برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟

اگر دارید خودتان را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می‌کنید یعنی دارید به جمعیت 5 میلیون نفری می‌پیوندید که در 140 کشور در سرتا‌سر جهان قصد شرکت در این آزمون را دارند. اولین و شاید مهم‌ترین گام برای شروع فرایند شرکت در آزمون آیلتس این است که بدانید 3 نوع اصلی آزمون آیلتس وجود دارد که بسته به نیاز خود می‌توانید در آن شرکت کنید.

امتحان آیلتس جنرال

اگر قصد کار یا زندگی کردن در یک کشور انگلیسی زبان را دارید این امتحان، مناسب‌ترین امتحان برای شما است. کسب نمره بالا می‌تواند در پر کردن فرم‌های شغلی به شما کمک کند. همچنین اگر قصد تحصیل در کالج را دارید هم می‌توانید از نتیجه این آزمون استفاده کنید.

امتحان آیلتس آکادمیک

اگر به قصد تحصیل در مقطع لیسانس یا بالاتر می‌خواهید به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنید، بسیاری از دانشگاه‌ها در سرتا سر جهان نمره آیلتس آکادمیک شما را به عنوان تاییدیه سطح زبان انگلیسی شما می‌شناسند.

امتحان آیلتس مهارت‌های زندگی

این سبک آزمون، به عنوان جدید‌ترین نوع آزمون‌های IELTS شناخته می‌شود و برای کسانی طراحی شده است که برای مهاجرت نیاز به توانایی‌های خاصی دارند و به طور اختصاصی روی مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ تمرکز می‌کند. بعد از انتخاب نوع آزمون بر اساس هدفتان باید فدم های اساسی در این راه بردارید تا به نمره‌ای که نیاز دارید برسید.

چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟

قدم اول: سطح زبان انگلیسی خود را دقیق بسنجید.

اگر سطح زبان انگلیسی خود را در اولین گام به صورت دقیق و صحیح بدانید آنگاه خواهید توانست برنامه‌ریزی مناسبی برای آماده سازی آزمون انجام دهید و از پکیج‌های خودآموز مناسب سطح خود بهره ببرید. بعد از تعیین سطح دقیق خود به سراغ پاشنه آشیل‌تان بروید. نقطه ضعف‌تان در مهارت‌های اصلی که در آزمون آیلتس مورد سنجش قرار خواهند گرفت را بخوبی بشناسید و زمان بیشتری را برای تقویت این نقاط ضعف اختصاص دهید. اگر با مقوله صحبت کردن یا Speaking به زبان انگلیسی خیلی راحت نیستید و برای این‌کار اعتماد بنفس کافی ندارید در میان دوستانتان کسی را پیدا کنید که بتوانید با او انگلیسی صحبت کنید و ترستان از حرف زدن بریزد. اگر معمولا در مهارت رایتینگ نمره پایین‌تری کسب می‌کنید هرروز بنویسید و از دیگران بخواهید تا آن را برایتان بخوانند و تصحیح کنند.

بهترین کتاب های خودآموز آیلتس؟

قدم دوم: برای رسیدن به نمره هدفتان از پک‌های خودآموز مناسب سطح خود استفاده کنید.

بعد از اینکه پاشنه آشیل‌تان را شناختید برای تقویت آن می‌توانید از کتاب ‌هایی که انحصارا به تقویت این مهارت می‌پردازند استفاده کنید. به عنوان مثال اگر لازم است مهارت‌ شنیداری خود را تقویت کنید می‌توانید پادکست گوش کنید یا از کتاب هایی همانند Inside listening and speaking استفاده کنید  یا به TED TALKS گوش دهید. در هنگام برنامه‌ریزی برای تقویت مهارت‌هایتان به تاریخ امتحان و مدت زمانی که تا امتحان فرصت دارید دقیق فکر کنید و پس از اولویت‌بندی اهمیت مهارت‌ها، برای تقویت آن اقدام کنید. بر اساس یک قانون کلی اگر سطح زبان شما اینترمدیت است شما حدودا 3 ماه زمان نیاز دارید تا با فرمت آزمون احساس راحتی کنید. زبان‌آموزان سطوح پایین برای آشنایی با فرمت آزمون حداقل به 6 ماه زمان احتیاج خواهند داشت.

قدم سوم: اخبار گوش کنید، روزنامه بخوانید و خود را در معرض جدیدترین اخبار قرار دهید.

اخبار روز دنیا و مسایلی که در شبکه‌های اجتماعی و روزنامه ها مورد بحث قرار می‌گیرند می‌توانند در آزمون اسپیکینگ و رایتینگ موضوع سوال باشند و هرچه شما بیشتر در مورد آنها اطلاعات داشته باشید بهتر می‌توانید به این سوالات پاسخ دهید.

قدم چهارم: واقع بین باشید.

اگر تازه شروع به یادگیری زبان کرده‌اید و سطح زبان شما المنتری است نباید از خودتان انتظار داشته باشید تا در بازه زمانی 6 ماه به نمره 8 در آزمون ielts دست یابید. واقع‌بینانه برنامه‌ریزی کنید تا نا‌امید نشوید. برای اینکار از مشاوره افراد حرفه ای در زمینه آزمون آیلتس بهره بگیرید.

قدم پنج: سرعت عمل داشته باشید.

امتحان کتبی آیلتس که شامل سنجش مهارت‌های listening , reading and writing است حدود 2 ساعت و چهل و پنج دقیقه طول می‌کشد در آزمون آیلتس زمان اصلی‌ترین دشمن شماست. در آزمون‌های مشابه آزمون آیلتس شرکت کنید. تست‌های قبلی آزمون آیلتس را تهیه کنید. خودتان را در شرایط امتحانی قرار دهید و آنقدر تمرین کنید تا سرعت پاسخ گویی به سوالات بیشتر و بیشتر شود. با مداد به تست‌ها پاسخ دهید تا سرعت پاسخ دهی‌تان‌ را با مداد افزایش دهید.

قدم ششم: آزمون آیلتس باید زندگی شما باشد.

آمادگی برای آزمون آیلتس را به بخش فان و لذت بخش زندگی خود تبدیل کنید. تمام فعالیت‌هایی را که در طول روز انجام می‌دهید با نمره هدف خود همگام کنید. اگر سریال می‌بینید به قصد یادگیری لغات و اصطلاحات جدید باشد اگر به اخبار BBCیا CNN گوش میدهید هدفتان تقویت مهارت شنیداری‌تان باشد. اگر روزنامه می‌خوانید به قصد تقویت مهارت Reading باشد. به عبارت ساده‌تر، آیلتس خواب و خوراک و تمام زندگی‌تان شود.

قدم هفتم: خودتان را برای روز آزمون آماده کنید.

مکان آزمون‌تان را پیدا کنید. دفترچه مربوط به قوانین و مقررات آزمون آیلتس را به دقت مطالعه کنید.کارت شناسایی‌تان را فراموش نکنید.اگر قصد شرکت در آزمون بین المللی آیتس در کشوری بجز کشور محل سکونتتان را دارید، حتما پاسپورت خود را برای انجام تمام مراحل آزمون همراه داشته باشید. شب قبل از آزمون حتما 7 تا 9 ساعت بخوابید و برای جلوگیری از استرس نیم ساعت قبل از شروع آزمون در مکان مورد نظر حضور داشته باشید. صبحانه خوب و مقوی بخورید. به هیچ عنوان در طول امتحان گرسنه نباشید. به یاد داشته باشید که در روز امتحان نمی‌توانید هیچ ماده غذایی همراه داشته باشید. موبایلتان را خاموش کنید و آن‌را در جای امنی قرار دهید.

اگر می‌خواهید راه چند ماهه را در یک روز بروید و در کوتاه‌ترین زمان با فوت و فن و ریزه کاری‌های آزمون آیلتس آشنا شوید، بهترین راه شرکت در کارگاه جمع‌بندی آزمون آیلتس سفیر یا همان کارگاه Uni-Skills است. مطالب این کارگاه تخصصی در یک روز و در 4 جلسه تدریس می‌شوند و دید خوبی به کل مطالب هر مهارت به فرد داده می‌شود و این انسجام در ارائه مطالب باعث می‌شود یادگیری به خوبی صورت گیرد.

آزمون آزمایشی آیلتس که به آن امتحان ماک آیلتس نیز گفته می‌شود، نمونه‌ای شبیه‌سازی شده از آزمون آیلتس است که امکان سنجش دقیق نمرات در آزمون استاندارد را بدون پیچیدگی‌های ثبت نام آزمون آیلتس رسمی و با هزینه‌ای بسیار کم فراهم می‌کند. در مراکز برگزاری آزمون‌های Mock سفیر، تمامی مراحل آزمون اصلی مانند پرکردن پاسخنامه‌ها، دستورالعمل‌های روز آزمون، شماره داوطلبی و جزئیات دیگر، در نظر گرفته می‌شوند تا داوطلبان درک صحیح و تجربه‌ای واقعی از آزمون IELTS داشته باشند.

نتایج آزمون نیز بر اساس انتخاب شما می‌تواند به صورت استاندارد و یا تحلیلی باشد. آزمون ماک سفیر با تقویم سالانه به شما امکان برنامه‌ریزی بلند مدت برای آمادگی هر چه بیشتر برای امتحان آیلتس را می‌دهد و کارنامه‌های تحلیلی این آزمون در کنار کارگاه‌های مهارت آیلتس شما را برای روز موعود و شرکت در آزمون آیلتس آماده می‌نماید.

 

اینفوگرافی شروع یادگیری آیلتس

مطالب مرتبط:
کتاب گرامر آیلتس
معرفی ۴ کتاب reading آیلتس
بهترین آموزشگاه آیلتس
کتاب لغت آیلتس

  • سفیرمدیا
  • اردیبهشت 26, 1402

۱۱ دیدگاه برای “برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟”

  1. از بین سنترهایی که آزمون آیلتس میگیرن دین و دانش بهتره یا ایرسافام؟ چه فرقی با هم دارن؟ وچه فرقی با ازمون آیلتس انلاین دارن؟

    • امتحان آیلتس یک آزمون بین المللی است که در همه جای دنیا بر اساس استاندارد های یکسان و مشخصی برگزار می شود و نمره دهی آن انجام می گردد. پس تفاوتی بین سنتر های برگزار کننده آزمون وجود ندارد. امتحان اصلی آیلتس به صورت آنلاین برگزار نمی گردد و حتما به صورت حضوری است و در دو روز انجام می شود. یک روز سنجش مهارت اسپیکینگ و یک روز سنجش سه مهارت رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ. امتحان هایی که تحت عنوان امتحان آنلاین آیلتس معرفی می شوند آزمون های مشابه آزمون اصلی هستند که شما می توانید به طور آزمایشی در آنها شرکت کنید و مهارت های خود را محک بزنید.

  2. سلام برای کسب نمره خوب در آیلتس همونطور که گفتید سرعت عمل نقش خیلی مهمی داره. میتونین راهنمایی کنین که چطور می تونیم سرعت عمل بالاتری داشته باشیم؟

    • دوست عزیز، هرچقدر بیشتر تمرین کنید، گوش دهید، بخوانید و بنویسید قطعا سرعت شما در پاسخ گویی به سوالات نیز بیستر خواهد شد. اما به شما توصیه میکنیم حتما در منزل برای خودتان شرایط امتحانی را فراهم آورید و آزمون های دوره های قبلی آیلتس را منطبق با شرایط امتحانی پاسخ دهید. شما می توانید کتابی تهیه کنید که مجموعه ای از این آزمون ها ر داشته باشد و در فاصله یک ماه تا آزمون اصلی هر روز در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید و هم سرعت عمل خود را افزایش دهید و هم با سبک های مختلف سوال آشنا شوید.
      خرید کتاب آزمون های قبلی آیلتس

  3. من میخوام برای آیلتس شروع کنم. حدود ۹ ماه وقت دارم. بهترین موسسه آیلتس کجاست؟ بهتره که کلاس خصوصی بردارم یا کلاس عمومی یا نیمه خصوصی؟

    • به نظرم خیلی بستگی به خودتون داره که چقدر در خواندن پیگیر باشین. خود من به شخصه کلاس عمومی رو برای تقویت اسپیکینگ به همراه کتابهای تمرین موضوعی آیلتس رو ترجیح میدم

  4. من قصد دارم از ترم بعدی بصورت جدی آیلتس رو استارت بزنم بنظر شما خودخوان می توانم شروع آیلتس رو شروع کنم یا حتما باید به کلاس آیلتس برم؟

  5. سلام
    ببخشید من سطح زبانم درحد آموزش هایی هست که داخل دبیرستان و دانشگاه دیدم و تا حالا کلاس زبان شرکت نکردم ،
    برای گرفتن مدرک ایتلس چه مراحلی رو باید طی کنم
    ممنونم

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس روش‌های گوناگونی پیش روی شما قراردارد. در ابتدا بعد از مشخص کردن سطح زبان انگلیسی خود از طریق تعیین سطح، می‌توانید در کلاس‌های گروهی و یا کلاس خصوصی آیلتس شرکت کنید. علاوه بر این، اگر امکان شرکت در کلاس را ندارید، می‌توانید از پک‌های خودآموز آیلتس استفاده کنید. پک خودآموز آیلتس سفیرمال با در نظر گرفتن سطح زبان شما و نوع آیلتس جنرال و آکادمیک، مهارت‌های آیلتس را به شما آموزش داده و شما را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می‌کنند.
      همچنین می‌توانید از طریق شماره تلفن ۷۴۰۵۶۰۰۰ از کارشناسان آموزش سفیرمال مشاوره آموزشی رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه