انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

جهت آشنایی با انیمیشن‌های انگلیسی برای یادگیری زبان کودکان  با ماهمراه شوید. انیمیشن‌های سیا ساکتی را یادتان هست؟ مجموعه‌ی انیمیشن‌های کوتاهی که نیروی انتظامی برای فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی رانندگی تولید می‌کرد. طبق آماری که آن سال‌ها نیروی انتظامی منتشر کرد، این کارتون‌ها تاثیر بسیار زیادی بر کاهش آمار تخلفات رانندگی داشتند. کودکان عمیقا از آن‌ها تاثیر گرفته‌بودند و والدین را هم مجبور می‌کردند به توصیه‌های ایمنی که در انیمیشن به آن اشاره می‌شد، توجه کنند. ایده‌ی استفاده از کارتون برای تاثیر عمیق بر کودکان و خانواده‌ها، طرح فوق‌العاده‌ای بود که پلیس به خوبی آن را عملی کرد.

روانشناسان کودک استفاده از کارتون را یکی از بهترین روش‌های اثرگذاری بر کودکان می‌دانند. دیگر زمانی که یک مجری مهربان در تصویر تلویزیون ظاهر می‌شد و به بچه‌ها می‌گفت با هم مهربان باشند، به بزرگ‌ترها احترام بگذارند و شب‌ها قبل از خواب مسواک بزنند، گذشته‌است. کودکان خودشان را به جای شخصیت‌های انیمیشنی می‌گذارند، با آن‌ها همذات‌پنداری می‌کنند و دوست دارند شبیه آن‌ها شوند و حتی مثل آن‌ها لباس بپوشند. اگر خرس قهوه‌ای کارتونی قبل از غذا دست‌هایش را بشوید، بچه‌ها هم کارش را تکرار می‌کنند، حتی ناخودآگاه سعی می‌کنند مثل آن‌ حرف بزنند.

تا حالا حساب کرده‌اید که فرزندتان چند ساعت در روز انیمیشن می‌بیند؟ خب نظرتان چیست از این پتانسیل فوق العاده برای دوزبانه کردن کودکانمان استفاده کنیم؟

ویدئو آموزش زبان کودکان

انگلیسی زبان مادری کودکان است اگر…

در کشور ما در کنار زبان فارسی رسمی، زبان‌های قومی و محلی زیادی وجود دارد. ترکی و عربی نمونه‌های اصلی زبان‌های غیررسمی و رایج مملکت است و خانواده‌های زیادی در کنار فارسی به ترکی یا عربی مسلط هستند. کودکانی که در خانواده‌‌‌های ترک زبان متولد می‌شوند، چطور ترکی یاد می‌گیرند؟ یادم نمی‌آید شنیده باشم که خانواده‌های ترک برای آموزش ترکی به فرزندانشان آن‌ها را کلاس زبان ترکی ثبت نام کرده باشند.

اگر از والدین آن‌ها بپرسید از چه سیستم آموزشی برای آموزش همزمان فارسی و ترکی به فرزندانتان استفاده کرده‌اید، احتمالا با تعجب شما را نگاه می‌کنند و می‌گویند:« خب تو خونه حرف می‌زدیم، یاد گرفته دیگه.» این خانواده‌ها بدون این‌که بدانند از روش یادگیری زبان مادری استفاده می‌کنند.

برای آموزش زبان انگلیسی در این روش اصلا لازم نیست به بچه‌ها بگویید: «سلام میشه hello» همین‌که وقتی یکدیگر را می‌بینید کلمه‌ی hello را استفاده کنید، کودک مفهوم آن را متوجه می‌شود. هر چقدر کودک بیش‌تر در محیط انگلیسی زبان باشد و کلمات و جملات انگلیسی بشنود، به این زبان مسلط‌تر می‌شود. پس شرط اصلی یادگیری، قرار گرفتن در یک محیط انگلیسی زبان است؛ اما در خانه‌ای که حتی گاهی اوقات والدین هم انگلیسی را در حد hello  و goodbye بلدند، چطور می‌توان محیط را آماده کرد؟

Baby EinsteinBrainy BabyBrilliant Baby

انیمیشن‌های انگلیسی، دستیار معلم زبان خانگی

برگردیم به اولین صحبت‌هایی که راجع به انیمیشن داشتیم. بیاید تاثیر فوق‌العاده‌ی انیمیشن بر یادگیری کودکان را با آموزش زبان انگلیسی ترکیب کنیم و به معجون انیمیشن آموزش زبان کودکان برسیم. حالا که انیمیشن اینقدر موثر است، اگر از کارتون آموزش زبان کودکان برای یادگیری انگلیسی استفاده کنیم، قطعا زودتر فرزند دوزبانه خواهیم داشت.

برای استفاده از فیلم آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باید صبور باشید، به خصوص اگر فرزندتان زیر چهار سال است. لازم نیست بچه را مجبور کنید جلوی تلویزیون میخکوب شود و عباراتی که شخصیت‌ها می‌گویند، تکرار کند. همین‌که صدای انیمیشن انگلیسی در خانه پخش شود و به گوش کودک برسد کافی است. او هم گهگاهی به تصاویر نگاه می‌کند و مفهوم عبارات را درک می‌کند؛ مثلا وقتی خرس کارتونی به خرگوش می‌گوید:come here  و خرگوش هم به سمت خرس می‌رود، کودک متوجه می‌شود که این عبارت یعنی بیا اینجا. در اکثر ساعات شبانه روز که کودک مشغول بازی یا غذاخوردن است این انیمیشن‌ها را پخش کنید تا ذهن کودک مثل زبان مادری با آن احساس آشنایی کند.

FairylandLearn English Kids with Song and Story 2Learn English Kids with Song and Story 1

درباره‌ی زبان‌ ترکی هم همین اتفاق می‌افتد. کودک در طول روز هم عبارات ترکی و هم عبارات فارسی را از اطرافیان می‌شود، اما برایش مهم نیست به چه زبانی صحبت می‌کنند. او رفتارها و واکنش‌ها را با عبارتی که شنیده تطبیق می‌دهد و کلمات را یاد می‌گیرد.

یادگیری زبان با انیمیشن و در منزل یک فایده‌ی مهم دیگر دارد. گاهی اوقت بچه‌ها فکر می‌کنند رفتن به کلاس، یعی دور شدن از مادر و چند ساعت دور از خانه بودن. اما با این روش کودکانی که امکان جدایی از مادرشان را ندارند، زبان را مثل یک فعالیت روزمره یاد می‌گیرند. مثل غذاخوردن، بازی کردن، خوابیدن و… یادگیری زبان هم یک کار عادی است که برای انجامش لازم نیست زمان جداگانه بگذارند و از خانه بیرون بروند. به خصوص اگر مادر خانه‌دار هستید، این روش برایتان بسیار مناسب است.

انتخاب کارتون آموزش زبان کودکان

برای انتخاب فیلم آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باید به چند نکته توجه کنید.

-کارتون‌هایی انتخاب کنید که از عبارت‌های ساده وکاربردی در گفتگوها استفاده می‌کنند. درک و به‌خاطر سپردن جملات طولانی حتی به زبان فارسی برای کودکان مشکل است.

-کارتون‌ها مناسب سن کودکان باشند. انیمیشن‌هایی که مخاطب نوجوان یا بزرگسال دارند، برای آموزش به کودکان مناسب نیستند.

-کودکان به ریتم‌های تند علاقه دارند و با آن‌ها همراه می‌شوند. اگر انیمیشن آموزش زبان کودکان با شعر و موسیقی جذاب هم همراه باشد که نور علی نور است و احتمالا فرزندتان از شما می‌خواهد که مدام این کارتون‌ها را برایش پخش کنید.

مجموعه‌های Baby Einstein، learn English with song and story، Fairyland، Magic English، sight words؛ mother’s goose cloob نمونه‌های بسیار عالی انیمیشن‌های انگلیسی هستند که برای آموزش زبان به کودکان تهیه شده‌اند. این کارتون‌ها جملات و کلمات کاربردی در مکالمه‌ی روزمره‌ی انگلیسی را به همراه موسیقی شاد برای کودکان تکرار می‌کنند. فقط هنگام تماشای این انیمیشن‌ها دقت کنید آنقدر جذب تصاویر و موسیقی‌های جذاب آن نشوید که کودکتان را فراموش کنید.

Magic EnglishMother Goose Club 1Sight Words Level 1-3Mother Goose Club 2

 

تهیه‌ی این مجموعه و انیمیشن‌‌های مشابه اصلا سخت نیست، مخصوصا برای شما که الان در وبلاگ سفیرمال هستید. با یک تیر سه نشان می‌زنید، هم برای فرزندتان محصولات آموزشی تهیه می‌کنید، هم با پیک رایگان دم در منزل تحویل می‌گیرید و درنهایت از تخفیف‌های سفیرمال هم استفاده می‌کنید.

درنهایت یک نکته مهم را فراموش نکنید. اگر در زبان انگلیسی ضعف دارید، بهترین فرصت است که در کنار فرزندتان آن را تقویت کنید. هرچقدر سطح زبان انگلیسی شما بالاتر باشد، بیش‌تر می‌توانید به فرزندتان کمک و گفت‌ و گوهای روزمره‌تان را هم به انگلیسی بیان کنید.

 

مطالب مرتبط:
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
آموزش موزیکال زبان انگلیسی به کودکان
بایدها و نبایدهای کلاس خصوصی زبان کودکان
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

۲ دیدگاه برای “انیمیشن‌های انگلیسی برای یادگیری زبان کودکان”

  1. سلام خواستم ازتون یه تشکر کنم
    من به پیشنهاد یکی از اساتید زبانم میخواستم شروع به دیدن انیمیشن کنم ولی نمیدونستم چه انیمیشن هایی خوبن
    بعد این مطلب شمارو داخل گوگل دیدم و با روش سایت لینگویچ شروع کردم به دیدنشون و جملاتشون رو می نویسم
    راستی شما روش خاصی علاوه بر روش Linguich برای یادگیری زبان با کمک انیمیشن معرفی کردین داخل سایتتون که موثرتر باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه