بهترین کتاب ‌های رایتینگ آیلتس

بخش writing آزمون آیلتس در دو آزمون آیلتس اکادمیک و جنرال با هم متفاوت است. در آیلتس آکادمیک، داوطلبین لازمست یک گراف یا دیاگرام را توصیف کنند (Task 1) و یک essay بنویسند (Task 2). در آیلتس جنرال، داوطلبین لازمست یک نامه در Task 1 و یک essay  در Task 2 بنویسند. برای کسب اطلاعات کامل در مورد تسک 1 رایتینگ آزمون آیلتس مقاله “تسک 1 رایتینگ آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیکرا مطالعه نمایید.

نمره Task 2 یا نوشتن essay در هر دو نوع آزمون از نمره Task 1 بیشتر است. از طرفی، تعداد کلمات essay دویست و پنجاه کلمه و تعداد کلمات letter یا graph صد و پنجاه کلمه است. بنابراین، بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت خود را به نوشتن essay اختصاص داده و تنها ۲۰ دقیقه زمان برای انجام Task 1 کنار بگذارید. برای کسب اطلاعات جزئی تر و کامل تر در مورد تسک 2 مقاله “تسک 2 رایتینگ آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیکرا مطالعه نمایید.

بخش writing آزمون آیلتس، سخت‌ترین بخش این آزمون از نظر اکثر داوطلبین است و معمولا پایین‌ترین نمره را در این بخش کسب می‌کنند. در ادامه این مطلب 6 کتاب مفیدی که به تقویت مهارت writing و بهتر شدن نمره آیلتس در این بخش کمک می‌کنند معرفی خواهیم کرد.

خرید کتاب writing

     1.Longman Academic Series 4

یکی از بهترین مجموعه‌های کتاب تقویت رایتینگ برای تقویت رایتینگ آیلتس، کتاب‌های Longman Academic Writing Series است. این مجموعه کتاب‌ها، مهارت‌های نوشتاری مورد نیاز زبان آموزان در حوزه‌ی آکادمیک را آموزش می‌دهند. این مجموعه در پنج سطح، کلیه موضوعات مربوط به writing از جمله سازی تا نوشتن مقالات تحقیقاتی را پوشش داده و هر سطح کلیه‌ی مراحل نوشتن از pre-writing تا revision را آموزش می‌دهد.

Longman Academic writing Series

سطح چهارم این کتاب ها مناسب سطح فوق متوسطه یا همان Upper Intermediate بوده و essay writing را آموزش می‌دهد‌. از آنجایی‌ که تسک 2 رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک شامل نوشتن essay است، کتاب رایتینگ لانگمن 4 کمک شایانی به نوشتن رایتینگ خوب  و تقویت رایتینگ برای این بخش از امتحان می‌نماید. این کتاب شامل نکات گرامری مفید، آموزش لغات و اصطلاحات مورد نیاز زبان‌آموزان، نکات و قوانین مربوط به نقطه‌گذاری (punctuation) بوده و با تمرین‌ها و فعالیت‌های متنوع و همچنین ارائه مثال و نمونه متن، فرایند یادگیری نوشتن essay را هموار می‌کند.

     2.Collins Writing for IELTS

کتاب رایتینگ فور آیلتس از انتشارات Collins با هدف تقویت مهارت نوشتاری زبان آموزان با تمرکز ویژه روی بخش writing آزمون آیلتس آکادمیک طراحی شده است. این کتاب بهترین منبع تقویت رایتینگ آیلتس آکادمیک بوده و به آن دسته از داوطلبین آیلتس که نیاز به گرفتن نمره 6 به بالا در writing (رایتینگ) آیلتس دارند، توصیه می شود. هدف اصلی این کتاب تقویت مهارتهای نوشتاری از جمله describing charts and graphs، expressing opinions و arguing a case in an essay است. به عبارت دیگر، با مطالعه این کتاب، زبان آموز توانایی توصیف چارت و گراف، بیان عقیده و بحث کردن در مورد موضوعات مختلف را خواهد داشت. این کتاب شامل 12 درس بوده و لغات و گرامر مربوط به هر درس در آن آموزش داده می‌شود. علاوه بر این، کتاب حاوی نمونه سئوالات و نکات مربوط به آیلتس بوده و با ارائه نمونه‌های موفق writing آیلتس، مسیر گرفتن نمره بالا در این آزمون را به داوطلبین آیلتس نشان می‌دهد.

به عبارت دقیق‌تر، هر درس کتاب به سه بخش تقسیم می شود. در بخش اول لغات مربوط به موضوع درس و همچنین لغات آکادمیک مورد نیاز زبان آموزان تدریس شده و تمرینهای متنوع برای استفاده از لغات در موقعیتهای مختلف طراحی شده است. در بخش دوم درس بخشهای مختلف writing task 1 و writing task 2 به صورت گام به گام و منطبق با آنچه در آزمون آیلتس آکادمیک تجربه می شود، طراحی و توضیحات کافی و اجمالی در خصوص نحوه پاسخگویی به هر یک از انواع سئوالات داده شده است. در بخش سوم درس، نمونه سئوالات امتحان آیلتس و تمرینهای مشابه آن، فرصت تست کردن قابلیتهای کسب شده را به زبان آموزان می دهد.

     3.IELTS Advantage Writing

کتاب آیلتس ادونتج رایتینگ یک منبع کامل برای گرفتن نمره شش و نیم به بالا در بخش writing آزمون آیلتس آکادمیک است. این کتاب تقویت Writing با آموزش گام به گام، زبان­ آموزان را برای این بخش آماده کرده و با محتوای تولید شده توسط اساتید با تجربه به داوطلبین آزمون آیلتس امکان بالا بردن نمره خود در writing را می دهد.

زبان آموزان با مطالعه این کتاب نحوه نگارش کلیه انواع سئوالات تسک 1 و تسک 2 writing را فرا می گیرند و با مطالعه نمونه  writingها و نظرات ممتحین، کلیه نکات لازم برای گرفتن نمره بالا در این بخش را می آموزند. این کتاب 9 درس بوده و مناسب برای استفاده در کلاس و به صورت خودآموز است. لغات و عبارات آکادمیک مورد نیاز در هر درس از کتاب آموزش داده شده است. از طرفی، در این کتاب تقویت رایتینگ آیلتس که به صورت خود آموز قابل استفاده است، نمونه writingهای داوطلبین و نظرات ممتحین آیلتس در کنار نمونه writingهای خوب و موفق، به پیشرفت سریع زبان‌آموزان کمک شایانی می‌کند.

     4.Headway Academic Skills

مجموعه کتاب‌های تقویت رایتینگ و ریدینگ هدوی آکادمیک اسکیلز در سه سطح و برای زبان آموزان سطح پیش متوسطه تا فوق متوسطه طراحی شده است.  این کتاب برای تقویت reading و writing نوشته شده و حاوی موضوعات و مطالب متنوع و مرتبط با تحصیلات آکادمیک است. انواع استراتژی‌هایی که در خصوص مهارت خواندن و نوشتن در کتاب هدوی آکادمیک اسکیلز معرفی می‌شوند شامل نت‌برداری، نوشتن انشا و همچنین ارائه presentation به زبان انگلیسی است.

در این کتاب‌ها  که منبع تقویت رایتینگ آیلتس هستند، استراتژی‌های مربوط به انجام تحقیق و کنار آمدن با لغات نا آشنای آکادمیک نیز آموزش داده می‌شوند. کتاب شامل 10 درس بوده و لغات مربوط به هر موضوع را جداگانه آموزش می‌دهد. بخش review کمک قابل توجهی به یادگیری و به خاطر سپردن نکات مطرح شده در درس‌های گذشته می‌نماید. هر کدام از این کتاب‌ها مزایا و نقاط قوت خود را دارند و شما می بایست با توجه به نمره مورد نظر و سطح زبان خود، بهترین کتاب writing آیلتس را انتخاب و با برنامه‌ریزی زمانی مناسب مطالعه نمایید.

 

     5.کتاب IELTS preparation and practice-Reading & Writing-General

اگر به دنبال یک کتاب تقویت رایتینگ برای آزمون آیلتس جنرال هستید، یکی از بهترین منابع آماده سازی، کتاب ایلتس پریپریشن و پرکتیس – ریدینگ و رایتینگ مختص آزمون جنرال آیلتس است. این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش‌های ریدینگ و رایتینگ آزمون ایلتس جنرال در این کتاب به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. درس‌ها و تمرین‌ها در این کتاب به طور مجزا و برای هر مهارت شماره‌گذاری شده‌اند و در انتهای کتاب پاسخ نامه نیز برای این تمرین‌ها در اختیار زبان آموز قرار خواهد گرفت.

در قسمت دوم این کتاب و در بخش آماده سازی برای رایتینگ آزمون آیلتس جنرال زبان آموزان با نکات زیر آشنا خواهند شد.
1.معرفی کلی بخش رایتینگ آزمون جنرال
2.معرفی کامل و با جزئیات تسک 1 و تسک 2 بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال
3.معرف و توضیح کامل معیارهای نمره دهی در بخش رایتینگ آزمون آیلتس

شما می‌توانید این بخش از کتاب را به هر نحوی که مورد نیازتان است مطالعه کنید و نیاز نیست حتما بر اساس فصل‌های قرار داده شده در کتاب پیش بروید. اما به یاد داشته باشید برای کسب بهترین نتیجه حتما همه درس‌ها را مطالعه کرده و سپس به انجام تمرین های قرار داده شده در انتهای کتاب بپردازید.

     6.کتاب IELTS preparation and practice-Reading & Writing-Academic

یکی دیگر از بهترین منابع آماده سازی شرکت در آزمون بین المللی آیلتس ، کتاب ایلتس پریپریشن و پرکتیس – ریدینگ و رایتینگ مختص آزمون آکادمیک است. این کتاب تقویت رایتینگ و ریدینگ به 3 بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش اول ریدینگ آزمون آکادمیک، بخش دوم  تسک 1- رایتینگ آزمون ایلتس آکادمیک و  بخش سوم تسک- 2 رایتینگ آزمون ایلتس آکادمیک  در این کتاب به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. درس‌ها و تمرین‌ها در این کتاب به طور مجزا و برای هر مهارت شماره‌گذاری شده‌اند و در انتهای کتاب پاسخ نامه نیز برای این تمرین‌ها در اختیار زبان آموز قرار خواهد گرفت.

در قسمت دوم  و سوم این کتاب و در بخش آماده سازی برای رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک زبان آموزان با نکات زیر آشنا خواهند شد.

  1. معرفی کلی بخش رایتینگ آزمون آکادمیک – تسک 1
  2. معرفی کامل انواع مختلف رایتینگ تسک 1 در آزمون آکادمیک
  3. معرف و توضیح کامل معیارهای نمره دهی در بخش رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک – تسک 1
  4. رایتینگ‌های نوشته شده در تسک 1 آزمون آکادمیک برای مطالعه به عنوان نمونه و سپس نمونه سوال برای تمرین بیشتر
  5. معرفی کامل و با جزئیات تسک 2 بخش رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک
  6. تفسیر و آنالیز کردن سوال به منظور برنامه ریزی نوشتن مقاله
  7. آموزش لغات و جملات کاربردی برای استفاده در تسک 2 – آزمون آکادمیک
  8. نمونه سوالات تسک 2 به همراه رایتینگ نوشته شده برای مطالعه به عنوان نمونه

کلیه کتاب های تقویت رایتینگ در سفیرمال با تخفیف ویژه موجود هستند. در صورت خرید کتاب ایلتس از سفیرمال از پشتیبانی آموزشی رایگان توسط اساتید مجرب سفیر بهره‌مند خواهید شد.

اگر به دنبال آگاهی بیشتر نسبت به نقاط ضعف و قوت خود در بخش Writing آزمون آیلتس هستید و می‌خواهید نکات ضعف و ایرادات خود را رفع کنید، می‌توانید در سرویس تصحیح رایتینگ آیلتس سفیر ثبت نام کنید. رایتینگ شما توسط اساتید مجرب آیلتس و ممتحین ماک تصحیح شده و فیدبک کامل به شما داده خواهد شد. علاوه‌براین، ممتحن منابع مورد نیاز برای بهبود نمره و رفع اشکال را به شما معرفی کرده و به شما راهکار ارائه خواهد کرد.

سرویس تصحیح رایتینگ آیلتس سفیر شامل مراحل زیر است:

  1. Writing Correction
  2. Evaluation
  3. Remedial help

مطالب مرتبط:
بهترین کتاب گرامر آیلتس
معرفی ۴ کتاب reading آیلتس
بهترین آموزشگاه آیلتس
چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟
کتاب لغت آیلتس

۲ دیدگاه برای “بهترین کتاب ‌های رایتینگ آیلتس”

  1. من سالهاست مدرس ایلتس هستم و کتاب‌های معرفی شده رو صد در صد تایید میکنم‌. مخصوصا کتاب longman سطح ۴ به صورت گام‌به گام‌ essay نویسی رو یاد میده و هم برای ایلتس جنرال و هم برای ایلتس اکادمیک مفیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه