معرفی 5 پادکست آلمانی

زبان آلمانی یکی از زبان‌های پرطرفدار و محبوب اروپا به حساب می‌آید و سالانه افراد زیادی با اهداف گوناگون به این کشور مسافرت و یا مهاجرت می‌کنند. یکی از پرطرفداران این روش‌‎ها، مهاجرت تحصیلی به آلمان به حساب می‌آید.
از همین رو، همه متقاضیان یادگیری این زبان به دنبال بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی، کلاس آلمانی و یا بهترین روش‌های یادگیری زبان آلمانی هستند. اگر شما هم این سوال در ذهنتان وجود دارد که برای یادگیری زبان آلمانی چه کنم؟
کافیست کار را به کاردان بسپارید و با دریافت مشاوره آموزشی اصولی، قدم در این راه جذاب اما پر چالش بگذارید. در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی یعنی پادکست آلمانی بپردازیم و روش یادگیری این زبان از طریق پادکست را با یکدیگر تمرین کنیم.

گوش کردن به پادکست، باعث تقویت مهارت شنیداری، صحیح‌تر و روان‌تر صحبت کردن و یادگیری لهجه صحیح می‌گردد. مسلما شما هم از دیگران شنیده‌اید که “تا می‌توانید پادکست گوش کنید.” ولی کمتر کسی به شما در مورد بهترین پادکست‌های آلمانی و یا روش یادگیری زبان با پادکست را توضیح داده هست. پس از جای خود تکان نخورید، چون که می‌خواهیم در ادامه این مقاله سفیرمدیا، 5 پادکست آلمانی جذاب را به شما معرفی کنیم.

مهم نیست کجا باشید، در خیابان، پشت فرمان و یا در حال نوشیدن یک قهوه، گوش گردن به یک پادکست آموزشی آلمانی می‌تواند زمان مناسبی برای یادگیری این زبان با روشی متفاوت و جذاب باشد. فارق ازینکه هر روز چه کاری انجام می‌دهید، همیشه زمانی برای قراردادن هدفون بر روی گوش‌های خود وجود دارد. حال بیایید این زمان‌ها را با این 5 پادکست رایگان آلمانی پر کنیم.

  1. پادکست Coffee Break German

این پادکست یک تجربه لذت‌بخش برای تمامی سطوح آلمانی است و همانند یک قهوه داغ، بروز و تازه است. پادکست Coffee Break German یک روش آموزشی با بازه زمانی کوتاه مدت برای کسانی که در یادگیری آلمانی عجله دارند، ارائه می‌دهد. جذابیت این پادکست در این است که شما را در سفر یادگیری زبان آلمانی تنها نخواهد گذاشت.
شما در کنار مجری اسکاتلندی، مارک، مسیر یادیگری آلمانی را از همان ابتدای گفتن تگ گوتن، تا جزئیات دستوری و بینش‌های فرهنگی را طی خواهید کرد.
علاوه بر این، اگر ارتباط خود را با این پادکست حفظ کنید، قطعا با سنت‌ها و فرهنگ‌‎های آلمانی آشنا خواهید شد.
پس در زمان گوش دادن به پادکست Coffee Break German زمان خواهید داشت تا یک غذای خوشمزه بخورید و پروژه‌های درسی و کاری خود را پیش ببرید.

  1. پادکست The Easy German Podcast

فلسفه این پادکست یادگیری زبان از طریق افراد واقعی و native زبان آلمانی است. تاریخچه این پادکست به سال 2005، جاییکه سازنده آن یعنی Janusz از مکالمات و احوال پرسی خود با مردم در خیابان‌های شهر Münster یک ویدیو ضبط کرد، برمی‌گردد. این ویدیو در واقع هدیه‌ای برای 2 دانش آموز ویتنامی بود که قصد یادگیری زبان آلمانی را داشتند.
اون یک سال بعد این ویدیو را در یوتیوب آپلود کرد و تصورش را هم نمی‌کرد که کانال او از محبوبیت منفجر شود. در ویدیوهایی که به صورت هفتگی منتشر می‌شوند، Janusz و همکارانش به کوچه و خیابان‌های شهرهای آلمان می‌روند و با افراد گوناگون در مورد موضوعات کاربردی و روزمره صحبت می‌کنند.
پادکست هفتگی Easy German همچنین به سوالات طرفداران خود می‌پردازد و در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات همانند فرهنگ، زندگی و هر موضوع دیگری که مردم دوست دارند در مورد آن‌ها صحبت کنند، بحث می‌کند.
تمامی این مکالمات برای زبان آموزان آلمانی قابل درک و هضم هستند و می‌توانند این زبان جذاب را به صورت کاربردی به شما آموزش دهند.

  1. پادکست Warum nicht?

این مجموعه پادکست که توسط دویچه وله و انستیتو گوته تهیه و تنظیم می‌شود، یکی از بهترین پادکست‌های آلمانی برای یادگیری زبان آلمانی طبق سطوح استاندارد CEFR به حساب می‌آید و به شما کمک می‌کند آلمانی کاربردی را از سطح صفر زبان آلمانی یاد بگیرید.

پادکست Warum nicht? ، در چهار سطح از سطح A0 به B1 شما را همراهی می‌کند و به شما کمک ‌می‌کند تا زبان آلمانی را با روشی جذاب که در آن‌ها همراه با شخصیت خیالی آندریاس، دانشجوی روزنامه نگاری که شغلی به عنوان دربان هتل دارد، یاد بگیرید. یک مزیت دیگر این پادکست همراهی با تمرین‌های گرامری، لغات و ترجمه‌های گوناگون است و یک روش عملی و فوق‌العاده برای فراگیری زبان آلمانی را برای شما فراهم می‌کند.

  1. پادکست News in Slow German

ممکن است از دیدن کلمه “آهسته” در اسم این پادکست تعجب کنید، اما این انتخاب در حقیقت یک دلیل و منطق به همراه خود دارد و یک روش روان، جذاب و مفرح را برای یادگیری زبان آلمانی فراهم می‌کند. تصورش را بکنید! یک عصر دل انگیز، با نوشیدن یک قهوه به همراه یک بیسکویت و پادکست آموزشی آلمانی News in Slow German.

پادکست اخبار به زبان آلمانی آهسته، آنچه را که باید در مورد جهان بدانید، با سرعتی قابل هضم، به گوش شما می‌رساند. پس تا می‌توانید دایره لغات خود را با اپیزودهای کوتاه تقویت کنید، سپس هر ماه یک بار اخبار را با سرعت طبیعی خود تماشا کنید تا میزان یادگیری و پیشرفت خود را مورد سنجش قرار دهید.

  1. پادکست Slow German with Annik Rubens

یکی دیگر از بهترین پادکست‌های آلمانی، Slow German with Annik Rubens نام دارد که با روشی شگفت‌آور و سریع برای افزایش یادگیری شما، اوقاتی جذاب و آموزنده را برایتان فراهم می‌کند. آنیک روبنس، کارشناس رسانه‌های اجتماعی آلمانی که برای سرویس ایستگاه رادیویی ملی، Bayerischen Rundfunk کار می‌کند، پادکست خود را در سال 2005 راه‌اندازی کرد و با روشی جذاب و دوست داشتنی، یادگیری آلمانی را برایتان فراهم می‌کند.

این پادکست با طبقه‌بندی قسمت‌های مختلف خود، در مورد موضوعاتی کاربردی همچون “غذا و نوشیدنی”، “هنر و فرهنگ” و “پایداری و تغییر آب و هوا”، راه ساده‌ای برای تقویت دامنه لغات آلمانی شما در زمینه‌های خاص که باید به آن‌ها مسلط باشید را ارائه می‌دهد.

خب، حال که با بهترین پادکست‌های آلمانی آشنا شدید، کمی در مورد روش استفاده از آن‌ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

  • یادگیری زبان آلمانی از طریق بهترین پادکست‌های آلمانی

به دلیل سهولت در استفاده و تنوع موضوعی، پادکست‌ها از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در میان نسل جوان به حساب می‌آیند و از آن مهم‌تر، تقویت مهارت‌های چندگانه زیر از طریق گوش کردن به پادکست‌های آلمانی است:

  • تقویت مهارت listening
  • یادگیری تلفظ صحیح کلمات
  • یادگیری لغات، عبارات و اصطلاحات روزمره آلمانی
  • تقویت مهارت reading در صورت گوش دادن به پادکست همراه با متن
  • تسلط بر لهجه‌های مختلف

در نتیجه، پادکست آلمانی می‌تواند ابزاری بسیار مفید و جذاب برای یادگیری زبان خارج از فضای کلاس خصوصی زبان باشد.

  • مراحل استفاده از پادکست آلمانی برای یادگیری زبان

برای استفاده هر چه بهتر از پادکست آموزشی آلمانی به منظور تقویت زبان، فرآیند زیر را با دقت پیش ببرید:

  • هر روز خود را با پادکست آلمانی پر کنید. یک زمان از روز را به گوش دادن به پادکست اختصاص دهید تا عادت گوش کردن به فایل‌های صوتی را در خود ایجاد کنید.
  • پادکستی را انتخاب کنید که برایتان جالب و جذاب باشد. لزوما یک پادکست مشخص، برای هر فرد جذاب و خوب نیست.
  • به دنبال پادکست آلمانی با متن باشید. انجام این کار به شما کمک خواهد کرد تا لغات، اصطلاحات و ساختارهای آلمانی را قالب جملات ببینید. البته این مساله به این معنی نیست که پادکست بدون متن به شما کمکی نمی‌کند. گوش کردن به فایل‌های به صورت مستقیم و غیرمستقیم در یادگیری و پیشرفت موثر است. بنابراین هر پادکست را چندین بار گوش کنید.

 

مطالب مرتبط:
معرفی آزمون های زبان آلمانی
مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت
زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته
5 راه ساده برای یادگیری زبان آلمانی در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه