چرا باید گرامر انگلیسی یاد بگیریم؟

فرض کنید که می‌خواهید یک ساختمان بسازید، اما پیچ، میخ و چسبی در کار نیست. چطور می‌خواهید ساختار را شکل داده و ساختمان را در کنار هم قرار دهید؟
قطعا نخواهید توانست و ساختار شما به قطعات تشکیل دهنده‌اش تقسیم خواهد شد.
در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، گرامر انگلیسی و استفاده صحیح از آن دقیقا نقش همان پیچ، میخ و یا چسب در ساختمان سازی را دارد.

اگر جمله شما گرامر نداشته باشد فقط تعدادی لغت است که پشت سر هم قرار داده شده است. گرامر انگلیسی اگر مهم‌ترین عنصر تشکیل دهنده جملات نباشد قطعا یکی از مهم‌ترین هاست ولی متاسفانه یادگیری آن پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

خرید کتاب گرامر

در این مقاله قصد داریم با هم به بررسی این موضوع بپردازیم که “چرا باید گرامر انگلیسی یاد بگیریم؟” و اهمیت استفاده از گرامر درست و صحیح در شرایط مختلف اعم از مکالمات غیر رسمی تا ارتباطات حرفه‌ای با دیگران چقدر است.

هدف دیگر ما در این مقاله این است که به شما کمک کنیم گرامر انگلیسی را کاربردی‌تر یاد بگیرید و روی مفاهیمی تمرکز کنید که در مکالمات انگلیسی بیشتر به کار می‌آید و 3 قانون طلایی در گرامر انگلیسی را به شما یاد می‌دهیم که با دانستن آنها در بسیاری از شرایط می توانید درست‌تر و صحیح‌تر صحبت کنید.

اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد گرامر انگلیسی بیشتر کنید حتما مقاله 12 نکته طلایی برای یادگیری گرامر را مطالعه نمایید.

چقدر گرامر انگلیسی در زندگی روزمره من تاثیر گذار است؟

استفاده از گرامر صحیح، کلید خوب صحبت کردن به زبان انگلیسی است. هرچقدر بهتر ساختارها و گرامرهای کاربردی را بشناسید کمتر درچار مشکل می‌شوید و انگلیسی قوی‌تر و صحیح‌تری را صحبت خواهید کرد. اما شرایطی وجود دارند که شما ناگزیرید حتما درست و صحیح و دقیق صحبت کنید.

مثل وقتی که به یک مصاحبه شغلی دعوت شده‌اید کیفیت و سطح زبان انگلیسی شما برای مصاحبه کننده مهم است. بر اساس تحقیقاتی که به تازگی در بریتانیا انجام شده است 50% کارفرمایان، متقاضیان کاری که دیکته ضعیفی داشتند و یا از گرامر به درستی استفاده نمی‌کردند را رد کرده‌اند.

اهمیت گرامر انگلیسی در زندگی اجتماعی شما شاید چندین برابر هم باشد. مطمئنا وقتی به جایی سفر می کنید یا با کسی حرف می‌زنید نمی‌خواهید که حرف شما را اشتباه متوجه شوند یا اصلا متوجه نشوند. بنابراین باید گرامر انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید مفهوم مورد نظرتان را به خوبی انتقال دهید.

چگونه گرامر انگلیسی را تمرین کنم؟

در قدم اول کتاب های گرامری مناسب سطحتان را تهیه کنید و از یادگیری گرامرهای پایه شروع کنید. دفتری را به یادداشت نکات گرامری اختصاص دهید و آنها را با دقت و کد بندی رنگی و نکات کلیدی یادداشت کنید تا هر زمان لازم بود به آن برگردید و نکاتتان را مرور کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله “بهترین منابع یادگیری گرامر انگلیسی” را مطالعه نمایید. همچنین اگر دوستانی دارید که در زبان انگلیسی قوی هستند یا انگلیسی زبانند، حتما از آنها بخواهید تا نحوه استفاده از گرامرهایتان را تصحیح کنند.

3 نکته طلایی گرامر انگلیسی

حالا که به اهمیت گرامر در زبان انگلیسی پی بردیم بگذارید شما را با 3 قانون گرامر کاربردی که همه باید بدانند و بتوانند از آن صحیح استفاده کنند، آشنا کنیم.

  1. اسامی جمع بی قاعده

مثلا فکر کنید شما از دوستتان خواسته اید که مراقب سگتان باشد یعنی در جمله از اسم Dog استفاده کرده‌اید ولی در اصل 7 سگ دارید یعنی بجای گفتن Dogs گفته‌اید Dog. به نظرتان چه حسی به دوستتان دست خواهد داد؟ اشتباهاتی از این دست باعث ایجاد گیجی در مخاطب خواهد شد.

  1. حرف تعریف Articles و جنسیت

در زبان انگلیسی بر خلاف سایر زبان‌ها از جمله زبان فرانسوی، اسامی جنسیت ندارند و شما به راحتی می‌توانید با دانستن قواعد مربوط به A/An یا The به درستی اسم‌ها را به کار ببرید. از The زمانی استفاده می‌کنیم که به شئی مورد نظر به صورت مستقیم اشاره می‌کنیم و اگر در حالت کلی در مورد آن صحبت می‌کنیم از A/An استفاده می‌کنیم.

نکته‌ای که ممکن است برای شما گیج کننده باشد این است که انگلیسی زبان‌ها دوست دارند به اشیا بعد انسانی ببخشند. مثلا ممکن است شخصی به موتور ماشینش اشاره کند و بگوید Look at her engine. ماشین‌ها معمولا با ضمایر ملکی زنانه مورد خطاب قرار می‌گیرند و از این طریق غرور و بی نقص بودن ماشین را نمایش می‌دهند.

  1. لحن رسمی و غیر رسمی را بشناسید.

در مصاحبه‌های شغلی، شام یا نهار‌های کاری بهتر است از زبان رسمی‌تری استفاده نمایید. قابلیت تطبیق دادن دانش زبان انگلیسی با شرایطی که در آن قرار دارید از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات است. مثلا اگر در یک شام کاری هستید به جای Can از May استفاده کنید تا لحن شما کمی رسمی‌تر باشد.

اگر تمایل دارید تا گرامر های زبان انگلیسی را با زبانی ساده، روان و راحت بیاموزید حتما به صفحه “آموزش گرامر انگلیسی” در سفیرمدیا مراجعه نمایید. نکته پایانی اینکه اصلا نگران اشتباه کردن در زبان انگلیسی نباشید. بعضی وقت‌ها اشتباه کردن بهترین راه یاد گرفتن است.

 

مطالب مرتبط:
گرامر ساختارهای شرطی
افعال بی قاعده (Irregular Verbs)
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
بهترین منابع یادگیری گرامر انگلیسی
جملات معلوم و مجهول در زبان انگلیسی
گذشته ساده یا حال کامل Simple Past VS Present Perfect

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه