بهترین منابع یادگیری گرامر انگلیسی

جهت آشنایی با بهترین کتاب یادگیری گرامر انگلیسی با ما همراه شوید. «ایران خوب مردم هست و آن‌ها من را عاشق دارم!» خب اگر مفهوم این جمله را یک‌کم  سخت متوجه شده‌اید خیلی به گیرنده‌هایتان دست نزنید؛ چون نه مشکل از مدل نوشتن ماست نه مشکل از نحوه‌ی خواندن شما. بلکه مشکل از گوینده‌ی این جمله است که کلمه‌های خوب فارسی را یاد گرفته اما بلد نیست آن‌ها را چطور کنار هم بچیند. حالا اگر حسابی دارید به گوینده‌ی این جمله می‌خندید. خوب‌است بدانید خیلی از ما وقتی شروع می‌کنیم تا به زبانی غیر از زبان مادری صحبت کنیم؛ خیلی دست‌کمی از این دوست خارجیمان نداریم؛ چرا این اتفاق می‌افتد؟

 خب یکی از دلایل اصلی این موضوع قطعا به نحوه‌ی آموزش گرامر انگلیسی برمی‌گردد؛ اگر شما هم از کلاس‌های زیاد خسته‌شده‌اید یا دوست دارید خودتان در خانه و در کنار کلاس زبان، مهارت‌های گرامری‌تان را تقویت کنید؛ با ما باشید تا به شما بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی را معرفی کنیم.

خرید کتاب گرامر

چرا باید برای یادگیری گرامر انگلیسی یک گام محکم برداریم؟

فکر کنید شما در یک جنگل بزرگ هستید و می‌دانید که باید با یک غول بزرگ مبارزه کنید. چه کار می‌کنید؟ شاید شروع به جمع‌آوری شاخه‌های شکسته کنید و کلی تیر به اضافه‌ی یک کمان قشنگ برای خودتان بسازید؛ اگر بلد نباشید این تیرها را چطور پرتاب کنید به نظرتان در نبرد نهایی پیروز می‌شوید؟

 حالا این غول بزرگ می‌تواند مهاجرت به یک کشور خارجی برای ادامه‌ی تحصیل باشد؛ یا نوشتن یک نامه‌ی اداری مهم به زبان انگلیسی و یا از همه مهم‌تر یک امتحان آیلتس بزرگ! برای این‌که از پس تک‌تک این غول‌ها بربیایید باید علاوه بر کلی کلمه و لغت که در چله‌ی کمانتان می‌گذارید؛ نحوه‌ی استفاده از آن‌ها و هدف‌گیری را هم بلد باشید و بدانید چطور لغت‌ها را کنار هم بچینید تا هنگام کشیدن کمان، درست به هدف بخورند.

بیشتر بخوانید: اولین قدم برای مهاجرت را محکم بردار

به علاوه اگر برای یادگیری گرامر انگلیسی خوب وقت بگذارید؛ خیلی سریع‌تر می‌توانید در سایر مهارت‌های زبان انگلیسی مثل speaking ، listening، reading و writing پیشرفت کنید. بنابراین بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و یک‌بار برای همیشه، پرونده آموزش گرامر انگلیسی را به بهترین شکل ببندید.

برای آموزش گرامر انگلیسی به سراغ کدام کتاب‌ها نرویم؟

کتاب‌های زیادی پیچیده: آدمیزاد هر چند خودش پیچیده است؛ اما از یاد گرفتن مسائل پیچیده فراری است. بعضی از  کتاب‌ها عاشق این هستند که شما را گیج کنند. آن‌ها دوست دارند یک بحث ساده‌ی درسی را سوار یک سفینه‌ی فضایی کنند و بعد از چرخاندن هزار باره‌ی همین درس ساده دور سرتان، سعی کنند یک مفهوم ساده را به پیچیده‌ترین شکل ممکن واردی مغزتان کنند.

خب معلوم است در چنین شرایطی مغزتان هم یک شکلک ناجور برای درس مورد نظر درمی‌آورد و اصلاٌ به آموزش مورد نظر توجهی نشان نمی‌دهد. پس چه کار کنیم که مغزمان به یادگیری گرامر انگلیسی روی خوش نشان بدهد؟

بهتر است به سراغ کتابی بروید که به ساده‌ترین شکل ممکن نکات را بیان می‌کند و سعی می‌کند با مثال‌های زیاد، مطالب را در ذهن شما حسابی جا بیندازد. به این ترتیب با یک انتخاب ساده، مسیرتان برای یادگیری گرامر انگلیسی چنان سرراست می‌شود که ذهنتان هر چند وقت یک‌بار، خودش سر صحبت را باز می‌کند و می‌گوید:«به نظرت بهتر نیست امروز یک کم دیگر گرامر بخوانیم؟»

کتابی که به سوالات شما جواب نمی‌دهد: اگر آستین‌ها را بالا زده‌اید و همت کرده‌اید که در خانه یک مرکز آموزش گرامر انگلیسی‌ برای خودتان راه بیندازید؛ باید خودتان را برای هزار و یک سوال ریز و درشتی که برایتان پیش می‌آید؛ آماده کنید. آخر آدم حتی وقتی یک داستان کوتاه دو صفحه‌ای هم می‌خواند، ممکن است برایش سوال پیش بیاید؛ چه برسد به وقتی که پای یک زبان دیگر و کلی تمرین به میان بیاید.

 از آن‌جایی که وقتی برایتان سوال پیش بیاید نمی‌توانید با یک بشکن زدن، یک استاد زبان انگلیسی را مثل روح معروف «سرود کریسمس» احضار کنید،  بهتر است همان اول ماجرا یک کتاب استاددار انتخاب کنید! قطعا منظورمان استاد به شکل فیزیکی‌اش نیست هر چند کتابی که از همان اول، فکر سوال‌های شما را کرده و برای این که در پاسخ به تمرین‌ها گیج نشوید، یک پاسخ‌نامه‌ی تشریحی درست و درمان در اختیارتان گذاشته، کم از استاد واقعی ندارد.

به این ترتیب به راحتی می‌توانید بعد از حل تمرین‌ها سری به بخش پاسخ‌نامه‌ی تشریحی که مثل نان اضافه لابه‌لای ساندویچ خوشمزه‌ی کتاب پیچیده شده است، بزنید و بفهمید تا این‌جای راه را درست آمده‌اید یا نه؟

معرفی سه کتاب محبوب و کاربردی برای تقویت گرامر انگلیسی

Oxford Practice Grammar: یک مجموعه‌ی کتاب خوب، برای این‌که چرخ‌دنده‌های گرامر ذهنتان را حسابی روغن‌کاری کنید. این مجموعه کتاب دارای سه سطح advanced، intermediate، basic است. بنابراین تفاوتی نمی‌کند در کدام مرحله از یادگیری گرامر انگلیسی هستید؛ خیلی راحت می‌توانید با توجه به سطح دانشتان به سراغ هر یک از این کتاب‌ها بروید و خودتان را در دنیای جمله‌ها و ساختارها غرق کنید.

یک ویژگی خوب این کتاب‌ها این است که علاوه بر پاسخ‌نامه‌ی تشریحی، در پایان هر بخش یک آزمون هم برایتان تهیه کرده‌اند تا با پاسخ به سوال‌ها، خودتان را محک بزنید و ببینید چقدر با آن مبحث خاص، ارتباط برقرار کرده‌اید.

Grammar in use: یکی از قدیمی‌های آموزش گرامر انگلیسی، که حق زیادی به گردن زبان‌آموزان دارد. این کتاب‌ها توسط انتشارات کمبریج چاپ شدند و مثل خیلی از دوستان دیگرشان در زمینه‌ی آموزش گرامر انگلیسی، می‌توانند برای همه‌ی افراد از مبتدی تا زبان‌آموزان دوره‌ی پیشرفته مفید باشند.

 هر درس در کتاب‌های Grammar in use از دو بخش تشکیل شده‌است؛ بخش اول با تصاویر و مثال‌ها به شما کمک می‌کند تا آن درس را به خوبی یادبگیرید. بعد از آن نوبت یک آزمون کوچولو است تا کمی سلول‌های خاکستری مغزتان را ورزش بدهید و آن‌ها را وادار کنید کمی بیشتر وارد بازی با گرامر بشوند. در آخر هم می‌توانید سری به پاسخ‌نامه‌ی پایانی بزنید و ببینید سلول‌های خاکستری خوب کارشان را انجام داده‌اند یا نه؟

Understanding and Using English Grammar: یک کتاب کوچک و جمع و جور که جان می‌دهد بعد از یک دوره‌ی آموزش گرامر انگلیسی برای جمع‌بندی و البته تقویت مهارت‌های writing، listening و reading به سراغش بروید.

 با تمرین‌های مختلف این کتاب، می‌توانید به راحتی همه‌ی آموخته‌های قبلی‌تان را احضار کنید و سر و سامانی به آن‌ها بدهید. و بعد با یک جمع‌بندی درست و درمان خودتان را برای آزمون و یا دوره‌های مترجمی آماده کنید. از خوبی‌های دیگر این کتاب این است که دست گرامر را می‌گیرد و می‌آورد وسط زندگی روزمره‌تان و سعی می‌کند گرامر را لا‌به‌لای مکالمه‌های روزمره آموزش بدهد؛ بنابراین اگر به دنبال یک کتاب همه فن‌حریف می‌گردید؛ خوب است به این کتاب هم نگاهی بیندازید.

خرید کتاب گرامر بتی آذر

حرف آخر

یادگیری گرامر انگلیس مثل یک جاده‌ی سنگلاخ  و بی‌انتها می‌ماند. تمام تلاش ما در سفیرمال این است که این جاده را برای شما هموارتر کنیم تا همه از یک سفر جذاب و راحت به دنیای گرامر‌ها لذت ببریم؛ بنابراین می‌توانید برای تقویت گرامر انگلیسی سری به سایت سفیرمال بزنید؛ و هر یک از کتاب‌های معرفی‌شده را به راحتی تهیه‌کنید. خوب است به جای یک سفر زمینی در جاده‌ای ناهموار، از یک سفر هوایی جذاب به دل گرامرها لذت ببرید.

 

مطالب مرتبط:
بهترین کتاب‌های گرامر آیلتس
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
12 نکته طلایی برای یادگیری گرامر انگلیسی
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه