اشتباهات در یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی از نظر بسیاری از افراد کاری سخت به نظر می‌آید، البته اگر به روش درست و اصولی اقدام به یادگیری آن نکنید، ممکن است حتی دشوارتر نیز به نظر بیاید. در این مقاله می‌خواهیم 5 اشتباه اساسی که افراد در مسیر یادگیری زبان انگلیسی مرتکب می‌شوند و روش‌های اجتناب از آن‌ها را بررسی کنیم.

زمانی که صحبت از اشتباهات رایج در زبان انگلیسی می‌شود، همه به اشتباهاتی همچون استفاده غلط از phrasal verbs و یا دانش کم لغات انگلیسی یا استفاده نادرست از فعل to be به همراه فعل اصلی در جمله فکر می‌کنند. بله این‌ها همگی جزو اشتباهات انگلیسی به حساب می‌آیند، اما به مرور زمان و با تمرین قابل حل هستند.

رفع برخی از اشتباهات استراتژیکی که پروسه یادگیری را به طور کلی مختل می‌کنند، همیشه آسان نیست. یادگیری زبان انگلیسی زمانبر است و راه سریع و میان‌بر ندارد. اما اگر بتوانید از انجام این اشتباهات اجتناب کنید، خواهید دید که بسیار سریع‌تر از قبل پیشرفت خواهید کرد.

اگر تمام قدم‌های ذکر شده را طی کردید و با صداقت کامل توانستید بگویید که هیچ یک از این اشتباهات را مرتکب نمی‌شوید، یا باید خود را جزو 1 درصد زبان‌آموزان برتر انگلیسی بدانید و یا تست دروغ سنجی انجام دهید.

یادگیری همزمان 2 زبان

اشتباه اول: موضوعاتی را انتخاب می‌کنید که برای شما جذابیتی ندارند.

نتیجه این کار خستگی، بی‌‎حوصلگی و از بین رفتن انگیزه و تمرکز شما برای یادگیری زبان انگلیسی است و مطالعه زبان تبدیل به یک کار طاقت فرسا می‌شود، نه لذت بخش!

شما هم این اشتباه را مرتکب می شوید؟  

راه حل این مشکل ساده است. تنها کافی است محتوایی را بخوانید، گوش دهید و یا تماشا کنید که برای شما حوصله سر بر نیست و باعث خسته کننده شدن فرآیند یادگیری نمی‌شود، علی الخصوص وقتی تصمیم می‌گیرید یک متن طولانی را بخوانید یا به پادکست طولانی گوش دهید. به عنوان مثال فیلم‌هایی ببینید که موضوعشان برای شما جذاب است، کتاب‌ها، سریال‌ها و پادکست‌هایی را انتخاب کنید که با خواندن یا شنیدن آنها سرگرم می‌شوید و به طور کلی یادگیری را با موضوعاتی که به آنها علاقه دارید ترکیب کنید.

اصل مطلب همین است!

اگر اطراف خود را با «انگلیسی واقعی» احاطه کنید، محتوایی که در مورد موضوعاتی صحبت می‌کند که به آنها علاقه دارید، خواهید دید که یادگیری چندان هم سخت و طاقت فرسا نیست و همانند یک مسیر لذت بخش است.

اشتباه دوم: خود را با دیگران مقایسه می‌کنید.

هر کس با سرعتی متفاوت، با استفاده از تکنیک‌های مختلف، زبان انگلیسی را یاد می‌گیرد. این روش یادگیری برای هر کسی می‌‎تواند متفاوت از دیگری باشد. کاملاً طبیعی است که بخواهید با سایر زبان آموزان تعامل داشته باشید و میزان پیشرفت خود را بسنجید، اما بدانید و با خودتان تکرار کنید که هرکسی با سرعت خودش یاد می‌گیرد. یادگیری زبان انگلیسی یک رقابت نیست، و تلاش برای مقایسه میزان پیشرفت خود با سایر زبان آموزان تلاشی بیهوده است.

شما هم این اشتباه را مرتکب می‌شوید؟ اگر به دنبال راه حل هستید در قدم اول از مقایسه خود با دیگران دست بردارید. گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، به جای مقایسه خود با دیگران، بهتر است سطح پیشرفت و یادگیری‌تان را با گذشته خود مقایسه کنید.

7 دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی

اشتباه سوم: گزینه آسان برای یادگیری را انتخاب می‌کنید و به دنبال میانبر می‌گردید.

در عصری که همه مردم فکر می‌کنند باید برای همه چیز یک میانبر وجود داشته باشد، افراد همیشه به دنبال راه‌حلی سریع برای رسیدن به نتیجه هستند تا زمان کمتری برای انجام امور صرف کنند. متاسفانه باید گفت که برای یادگیری زبان انگلیسی هیچ میانبری وجود ندارد. نمی‌توان با گوش کردن آهنگ‌های انگلیسی در خواب در طول 1 ماه زبان انگلیسی را کامل یادگرفته و با لهجه صحبت کرد. یادگیری یک زبان، زمانبر است و اشتباهی که افراد مرتکب می‌شوند این است که می‌خواهند راه صد ساله را در یک شب طی کنند.

شما هم به دنبال میانبر در یادگیری زبان هستید؟ راه حلی اصلی این است که فرآیند واقعی و اصولی یادگیری زبان انگلیسی را بپذیرید. در وهله اول دلیل یادگیری زبان انگلیسی را برای خود مشخص کنید. با تعیین هدف ، دیگر به دنبال میانبر و shortcut نخواهید بود و فرآیند واقعی یادگیری را در آغوش می‌گیرید. از مسیر یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید و تنها به دنبال تمام کردن آن نباشید. از مسیر یادگیری انگلیسی لذت ببرید.

اشتباه چهارم: از اشتباه کردن می‌ترسید.

“نترس! همه افراد در زبان انگلیسی اشتباه می‌کنند!” مسلما هر زبان آموز حداقل یک بار این جمله را شنیده است.  راستش را بخواهید این جمله به هیچ وجه مفید نیست و اینکه به شما گفته می‌شود نترسید، هیچ کمکی به شما در جهت از بین بردن این استرس نخواهد کرد.

طبیعی است که از صحبت کردن احساس ترس کنید. به جای امتحان کردن یک ساختار یا کلمه جدید، تکان دادن سر راحت‌ترین گزینه است. درست است؟ اگر جواب شما به سوالی قبل ” بله” بود یعنی شما هم این اشتباه را مرتکب می‌شوید. به دنبال راه حل هستید؟ یادتان نرود که بدون تلاش و اشتباه، هیچ چیز یاد نخواهید گرفت. به جای ترس از اشتباه کردن، به دلایل ترس و کارهایی که می توانید برای غلبه بر آن انجام دهید فکر کنید.

اشتباه پنجم: سعی می‌کنید خیلی سریع صحبت کنید.

به عنوان یک فرد غیر بومی، ممکن است یک فرد را ببینید که خیلی سریع انگلیسی صحبت می‌کند، و این را با تسلط یا سطح بالای زبان انگلیسی اشتباه بگیرید، که در اغلب مواقع اینکار اشتباه است. بسیاری از افراد سعی می‌کنند خیلی سریع انگلیسی صحبت کنند و در نهایت اشتباهاتی مرتکب می‌شوند که اگر آهسته‌تر صحبت می‌کردند، قطعا به آن دچار نمی‌شدند.

ممکن است «Fluency» را با سریع صحبت کردن یکی بدانید، اما در واقع هیچ روان بودنی در سریع صحبت کردن وجود ندارد. بین دو مهارت fluency و accuracy ابتدا دقت در صحبت کردن را ملاک تسلط خود بر زبان انگلیسی قرار دهید. بعد از رسیدن به دقت بالا در جملات خود، حال به سراغ روان بودن و fluency بروید. اگر آهسته‌تر صحبت کنید، به‌خصوص که تلفظ شما همچنان نسبت به یک فرد native متفاوت است، درک شما آسان‌تر خواهد بود و زندگی را برای فردی که با او صحبت می‌کنید آسان‌تر خواهید کرد.

راه حل چیست؟ شمرده‌تر و با سرعت آهسته‌تر صحبت کنید.

شگفت زده خواهید شد که چقدر زمان بیشتری برای فکر کردن دارید و چقدر آزادی بیشتری در انتخاب کلمات، عبارات و اصطلاحات جالب خواهید داشت. دقت در صحبت کردن را ملاک خود قرار دهید تا ارتباطات صحیح‌تری با دیگران داشته باشید.

ضرب المثل معروف ” ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است” را که شنیده اید؟ حال که اشتباهات رایج در یادگیری زبان را شناختید، از همین امروز سعی کنید آن‌‎ها را در خودتان اصلاح کنید. قطعا امروز بهتر از فرداست.

مطالب مرتبط:
9 اشتباه رایج تلفظ در زبان انگلیسی
دلایل عدم موفقیت در زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
بهترین منابع برای یادگیری زبان بدون کلاس
10 توصیه برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه