Goodreads بهترین کتاب سال 2023

سایت  Goodreads که از محبوبترین سایت‌ها بین علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است، از سال 2009 تا کنون هر سال لیستی از بهترین کتاب‌ها در ژانرهای مختلف را منتشر می‌کند. این لیست بر اساس رای خوانندگان به بهترین کتاب سال تهیه و تنظیم می‌شود و از این حیث بی‌نظیر است.  در ادامه این مطلب با برندگان عنوان “بهترین کتاب سال 2023” بر اساس اعلام گودریدز بیشتر آشنا خواهیم شد.

بهترین رمان داستانی سال 2023

Yellowface

Yellowface by R.F.Kuang

کتاب زردچهره اثر کوآنگ

با نگارش این اثر، کوانگ از مرزهای تخصص در ژانر فراتر می‌رود تا با «زرد چهره» جایگاهی به عنوان قطب ادبی پیدا کند. این گوهر روایی به عنوان یک تمثیل نافذ آشکار می‌شود و لایه‌های خودِ صنعت نشر را باز می‌کند. این کتاب، که با رشته‌هایی از طنز، فراداستان و هیجانی آهسته، نقد فرهنگی ظریفی را به تصویر می‌کشد و پویایی پیچیده‌ی نژاد و نشانه‌گرایی را که در تار و پود دنیای ادبی جا افتاده است، برجسته می‌کند.

بهترین رمان تاریخی سال 2023

Weyward

Weyward by Emilia Hart

کتاب Weyward اثر املیا هارت

تمایز این اثر با سایر رمان‌های تاریخی، از انحراف عامدانه و ماهرانه‌ی نویسنده کتاب از آنچه در نگارش این نوع کتاب‌ها عرف به حساب می‌آید، نشات می‌گیرد. کتاب وی وارد، سرنوشت در هم تنیده سه زن را در بازه‌های زمانی متفاوت، در سال‌های 1619، 1942 و 2019،  روایت می‌کند. هنر روایی هارت بی عیب و نقص در طول زمان پیش می‌رود و رویارویی قانع‌کننده این زنان ناامید را با نیروی زنانه ماندگاری که به طور پیچیده به جوهر زمین گره خورده است، برای خوانندگان آشکار می‌سازد.

بهترین کتاب معمایی و هیجان‌انگیز سال 2023

The Housemaid's Secret

The Housemaid’s Secret by Freida McFadden

کتاب The Housemaid’s Secret اثر فریدا مک فادن

پس از موفقیت «The Housemaid»، نامزد سال گذشته در بخش معمایی و هیجان انگیز، فریدا مک فادن، نویسنده و پزشک متخصص، اولین جایزه برگزیده گودریدز را با دنباله  آن داستان با عنوان «راز خدمتکار خانه» دریافت کرد. در این کتاب، خدمتکار مرموز، میلی کالووی، خود را در یک موقعیت مخاطره آمیز دیگر می‌یابد. مک فادن همچنان به نمایش ترکیبی از تعلیق روانشناختی و پیچش‌های داستانی خود ادامه می‌دهد که خوانندگان را میخکوب نگه می‌دارد و موقعیت او را به‌عنوان یک داستان‌نویس چیره دست در این ژانر تثبیت می‌کند.

بهترین رمان عاشقانه سال 2023

Happy Place

Happy Place by Emily Henry

کتاب مکان شاد اثر امیلی هنری

امیلی هنری برای سومین بار متوالی، پیروزی خود را در این ژانر با نوشتن کتابی عاشقانه که پر از احساسات خوب است، به دست آورده است. کتاب Happy Place یک داستان عاشقانه کلاسیک درباره زوجی است که در حال عبور از عواقب حساس پس از جدایی هستند که متوجه می‌شوند باید در سفری همراه با دوستان خود، با هم وقت بگذرانند. آیا آنها می‌توانند جدایی‌شان را به صورت یک راز نگه دارند تا تعطیلات خراب نشود یا متوجه اسرار دوستان خود خواهند شد؟

بهترین کتاب فانتزی سال 2023

Hell Bent

Hell Bent by Leigh Bardugo

کتاب Hell Bent اثر لی باردوگو

لی باردوگو با کتاب “Hell Bent” تاج و تخت را پس می‌گیرد و مقام اول را در ژانر فانتزی امسال به دست می آورد. شایان ذکر است، این پیروزی تصادفی نیست، زیرا این کتاب دنباله‌ای بر «خانه نهم»، قهرمان ژانر فانتزی در سال 2019 است. سری داستان‌های محبوب باردوگو همچنان به بازتعریف چشم‌انداز ادبیات تاریک آکادمیک ادامه می‌دهد و به علاقه‌مندان Ivy League سفری فریبنده به قلمروی جوامع مخفی، شیوه‌های مخفیانه و دروازه‌های بین‌بعدی ارائه می‌کند.

بهترین کتاب علمی تخیلی سال 2023

In the Lives of Puppets

In the Lives of Puppets by T.J. Klune

کتاب در زندگی عروسک‌ها اثر کلون

رمان ابداعی کلون بی عیب و نقص و ژانر فانتزی و علمی تخیلی را در هم می‌آمیزد و مضامین جاودانه افسانه پینوکیو را به مناظر مفهومی قرن بیست و یکم و فراتر از آن منتقل می‌کند. ربات‌ها، دغدغه‌ها و زندگی عاشقانه آن‌ها به طرز ماهرانه‌ای در روایت بافته شده‌اند و درک شهودی کلون از اسطوره‌سازی مدرن را به نمایش می‌گذارند. در دستان او، این داستان کلاسیک طنین معاصر پیدا می‌کند و خوانندگان را دعوت می‌کند تا تلاقی‌های سنت و نوآوری را در سفری تفکربرانگیز کشف کنند.

بهترین کتاب ترسناک سال 2023

Holly

Holly by Stephen King

کتاب مقدس اثر استفان کینگ

استیون کینگ به عنوان سیاستمدار بزرگ و پدرخوانده این ژانر، همچنان سردمدار کتاب‌های ترسناک است.  در سال 2023، این نویسنده کهنه‌کار با کتاب Holly که در آن که یک شخصیت قدیمی مورد علاقه طرفداران – کارآگاه خصوصی هالی گیبنی – در برابر یک جفت آنتاگونیست منحصر به فرد فاسد قرار می‌گیرد، برنده عنوان بهترین کتاب ترسناک سال شد. شخصیت پردازی و خط داستانی این کتاب فوق‌العاده است و خواننده را میخکوب می‌کند.

شما کدام یک از این کتاب‌ها را خوانده‌اید؟ آیا با انتخاب‌های گودریدز موافق هستید؟ اگر شما بودید چه کتابی را به عنوان بهترین کتاب سال 2023 انتخاب می‌کردید؟ منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

۱۷ دیدگاه برای “برندگان عنوان “بهترین کتاب سال 2023” بر اساس اعلام Goodreads”

  1. من در سال ۲۰۲۳ کتاب زیاد خوندم. به نظرم کتاب رستگاری یک قدیسه خیلی خوب و جالب بود. در ژانر جنایی من این کتاب رو انتخاب میکنم‌.

  2. ممنون از معرفی بهترین کتاب سال ۲۰۲۳
    من کتاب رستاخیز تولستوی رو امسال خوندم و خیلی دوستش داشتم
    البته ادبیات روسیه رو باید دوست داشت تا این سبک کتاب رو بپسندی ولی من خیلی ازش خوشم اومد

    • من عاشق ادبیات روسیه هستم. هرچند که تعداد زیاد کاراکترها و صفحات متعدد از توصیفات میتونه خسته کننده و گیج کننده باشه. من البته طرفدار پرپاقرص داستایوفسکی هستم و فکر میکنم کتاب جنایت و مکافاتش بینظیره. حتما پیشنهاد میدم که بخونیش

  3. من کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم رو خوندم که با نثر روان و موضوع خوب برام جداب بود. همچنین کتاب اثر مرکب رو خوندم که حتما پیشنهاد میکنم.

  4. کتاب بی نظیر midnight library رو به انگلیسی خوندم و کتاب روز رستاخیز سیدنی شلدون ترجمه هادی عادل رو برای بار سوم خوندم.
    ناگفته نماند که به دلیل علاقه ای که به موسیقی راک دارم کتاب Slash- نوازنده گیتار الکترونیک گروه Guns N’ Roses رو خوندم که برام جالب بود!
    تعریف The lonely stories هم زیاد شنیدم. در لیست ناخوانده ها قرار گرفته ?

    • من کتاب انگیزشی طرز تفکر یا همون Mindset رو‌ خوندم که خیلی جذاب بود. این کتاب نشون میده که موفقیت در هرچیزی مخصوصا کار متاثر از تفکر و اندیشه هاست! پیشنهاد میکنم بخونیدش.

    • نویسنده مورد علاقه من سیدنی شلدون ! همیشه تو کتابهاش سوپرایزم کرده و تقریبا همه کتابهاش رو خوندم. کتاب “استاد بازی” رو از این نویسنده بهتون پیشنهاد میکنم

  5. من آخرین کتابی که سال ۲۰۲۳ خوندم افسانه های تبای بود که هنوزم ذهنم درگیرشه.
    “در اعماق هر جادو رازهایی پنهان است که تنها آنانی که دلشان برای شگفتی های جهان باز است،می توانند آنها را ببینند.”

    • یه کتابی که خوندنش تو سال گذشته خیلی برای من تاثیر گذار بود کتاب The Rebel از آلبر کامو بود.
      خوندنش رو به همه توصیه میکنم

  6. من کتاب خودت باش دختر Girl wash your face رو خوندم که درپیامی ساده به زنان می‌گوید زندگیت به خودت بستگی دارد.

  7. من کتاب باشگاه پنج صبحی ها رو خوندم.درمورد اهمیت زود بیدار شدن از خواب و شروع هرروز با هدف تاکید میکنه

  8. کتاب در زندگی عروسک‌ها اثر کلون رو فقط تونستم بخونم خیلی هیجان‌انگیزه در مورد روبات‌های خارق‌العاده هستش

  9. من کتاب کتابخانه نیمه‌ شب رو خوندم، تا حالا به این موضوع فکر کردین که اگه تصمیماتتون رو جور دیگه ای میگرفتین یا رشته دیگه ای رو واسه تحصیل انتخاب میکردین و … زندگی تون چه شکلی میشد؟؟؟ تو این کتاب نورا وارد کتابخانه ای میشه که هر کتاب روایتگر یکی از زندگی هایی هست که میتونسته داشته باشه

  10. یکی از بهترین کتاب‌هایی که سال ۲۰۲۳ مطالعه کردم، کتاب اسب سیاه بود. تجربه‌ای بسیار لذت بخش و مطلوب که روشنایی بخش مسیر کامیابی و موفقیت است.

  11. در سال ۲۰۲۳ چند کتاب جالب خوندم
    ۱. The Quiet Tenant – Clemence Michallon
    2. Fourth Wing – Rebecca Yarros
    3. Iron Flame – Rebecca Yarros
    4. There Should Have Been Eight – Nalini Singh
    5. Mindset: The New Psychology of Success
    6. The Myth of Normal – Gabor Mate
    7. Wrong Place, Wrong Time – Gillian Mc Allister
    8. The Dictionary of Lost Words – Pip Williams
    9. The Mothers – Brit Bennett
    10. The Chosen Exile – Allyson Hobbs
    11. The Vanishing Half – Brit Bennett
    12. Touch Matters – Michael Banissy
    13. Why We Sleep – Michael Walker
    14. Little Fires Everywhere – Celeste Ng
    15. The Things We Leave Unfinished – Rebbeca Yarros

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه