یادگیری زبان برای نوجوانان

سن نوجوانی همواره پر از شور و اشتیاق و تجربیات جدید است. در این سن همواره نوجوانان علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌ها و توانایی‌های جدید هستند. یکی از مهم‌ترین اهداف نوجوانان یادگیری زبان انگلیسی است. اما به راستی بهترین راه یادگیری زبان برای نوجوانان چیست؟

چگونه می‌توان یک نوجوان را مجاب به یادگیری زبان انگلیسی و رسیدن به سطوح بالا کرد؟

رمان نوجوانان

برای رسیدن به این مرحله، راهکارهای گوناگونی وجود دارد که با تحلیل آن‌ها می‌توان این دوران را همراه با یادگیری زبان انگلیسی سپری کرده و از این مهارت کاربردی و ارزشمند در آینده به خوبی بهره برد.
اگر بخواهیم بهترین روش یادگیری زبان برای نوجوانان را انتخاب کنیم، در ابتدا باید به شناختی کافی از یک نوجوان، علایقش و اهدافی که در سر می‌پروراند برسیم. در این راستا منابع و سیستم آموزشی که برای یک نوجوان انتخاب می‌شود، باید دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد باشد. در ادامه به بررسی 3 عامل مهم در این زمینه خواهیم پرداخت.

کتاب زبان نوجوانان

  • اهداف

یکی از مهم‌ترین نکات در یادگیری یک زبان ، هدف شما است. مشخص کردن هدف، می‌‎تواند مسیر یادگیری را روشن‌تر و آسان‌تر کند.
این هدف می‌تواند موفقیت در کنکور، توانایی برقراری ارتباط و مکالمه و یا اقدام برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر باشد.
در نتیجه یکی از ملزومات قرارگیری در مسیر درست یادگیری زبان برای نوجوانان، تعیین هدف است.

  • شناخت

شناخت و درک یک نوجوان کمک بسیاری در انتخاب بهترین روش یادگیری زبان و انتخاب کتاب مناسب سطح نوجوانان دارد. همان‌طور که می‌دانید، موضوعات و روش تدریس مطالب در کتاب‌ها و منابع آموزشی مختلف با یکدیگر متفاوت‌اند.
نوجوانان در این سن در ارتباط با دنیای امروزی، تکنولوژی، ورزش و مدرسه هستند و کتابی که بتواند در حیطه این موضوعات زبان را به آن‌ها یاد دهد، بهترین انتخاب برای این سن خواهد بود.

به علاوه، داشتن حق انتخاب و تنوع در این زمینه نیز بسیار مفید و نتیجه‌بخش است. کتاب پراجکت، کتاب مناسب سطح نوجوانان، کتابی است که با تنوع در انتخاب نوع تمارین و فعالیت‌ها و آموزش گرامر و لغات در بطن موضوعات روزمره می‌تواند به عنوان یک کتاب آموزش زبان انگلیسی خوب برای سنین نوجوانی شناخته شود و همین مشخصات این کتاب را از دیگر کتاب‌ها متمایز می‌کند.

  • علایق

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در راه یادگیری زبان برای نوجوانان در نظر گرفت، علایق آن‌ها است. به عنوان مثال می‌توان به موسیقی، ورزش، فعالیت‌ها و کارهای مورد علاقه آن‌ها اشاره کرد.
شما می‌توانید با خرید کتاب پراجکت، نوجوانان را در مسیر یادگیری مشتاق نگه دارید. علاوه بر انتخاب کتاب مناسب، جذاب بودن کلاس و روش یادگیری نیز بسیار برای یک نوجوان مهم است.

جذابیت برای یادگیری یک نوجوان جزو ملزومات این کار است و کتاب Project با سطح بندی دقیق و صحیح و مطالب متناسب با سن نوجوانان، این جذابیت را برای آنها به وجود می‌آورد. با در نظر گرفتن این 3 نکته طلایی، می‌توان به 3 منبع آموزشی بسیار مفید برای یادگیری زبان نوجوانان رسید. حال به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

1.کتاب Project

کتاب پراجکت یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین مجموعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی است که با هدف جذب مخاطبان نوجوان در پنج سطح طراحی شده است.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم این کتاب با استفاده از موسیقی، داستان‌های دنباله‌دار، شخصیت‌پردازی و موضوعات گیرا، نقش بسزایی در ایجاد انگیزه و علاقه نسبت به یادگیری زبان انگلیسی در نوجوانان و نیز تقویت مهارت‌های زبانی آنها ایفا می‌کند. از جمله ویژگی‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش زبان انگلیسی با متدی مطمئن و تایید شده توسط مدرسین بین‌المللی
  • تمرکز بر دستور زبان انگلیسی با ارائه تمرین‌های مفید و کاربردی
  • آموزش لغات و اصطلاحات کاربردی
  • تقویت مهارت های چهارگانه با استفاده از موضوعات گیرا
  • داستان‌ها و متون جذاب
  • موسیقی
  • فعالیت‌های عملی

مطالعه این کتاب، یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان برای نوجوانان است.

برای انتخاب سطح مناسب کتاب پراجکت و اطلاع از قیمت کتاب پراجکت می توانید با شماره 02174056000 کارشناسان آموزش سفیرمال تماس بگیرید و پس از تعیین سطح رایگان و اطلاع از قیمت کتاب پراجکت، با خیالی آسوده کتاب خود را به صورت آنلاین از سایت سفیرمال تهیه نمایید.

2.کتاب داستان انگلیسی نوجوانان

سری کتاب داستان‌های Dominoes از انتشارات آکسفورد در سطوح مختلف از مبتدی تا متوسطه و ویژه‌ی زبان‌آموزان نوجوان (سنین 12 الی 15 سال) طراحی شده‌اند. داستان‌های انتخاب شده برای این رده سنی جذاب بوده و تمرین‌های متنوع پس از هر chapter از کتاب به تقویت مهارت ریدینگ و یادگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی کمک می‌کند.

رمان انگلیسی نوجوانان

 

استفاده از کتاب داستان انگلیسی در کنار کتاب پراجکت می‌تواند مسیر یادگیری را هموارتر نماید و یادگیری زبان انگلیسی را به پروسه‌ای شیرین و جذاب برای زبان‌آموزان نوجوان تبدیل نماید. علاوه‌براین، با استفاده از سی‌دی موجود همراه با کتاب، امکان تقویت مهارت شنیداری – listening و تلفظ نیز فراهم می‌شود. چند کتاب داستان پرفروش رده سنی نوجوانان عبارت‌اند از:

  • The Skateboarder
  • White Fang
  • The Three Musketeers
  • Revolution
  • Perseus

کتاب داستان انگلیسی نوجوانان

  1. کارتون انگلیسی

یکی دیگر از روش‌های بسیار عالی یادگیری زبان برای نوجوانان، در معرض قرار گرفتن توسط فیلم و کارتون انگلیسی است. زبان انگلیسی استفاده شده در این انیمیشن‌ها نسبتا ساده بوده و برای زبان آموزان رده سنی نوجوانان که در میانه راه یادگیری زبان هستند بسیار مناسب است.

انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان

انواع کارتون‌های جذاب و آموزنده زبان انگلیسی مناسب سن نوجوانان در سایت سفیرمال در دسترس شما قرار گرفته است. اگر یک نوجوان هستید و به دنبال بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، با استفاده از کتاب Project و منابع آموزشی دیگر، می‌توانید به راحتی زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید و به اهداف خود برسید.

 

مطالب مرتبط:
افزایش سرعت ریدینگ
چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟
چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟
یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز
تقویت مهارت شنیداری در پنج مرحله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه