منابع آزمون تافل

آزمون تافل TOEFL یک آزمون آمریکایی است و یکی از شناخته شده‌ترین آزمون‌های بین‌المللی است که معمولا کسانی که قصد مهاجرت با هدف ادامه تحصیل دارند در این آزمون شرکت می‌کنند. بر خلاف آزمون آیلتس که در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌گردد، آزمون تافل فقط نوع آکادمیک دارد و این روزها بیشتر به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و به TOEFL IBT معروف است. آزمون تافل حدودا 3:30 الی 4 ساعت طول می‌کشد و نمره آن از 120 محاسبه می‌شود و بر خلاف آزمون آیلتس که مهارت اسپیکینگ در یک روز جدا سنجیده می‌شود در آزمون TOEFLهر 4 مهارت اصلی در یکروز سنجیده می‌شوند. ابتدا مهارت ریدینگ و لیسنینگ و پس از 10 دقیقه استراحت مهارت‌های اسپیکینگ و رایتینگ سنجیده می‌شوند.

 

تعداد سوال مهارت ها در آزمون تافل

 

نمره تافل همانند نمره آیلتس برای بسیاری از دانشگاه‌ها معتبر است و شما می‌توانید بر اساس جدول زیر نحوه تبدیل نمره تافل به آیلتس را ببینید.

 

تبدیل نمره تافل به آیلتس

 

منابع خود آموز آزمون تافل

برای شرکت در آزمون تافل همانند هر آزمون دیگری نیاز به منابع خود‌آموز برای آمادگی قبل از امتحان داریم تا بتوانیم هم خود را با فرمت اصلی امتحان آشنا کنیم و هم نکات کلیدی و کاربردی برای کسب نمره دلخواه‌مان را با مطالعه کتاب‌ها یاد بگیریم.

برای مهاجرت تحصیلی در مقطع فوق‌لیسانس یا بالاتر در دانشگاه‌های خوب در سایر کشورها شما به نمره ای معادل 79 تا 101 نیاز دارید و برای کسب این نمره شما باید زبان‌آموز سطح آپر اینتر مدیت یا بالاتر باشید.

اگر سطح فعلی شما المنتری، پری اینتر مدیت یا اینترمدیت است شما می‌توانید با استفاده از پک‌های خود‌آموز و به صورت خود خوان مهارت‌های لیسنینگ و ریدینگ و رایتینگ آکادمیک خود را ارتقا دهید و گرامر خود را نیز بهبود ببخشید و ساختارهای جدید گرامری را یاد بگیرید و خود را به سطح آپر اینترمدیت برسانید و سپس با استفاده از منابع آماده سازی آزمون تافل خود را برای امتحان آماده نمایید.

 

منابع آزمون تافل

کتاب واژگان ضروری تافل با عنوان اسنشال وردز فو تافل یکی از مهم‌ترین منابع آزمون تافل است. این کتاب شامل 500 واژه پرکاربرد و ضروری است که به کسانی که قصد دارند در آزمون تافل شرکت کنند توصیه می‌شود.

لغات در این کتاب در قالب متن و تمرین ارائه شده است و این امر باعث یادگیری و ماندگاری بهتر لغات در ذهن می‌شود. در این کتاب شما می‌توانید لغات را همراه با معنی، مثال و تمرین‌های متنوع یاد بگیرید و با بخش های مختلف آزمون تافل iBT در قالب نمونه سوالات امتحان تافل آشنا شوید.

در این کتاب یک تست reading همراه با پاسخ برای سنجش آمادگی شما برای آزمون قرار داده شده است و  نکات آموزشی جهت استفاده بهینه از دیکشنری و استراتژی‌های عملی یادگیری لغات انگلیسی به متقاضیان شرکت در آزمون تافل آموزش داده خواهد شد.

 

این کتاب در نهایت منجر به تقویت دایره لغات زبان انگلیسی می‌شود، جزو منابع مهم آزمون تافل شناخته می‌شود و کسانی که قصد شرکت در آزمون بین‌المللی تافل را دارند و باید دایره لغات آکادمیک خود را بهبود ببخشند باید حتما این منابع را بخوبی مطالعه نمایند. تمامی لغات در قالب جملات انتخاب شده از رمان، نمایشنامه، شعر و یا حتی مقالات جذاب روزنامه­ ها و برنامه­ های محبوب تلویزیونی گنجانده شده و بدین ترتیب، زبان آموزان با زبان انگلیسی واقعی (authentic English) آشنا می‌شوند.

این کتاب دارای برنامه هفتگی جهت مطالعه لغات است و تلفظ لغات نیز در این کتاب آموزش داده می‌شود. معنی کلمات همراه با تمرین‌ها و مثال‌های متنوع آموزش داده می‌شود و لغات به صورت هفتگی دوره می‌شوند. این کتاب پاسخ نامه دارد و می‌تواند به صورت خود‌آموز استفاده شود.

 

کتاب لانگ من پریپریسن کورس فو تافل تمامی مهارت‌های لازم برای کسب نمره بالا در تافل PBT را آموزش می‌دهد و از منابع آمادگی آزمون تافلی است که باید حتما برای کسب نمره بالا آن را بخوبی مطالعه کرد. این کتاب، تمامی مهارت‌های زبان از جمله listening، speaking، reading و writing را شامل می‌شود و نه تنها برای آمادگی تافل بلکه برای ارتقای سطح زبان انگلیسی عمومی نیز موثر است.

در این کتاب انواع سئوالات جدید آزمون تافل کاغذی و اینترنتی پوشش داده می‌شود این کتاب با تمرین‌ها و فعالیت‌های متنوع و آزمون‌های pre-test و post-test برای تشخیص نقاط ضعف و قوت و حاوی نکات آموزشی برای بالا رفتن نمره تافل و همراه با راهنمای محاسبه نمره تافل یکی از بهترین منابع آزمون تافل است. در کتاب لانگ من پریپریشن فور تافل 5 تست کامل مشابع آزمون تافل کاغذی نیز قرار داده شده است تا بخوبی شما را قبل از شرکت در آزمون محک بزنند.

 

کتاب تافل گرامر فلش به شما کمک می‌کند تا با یادگیری دقیق و صحیح گرامر بتوانید ساختارهای مهم و کاربردی در زبان انگلیسی را یاد بگیرید و به کمک آن بتوانید نمره مورد نظرتان را در آزمون تافل کسب کنید. این کتاب شامل 5 نمونه سوال امتحان تافل است و به همین دلیل عالی‌ترین منبع برای تمرین مهارت تست‌زنی است. کتاب تافل گرامر فلش، گرامرهای پایه در زبان انگلیسی را مرور می‌کند. باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌گردد و راه کوتاه تری به سمت کسب موفقیت برای شماست.

 

مجموعه کتاب‌های لانگمن آکادمیک رایتینگ، مهارت‌های نوشتاری مورد نیاز زبان آموزان در حوزه‌ی آکادمیک را آموزش می‌دهند. این مجموعه در پنج سطح، کلیه موضوعات مربوط به writing از جمله سازی تا نوشتن مقالات تحقیقاتی را پوشش داده و هر سطح کلیه‌ی مراحل نوشتن از prewriting تا revision را آموزش می‌دهد.

این کتاب مناسب کسانی است که خود را برای شرکت در آزمون تافل آماده می‌کنند و می‌خواهند نحوه نوشتن را از صفر تا 100 و بخوبی یاد‌ بگیرند. آموزش جمله سازی و پاراگراف نویسی ، نکات گرامری، لغات و اصطلاحات، نکات و قوانین نقطه گذاری، (punctuation) تمرین و فعالیت‌های متنوع از جمله نکاتی است که در این مجموعه کتاب‌ها پوشش داده می‌شود.

 

نکته مهم  پایانی

نوع کاغذی آزمون تافل که به تافل PBT معروف است در ایران برای تعیین نمره زبان دانشجویان دکتری رشته‌های مختلف قبل از شرکت در آزمون جامع (مهم ترین آزمون دوره دکتری) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر دانشجوی دکتری هستید حتما نام آزمون‌های تولیمو و EPT (ای پی تی) را شنیده‌اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون تولیمو حتما مقاله ” معرفی آزمون تولیمو ” را مطالعه نمایید و اگر دانشجوی دکترا هستید و می‌خواهید خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنید می‌توانید در کلاس آنلاین “آماده سازی آزمون تولیمو” طراحی شده توسط تیم آموزش سفیر مال شرکت کنید.

۵ دیدگاه برای “منابع آزمون تافل”

    • دوست عزیز
      بله. کتاب های معرفی شده به عنوان منابع آزمون تافل که منابع آزمون تولیمو هم هستند می توانند به صورت خود آموز هم مورد استفاده قرار بگیرند.

  1. سلام خسته نباشید
    اگ سطح زبانم ضعیف باشه اما ب خوبی کتاب هارو مطالعه و دوره کنم
    امکانش هس ک نمره ۸۰ کسب کنم ؟؟؟

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. برای کسب نمره ۸۰ در آزمون تافل، ابتدا باید سطح زبان انگلیسی خود یعنی General English تان را به Upper-intermediate برسانید. برای این منظور می‌توانید از پک‌های خودآموز زبان سفیرمال کمک بگیرید. بعد از رسیدن به این سطح زبان کافیست پک خودآموز VIP تافل سفیرمال را خریداری کنید تا خیالتان از تسلط به تکنیک‌ها و مهارت‌های آزمون تافل راحت شود. برای دریافت مشاوره آموزشی و تعیین سطح رایگان پیشنهاد می‌کنیم با شماره تلفن ۰۲۱۷۴۰۵۶۰۰۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه