آزمون دولینگو

این روزها، همه کسانی که دغدغه مهاجرت و کار یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید برای نشان دادن سطح زبان انگلیسی شان در یکی از آزمون‌های بین المللی و مورد قبول دانشگاه‌ها و سازمان‌های مهاجرت شرکت کنند و مدرک مورد تایید این نهاد‌ها را ارائه دهند. آزمون بین المللی آیلتس و تافل از جمله شناخته شده‌ترین این آزمون‌ها هستند.

اما این روزها با افزایش قیمت دلار و علی الخصوص همه گیری (پاندمیک) ویروس کرونا خطر حضور در اجتماعات، تمایل افراد به شرکت در آزمون ایلتس کمتر شده و آزمون جدیدی به نام دولینگو Duolingo قد علم کرده و جایگاهش را در میان آزمون‌های اینترنشنال پیدا کرده است.

نمره دهی در آزمون دولینگو
زمانبندی آزمون انگلیسی دولینگو
شرکت در آزمون دولینگو
نکات مهم آزمون دولینگو
ثبت نام آزمون دولینگو

مزیت آزمون دولینگو نسبت به سایر آزمون های مشابه این است که می‌تواند از راه دور و آنلاین و بدون نیاز به حضور در تجمعات برگزار گردد، مصاحبه ویدیویی آنلاین برای سنجش سطح اسپیکینگ شما دارد و حتی فضایی برای نوشتن رایتینگ در نظر گرفته شده است.در آزمون دولینگو هر 4 مهارت شما بخوبی و با دقت سنجیده می‌شود، مدت زمان برگزاری آزمون کوتاه‌تر است و  از لحاظ هزینه ای به مراتب ارزان تر از سایر آزمون‌های بین المللی است.

نتیجه این آزمون پس از 48 ساعت قابل دستیابی است و نمونه رایتینگ و اسپینگ شما  بدون محدودیت تعداد برای موسسه مورد نظرتان ارسال خواهد شد. سوالات مصاحبه به صورت تصادفی از شرکت کنندگان پرسیده می‌شوند و آن‌ها باید به صورت بداهه به این سوالات پاسخ دهند.

به دلیل جدید بودن این آزمون، اطلاعات کمی در مورد منابع آزمون دولینگو و معادل سازی نمره این آزمون وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به برخی از این ابهامات پاسخ دهیم.

نمره دهی در آزمون دولینگو

نمره آزمون دولینگو از 160 محاسبه می‌شود. نمره ای که در نهایت به شما ارائه می‌شود شامل یک نمره کلی است و در آن زیر دسته‌های

  • Conversation (توانایی آزمون دهنده در گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی)
  • Comprehension (قابلیت آزمون دهنده در خواندن و گوش دادن)
  • Production (توانایی آزمون دهنده در نوشتن و صحبت به زبان انگلیسی)
  • Literacy (توانایی امتحان دهنده در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی)

سنجیده می‌شود.

زمانبندی آزمون انگلیسی دولینگو DUOLINGO ENGLISH TEST به چه صورت است؟

آزمون دولینگو به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • آماده سازی سریع (5 دقیقه): مقدمه ای به آزمون دهنده ارائه می شود تا از قوانین و الزامات آزمون دولینگو آگاهی پیدا کند.
  • تست اصلی ​​(45 دقیقه): شامل 8 نوع سوال متفاوت است که مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن شما را ارزیابی می‌کند و بر اساس پاسخ‌های شما به سوالات ،سوالات بعدی سخت تر یا آسان‌تر می شوند.
  • مصاحبه ویدئویی (10 دقیقه): یک بخش بدون نمره که پاسخ‌های شما را برای سؤالات باز ثبت می‌کند.

برای شرکت در آزمون دولینگو به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  1. کلاس خصوصی یا آنلاین برای تقویت دانش زبان عمومی
  2. پک‌های خود آموز برای مطالعه بیشتر در منزل
  3. گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا مدرک شناسایی عکس دار صادر شده توسط دولت
  4. یک اتاق آرام و روشن
  5. 60 دقیقه وقت آزاد
  6. اتصال اینترنتی قابل اعتماد
  7. یک کامپیوتر با ویژگی‌های زیر:
    1. یک مرورگر پشتیبانی شده
    2. یک دوربین جلو
    3. یک میکروفون
    4. بلندگوها

برای شرکت در آزمون دولینگو توجه به چه نکاتی ضروری است؟

به یاد داشته باشید از لحظه ای که امتحان شما شروع می‌شود تا لحظه اتمام آن که حدودا 45 دقیقه الی 1 ساعت  زمان می‌برد فیلم شما ضبط می‌گردد و توسط ممتحن آزمون Duolingo برای جلوگیری از تقلب احتمالی چک ‌می‌شود. حرک نامتعارف چشم‌های شما، یادداشت برداری، استفاده از هندز فری یا تلفن همراه، صحبت کردن با شخصی دیگر و  … مصداق تقلب بوده و نتیجه آزمون شما باطل شده و برای همیشه از شرکت در آزمون محروم می‌شوید.

شما می‌توانید در یک بازه 30 روزه، چند بار در آزمون شرکت کنید به طوری که حداکثر دو نتیجه تایید شده (Certified) داشته باشید. لازم به ذکر است که اگر نتیجه تست شما تایید شده نباشد، مشمول این قانون نیستید و می‌توانید باز هم در تست دولینگو شرکت کنید. مدرک آزمون Duolingo به مدت دو سال معتبر است.

چگونه در آزمون Duolingo ثبت نام کنیم؟

جهت ثبت نام در آزمون دولینگو لازم است ابتدا به سایت Duolingo مراجعه نمایید و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. سپس می‌توانید با تکمیل فرم ثبت سفارش موجود در انتهای این صفحه، هزینه آزمون را بپردازید و در آن شرکت کنید. لازم به ذکر است که پس از پرداخت هزینه، خودتان می‌توانید زمان برگزاری آزمون را بدون هیچ محدودیتی انتخاب کنید. ثبت نام برای شرکت در آزمون دولینگو 49 دلار هزینه دارد.

برای مطالعه بیشتر در مورد آزمون دولینگو و منابع آن مقاله ” منابع آزمون دولینگو را مطالعه نمایید”.

۹ دیدگاه برای “معرفی آزمون دولینگو Duolingo، باید ها و نباید ها”

    • دوست عزیز، شما می توانید در سایت رسمی دولینگو ثبت نام اولیه خود را انجام دهید و پس از پرداخت مبلغ در هر ساعت از شبانه روز که برایتان مناسب است در آزمون شرکت نمایید.

    • بله. شما میتوانید از مدرک دولینگو برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و کشورهای آمریکای شمالی استفاده نمایید.

    • من گوگل کردم نوشته بود بسیاری از دانشگاه ها مدرک را می‌پذیرند و تعدادشان در حال افزایش هست. کشورهای پذیرنده هم قید شده

      • بله کاملا درسته. به دلیل اینکه بخش Speaking این ازمون ضبط میشود و همچنین شما یک متن ۵۰۰ کلمه هم می نویسید و به صورت اختصاصی برای دانشگاهتان ارسال می شود، مدرک آزمون دولینگو بسیار مورد قبول دانشگاه هاست.

    • سلام برای ثبت نام و شرکت در آزمون اگر کسی پاسپورت نداشته باشه میتونه با شناسنامه و یا گواهی نامه رانندگی و … در آزمون شرکت کنه؟

      • سلام
        برای شرکت و ثبت نام در این آزمون نیاز به یک مدرک شناسایی بین المللی دارید. شناسنامه یا گواهی نامه (که بین المللی نیست) برای ثبت نام پذیرفته نمیشود.

  1. سلام، آزمون جالبیه و جالب تر اینکه جای آزمون های رسمی رو گرفته 🙂 لطفا پادکستتون رو در fmbox.ir هم منتشر کنید.
    تشکر از توضیحات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه