پنج رمانی که قبل از مرگ باید خواند

در دنیای ادبیات، کتاب‌ها را به چیزهای زیادی تشبیه کرده‌اند، از آب‌پاشی که قرار است ذهن شما را آبیاری کند و آن را از پژمردگی نجات بدهد، تا یک روح مهربان، که قرار است اسرار زندگی را بهتان بگوید، البته گاهی ممکن است این روح مهربان شبیه روح کاسپر باشد و در میان کلی داستان آموزنده، کمی هم شوخی کند و سربه‌سرتان بگذارد.

اما به نظر ما و خیلی از کتاب‌خوان‌های دنیا، کتاب‌ها، دنیاهای جدیدی هستند که  یک گوشه در منظومه‌ی شمسی خودشان نشسته‌اند و منتظرتان هستند تا بروید و کشفشان کنید.

از آن‌جایی که همسفر خوب برای گشت و گذار در دنیاهای جدید، یک نعمت است، ما تصمیم گرفتیم با معرفی چند رمان فارسی و البته یکی دو کتاب ترجمه‌شده‌ی خوب، شما را هم در سفرمان شریک کنیم. منتظر چی هستید؟ کمربندها را محکم ببندید که قرار است با سرعت به سرزمین‌ بهترین رمان ایرانی جهان‌های کشف نشده برویم.

خرید رمان فارسی

با رمان خارجی به مرزهای دورتر برویم

دود و آینه‌ها:

اهالی ژانر فانتزی نیل گیمن را با کتاب گورستان و کورالاین شناختند، و خیلی زود فهمیدند که با یک نویسنده‌ی فانتزی درست و حسابی طرف هستند. حتی اگر اهل کتاب هم نباشید قطعا انیمیشن کورالاین را دیده‌اید،  البته اگر اهل کمیک بوک‌ها باشید هم حتما اسم گیمن به گوشتان خورده‌است، هر چه نباشد خود گیمن بیشتر خودش را یکی از اهالی کمیک می‌داند تا یک نویسنده، به هر حال تفاوت زیادی نمی‌کند کمیک‌ها و دنیای مارول و یا کتاب‌های فانتزی هر دو چوب‌های جادوی مختلفی هستند که جناب گیمن، با آن‌ها جادو می‌کند. خرید کتاب دود و آینه ها

کتاب دود و آیینه‌ ها هم یکی دیگر از هنرنمایی‌های آقای گیمن است، که در آن قرار است باز هم جادو و خیال وارد زندگی ما بشوند، پرده‌ی واقعیت‌های روزمره را کنار بزنند و عجایب پشت اتفاقات را نشانمان بدهند.

خوب است بدانید که دود و آیینه، یک اصطلاح در شعبده‌بازی است. درست آن‌لحظه‌ای که یک انفجار کوچک روی صحنه اتفاق می‌افتد و حواس همه را پرت می‌کند، اتفاق اصلی جایی دیگر و خارج از دید ما در حال رخ دادن است، خب  این‌طور که از اسم کتاب معلوم است، جناب گیمن هم در این کتاب قرار است دست ما را بگیرد و ما را روی صحنه‌ی ببرد و خود اتفاق اصلی را از پشت شعبده‌ها و دودها نشانمان بدهد.

خط آهن زیرزمینی:

سفر برای همه‌ی ما جذاب است، حتی وقتی به هزار و یک علت مجبور هستیم با یک سفر واقعی خداحافظی کنیم، خیلی راحت و برای چند دقیقه می‌توانیم چشم‌هایمان را ببندیم و با ذهنمان به هرجایی که دلمان می‌خواهد، حتی کره‌ی ماه سفر کنیم. خرید خط آهن زیرزمینی

قهرمان رمان خط آهن زیرزمینی نه برای لذت و نه خیال‌پردازی بیشتر، بلکه برای برای به‌دست‌آوردن آزادی به سراغ سفر می‌رود، آخر می‌دانید قهرمان ما یک برده‌ی سیاه‌پوست است. کتاب خط آهن زیرزمین، ما را می‌برد به اوج زمان برده‌داری در آمریکا و ما را رودرروی یک برده به نام کورا قرار می‌دهد. کورا دوست ندارد یک برده باشد و تصمیم می‌گیرد یک‌بار برای همیشه از جهنم مزرعه‌ی پنبه‌ و از ویرجینیا فرار کند. او و دوستش سزار به سراغ یک خط آهن زیرزمین می‌روند و فکر می‌کنند که به بهشت موعود رسیدند.

اما همان‌طور که می‌دانید خوشبختی و موفقیت و حتی بهشت، جوایزی نیستند که آن‌ها را کادوپیچ کنند و دو دستی به یک قهرمان بدهند. اصلا آن‌ها برای همین قهرمان شده‌اند که برای ما از این رنج عجیبشان بگویند. البته که همه‌ی کتاب هم رنج نیست و حتما کلی نکته‌ی جالب و درام داشته‌است که توانسته جایزه‌ی بهترین کتاب ملی را در آمریکا برنده شود.

به هر حال اگردوست دارید کمی از دنیای قهرمان‌های عجیب با توانایی‌های عجیب‌تر فاصله بگیرید و با یک قهرمان از جنس معمولی‌تر آشنا بشوید، خوب سری به این کتاب بزنید و با کورا همسفر بشوید. کورایی که نه مردآهنی‌است که یک زره همه‌فن حریف داشته‌باشد و نه هالک، او یک زن معمولی است که دلش آزادی و یک زندگی معمولی می‌خواهد.

آزادی:

اگر حس کرده‌اید با دو رمان قبلی به اندازه‌ی کافی به جهان‌های ناشناخته و دور از دسترس سفر کرده‌اید و حالا دلتان کمی پرسه‌زنی در دنیا معاصر را می‌خواهد، می‌توانید با خیال راحت به سراغ رمان آزادی بروید و از خواندن یک داستان تو در تو لذت ببرید. خرید کتاب آزادی

جناب فرنزن، نویسنده‌ی کتاب آزادی، تخصصش نوشتن رمان‌های جذاب و جستار روایی است. او با کتاب‌هایش گاهی شما را به یک شهر خیالی می‌برد و شما را بر سر دو راهی انتخاب قرار می‌دهد، گاهی شما را با یک محقق همراه می‌کند تا راز زلزله‌های عجیب را کشف کنید، و گاهی هم مثل همین کتاب آزادی، شما را وارد یک خانواده می‌کند. حالا قرار است در این خانواده چه اتفاقی بیفتد؟

اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، واقعا از اتفاق خاصی خبری نیست، ولی بیایید صادق باشیم، زندگی همه‌ی ما خیلی معمولی است و اتفاقی در آن نمیفتد؟ اگر با این دید به زندگی می‌کنید، بهتر است به سراغ این کتاب بروید تا ببینید یک زندگی ساده با آدم‌ها و روابط معمولی، گاهی چقدر می‌تواند غیرمعمولی بشود و عجیب پیش برود.

No Products Found

رمان فارسی و همه‌ی شگفتی‌هایی که در خود دارد.

دوستان با محبت: سهراب سپهری می‌گوید: «دوستانی دارم بهتر از برگ درخت…که دعایم گویند و دعاشان گویم.» حمید جبلی نویسنده‌ی نمایشنامه‌ی دوستان با محبت هم ظاهرا از نعمت دوست و رفیق خوب چندان بی‌بهره نبوده و تصمیم گرفته با نوشتن این نمایشنامه، ادای دینی کند به همه‌ی رفاقت‌‌ها و خاطر‌ه‌های تلخ و شیرینی که یک رفاقت چندین ساله برای آدم می‌سازد. خرید کتاب دوستان با محبت

نمایش‌نامه‌ها در میان انواع رمان فارسی جایگاه ویژه‌ای دارند، البته خیلی‌ها معتقد هستند که دوستان با محبت یک اقتباس آزاد است از نمایشنامه‌ی پسران آفتاب نوشته‌ی نیل سایمون. راستش اقتباسی بودن یا نبودن این کتاب خیلی هم مهم نیست، مهم این است که با خواندن این نمایش‌نامه، ما می‌توانیم به عمق یک رفاقت پی ببریم و بفهمیم چه رازی پشت یک رابطه‌ی دوستانه نهفته‌است که می‌تواند بعد از دوازده سال دوری، همچنان سالم و سرحال باقی بماند و رشد کند. 

No Products Found

عشق روی خرپشته‌: می‌گویند نویسنده‌ها مثل مادرانی هستند که همیشه برای بچه‌هایشان دلشوره دارند. بچه‌ها هم که می‌دانید شخصیت‌ها و کاراکترهای ریز و درشت نویسنده‌ها هستند. داستان کتاب عشق روی خرپشته از همین دلشوره‌ی آقای جبلی شروع شد. خرید کتاب عشق روی خرپشته

حمیدآقای جبلی که دوست نداشت شخصیت‌ها و رفقای دوست‌داشتنی‌اش را در کتاب دوستان با محبت رها کند، و حس می‌کرد این کاراکتهای دوست‌داشتنی، لیاقت یک سرانجام بهتر را هم دارند، دست به قلم شد و نمایش‌نامه‌ی عشق روی خرپشته را نوشت.

خوب است بدانید هر دو نمایش‌نامه به روی صحنه رفتند و از آن‌ها حسابی استقبال شده‌است. آخر می‌دانید تفاوتی نمی‌کند داستان رفاقت‌ها را لا‌به‌لای صفحات یک کتاب پیدا کنیم، یا آن را روی صحنه‌ی با شکوه یک تئاتر ببینیم و یا… ماجرای دوستی‌ها و دلدادگی‌ها همیشه پر از هیجان و رمز و راز است، رمز و رازی که گاهی از کتاب بیرون می‌آید و در زندگی عادی‌مان هم جاری می‌شود و غافلگیرمان می‌کند.

No Products Found

چطور بهترین رمان ایرانی و خارجی را مهمان کتابخانه‌مان کنیم؟

شما هم شنیده‌اید که می‌گویند کتاب غذای روح است؟ اگر با این دید به ماجرای کتاب‌ها نگاه کنیم، شاید بد نباشد که بگوییم سفیرمال هم دقیقا مثل یک رستوران خوب است.

رستورانی که حواسش به منوی غذایش هست و سعی می‌کند با معرفی و فروش بهترین رمان ایرانی و البته رمان‌های خارجی خوب. یک خوراک فکری لذیذ را برای همراهانش آماده‌کند. ما در سفیرمال نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا غذای روحتان را داغ و تازه و به موقع به دستتان برسانیم و با شما در لذت کشف دنیاهای جدید و اسرارآمیز هم‌قدم شویم.

یک دیدگاه برای “پنج رمانی که قبل از مرگ باید خواند”

  1. کتاب آزادی از بهترین رمان هایی ترجمه سالهای اخیره. ترجمه شیما بنی علی واقعا روان و خوبه و من از خوندن این کتاب لذت بردم و به دوستان هم پیشنهاد میدم کتاب آزادی رو بخونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه