چگونه ریدینگ را تقویت کنیم؟

حتما ریدینگ‌های کتاب انگلیسی دوره دبیرستان را یادتان هست. پاراگراف‌هایی که هدفشان تقویت مهارت خوانش انگلیسی یا همان ریدینگ (Reading) بود. هدفی که هیچ وقت عملی نشد! اگر شما هم برای تقویت ریدینگ ایلتس یا تافل در حال عرق‌ریزی هستید حتما متوجه شده‌اید که هدف اصلی این پاراگراف‌ها فقط خواندن متن نیست، بلکه درک مطلب است.

بنابراین برای اینکه علاوه بر مهارت خواندن، ادراکتان را هم تقویت کنید نیاز به منابع درست‌وحسابی دارید. منابعی که کمک می‌کنند تا کلمات مثل یک جریان سیال از چشم‌ها به زبان برسند و در نهایت در سلول‌های خاکستری مغزتان ثبت و درک شوند. اگر چنین دغدغه‌ای دارید، پس نگذارید این مقاله از دستتان برود، چون قرار است در ادامه منابعی را به شما معرفی کنیم که فقط و فقط برای تقویت ریدینگ طراحی و تدوین شده‌اند. پس با ما همراه باشید.

خرید کتاب آموزش Reading انگلیسی

بهترین منابع تقویت ریدینگ انگلیسی کدام‌اند؟

اگر تصمیمتان را گرفته‌اید که با تقویت ریدینگ به امتیاز بالایی در آزمون‌های آیلتس و تافل دست پیدا کنید یا دلتان می‌خواهد به راحتی از پس خواندن و درک مطالب انگلیسیِ کتاب‌ها و ژورنال‌های مختلف بربیایید، پس بهتر است منابع معتبری را پیدا کنید که شما را به هدفتان برساند.

خبر خوب اینکه ما قصد داریم در ادامه، منابع معتبری را در زمینه‌ی تقویت ریدینگ به شما معرفی کنیم. منابعی که حتی قابلیت استفاده به صورت خودخوان را دارند. به‌علاوه، این کتاب‌ها، ریدینگ انگلیسی سطح مبتدی، متوسطه، پیشرفته را پوشش می‌دهند. بنابراین این امکان برایتان وجود دارد که با توجه به سطح مهارتتان کتاب مناسب را انتخاب کنید.

تقویت ریدینگ

نکته‌ی مهم اینکه می‌توانید در زمینه‌ی ریدینگ انواع نمونه سوالات آیلتس را هم در این کتاب‌ها پیدا کنید. سوالاتی که شما را با سبک سوالات آزمون آشنا می‌کند. به این ترتیب آمادگی پاسخگویی به هر نوع سوالی را خواهید داشت. پس همراه ما باشید تا مهم‌ترین منابع تقویت ریدینگ ایلتس را بشناسید.

کتاب Select Reading، پله پله تا سطح پیشرفته (معرفی کتاب Select Reading)

کتاب Select Reading به‌طور تخصصی برای تقویت ریدینگ طراحی شده است. مهم نیست مهارت ریدینگ‌ شما در چه سطحی است. چون انتشارات آکسفورد (Oxford) این کتاب را در 4 سطح Elementary، Pre-intermediate، Intermediate و Upper-intermediate تدوین کرده است. به این ترتیب شما در هر سطحی که باشید می‌توانید به مرور، توانایی‌تان را ارتقا بدهید.

بگذارید در این قسمت کمی از ویژگی‌های این کتاب برایتان بگوییم تا بدانید چطور قرار است ریدینگ برایتان مثل آب خوردن شود:

  • اول از همه این کتاب توانایی خواندن متن را در شما تقویت می‌کند.
  • کمک می‌کند تا مطلب و واژه‌ها را بهتر درک کنید.
  • ذهن‌تان را برای دریافت اطلاعات بیشتر تحریک می‌کند.
  • باعث می‌شود در بحث و گفتگو توانمند شوید.

البته باید بدانید Select Reading با انتخاب موضوعات متنوعی تمام این مهارت‌ها را کاملا زیرپوستی به شما تزریق می‌کند. ناگفته نماند که فایل صوتی این کتاب با لهجه آمریکایی، تلفظ لغات و روخوانی از متن را به خوبی به شما آموزش می‌دهد.

با کمک for and against بخوانید، تحلیل کنید و از درک مطلب لذت ببرید (معرفی کتاب for and against (سطح پیشرفته))

احتمالا اسم عجیب کتاب شما را هم کنجکاو کرده است. این کتاب شیوه‌ی جالبی را برای جذب مخاطبش انتخاب کرده است. کتاب for and against با انتخاب متن‌هایی با موضوعات جالب و بحث‌برانگیز مثل تبعیض‌های جنسیتی، دخانیات، مباحث اجتماعی، سیاسی و … شما را به خواندن، تحلیل و درک مطلب مشتاق می‌کند.

خب اجازه بدهید روش آموزش این کتاب را کاملاٌ برایتان روشن کنیم:

شما به محض این که خواندن کتاب for and against را شروع کنید، متوجه خواهید شد که بعد از هر متنِ یک صفحه‌ای، نظرات افراد موافق (For) و مخالف (Against) درباره‌ی موضوع مورد نظر آورده شده است و نکات مهم متن، مرور و بررسی می‌شوند. شاید ندانید اما این کار باعث می‌شود که شما بهتر بتوانید موضوع را تحلیل کنید و به درک عمیق‌تری برسید. البته فراموش نکنید که این کتاب برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته طراحی شده است.

تقویت ریدینگ با Reading for IELTS تمرین کنید و باز هم تمرین کنید (معرفی کتاب Reading for IELTS کولینز)

اگر قصد دارید با یادگیری لهجه‌ی بریتیش و به‌صورت کاملا حرفه‌ای مهارت ریدینگ‌ را بهبود دهید، پس مطمئناً کتاب (Collins)Reading for IELTS برایتان مناسب خواهد بود. این کتاب که شامل 12 درس است، قصد دارد شما را با ساختار کلی آزمون ایلتس آشنا کند. همچنین نمونه‌های زیادی از سوالات ریدینگ آیلتس در این کتاب آورده شده است تا در آزمون اصلی از دیدن هیچ سوالی تعجب نکنید.

خوب است بدانید که شیوه‌ی آموزشی کتاب Reading for IELTS به این صورت است:

  1. در هر درس در مورد موضوع خاصی بحث می‌شود.
  2. شما هر درس را با بخش Vocabulary و مرور لغات شروع می‌کنید. به این ترتیب پیش از شروع درس با لغات جدید مربوط به هر درس آشنا خواهید شد.
  3. بعد از آشنایی با لغات باید به چند تمرین‌ پاسخ بدهید. این تمرینات کمک می‌کنند تا میزان یادگیری‌تان را بسنجید.
  4. علاوه‌بر این‌ها هر درس دارای دو بخش Exam information و Exam tip است. این بخش‌ها با تمرکز روی چند سوال ریدینگ، توضیحات و نکات مهمی را به شما یادآوری می‌کند.
  5. در پایان هر درس هم تمرین‌هایی را خواهید دید که برای تکمیل یادگیری‌تان باید به این سوالات پاسخ دهید تا برای درس‌ بعدی و لغات جدیدتر آمادگی پیدا کنید.

همان‌طور که متوجه شده‌اید کتاب Reading for IELTS کتاب تمرین‌هاست. بنابراین اگر فکر می‌کنید برای تقویت ریدینگ ایلتس به تمرین‌های زیاد و متنوعی احتیاج دارید توصیه می‌کنیم از این کتاب استفاده کنید و خودتان نتیجه‌اش را ببینید.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم شما را با بهترین کتاب‌های تقویت ریدینگ ایلتس آشنا کنیم. باید بدانید آنچه این کتاب‌ها را از سایر منابع آموزش ریدینگ متمایز می‌کند، به‌کارگیری روش‌های اصولی برای آموزش، توجه به ریدینگ انگلیسی سطح مبتدی، متوسطه، پیشرفته و مطابقت با آزمون آیلتس است. بنابراین اگر هدفتان موفقیت در آزمون‌های ایلتس و تافل است، بدون شک با کمک هر کدام از این کتاب می‌توانید بیش از آنچه انتظار داشته‌اید یاد بگیرد و در ریدینگ حرفه‌ای شوید.

تهیه‌ی این کتاب‌ها اصلاٌ کار سختی نیست. سفیرمال این کتاب‌های معتبر را با تخفیف در اختیار شما قرار می‌دهد.پس حالا که سفیر در این سفر، همراهتان است، خودتان را برای یک جهش بزرگ در ریدینگ آماده کنید.

 

مطالب مرتبط:
افزایش سرعت ریدینگ

بهترین سن یادگیری زبان
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
یادگیری زبان انگلیسی بصورت خودآموز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه