آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه از کجا شروع کنیم؟

بسیاری از پدر و مادرها علاقه مندند تا زبان انگلیسی را در منزل به کودکان‌شان آموزش دهند ولی نمی‌دانند از کجا شروع کنند و چطور به فرزندان‌شان آموزش دهند. اگر این روزها به خاطر پاندمیک ویروس کرونا شما هم می‌ترسید که فرزندتان در کلاس زبان حضور یابد و تصمیم گرفته اید خودتان در منزل زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید و برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه باید این کار را انجام دهید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

نکته  اول و مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکتان در منزل اصلا نیاز نیست که زبان انگلیسی شما بسیار عالی باشد. مهم‌ترین موضوع این است که شما خودتان به امر آموزش علاقه‌مند باشید و در تمام مدت یادگیری به کودکان روحیه دهید و او را تشویق نمایید. این کار باعث می‌شود که کودک شما بخاطر عشق و علاقه شما شروع به یادگیری زبان انگلیسی نماید.

اگر کودک شما بلاقاصله شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نکرد اصلا نگران نباشید، مدت زمانی طول می‌کشد تا در محیط انگلیسی زبانی که برایش فراهم کردید، دانش زبانی را جذب کند و هر موقع آماده بود شروع به تولید جملات انگلیسی نماید.

کتاب زبان کودکان

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل برنامه منظم داشته باشید.

اگر می‌خواهید آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل را شروع کنید، ساعت دقیقی را مشخص کنید و اسم آن را “زنگ انگلیسی” بگذارید، بهتر است زنگ آموزش زبان انگلیسی‌تان به جای طولانی بودن تداوم داشته باشد. اختصاص 15 دقیقه در روز برای زبان آموز کودک کافی است و بعد از آن شما می‌توانید رفته رفته این زمان را افزایش دهید. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که با افزایش سن، دایره تمرکز و توجه کودک “َAttention Span” افزایش می‌یابد و شما می‌توانید مدت زمان جلساتتان را طولانی‌تر کنید. پس اگر قصد دارید خودتان در منزل آموزش زبان انگلیسی به کودکتان را شروع کنید در وهله اول از تمرینات کوتاه‌تری استفاده کنید که بتوانید کودکتان را متمرکز نگه‌دارید.

بیاد داشته باشید یکی از مهم‌ترین عوامل یادگیری در زبان آموزان کودک ایجاد حس راحتی در آنهاست. در سنین پایین‌تر اگر کودکان بدانند از آنها چه چیزی انتظار دارید راحت‌تر می‌توانند به سوالاتتان پاسخ دهند و علاقه‌مندی شان به یادگیری زبان انگلیسی در منزل بیشتر می‌شود بنابراین سعی کنید یک تمرین مشخص را در یک ساعت مشخص از روز تکرار کنید و هر شب قبل از خواب یک بازی به زبان انگلیسی با هم انجام دهید یا برای او داستان انگلیسی بخوانید.

اگر فضای کافی در منزلتان دارید یک گوشه مشخص را به آموزش زبان انگلیسی اختصاص دهید و در آن گوشه از منزلتان هر آنچه به زبان انگلیسی مرتبط می‌شود مثل بازی ها، کتاب داستان‌ها و… را نگهداری کنید. نکته مهم دیگر این است که قبل از به زبان آوردن یک عبارت، کودک شما باید بار‌ها و بارها آن عبارت را شنیده باشد تا بتواند با اطمینان، خودش آن را استفاده کند. پس بهتر است محیط دور و برتان را انگلیسی کنید و به طور مستمر او را در معرض زبان قرار دهید.

بازی کنید.

بچه‌ها وقتی در حال بازی هستند به طور طبیعی در حال یادگیری هم هستند. اگر می‌خواهید یک راه ساده و کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی در خانه به کودکانتان را انتخاب کنید بهتر است سراغ فلش کارت‌ها بروید. فلش کارت‌ها به تقویت زبان انگلیسی کمک می‌کنند، لغات و گرامر مهم را نیز دوره می‌کنند.

چطور با چند بازی ساده زبان انگلیسی ‌مان را تقویت کنیم؟

از شرایطی که هر روز اتفاق می افتند کمک بگیرید

یکی از مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه این است که می‌توانید از اشیاء واقعی و شرایطی که کودک در آنها قرار می‌گیرد بخوبی استفاده کنید تا به طور باور پذیر‌تری بتواند با لمس شرایط، زبان انگلیسی را یاد بگیرد. مثلا اگر کودکتان در حال آماده شدن است یا شما مشغول تا کردن لباس هستید، راجع به لباس به زبان انگلیسی صحبت کنید.

وقتی که مشغول نظافت منزل وجمع کردن وسایل هستید، لغات مربوط به اسباب بازی‌ها و مبلمان منزل را با هم مرور کنید. وقتی مشغول غذا پختن هستید کلمات مربوط به پخت و پز را با هم دوره کنید و وقتی با هم برای خرید می‌روید آیتم‌های لیست خریدتان را به انگلیسی بگویید و با کمک هم آنها را در قفسه ها پیدا کنید. (با توجه به سن می توانید از کلمات یا عکس استفاده کنید) و پس از آن وقتی که می‌خواهید خرید‌ها را در جای مناسبشان قرار دهید لغات را دوره کنید.

از داستان‌ها استفاده کنید

کتاب داستان کودکان

بچه‌های کوچک تر کتاب داستان‌های رنگی با تصاویر براق را دوست دارند. با هم به عکس‌ها نگاه کنید و کلمات را به زبان انگلیسی بگویید. بعدتر از فرزندتان بخواهید تا بعد از اینکه شما کلمه را گفتید عکس آن را در کتاب پیدا کند و به آن اشاره کند. آنها را تشویق کنید تا لغات را به یاد بیاورند و در کتاب به شما نشان دهند. شما همچنین می‌توانید از کتاب داستان استفاده کنید. کتاب داستان‌های مناسب سطح کودکان، کتاب‌هایی هستند که مهارت Reading و Listening را در کودکان ارتقا می‌دهند و آنها را در معرض انگلیسی صحیح قرار می‌دهند.

کتاب داستان های انگلیسی کودکان

از آهنگ انگلیسی استفاده کنید.

آهنگ‌هایی که با حرکت همراهند می‌توانند به بهترین نحو منجر به یادگیری در کودکان شوند. ریتم آهنگ‌ها باعث می‌شوند که کودکان حتی اگر نمی‌توانند با آهنگ بخوانند، با آن همراهی کنند و در محیط پر شور و هیجان در معرض زبان انگلیسی قرار گیرند.

اول چه چیز هایی را آموزش بدهیم؟

با توجه به ویژگی های شخصیتی و روحی فرزندتان می‌توانید از موضوعات اعداد، رنگ‌ها، صفات، اعضای بدن، اسباب بازی ها، لباس‌ها، حیوانات و غذا شروع کنید و بعد از آن به سراغ موضوعات متفاوت بروید.

نکته پایانی:

نکته بسیار مهم این است که کودک شما به زمان یادگیری انگلیسی در منزل عادت کند. بنابراین همیشه از اصطلاحات ثابت استفاده کنید. مثل اینکه ?it’s English time, Let’s sit down, which song shall we start with today ومطمئن باشید که کودکان خیلی زود اصطلاحات این چنینی را یاد می‌گیرند و خودشان قادر خواهند بود از ساختار‌های ساده تر استفاده کنند تا با شما ارتباط برقرار نمایند.

 

مطالب مرتبط:
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
آموزش موزیکال زبان انگلیسی به کودکان
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه