یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد

کشور آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و بسیاری از شرکت‌های آلمانی در سراسر جهان فعالیت بین‌المللی دارند. از نظر شرایط زندگی، تسلط به زبان آلمانی می‌تواند به شما کمک کند تا در کشور آلمان زندگی و کار کنید. آلمان یک کشور زیبا و با کیفیت زندگی بالا است.

یادگیری زبان آلمانی می‌تواند برای افراد مختلف از نظر فرهنگی، تحصیلی، و شغلی مزایای زیادی داشته باشد. البته یادگیری این زبان در نظر عمده افراد سخت و پرچالش تلقی می‌شود، اما از جای خود تکان نخورید تا به شما بگوییم یادگیری زبان آلمانی آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست!

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

اگر شما هم در زمینه زبان آلمانی به دنبال یکی از این اهداف هستید، باید در مورد مدت زمان یادگیری زبان آلمانی و بهترین کلاس آلمانی اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم:

  • فرصت‌های شغلی جدید: یادگیری زبان آلمانی فرصت‌های شغلی جدیدی را برای افراد در آلمان و سایر کشورهای آلمانی زبان ایجاد می‌کند.
  • ارتباط با فرهنگ آلمانی: یادگیری زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ آلمانی آشنا شوید و با مردم آلمان ارتباط برقرار کنید.
  • سفر به آلمان: یادگیری زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا به طور کامل از سفر خود به آلمان لذت ببرید.
  • زندگی و کار در آلمان: یادگیری زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا در کشور آلمان زندگی و کار کنید و از مزایای زندگی در آلمان بهره‌مند شوید.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

مدت زمان لازم برای یادگیری هر سطح در زبان آلمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل میزان تمرین شما، نوع متد آموزشی، هدف شما از یادگیری و سطح سختی زبان هستند. براساس استانداردی که مؤسسه‌ی خدمات خارجی (FSI) برای مدت زمان یادگیری زبان آلمانی ارائه کرده‌است، یک زبان‌آموز برای یادگیری زبان آلمانی به ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت زمان نیاز دارد.

این به این معناست که شما باید در هفته ۲۵ ساعت در کلاس حضور داشته و روزانه حدود ۳ ساعت را به تمرین زبان آلمانی اختصاص دهید. البته این مدت زمان برای رسیدن به سطح متوسط (B1) است و برای سطوح بالاتر نیاز به زمان بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال، برای رسیدن به سطح پیشرفته (C1) شما حدود ۱۰۵۰ ساعت کلاس و تمرین نیاز دارید.

اگر بخواهیم دقیق‌تر عواملی که در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی تاثیر گذار هستند را بررسی کنیم، باید به این موارد توجه کنیم:

  • تجربه یادگیری دیگر زبان‌ها

تجربه یادگیری زبان‌های دیگر یا آشنایی با زبان‌های مشابه به آلمانی ممکن است به شما کمک کند تا زبان آلمانی را سریع‌تر یاد بگیرید.

  • وقت و انرژی

مقدار زمانی که می‌توانید برای یادگیری زبان آلمانی اختصاص دهید و همچنین تمرکز و انگیزه شما نقش مهمی در مدت زمان یادگیری آلمانی ایفا می‌کند.

  • سرعت یادگیری

این یک امر طبیعی ست که سرعت یادگیری هر فرد با دیگران متفاوت است. البته میزان تلاش و انرژی که هر شما برای یادگیری یک زبان صرف می‌کنید، بسیار مهم است. پس با تلاش و استفاده از بهترین کلاس‌ آلمانی و در اختیار داشتن بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی، سرعت یادگیری را برای خود بیشتر و بیشتر کنید.

  • منابع آموزشی زبان آلمانی

استفاده از منابع آموزشی متنوع و مؤثر می‌تواند به شما در یادگیری زبان آلمانی کمک کند. این منابع شامل کتاب‌های درسی، دوره‌های آنلاین، اپلیکیشن‌های موبایل، ویدئوها و مکالمات واقعی با افراد زبان‌آموز دیگر باشند.

معرفی بهترین منابع و کتاب آموزش زبان آلمانی

از جمله بهترین کتاب های یادگیری زبان آلمانی، می‌توان به کتاب های زیر اشاره کرد:

  1. کتاب منشن Menschen

کتاب Menschen توسط انتشارات Hueber منتشر شده است و در بسیاری از آموزشگاه‌ها و موسسات زبان تدریس می‌شود. علاوه بر این، کتاب منشن منبع مناسبی برای یادگیری زبان آلمانی به صورت خودآموز است.

از ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به سادگی و شفافیت در ارائه اطلاعات اشاره کرد. دستور زبان به صورت ساده و شفاف با مثال‌های مختلف و تمرینات طبقه بندی شده از ساده به پیچیده به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا گام به گام مطالب را فرا گیرند. این مجموعه شامل دو کتاب است، یعنی کتاب اصلی و کتاب کار که نکات دستوری و واژگان کاربردی را آموزش می‌دهند. محتوای کتاب  Menschen شامل مباحث کاربردی و موضوعات روزمره است.

ویژگی های کتاب منشن:

  • شامل 12 درس با هدف تقویت مهارت‌های چهارگانه
  • تمرین‌های مفید و متنوع برای آشنایی بیشتر با ساختارهای دستوری
  • به همراه CD
  • قابل استفاده به صورت خود آموز
  1. کتاب اشتارتن ویر Starten Wir!

کتاب Starten Wir یکی از جدیدترین منابع آموزش زبان آلمانی است که توسط انتشارات Hueber  منتشر شده است.

محتوای کتاب Starten Wir کاملا بروز و کاربردی است و همین امر باعث می‌شود تا زبان آموزان با علاقه بیشتری اطلاعات را دنبال کنند. درس‌های کتاب اشتارتن ویا کاملا شفاف و مشخص هستند و  با موضوعاتی مفید و متنوع و با تمرکز روی مهارت‌های چهارگانه زبان به شما کمک می‌کنند تا در مسیر دشوار یادگیری زبان آلمانی تجربه‌هایی شیرین کسب کنید.

همچنین، نحوه آموزش دستور زبان آلمانی در این کتاب زبان آلمانی بر اساس جدیدترین متد آموزش است. یادگیری با این منبع فقط به کتاب محدود نمی‌شود و دارای اپلیکیشن موبایلی IOS و Android برای استفاده در گوشی است.

  1. پادکست پیمزلر آلمانی Pimsleur GERMAN

مجموعه پیمزلر از معتبرترین روش‌های آموزش زبان در دنیا است. مردم در سرتاسر دنیا از متد آموزشی پیمزلر برای درک یک زبان جدید و صحبت به آن زبان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره می‌برند. با استفاده از متد آموزشی پیمزلر، شما از سال‌ها تلاش و پژوهش در امر آموزش زبان بهره خواهید برد. تمامی اصول آموزشی در مجموعه Pimsleur GERMAN در نظر گرفته شده است که این امر آن را به مطمئن‌ترین راه برای فراگیری زبان تبدیل می‌کند.

  1. رزتا استون آلمانی Rosetta Stone GERMAN

مجموعه آموزشی رزتا استون از محبوب‌ترین و بهترین مجموعه‌های آموزش زبان در دنیاست که زبان‌های مختلف از جمله، انگلیسی، آلمانی، فرانسه، اسپانیایی و غیره را با به صورت خودآموز آموزش می‌دهد. استفاده از این مجموعه آموزشی به تقویت هر چهار مهارت زبانی شامل listening، speaking، reading و writing کمک می‌کند. رزتا استون آلمانی Rosetta Stone GERMAN از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته را پوشش داده و به کمک آن می‌توانید زبان آلمانی را به روشی ساده و کابردی یاد بگیرید. از جمله ویژگی‌های رزتا استون آلمانی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • آموزش معانی از طریق تصویر
  • آموزش تلفظ صحیح و تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری
  • آموزش همه جانبه و به کارگیری موضوعات مفید و روزمره
  • خودآزمایی از طریق پرسش و پاسخ

هدف‌گذاری

بستگی به اهداف شما برای یادگیری زبان آلمانی، مدت زمان مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، آیا می‌خواهید فقط زبان آلمانی را برای مسافرت به آلمان یاد بگیرید یا برنامه‌ شما رسیدن به سطح پیشرفته زبان آلمانی است؟  

کلاس خصوصی زبان آلمانی، سریع‌ترین راه یادگیری آلمانی!

به طور کلی، کلاس خصوصی زبان آلمانی مناسب افرادی است که به‌ علت کمبود وقت و یا شرایط خاص، نیاز به یادگیری هرچه سریع‌تر زبان آلمانی دارند. این افراد، در مقایسه با زبان‌آموزان دوره‌های گروهی، با صرفه‌جویی در زمان خود خیلی سریع‌تر از دیگر زبان‌آموزان به اهداف زبانی خود دست می‌یابند و یا خواهند توانست نمره موردنیازتان را در آزمون کسب نمایید. سفیرمال برگزار کننده کلاس‌های خصوصی زبان آلمانی توسط بهترین اساتید موسسه سفیر است و با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانید خیالتان را از بابت تسلط به این زبان راحت کنید.

شرکت در کلاس خصوصی زبان آلمانی مزایای زیادی دارد. که شامل توجه فردی، تنظیم برنامه آموزشی شخصی، تمرین های متنوع، اصلاح دقیق مشکلات زبان توسط معلم، تشویق و انگیزه توسط مدرس، و تعامل فعال با  است. شرکت در کلاس خصوصی زبان ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، اما برای پیشرفت سریع و کارآمد در یادگیری زبان آلمانی توصیه می شود.

سخن پایانی

با توجه به آنچه گفتیم، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی، برای دستیابی به سطح مکالمه روزمره و تسلط بر مکالمات روزانه، معمولاً نیاز به 6 ماه تا 1 سال تمرین منظم دارید. پس صبور باشید و با تلاش و برنامه‌ریزی، به سمت اهداف زبانیتان قدم بردارید. برای دریافت مشاوره آموزشی رایگان و یا شرکت در کلاس‌ خصوصی آلمانی سفیرمال کافیست تلفن خود را برداشته و با شماره 02174056000 تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط:
معرفی آزمون های زبان آلمانی
مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت
زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته
5 راه ساده برای یادگیری زبان آلمانی در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه