاوت کتاب family & friendsبا کتاب سوپرمایندز چیه؟
    کدومش کتاب بهتریه؟
    اگر بچه حروف الفبا بلد نیست در کنار کتاب چه منابعی رو پیشنهاد میکنید؟

    • همراه عزیز سفیرمال
      هر دو کتاب Family and Friends و سوپرمانیدز برای رده سنی کودکان طراحی شده و از بهترین منابع آموزش زبان به کودکان به حساب می آیند. برای آموزش حروف الفبا میتوانید از کتاب مسترباگز فونیکس استفاده کنید.

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. قرارگیری در معرض زبان انگلیسی از طریق ویدیو آموزش زبان، کتاب رنگ آمیزی و الفبای انگلیسی بهترین راه یادگیری برای کودک دلبند شما است. برای این منظور می‌توانید پک خودآموز کودکان ۳ تا ۵ سال را تهیه کنید.

  2. سلام پسر من ۶سالشه و به نظر شما چه کتابی و باید براش تهیه کنم تا با فضای زبان انگلیسی آشنا بشه؟و به نظرتون انیمیشن با زبان انگلیسی برای کودک ۶ساله مفید هست؟

  3. سلام، بهترین منبع یادگیری زبان کودکان بجز کتاب چیه؟ من کودک ۳ ساله دارم و نمیتونه از کتاب استفاده کنه میخوام با یک روش دیگه بهش زبان انگلیسی رو یاد بدم. لطفا راهنماییم کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه