یادگیری زبان فرانسه از صفر تا صد

مطمئناٌ اگر کسی روبرویتان بایستد و با چشمان نم‌داری بگوید :« Tu es l’amour de ma vie» (بخوانید: توو عه لِموغ دِمَوی) و متوجه شوید منظورش این بوده که شما عشق زندگی‌اش هستید، حسابی قند توی دلتان آب می‌شود. برای درک بهتر چنین موقعیتی پیشنهاد می‌کنیم یک فلاش بک ذهنی بزنید به فیلم رگ خواب تا به یاد بیاورید که کامران چطور با یک جمله‌ی فرانسوی دل مینای قصه را برد. برای همین چیزهاست که زبان فرانسوی را زبان عشاق می‌دانند. ریتم کلمات و آهنگ جملات، صحبت‌های معمولی را هم به سمفونی کلمات تبدیل می‌کند.

اگر شما هم عاشق زیبایی‌های این زبان ‌شده‌اید و دلتان می‌خواهد فرانسوی صحبت کنید، یا اصلا به زیبایی و عشق و آهنگ و این حرف‌ها کاری ندارید و برای مهاجرت به کبک، خیز برداشته‌اید یا به هر دلیلی نمره‌های بالا در آزمون DELF را هدف گرفته‌اید، در هر صورت شما مخاطب اصلی این مقاله هستید! چون قصد داریم بهترین منابع یادگیری زبان فرانسه را به شما معرفی کنیم تا با هر قصدی که یادگیری این زبان را شروع می‌کنید به هدفتان برسید!

خرید کتاب فرانسه

با بهترین کتاب گرامر فرانسه گام به گام روی قواعد دستوری سوار شوید.

شکی نیست که مهم‌ترین اصل یادگیری یک زبان خارجی، یادگیری قواعد دستوری‌ است. قواعدی که تنها به کمک یک معلم خوب و یک آموزش ساده، قابل فهم خواهد بود. کتاب گرامری که قصد داریم به شما معرفی کنیم یکی از همین معلم‌های خوب است.

Grammaire Progressive Du Francais: اگر قصد دارید زبان فرانسه را به صورت خودآموز یاد بگیرید، انتشارات CLE با نشر این کتاب، کار را برایتان حسابی راحت کرده است. کتاب Grammaire Progressive Du Francais در سه سطح مبتدی (Debutant)، متوسط (Intermediaire) و پیشرفته (Avance) منتشر شده است که هرکدام به ترتیب شامل 60، 52 و 72 درس هستند. به‌ علاوه هرکدام از این کتاب‌ها با بیش از 400 تمرین و مثال، نکات گرامری مختلفی را قطره قطره توی ذهن‌تان می‌چکاند تا برای همیشه در حافظه‌ی بلندمدتتان ته‌نشین شوند.

ناگفته نماند که چندین فایل صوتی هم ضمیمه‌ی این کتاب گرامر فرانسه شده است. این فایل‌های صوتی به شما کمک می‌کنند تا مهارت شنیداری‌تان را تقویت کنید و گوش‌هایتان را به شنیدن و درک مفاهیم فرانسوی عادت بدهید. در آخر هم می‌توانید با پاسخ دادن به تست جامع خودآزمایی‌ میزان یادگیری‌تان را محک بزنید.

غوطه‌وری در دریای کلمات فرانسوی با معتبرترین کتاب لغت فرانسه

یادتان هست که برایتان از سمفونی کلمات در زبان فرانسه گفتیم؟ خب در اینجا می‌خواهیم کتابی را معرفی کنیم که این حقیقت را به شما ثابت می‌کند.

Vocabulaire progressif du francais: این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور زبانتان را بگردانید و کلمات خوش‌آهنگ فرانسوی را تلفظ کنید! کلماتی که مثل نت روی خطوط حامل ذهن‌تان می‌نشینند و تا ابد از جایشان تکان نمی‌خورند.

حالا یک کتاب چطور می‌تواند چنین کاری ‌کند؟ اول اینکه با موضوعات متنوع شما را به یک بحث جذاب دعوت می‌کند تا در خلال این بحث با واژه‌های جدید آشنا ‌شوید. بعد از آن با انواع مثال، تمرین و فعالیت‌های communicative به تثبیت ذهنی کلمات و وسیع شدن دایره واژگانی‌تان کمک می‌کند.

علاوه براین‌ها، این کتاب ویژگی‌های مهم دیگری هم دارد از جمله:

  1. داشتن فایل‌های صوتی برای تقویت مهارت شنیداری
  2. داشتن پاسخنامه برای تمام تمرین‌ها و تست‌ها
  3. داشتن تست جامع خودآزمایی

برای همین می‌توانید به‌صورت خودآموز هم از این کتاب استفاده کنید. این کتاب دارای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است. بنابراین از صفر تا صدِ واژه‌ها و اصطلاحات را می‌توانید با کمک این کتاب لغت فرانسه یاد بگیرید.

یادگیری زبان فرانسه به سبک خاص ECHO

ECHO نام یک روش خاصِ آموزش زبان فرانسه است. یک روش مکالمه محور که اولین بار توسط Jacky Girardet و Jacques Pêcheur پیشنهاد شد. در روش ECHO تمام مهارت‌های زبان‌آموزی یعنی مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن آموزش داده می‌شود اما روی مهارت‌های شفاهی تاکید بیشتری وجود دارد.

سری کتاب‌های ECHO که بر اساس این متد تالیف شده‌اند، اولین بار در سال 2010 توسط انتشارات معتبر ELC به دست زبان‌آموزان رسید. یک مجموعه‌ی پنج جلدی که تا الان طرفداران بسیاری پیدا کرده و به عنوان پرفروش‌ترین کتاب آموزش زبان فرانسوی شناخته شده است. تاآنجا که مدرسینی که بر اساس این روش، زبان فرانسه را آموزش می‌دهند شعارشان این است: «چوب خشک بدهید، اگزوپری تحویل بگیرید»!!

خب حالا وقتش رسیده که متد ECHO را بیشتر برایتان توضیح ‌بدهیم تا این شعار باورپذیرتر شود. همان‌طور که گفتیم این مجموعه پنج جلد دارد که هر جلد شامل 12 درس است. در ادامه محتوای هر جلد را جداگانه بررسی می‌کنیم:

کتاب نارنجی (ÉCHO A1): اولین جلد سری کتاب‌های ECHO یعنی Echo A1 Method De Francais با سطح Élémentaire یک دوره مقدماتی کامل برای زبان‌آموزان مبتدی ترتیب داده است. محتوای این جلد بیشتر شامل مباحث روزانه است. جالب اینکه آموزش این اصطلاحات و لغات پرکاربرد همراه با داستان‌سرایی است. به همین خاطر یادگیری برایتان جذاب‌تر خواهد شد.

کتاب سبز ( ÉCHO A2): این جلد با سطح میانی (Intermédiaire)، کتاب مناسبی برای دانشجویان خواهد بود. زیرا با کمک این کتاب می‌توانند نیازشان به زبان فرانسه را در سطح فردی و حرفه‌ای رفع کنند.

کتاب آبی (ÉCHO B1 vol.1): جلد سوم این مجموعه که در سطح آستانه (Seuil) طراحی شده به دانشجویان کمک می‌کند تا در موقعیت‌های مختلف زندگیِ روزمره و حرفه‌ای با تسلط بسیار بالایی فرانسوی صحبت کنند.

کتاب قرمز (ÉCHO B1 vol.2): اگر دلتان می‌خواهد در یادگیری زبان فرانسه سنگ تمام بگذارید، پس این جلد را هم کامل بخوانید. سطح این کتاب پیشرفته (Avancé) است و با مطرح کردن موضوعات متنوع به شما کمک می‌کند به اصول نگارشی فرانسه مسلط شوید و دامنه‌ی لغات گسترده‌تری داشته باشید.

کتاب بنفش (ÉCHO B1): با کمک آخرین جلد این مجموعه که دارای سطح فوق پیشرفته (Perfectionnement linguistique) است، مهارت‌هایتان را در زمینه‌ی فرهنگ و زبان‌شناسی تکمیل کنید. با به پایان رساندنِ این جلد از کتاب، می‌توانید با افتخار پرچمتان را روی قله‌ی زبان‌آموزی به اهتزاز درآورید.

به کمک این مجموعه خواهید توانست متن‌های طولانی فرانسوی را به راحتی بخوانید و در مورد موضوعات متنوع ایده و نظراتتان را دقیق و بدون اشکال بیان کنید. همچنین می‌توانید مباحث پیچیده‌ی عینی و انتزاعی را درک کنید. با کمک آموخته‌هایتان با فرانسوی‌ها بحث و گفتگو خواهید کرد و بدون شک از توانایی بالایتان در مکالمه و درک مطالب لذت خواهید برد.

نکته‌ی مهم این که روش ECHO کاملاٌ با «چهارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها» منطبق است و برای کسانی که قصد شرکت در آزمون DELF را دارند، بهترین کتاب آموزشی به حساب می‌آید!

کلام آخر

ما در این مقاله ساده‌ترین کتاب گرامر فرانسه و بهترین کتاب لغت فرانسه را به شما معرفی کردیم. از طرفی با معرفی سری کتاب‌های ECHO با معتبرترین و پرطرفدارترین شیوه‌ی آموزش زبان فرانسه آشنا شدید. گفتنی است که همه‌ی این کتاب‌ها توسط تخصصی‌ترین و معتبرترین انتشارات فرانسه یعنی CLÉ INTERNATIONAL منتشر شده‌اند. کتاب‌هایی استاندارد، حرفه‌ای و منحصربه‌فرد که با انواع مثال و تمرین، حسابی ذهنتان را مشت ومال می‌دهند. وجود پاسخنامه در این کتاب‌ها هم به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌ صورت خودآموز از این کتاب‌ها استفاده کنید.

پس اگر می‌خواهید به زبان عشاق مسلط شوید، بهتر است با توجه به سطح زبانتان، مناسب‌ترین کتاب آموزشی را انتخاب کنید. خبر خوب اینکه سفیرمال تمام این کتاب‌ها را با قیمت‌هایی ویژه در اختیارتان خواهد گذاشت. مطمئن باشید مسیر زبان‌آموزی پر از جذابیت‌های آموزشی است. جذابیت‌هایی به دلنشینی و ماندگاری عطرهای فرانسوی!

 

مطالب مرتبط:
آزمون تعیین سطح زبان چیست؟
تاثیر تماشای فیلم بر یادگیری زبان
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان
آیا آموزش زبان در 50 روز ممکن است؟

۸ دیدگاه برای “یادگیری زبان فرانسه از صفر تا صد در خانه”

  1. باسلام خدمت همه ی سفیری ها _________میخواستم بدونم آیا در روش Echo از آموزش صفر (الفبا و تلفظ کلمات ابتدایی…) شروع میشود .خیلی ممنون

    • دوست عزیز، کتاب Echo از آموزش صفر آغاز نمی شود و شما می توانید اصول اولیه یادگیری زبان فرانسه که شامل حروف الفبا و صدای حروف و … است را با مطالعه کتاب Decouverte فرا بگیرید. کتاب Découverte کتاب تمرینی است که برای زبان آموزان کاملا مبتدی که مایل هستند با زبان شیرین فرانسه آشنا شوند، طراحی شده است. از ویژگی‌های قابل ذکراین کتابِ تمرین بسیار کارآمد،می‌توان به نکات مهم و زیربنایی زبان فرانسه اشاره کرد که به صورت کاملا ساده و قابل فهم در این کتاب به شکل تمرین گردآوری شده اند. زبان‌آموزان کاملا مبتدی با کمک این کتاب می‌توانند به‌راحتی ده فعل کاربردی و روزمره زبان فرانسه را فراگیرند، به معرفی خود بپردازند، با مشاغل فرانسه که مثل کلیه لغات این زبان مؤنث و مذکر دارند آشنا شوند ومعرفی کلی و اجمالی درمورد محیط خود و پیرامون‌شان داشته باشند.
      خرید کتاب Decouverte

  2. سلام . وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم
    من در زبان فرانسوی صفر صفرم . یعنی هیچی بلد نیستم و الان میخوام شروع کنم
    چه راهکاری بهم پیشنهاد میدید که بتونم سریع خودم رو بالا بکشونم ؟ البته زبان انگلیسیم خوبه ولی میخوام سریع فرانسوی رو جهت دانشگاه یاد بگیرم
    آیا سایتی هست که مثلا رایگان از صفر تا صد تدریس کنه یا چه خودآموزی رو پیشنهاد میکنید ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید ?

  3. سلام و عرض خسته نباشید
    من زبان انگلیسیم در حد متوسطه و میخوام زبان فرانسوی رو خودآموز شروع کنم و تنها چیزی که از زبان فرانسوی میدونم الفباش هست و میشه گفت در حد صفرم اما میخوام با تمرین زیاد نزدیک به سه سال در حد متوسط بشم تو کامنت هاتون برای شروع کتاب Decouverte رو معرفی کردید خواستم بدونم این کتاب چند سری داره؟ و بعد این کتاب بهتره چه کتابی رو بخونیم و واقعا لطف میکنید اگه ترتیب مناسب کتاب ها رو از مبتدی تا پیشرفته بگید ممنون

    • همراه عزیز سفیرمال سلام
      کتاب Découverte کتاب تمرینی است که برای زبان آموزان کاملا مبتدی که مایل هستند با زبان شیرین فرانسه آشنا شوند، طراحی شده است. بعد از مطالعه این کتاب شما می توانید با مجموعه کتاب های تاندانس در سطح A1 یادگیری خود را ادامه دهید. برای یادگیری بیشتر می توانید از پادکست پیمزلر فرانسه یا رزتا استون فرانسه نیز استفاده نمایید.
      خرید کتاب فرانسه دکو Decouverte
      خرید پادکست فرانسه
      خرید رزتا استون فرانسه
      برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره آموزشی با شماره ۷۴۰۵۶۰۰۰ کارشناسان آموزش سفیرمال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه