دلایل عدم موفقیت در زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از پر طرفدارترین زبان‌های بین‌المللی در عصر حاضر است. سالانه افراد بسیار زیادی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده ولی در میانه‌های راه ناامید و سرخورده می‌‌شوند. هر فرد بسته به محیط و شرایطی که در آن قرار دارد، از زبان انگلیسی به روش‌های مختلفی استفاده می‌کند.

بنابراین دلایل عدم موفقیت در زبان انگلیسی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. همانطور که می‌دانید از این زبان بین المللی می‌توان در مکالمات، مکاتبات و یا ارتباطات آنلاین یا حضوری استفاده کرد. برای موفقیت در تمامی این مراحل، شما نیاز به تسلط بر این زبان جذاب و کاربردی دارید، یادگیری این زبان یک شبه اتفاق نمی‌افتد و مسیر پیش رو مسیری طولانی است.

برای اینکه بتوانید همانند یک Native-Speaker صحبت کنید و ارتباط بگیرید و  یا به سطح بالا و قابل قبول برسید باید زمان زیادی را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید. همانطور که می‌دانید روش‌های متنوعی برای پیشرفت در  مهارت زبان انگلیسی وجود دارد. از کلاس زبان گرفته تا منابع آموزشی خودخوان و ویدئوهای آموزش زبان انگلیسی.

اگر در دنیای اینترنت به دنبال موسسه یادگیری زبان انگلیسی و یا منابع یادگیری زبان انگلیسی بگردید، خواهید دید که صدها روش برای رسیدن به هدف وجود دارد. اما مساله اصلی اینجاست که تنها درصد کمی از دانشجویان زبان به موفقیت می‌رسند و در میانه‌های راه نا امید و سرخورده نمی‌شوند، سطح زبانشان به سطح پیشرفته می‌رسد و یا به آمادگی لازم برای  شرکت در آزمون مورد نظرشان می‌رسند.

 

 

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، موانع زیادی می‌توانند بر سر راه موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی وجود داشته باشند. طبیعتا پروسه یادگیری زبان انگلیسی همواره با چالش‌ها و سختی‌های خود همراه است، اما به راستی چه چیزی باعث می‌شود که یک فرد از سطح پایه مسیر خود را شروع کرده و تا کسب نمره 7 در آزمون آیلتس پیش می‌رود؟ یا فردی دیگر بعد از یک ترم، و یا حتی گذراندن یک جلسه از کلاس زبان انگلیسی، از ادامه راه یا تلاش برای رسیدن به هدف خود سر باز می‌زند. بگذارید سوالمان را جور دیگیری مطرح کنیم. دلایل عدم موفقیت در زبان انگلیسی کدام‌ها هستند؟

روش‌‎های موثر در یادگیری زبان انگلیسی چه چیز‌هایی هستند؟

چرا برخی از افراد در یادگیری زبان انگلیسی موفق نیستند؟ مطمئنا در ذهن خود به جواب‌هایی رسیده اید، اما در ادامه‌ی این مقاله به بررسی چالش‌های یادگیری زبان انگلیسی، دلایل عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی و روش‌های موثر در یادگیری این زبان خواهیم پرداخت.

دلایل شکست در یادگیری زبان انگلیسی

با بررسی دقیق‌تر دلایل شکست و عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی می‌توانیم آن‌ها را به این صورت دسته‌بندی کنیم.

  • عدم حمایت

این کمبود حمایت می‌تواند از سمت خانواده، مدرسه و معلم زبان انگلیسی باشد. حمایتی که باعث می‌شود فرد بدون ترس از اشتباه صحبت کردن و یا یاد نگرفتن به مسیر خود ادامه دهد. در هر مقطع و سطح از یادگیری زبان انگلیسی، علی الخصوص در سطوح ابتدایی و در قدم‌های اول، اعتماد به نفس، حس امنیت و احساس راحتی از جمله نیازهای اساسی برای یادگیری زبان انگلیسی است.

  • اولین معلم زبان انگلیسی

صرف نظر از میزان تجربه، تحصیلات و تبحر معلم زبان انگلیسی در امر تدریس، وجود یک اعتماد و رابطه دوطرفه بین زبان‌آموز و معلم بسیار حیاتی است. حس اعتماد ایجاد شده باعث پذیرش مطالب، همکاری بیشتر در کلاس و در نتیجه یادگیری بهتر خواهد شد. پیش رفتن در مسیر یادگیری زبان انگلیسی همانند قدم گذاشتن در تاریکی است و معلم همان نوری است که ما را در این راه هدایت می‌کند.



  • ضعف در زبان مادری

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که یادگیری زبان انگلیسی چه ارتباطی با زبان فارسی دارد؟ اگر از ابتدای کودکی با ساختارهای گوناگون زبان فارسی مواجه شده باشید و در طول تحصیلات خود انواع ساختارها و قواعد زبانی را یاد گرفته باشید، درک زبان جدید برای شما ساده‌تر خواهد بود. اگر شما در زبان اولیه خود یعنی فارسی با مشکل مواجه شوید، قطعا در درک و یادگیری یک زبان دیگر مثل انگلیسی نیز با چالش روبرو خواهید شد.
برای اینکه قواعد و ساختارها در زبان انگلیسی را بخوبی فرا بگیرید حتما برای تمرین بیشتر از کتاب‌های گرامر مناسب سطح خود استفاده نمایید.

کتاب گرامر زبان انگلیسی

  • روش تدریس و سیستم آموزشی

برای تدریس زبان انگلیسی راه‌های بسیاری وجود دارد. نکته طلایی در این است که هدف از یادگیری یک زبان دیگر، انتقال مفاهیم به آن زبان است و برای این هدف، روش تدریس یک معلم و سیستم آموزشی باید کاربردی و در راستای انتقال معنا و مفاهیم باشد. شما به عنوان آموزنده زبان انگلیسی باید روش یادگیری را انتخاب کنید که با شخصیت شما و روش زندگی تان تطابق داشته باشد و به بهترین نحو پیشرفت کنید.

در کنار استایل یادگیری شما، محیطی یادگیری باید آرام و بدون استرس باشد و برای رسیدن به یادگیری بهتر می‌توان از ابزارهای کمک آموزشی همچون عکس، ویدئو و یا متن استفاده کرد.



  • فرصت مطالعه

با خودتان صادق باشید! یادگیری یک زبان و تقویت مهارت‌های زبانی نیازمند صرف زمان، مطالعه و تمرین است. بسته به سرعت یادگیری و روند پیشرفت هر فرد، میزان زمان مورد نیاز برای مطالعه و تمرین متفاوت است. برای یادگیری یک زبان، هیچ میانبری وجود ندارد.

حقیقت امر این است که هر فرد در زندگی خود همواره با چالش‌ها و مشغله‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما اگر برای یادگیری زبان انگلیسی قصدتان جدی است، باید برای این هدف وقت بگذارید و زمانی را برای آن خالی کنید.
همانطور که قبلا هم گفتیم، هرچقدر بیشتر خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید، زودتر به هدف خود یعنی روان و نچرال صحبت کردن زبان انگلیسی می‌رسید. بنابراین می‌توان گفت برای یادگیری زبان انگلیسی با یک برنامه ریزی دقیق و درست پیش بروید.

روش‌های موثر یادگیری زبان انگلیسی

تا اینجای کار با هم چرایی شکست و عدم موفقیت را بررسی کردیم. حال نوبت این است که از خود بپرسیم چه باید کرد تا صرف نظر از موانع موجود بر سر راه، زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیریم؟ روش‌های موثر یادگیری زبان انگلیسی چه چیزهایی هستند؟

  • اولین قدم تعیین یک هدف قابل دسترس و ایجاد انگیزه برای آن است. هدف از یادگیری زبان برای شما چیست؟ قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟ برای قبولی در دانشگاه نیاز به سطح بالای زبان دارید؟ هدف خود را بر روی یک کاغذ نوشته و آن را جلوی دید خود بگذارید.
    اصطلاح practice makes perfect را سرلوحه خود قرار دهید و به اندازه بزرگی هدف خود، تلاش کنید. داشتن یک برنامه منسجم و منظم کامل کننده‌ی این هدف خواهد بود.



  • به دنبال سیستم آموزشی، منابع درسی و اساتید خوب و حرفه‌ای باشید. در حال حاضر سیستم‌های آموزشی و موسسات آموزش زبان انگلیسی زیادی وجود دارند. اما اگر در راه درست قرار بگیرید و سیستم آموزشی و روش تدریس اساتید آن موسسه استاندارد باشد، خیالتان از بابت یادگیری و پیشرفت راحت تر است.
    درعین حال، تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی و گوش کردن به پادکست‌های انگلیسی را فراموش نکنید. حتی اگر فرصت حضور در کلاس‌های حضوری را ندارید با استفاده از منابع خودآموز یا ویدئو های آموزشی می‌توانید به صورت خودخوان زبان انگلیسی را یاد بگیرید. اشتباه کردن بخشی از یادگیری زبان انگلیسی است. در این مسیر باید جسارت به خرج دهید و با اعتماد به نفس از دانش خود استفاده کنید.



  • یادگیری زبان انگلیسی را از سنین پایین شروع کنید. بهترین سن برای شروع این مسیر کودکی است. کودکان مشغله کمتری نسبت به بزرگسالان دارند و ذهن آن‌ها توانایی بسیاری در پذیرش اطلاعات و یادگیری دارد. با حمایت و مشاوره والدین، می‌توان کودکان را درمسیر روشن و آینده‌دار یادگیری زبان انگلیسی قرار داد.



نکته پایانی – با کمک دوره‌های خودآموز زبان انگلیسی موسسه سفیر، دانش زبان انگلیسی‌تان را ارتقا دهید.

اگر به دنبال راهی مطمئن برای یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی به صورت خودآموز هستید، استفاده از بسته‌های آموزشی بروز و تعاملی گزینه‌ای ایده‎‌آل برای شما به حساب می‌آید. دوره خودآموز زبان انگلیسی CTM در تمامی سطوح زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته با بهره‌گیری از سیستم آموزشی نوین، اساتید مجرب و حرفه‌ای، طرح درس‌های اصولی و جلسات تعاملی، همان راه روشنی است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند. با در دست داشتن پکیج آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز می‌توان به راحتی در منزل به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت و هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را به صورت خودآموز تقویت نمایید.

دوره‌های خود آموز زبان انگلیسی CTM شامل بخش‌های زیر است:

  • ویدیو آموزش کتاب Touchstone و Viewpoint توسط اساتید مجرب موسسه زبان سفیر
  • 48 تمرین‌ تعاملی زبان انگلیسی
  • 6 جلسه کلاس خصوصی رایگان زبان انگلیسی
  • پشتیبانی هفتگی
  • جلسات رفع اشکال خصوصی
  • دوره فشرده 180 روزه
  • دریافت مدرک معتبر
  • امکان دسترسی به محتوای آموزشی 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته
  • مشاوره رایگان آموزشی
  • یادگیری براساس استانداردهای آموزشی
  • سیستم پاسخگویی به سوالات و رفع چالش‌های زبان آموزان

برای دریافت مشاوره آموزشی رایگان و ثبت نام در دوره های خودآموز زبان انگلیسی موسسه زبان سفیر به سایت study.safirmall.com مراجعه نمایید و یا با شماره 02174056000  تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب مرتبط:
آزمون تعیین سطح زبان
یادگیری مکالمه زبان بدون کلاس
تقویت مکالمه انگلیسی در منزل
کتاب یادگیری سریع زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه