یادگیری همزمان دو زبان

یادگیری یک زبان جدید جذابیت‌ها، چالش ها و هیجانات خاص خودش را دارد. اگر شما هم تشنه یادگیری زبان‌های جدید هستید و می‌خواهید خود را در معرض چالش یادگیری همزمان دو زبان قرار دهید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا دو زبان را همزمان یاد بگیریم؟

بگذارید یک حقیقتی را مطرح کنیم: اگر رویکرد شما به یادگیری دو زبان به طور همزمان، همان روشی است که برای یادگیری یک زبان پیش گرفته‌اید، انتظار یک نتیجه دلچسب را نداشته باشید. مغز شما به احتمال بسیار زیاد منفجر خواهد شد. جالب شد؟ قید یادگیری همزمان 2 زبان را بزنیم؟ نه! عجله نکنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با هم بهترین توصیه‌‌ها برای یادگیری همزمان دو زبان را مرور کنیم.

اگر با یک برنامه‌ریزی صحیح و درست شروع کنید، یادگیری دو زبان در آن واحد تجربه‌ای منحصر به فرد است. یادگیری دو زبان به طور همزمان ذهن شما را به روشی کاملاً جدید درگیر می‌کند. جابه‌جایی مکرر بین زبان‌های جدید، شما را هوشیار نگه می‌دارد و در نهایت منجر می‌شود تا در یادگیری زبان‌ها و مدیریت زمان خود بهتر و دقیق‌تر عمل کنید.

آنچه که زبان آموزان موفق را متمایز می‌کند، دانستن این موضوع است که یادگیری زبان مهارتی است که می‌توان آن را توسعه داد. چالش یادگیری دو زبان به طور همزمان یک شمشیر دو لبه است. اما اگر به توصیه‌های ارائه شده در این مقاله توجه کنید یادگیری دو زبان به طور همزمان برای شما بهتر و راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

1.زبان‌های کاملا متفاوت بیاموزید.

اصلا ایده خوبی نیست که دو زبان نسبتاً مشابه را به طور همزمان یاد بگیرید، مگر اینکه چاره دیگری نداشته باشید! این راز را به خاطر بسپارید: در هنگام یادگیری همزمان دو زبان، عامل سردرگمی را به حداقل برسانید.

یادگیری دو زبان که به یکدیگر شباهت دارند، قطعا موجب سردگمی شما خواهد شد. یادگیری دو زبان بسیار مشابه به طور همزمان مانند قرار ملاقات با دوقلوهای همسان است. مثلا اگر در حال یادگیری زبان اسپانیایی هستید، بهتر است ایتالیایی را یاد نگیرید و به سراغ آلمانی یا روسی بروید. یا اگر دو زبانی که یاد می‌گیرید از حروف الفبای کاملا متفاوتی استفاده می‌کنند، چه بهتر. اسپانیایی و کره‌ای ترکیب بسیار خوبی به نظر می‌رسند.

2.اختصاص زمان مناسب برای هر زبان

یادگیری دو زبان به طور همزمان، تمرین مدیریت زمان است. اولین قدم این است که بپذیرید اگر دو زبان را همزمان می‌آموزید، به نسبت زمانی که به هرکدام از زبان‌ها اختصاص می‌دهید، با منحنی یادگیری بزرگ‌تری برای همان زبان روبرو هستید.

اگرچه یادگیری زبان دوم قطعا آسان‌تر از یادگیری زبان اول است، اما یادگیری دو زبان همزمان، دو برابر سخت‌تر از یادگیری یک زبان است. اگر هدف شما این است که خود را به چالش بکشید و دامنه یادگیری خود را گسترش دهید، پس باید صبور باشید تا هر دو زبان را با قدرت پایه ریزی کنید. بهتر است یک برنامه روزانه بنویسید و مطمئن شوید که هر دو زبان را به صورت منظمی تمرین می‌کنید.

نکته مهمی که باید حتما به آن توجه کنید این است که حتما برای یادگیری زبان‌ها اولویت در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر آلمانی و کره‌ای را یاد می‌گیرید، ممکن است زبان کره‌ای را به عنوان زبان اولویت خود قرار دهید و 85 درصد از وقت خود را صرف زبان کره‌ای کنید، و آلمانی را به عنوان زبانی که برایتان کمتر مهم است در اولویت زبانی دوم قرار دهید.

3. به دو زبان «هویت» جدا بدهید.

راز یادگیری دو زبان به صورت همزمان را که از یاد نبرده اید؟ عامل سردرگمی را به حداقل برسانید. برای اینکار به شما توصیه می کنیم که به دو زبانی که یاد می گیرید هویت‌های قوی و واضح در ذهن خود بدهید. شاید بهترین راه برای انجام این کار غوطه ور شدن در زبان‌های جدید باشد.

هر چه بیشتر از یک زبان خاص در موقعیت‌های زندگی واقعی استفاده کنید، بیشتر آن را به عنوان زبانی با هویت برای خود در ذهنتان ثبت می‌کنید.

4. هر دو زبان را همزمان با ترجمه بین آنها تمرین کنید.

وقتی همزمان دو زبان را یاد می‌گیرید، می‌توانید با حذف واسطه، یعنی زبان مادری، ترجمه را تمرین کنید. این تمرین علاوه بر اینکه به شما فرصتی می‌دهد تا به طور همزمان روی هر دو زبان کار کنید، به شما کمک می‌کند به جای بازگشت مداوم به زبان مادریتان، به زبان‌هایی که یاد می‌گیرید «فکر کنید».

برای مثال، اگر در حال یادگیری زبان اسپانیایی و کره ای هستید، سعی کنید متنی را به زبان اسپانیایی بنویسید و سپس آن را شفاهی به کره ای ترجمه کنید. تمرین جذابی است که باعث می‌شود هر دو زبان را همزمان تمرین کنید.

5. فلش کارت‌های خود را با هم ترکیب کنید تا هر دو زبان را به طور همزمان یاد بگیرید.

اگر دوست دارید برای یادگیری لغات در زبان‌های جدید از فلش کارت‌ها استفاده کنید، برخی از فلش کارت‌های خود از هر دو زبان را بردارید و آن ها را با هم مخلوط کنید تا به طور همزمان لغات هر دو زبان را تمرین کنید. این تکنیک باعث می‌شود که مغز شما به سرعت بین زبان‌های مختلفی که یاد می‌گیرید، جابه‌جا شود و بتوانید از هر دو زبان به صورت کاربردی استفاده نمایید.

6. سعی کنید موضوعات یکسان را در هر دو زبان به طور همزمان یاد بگیرید.

بیایید پا را کمی فراتر بگذاریم و برخی از موضوعات مشابه را در هر دو زبان به طور همزمان یاد بگیریم. با این کار هم دایره لغات خود را گسترش داده‌ایم و هم در مورد موضوعی خاص، هم در زبان مادری‌مان هم در دو زبان دیگر لغت یاد گرفته‌ایم و به راحتی می‌توانیم زنجیره ارتباطی بین لغت‌ها را تشکیل دهیم و آنها را ساده‌تر به یاد بیاوریم.

اگر با خواندن این مقاله به یادگیری همزمان دو زبان علاقه‌مند شدید می‌توانید با شماره 02174056000 تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان آموزشی از کارشناسان آموزش سفیرمال در کلاس های خصوصی سایر زبان‌ها از جمله ترکی استانبولی، آلمانی، روسی، ایتالیایی، کره ای، اسپانیایی و … شرکت نمایید.

ثبت نام کلاس خصوصی

مطالب مرتبط:
بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم
مزایای یادگیری زبان در خارج از کشور
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
بهترین منابع برای یادگیری زبان بدون کلاس
10 توصیه برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه