بهبود ارتباطات انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی مانند یک تکه کیک خوشمزه است. وقتی برای اولین بار آن را می بینید، شگفت انگیز به نظر می‌رسد : پوشیده از خامه است و بسیار خوشمزه. بوی شیرین آن اتاق را پر می‌کند و دهان شما را آب می‌اندازد. اما با گذشت زمان، احساسات شما نسبت به کیک تغییر می‌کند. پس از گذشت یک زمان طولانی، بوی شیرین از بین می‌رود و کیک خشک می‌شود. دیگر چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد و هیجان شما برای خوردن کیک از بین می‌رود. در واقع، بعد از مدتی شروع به فکر کردن می‌کنید که آیا اصلاً می‌خواهید کیک را بخورید یا خیر!

درست مانند این تکه کیک، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند احساس کهنه و یا خراب شدن را به شما منتقل کند. ممکن است اشتیاق خود را از دست بدهید و زبان انگلیسی برایتان کمی خسته‌کننده شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، نگران نباشید! این بی‌اشتیاقی برای همه افراد اتفاق می‌افتد و به سادگی قابل حل است. کشف تکنیک‌های خلاقانه‌تر برای بیان افکار و ایده‌های خود، راهی عالی برای هیجان‌انگیز کردن یادگیری شما و در عین حال تقویت مهارت‌های انگلیسی است.

در این مقاله چهار تکنیک بهبود ارتباطات انگلیسی را بررسی خواهیم کرد که در نتیجه دنبال کردن آن‌ها علاقه شما را به زبان انگلیسی افزایش یافته و توانایی خواندن، نوشتن و درک مطلب شما را به سطح بالاتری می‌رسد.

4 ایده خلاقانه برای تقویت مهارت‌های برقراری ارتباط انگلیسی

زمانی خواهد رسید که احساس می‌‎کنید دامنه لغات شما محدود بوده و مدام در حال استفاده از همان کلمات و اصطلاحات هستید. این 4 تکنیک زبانی جذاب منجر به رفع این مشکل در زمان استفاده بیش از حد کلمات انگلیسی تکراری می‌شود. این تکنیک‌ها تفاوت‌های ریز و ظریف کلمات و اصطلاحات انگلیسی را به شما یاد خواهند داد. در نتیجه می‌توانید از آنها برای اضافه کردن جزئیات بیشتر و معنی در زمان مکالمه و برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید. این کار باعث می‌شود زبان انگلیسی را به خوبی زبان مادری خود حرف بزنید.

  1. از گفتن کلمه‌های ساده دست بردارید؛ به جای آن از هم‌معنی آن‌‌ها برای بهتر شدن مکالمات خود استفاده کنید.

تصور کنید که یک روز کاری فوق‌العاده داشته‌اید و همه ارائه شما را دوست داشته‌اند و همه‌چیز خوب و طبق برنامه‌تان پیش رفته است. اگر از شما بپرسیم در انتهای روز چه حسی داشتید، در جواب چه چیزی خواهید گفت؟ جواب شما می‌تواند “I feel good.”، “I feel great.” ، “I am so happy” و یا “I am fantastic” باشد. خب جواب صحیح کدام جمله است؟

همه آن‌ها! زیرا در هر پاسخ، از مترادف‌های زبانی یا به عبارت دیگر هم‌معنی‌های انگلیسی (synonyms) استفاده شده است.

یادگیری مترادف‌ها برای رشد واژگان انگلیسی شما کاربردی و در عین حال ضروری است. لغات انگلیسی به شما اجازه می‌دهند افکار خود را به روش‌های متنوع‌تر و جالب‌تر بیان کنید. مترادف‌ها همچنین درک زبان انگلیسی که توسط native speakerها استفاده می‌شود را آسان می‌کنند، زیرا این افراد در زمان صحبت کردن و یا نوشتن از کلمات مشابه به جای هم استفاده می‌کنند.

البته فراموش نکنید که مترادف‌ها مشابه هستند اما کاملا یکسان نیستند. استفاده از مترادف‌های صحیح در برخی موقعیت‌ها می‌تواند بسیار ساده باشد، اما در برخی دیگر ممکن است منجر به اشتباه شود.

اگر از صحیح بودن یک مترادف کاملاً مطمئن نیستید، نترسید، زیرا اکثر مردم همچنان متوجه حرف‌های شما خواهند شد. به مرور زمان و با قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی واقعی، تفاوت‌ها را درک خواهید کرد و استفاده صحیح از کلمات را یاد خواهید گرفت.

مترادف های انگلیسی را کجا یاد بگیریم؟

اولین و بهترین راه یادگیری مترادف‌های انگلیسی، استفاده از دیکشنری‌های خوب و استاندارد مثل دیکشنری آکسفورد و لانگمن است. علاوه بر این، دو سایت زیر هم می‌توانند به شما کمک کنند:

Smart Words: این سایت دارای لیست‌های مختلفی از کلمات از جمله مترادف‌ها برای جستجوی سریع است. لیست‌ مترادف‌ها بر اساس موضوع دسته‌‎بندی می‌شوند، به عنوان مثال کلمات مثبت و منفی. این سایت همچنین امکان دانلود و چاپ لیست‌ها را فراهم کرده  تا هر کجا که می‌روید، آن را با خود به همراه داشته باشید!

FluentU: ویدیوهای معتبر – مانند موزیک ویدئوها، تریلر فیلم‌ها، اخبار و گفتگوهای الهام بخش را در بر می‌گیرد و آن‌ها را به درس‌های یادگیری زبان تبدیل می‌کند.

  1. کلمه not را به فراموشی بسپارید و به دنبال متضاد کلمات باشید.

آیا همیشه از کلمه not برای برعکس کردن کلمات استفاده می‌کنید؟ به طور مثال “not nice” ، “not happy” ؟ چرا از کلمات “mean” و “sad” استفاده نمی‌کنید؟ به این کلمات متضاد یا همان antonym می‌گویند. این کلمات جنبه‌های مختلفی از هرچیز را نشان می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند راجع به موضوعات مختلف بیشتر و دقیق‌تر صحبت کنید.

به نظر ساده می‌آید؟ این قاعده در اکثر مواقع صدق می‌کند اما در شرایطی ممکن است برای بعضی از لغات درست نباشد.

روش تمرین متضادهای انگلیسی

ترسیم یک درخت با استفاده از متضادها یک راه عالی برای به به خاطر سپردن این جفت کلمات است.

روی یک تکه کاغذ، کلمه‌ای را بنویسید که می تواند چندین antonym ممکن داشته باشد. حال سه متضاد که می‌توانند از کلمه اصلی منشعب شوند، به خاطر بیاورید و به آن اضافه کنید یا زمانیکه لغات جدیدی در مکالمات به خاطر آوردید، شاخه جدیدی از کلمات را شروع کنید!

  1. از صنعت تشبیه در زمان صحبت کردن یا نوشتن استفاده کنید. 

تابحال شنیده‌اید کسی بگوید که یک فرد مثل ارّه خروپف می‌کند؟ (He snores like a chainsaw). معنی این جمله در وافع این است: او خیلی بلند خروپف می‌کند! یا فردی به اندازه یک گنجشک غذا می‌خورد؟ (she eats like a bird). در اینجا از تشبیه‌های انگلیسی برای مقایسه دو مفهوم با استفاده از کلمه like  استفاده شده است.

به کار بردن تشبیه‌ها راهکاری سریع و کاربردی برای بهتر و روان‌تر صحبت کردن در زمان برقراری ارتباط است. استفاده از آن‌ها نشان دهنده درک بالای شما از واژگان انگلیسی و مقایسه آن‌ها است. این تشبیه‌ها همچنین برای محیط‌های آکادمیک و ادبی بسیار کاربردی هستند. برای آشنایی بیشتر با این similes، به مثال‌های زیر توجه کنید:

  1. Light as a feather (thin or small; not heavy)
  2. Fits like a glove (an ideal match; fits perfectly)
  3. Eats like a pig (very hungry and messy eater)
  4. Hot as the sun (very hot)
  5. Clear as crystal (obvious; easy to understand)

نحوه تمرین تشبیه انگلیسی

هر روز تشبیه‌های خود را درست کنید!

در شروع روز، سه تشبیه را یادداشت کنید که می‌دانید می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. این تشبیه می‌تواند در مورد آب و هوا، یک شیئ و یا احساسات شما باشد.

تشبیه فرصت دیگری برای تمرین با دوستان نیز فراهم می‌کند. چند دوست را دور هم جمع کنید و یک نفر را برای شروع یک تشبیه نامزد کنید. به عنوان مثال: “…It is as hot as” با سه پایان مختلف جمله بیابید تا سه تشبیه ایجاد کنید.

  1. به زبان انگلیسی خود جان ببخشید و برای اسامی انگلیسی شخصیت پردازی کنید.

آیا می دانستید که یک کیک می‌تواند صحبت کند؟ خوب، نه واقعا.

اما وقتی کسی می‌گوید “آن تکه کیک نام من را صدا می‌زند.” قطعاً به نظر می‌رسد که در حال توصیف کیکی با توانایی‌هایی شگفت انگیز مانند یک انسان است! ممکن است تعجب کنید اما نکته جالب اینجاست که این فرد از شخصیت پردازی برای زنده کردن زبان انگلیسی خود و یا واقعی جلوه دادن جملاتش استفاده می‌کند.

Personification یا شخصیت پردازی به معنای توصیف اسم‌های غیر انسانی با ویژگی‌های انسان گونه است. تصور کنید با قدم گذاشتن در یک فیلم دیزنی، اشیاء معمولی اطراف شما با شخصیت پردازی که درباره آن‌ها می‌کنید شروع به حرکت کرده و با شما صحبت می‌کنند.

این عبارات در زبان انگلیسی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید رایج هستند. هنگامی که به native speaker ها گوش دهید، در اغلب جملات آن‌ها شخصیت پردازی خواهید یافت.

در اینجا چند جمله رایج انگلیسی وجود دارد که از شخصیت پردازی استفاده می‌کنند:

  1. The traffic is crawling.

ترافیک در حال خزیدن است. (ترافیک سنگینی است.)

  1. The wind is howling.

باد زوزه می‌کشد (باد پر سر و صدایی است.)

  1. The plants are thirsty.

گیاهان تشنه هستند (باید به گیاهان آب داد.)

 

با استفاده از شخصیت پردازی در صحبت‌های خود، می‌توانید جزییات بیشتری به آن‌ها اضافه کنید. با خیال راحت خلاقیت به خرج دهید و تصورات خود را بیان کنید!

با این چهار راه سرگرم کننده می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و به جملات خود رنگ و بویی تازه ببخشید. این تکنیک‌های زبانی مکالمات شما را بهبود می‌‎بخشند و درک شما را به روش‌های خلاقانه، جالب و جذاب پیش می‌برند. درست مانند یک تکه تازه از کیک خوشمزه، یادگیری خود را به مسیری لذت بخش تبدیل کنید!

 

مطالب مرتبط:
9 اشتباه رایج تلفظ در زبان انگلیسی
دلایل عدم موفقیت در زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
بهترین منابع برای یادگیری زبان بدون کلاس
10 توصیه برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه