کتاب آکسفورد ورد اسکیلز

مجموعه کتاب‌های Oxford Word Skills، با هدف تقویت دایره واژگان و بهبود مهارت فراگیری لغات در سه سطح طراحی شده است. با ارائه لغات و اصطلاحات کاربردی و معانی به صورت کوتاه و روشن، این کتاب به تقویت اعتماد بنفس دانشجویان در به کارگیری لغات جدید در مکالمات خود کمک می‌کند.

آموزش لغات در بستر مناسب، تمرین های مناسب و کاربردی، بروز بودن موضوعات و قابلیت استفاده به صورت خود آموز از جمله ویژگی‌های متمایز این مجموعه کتاب‌ها هستند.

به تازگی ویرایش جدید کتاب آکسفورد ورد اسکیلز با تغییراتی در راستای کاربردی‌تر کردن مباحث به بازار آموزش زبان انگلیسی عرضه شده است و سوالی که ذهن اکثر زبان آموزان را به خود مشغول کرده است این است که

ویرایش جدید کتاب آکسفورد ورد اسکیلز در مقایسه با ویرایش قدیم چه تغییراتی کرده است؟

یا ” اگر کتاب ویرایش قدیمی را دارم دیگر نمی‌توانم از آن استفاده کنم؟“،

آیا سطح بندی کتاب آکسفورد ورد اسکیلز در ویرایش جدید تغییر کرده است؟“،

آیا شماره یونیت‌ها و ظاهر درس‌ها در ویرایش جدید تغییر کرده است؟

و … استفاده کنم؟

اگر سوالات بالا سوالات شما هستند حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در ویرایش جدید کتاب آکسفورد ورد اسکیلز، شاهد اضافه شدن 20 یونیت جدید به هر کتاب هستیم که همین موضوع باعث شده است تا این کتاب ها حتی از ویرایش قبلی‌شان هم کامل‌تر باشند. ویرایش جدید مجموعه آکسفورد ورد اسکیلز در 3 سطح و برای زبان اموزان سطح A1 تا C1 قابل استفاده است. 

ترتیب درس‌ها، نحوه چیدمان اطلاعات یا layout در ویرایش جدید تا حدودی تغییر پیدا کرده است و بهتر است بگوییم بهینه‌تر شده است. پس اگر بدنیال پاسخی برای این سوال می‌گردید که اگر نسخه قدیم آکسفورد ورد اسکیلز را دارم چه کنم؟

باید به شما بگوییم که ویرایش جدید کتاب به مراتب از ویرایش قدیمی پر بار تر و از لحاظ لغات و اصطلاحات به روز تر است. اما اگر امکان خرید ویرایش جدید را ندارید اصلا نگران نباشد می‌توانید از یونیت‌ها و لغات تدریس شده در ویرایش قدیم به خوبی استفاده نمایید. در کل مجموعه آکسفور ورد اسکلیز در ویرایش جدید حالتی کامل‌تر، بهینه‌تر و آکادمیک تر پیدا کرده است.

تغییر دیگری که ویرایش جدید نسبت به ویرایش قدیم پیدا کرده است این است CD همراه کتاب حذف شده است. محتوای Cd در ویرایش قدیم، محتوای صوتی بود و شما می توانستید تلفظ لغات را با لهجه بریتیشو با کمک Cd یاد بگیرید.

اما در ویرایش جدید دیگر CD همراه کتاب وجود ندارد و شما برای چک کردن تلفظ لغات تلفظ لغات می‌توانید از دیکشنری‌های آنلاین یا اپلیکیشن‌های دیکشنری استفاده نمایید و تلفظ را با توجه به لهجه تان، بریتیش یا امریکن یاد بگیرید.

در ویرایش دوم کتاب Oxford Word Skills سطح المنتری، بیش از 2400 لغت مناسب سطح در مورد موضوعات مختلف و کاربردی و در بستر مناسب آموزش داده می‌شوند. این کتاب بیش از 16سر فصل اصلی دارد و درس‌های مرتبط با هر سر فصل زیر مجموعه هر سرفصل اصلی قرار می گیرند. در انتهای هر بخش، تمارین بیشتر برای دوره مطالب و تثبیت لغت‌های مربوط به هر سرفصل قرار داده شده است.

  1. یادگیری زبان
  2. اعداد و زمان
  3. مردم
  4. بخش یادگیری زبان (حروف اضافه)
  5. زندگی روزمره
  6. دنیای اطراف ما
  7. یادگیری زبان – فعل ها
  8. غذا و نوشیدنی
  9. رفت و آمد
  10. مکان ها
  11. یادگیری زبان – صفت و قید
  12. درس و کار
  13. تکنولوژی
  14. یادگیری زبان – ساختن کلمات
  15. علاقه مندی ها
  16. تعطیلات

در کتاب آکسفورد ورد اسکیلز سطح اینترمدیت که مناست زبان آموزان سطح B1 و B2 است، در حدود 3000 لغت به زبان آموزان آموزش داده خواهد شد. این کتاب بیش از 12 سرفصل اصلی دارد و همانند کتاب قبل درس های مرتبط با هر سر فصل زیر مجموعه هر سرفصل اصلی قرار می گیرند. تمارین بیشتر برای تثبیت موضوع هم از شاخصه های اصلی این کتاب است.

  1. یادگیری
  2. مردم
  3. دنیای پیرامون
  4. زندگی هرروزه
  5. انجام دادن کارها
  6. توصیف موضوعات مختلف
  7. مشکلات اجتماعی و سیاسی
  8. رسانه و سرگرمی
  9. درس و کار
  10. کسب و کار
  11. انگلیسی اجتماعی
  12. زبان
  13. سبک های مختلف انگلیسی

در کتاب آکسفورد ورد اسکیلز ادونسد هم همانند کتاب های دو سطح قبل در حدود 3000 لغت مختلف در مورد موضوعات مختلف و کاربردی و در بستر مناسب و متناسب با سطح پیشرفته یا همان C1 به زبان آموزان آموزش داده می‌شود. این کتاب 12 سرفصل اصلی دارد و لغات انتخاب شده متناسب با سطح زبان آموزان سطح پیشرفته در کنار هم قرار داده شده اند.

  1. توسعه دایره لغت
  2. بدن
  3. ما و سایر آدم ها
  4. اوقات فراغت و سبک زندگی
  5. دنیای در حال تغییر
  6. مراکز خدماتی
  7. اخبار و اتفاقات روز
  8. کار و مسائل مالی
  9. محتوا
  10. انگلیسی محاوره
  11. انگلیسی نوشتاری
  12. ابعاد مختلف زبان

فراموش نکنید برای استفاده بهتر از مجموعه کتاب‌های آکسفورد ورد اسکیلز حتما از دیکشنری استفاده نمایید و بعد از یادگیری لغات در مورد خودتان با استفاده از لغات جدید یک پاراگراف بنویسید و یا با لغات جدید جمله بسازید، صدای خودتان را ضبط کنید و به نحوه تلفظ لغات به خوبی گوش کنید.

حتما تلفظ خود از لغات را با تلفظ دیکشنری چک کنید و در یک برنامه هفتگی منظم لغات را برای خودتان تکرار نمایید. رمز موفقیت در افزایش دایره لغت، تکرار، تمرین و تکرار در بازه های زمانی مختلف است. 

برای تهیه ویرایش جدید کتاب های آکسفورد ورد اسکیلز می توانید به سایت سفیرمال مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان آموزشی با شماره 02174056000 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه