بهترین کتاب ‌های لغت آیلتس

همانطور که می‌دانید آزمون آیلتس چهار مهارت listening، speaking، reading و writing را ارزیابی کرده و نمره‌ای بین ۱ تا ۹ را به شرکت‌کنندگان این آزمون اعلام می‌نماید. به عبارت دیگر در امتحان آیلتس، بر خلاف آزمون‌های سنتی زبان، هیچ بخش مجزایی برای ارزیابی دانش گرامر یا لغات انگلیسی وجود ندارد. علیرغم این، یادگیری گرامر، لغت و تلفظ استاندارد انگلیسی برای گرفتن نمره‌ی قابل قبول در آیلتس لازم و ضروری است.

در واقع فهم فایل‌های صوتی بخش listening، متن‌های بخش reading، و همچنین سئوالات پرسیده در کلیه بخش‌ها ارتباط مستقیم با دانش لغت انگلیسی دارد. از طرفی، تولید جملات صحیح در بخش writing و speaking و توانایی بیان آنچه در ذهن داوطلبین می‌گذرد، بدون دانستن لغات انگلیسی در سطح متوسطه به بالا، امکانپذیر نخواهد بود.

منابع آیلتس

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت با اینکه آزمون آیلتس بخشی تحت عنوان لغت ندارد، هر دوی این‌ها به طور غیرمستقیم در تمامی بخش‌های این آزمون مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرند. در ادامه این مطلب به معرفی ۵ منبع اصلی یادگیری لغت برای آمادگی آزمون آیلتس خواهیم پرداخت:

Vocabulary for IELTS

کتاب Vocabulary for IELTS در دو سطح متوسطه و پیشرفته برای آموزش لغات انگلیسی بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج تهیه و تنظیم‌ شده است. مطالعه این‌ کتاب به داوطلبین آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال توصیه می‌شود. این کتاب لغت آیلتس حاوی نکات آموزشی مربوط به اشتباهات رایج و نمونه سئوالات آیلتس آکادمیک و جنرال در کلیه مهارت‌ها بوده و نکات کلیدی برای موفقیت در آزمون آیلتس را همراه با تکنیک‌ها و استراتژی حفظ کردن لغات انگلیسی آموزش می‌دهد. این کتاب دارای پاسخنامه بوده و در نتیجه قابل استفاده به صورت خودآموز است.

 

Focus on Vocabulary

مجموعه کتاب Focus on Vocabulary در دو سطح متوسطه و پیشرفته جهت تقویت لغات زبان انگلیسی طراحی شده است. کتاب اول این مجموعه برای زبان آموزان سطح Intermediate و Upper-Intermediate مناسب بوده و برای یادگیری لغاتی که نه فقط در مکالمات روزمره بلکه در رمان‌ها، روزنامه‌ها، فیلم‌ها، و همچنین در فضای اجتماعی و محل کار نیز استفاده می شوند، کاربرد دارد. مطالعه این کتاب به داوطلبین آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک توصیه می‌شود.
کتاب دوم این مجموعه برای زبان آموزان سطح Advanced و Upper-Intermediate مناسب بوده و برای یادگیری لغاتی که برای موفقیت آکادمیک لازم است، پیشنهاد می‌شود. مطالعه این کتاب به داوطلبین آزمون آیلتس آکادمیک توصیه می‌شود.

خرید کتاب آیلتس

Essential Words for the IELTS

کتاب واژگان ضروری آیلتس با عنوان Essential Words for the IELTS یکی از مهم‌ترین منابع لغت برای شرکت در آزمون آیلتس است. لغات در این کتاب در قالب متن و تمرین ارائه شده است و این امر باعث یادگیری و ماندگاری بهتر لغات در ذهن می‌شود. علاوه بر این، امکان تمرین استفاده از لغات در تمامی مهارت‌های آیلتس در این کتاب وجود دارد. این کتاب شامل 600 لغت متداول در آزمون آیلتس همراه با معنی، مثال و تمرین‌های متنوع است که بر اساس موضوعات آزمون آیلتس بخش‌بندی شده‌اند. این کتاب لغت آیلتس حاوی استراتژی‌های عملی یادگیری لغات انگلیسی بوده و قابل استفاده به صورت خودآموز است.

 

1100 Words You Need to Know

کتاب ۱۱۰۰ واژه به افرادی که نیاز به تقویت دایره لغات زبان انگلیسی به ویژه داوطلبین آزمون آیلتس دارند، توصیه می‌شود. تمامی لغات در قالب جملات انتخاب شده از رمان، نمایشنامه، شعر و یا حتی مقالات جذاب روزنامه‌ها و برنامه‌های محبوب تلویزیونی گنجانده شده و بدین ترتیب، زبان آموزان با زبان انگلیسی واقعی (authentic English) آشنا می‌شوند.

این کتاب دارای برنامه هفتگی جهت مطالعه لغات بوده و در کنار آموزش معنی همراه با تمرین‌ها و مثال‌های متنوع، تلفظ لغات را نیز آموزش می‌دهد. آموزش یک اصطلاح به صورت روزانه و بخش review هفتگی از ویژگی‌های خاص این کتاب است. کتاب ۱۱۰۰ واژه همراه با پاسخنامه بوده و در نتیجه قابل استفاده به صورت خودآموز است.

 

English Collocations in Use

مجموعه کتاب English collocations in use در دو سطح intermediate و advanced برای زبان آموزان متوسطه و پیشرفته طراحی شده است. هدف این کتاب آموزش ترکیب کلماتی است که معمولا با هم در جملات استفاده می‌شوند و یادگیری‌شان برای صحیح انگلیسی صحبت کردن اهمیت فراوانی دارد. مطالعه این کتاب به داوطلبین آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس توصیه می‌شود.

انتخاب لغات در این کتاب بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج صورت گرفته و collocation ها بر اساس موضوع‌بندی تدریس می‌شوند. این کتاب لغت شامل تمرین‌ها و مثال‌های متنوع به همراه با پاسخنامه بوده و قابل استفاده به صورت خود آموز است.

 

شما می‌توانید کتاب لغت آیلتس مورد نظر خود را از سفیرمال با تخفیف ویژه به صورت آنلاین تهیه کرده و در تهران درب منزل دریافت نمایید. ارسال به سراسر کشور از طریق پست انجام شده و برای سفارشات بالای ۲۰۰ هزار تومان رایگان است. تهیه و مطالعه این کتاب‌ها در کنار منابع دیگر آیلتس، جزو سریع‌ترین راه‌های آمادگی آیلتس هستند.

اگر می‌خواهید در آزمون IELTS شرکت کنید، بهتر است بدانید برای آزمون آیلتس باید از کجا شروع کرد تا برای رسیدن به نمره ایده‌آل خود، از نقاط ضعف و قوت خود آگاه شد. با ثبت نام در سرویس تصیحیح اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس سفیر، شما می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و نسبت به رفع اشکالات خود اقدام نمایید. مهارت Speaking و Writing شما توسط اساتید مجرب آیلتس و ممتحنین ماک در شرایطی کاملا مشابه با آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار گرفته و فیدبک به شما داده خواهد شد.

سرویس تصحیح اسپیکینگ آیلتس سفیر شامل مراحل زیر است:

  1. Oral exam
  2. Evaluation
  3. Remedial help
  4. Practice

سرویس تصحیح رایتینگ آیلتس سفیر شامل مراحل زیر است:

  1. Writing Correction
  2. Evaluation
  3. 3.Remedial help

مطالب مرتبط:
منابع خودآموز آیلتس
بهترین کتاب‌ گرامر آیلتس
چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟
بهترین کتاب ‌های رایتینگ آیلتس
راه های موفقیت در آزمون آیلتس
کسب نمره 7 در آزمون آیلتس IELTS
برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟

  • سفیرمدیا
  • فروردین 29, 1402

۱۶ دیدگاه برای “معرفی بهترین کتاب‌های لغت آیلتس”

  1. این کتابهای معرفی شده در این مقاله واقعا بهترین کتاب لغت آیلتس هستن که برای هر داوطلب آیلتس مطالعه شون توسط اساتید توصیه شده. دقت داشته باشید که دونستن لغت برای تمامی بخشهای آیلتس خیلی مهمه

    • دوست عزیز .
      انتخاب زبان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی اول از همه به نیاز شما و بعد از آن به عوامل متعدد بستگی دارد. اما به شما توصیه میکنیم حتما مقاله “بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟” را مطالعه نمایید تا اطلاعات خود را در مورد سایر زبان های بین المللی تکمیل کنید.

  2. من فرصت محدودی برای آزمون دارم،اگر بخوام یکی از کتابها رو بخونم که نمره متوسطی کسب کنم کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    • سلام سحر عزیز
      کتاب ۵۰۴ برای ایلتس مناسب است و از طرفی از کتاب Vocabulary for IELTS هم میتوانید استفاده کنید.
      به شما پیشنهاد می‌کنیم روی لینک زیر برای مشاهده کتاب‌های لغت آیلتس کلیک کنید:
      خرید کتاب لغت آیلتس

  3. من هم barrons و هم cambridge رو دارم.جفتشون تقریبا شبیه همن و از طریق ریدینگ و لیسینیگ کاربرد لغات رو اموزش میدن.ولی باتوجه به تجربه ی شخصی من من بارونز رو توصیه میکنم.یعنی عالیه

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. به طور کلی، یادگیری و مطالعه لغات جدید در زبان انگلیسی منجر به تسلط بیشتر شما در بخش‌های اسپیکینگ و درک مطلب می‌شود. ازین رو، مطالعه هر کتاب لغت انگلیسی می‌تواند در جهت کسب نمره بیشتر در آزمون آیلتس کمک کند.

  4. من فقط ۲ ماه فرصت دارم برای دریافت نمره ۷.۵ آیلتس
    سطحم آپر اینترمدیت هست، بهترین کتاب لغت آیلتس که میتونه بهم کمک کنه تا سریع تر به هدفم برسم رو لطف میکنید بهم معرفی کنید؟
    در کنارش کلاس خصوصی هم دارید که بتونم speaking رو تقویت کنم؟

  5. سلام
    من فرصت حدود شش ماه دارم و سطحم اینترمدیت هست. کتاب فوکس وکب ۱ خوبه بخرم؟ یا از vocab for ielts استفاده کنم زودتر به نتیجه میرسم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه