آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟

همه‌ی ما انسان‌ها از هر نژاد و ملیتی با یک قصه‌ی مشترک به‌هم پیوند خورده‌ایم و آن قصه‌ی خلقت و سرگذشت آدم و حواست! برای همین هم نمی‌شود انکار کرد که داستان‌ها، زندگی را اگر نگوییم شیرین‌تر، حداقل قابل تحمل‌تر کرده‌اند و مطمئناً این شیرینی برای کودکان بیش از این‌هاست! پس اگر روش تقویت زبان کودکان را به داستان‌ها و روایت‌ها آغشته کنیم، مطمئناً نتیجه بهتری خواهیم گرفت! اگر شما هم به دنبال ایجاد انگیزه در کودکتان هستید تا با ذوق و شوق بیشتری یادگیری زبان را دنبال کند، پس با ما همراه باشید تا بگوییم استفاده از کتاب داستان انگلیسی کودکان چطور می‌تواند شما را به هدفتان برساند!

تقویت زبان کودکان با کمک داستان چه فوایدی دارد؟

همه‌ی ما می‌دانیم که بچه‌ها عاشق تخیل کردن هستند و داستان‌ها هم بستر مناسبی را برای تخیل در اختیارشان می‌گذارد. برای همین هم با علاقه به داستان‌ها گوش می‌کنند. تجربه نشان داده والدینی که برای تقویت زبان کودکان شان از قصه‌گویی استفاده می‌کنند، نتیجه‌ی بهتری هم می‌گیرند. این نتیجه‌ی خوب و دلخواه فقط شامل یادگیری زبان نیست بلکه فواید جانبی بسیار دیگری هم برای کودکان دارد، از جمله اینکه:

  1. کتاب داستان انگلیسی کودکان معمولاً مصور هستند. گوش کردن به داستان و دیدن تصاویر به‌صورت همزمان به کودک این امکان را می‌دهد تا میان دیده‌ها و شنیده‌هایش ارتباط برقرار کند. به‌این‌ترتیب درک بصری و شنیداری‌اش به‌طور ناخودآگاه تقویت می‌شود.
  2. کودک با دیدن تصاویر کتاب‌های مختلف با انواع تصویرگری آشنا می‌شود و به‌تدریج درک هنری بهتری پیدا می‌کند. به‌علاوه ویژگی‌های فرهنگی تصویرگر را هم می‌شناسد.
  3. همان‌طورکه گفتیم قصه‌گویی عادت دیرینه‌ی ما انسان‌هاست که باعث می‌شود درک مشترکی از احساسات مشترکی مثل شادی، غم، هیجان و… پیدا کنیم. به همین دلیل با استفاده از کتاب داستان انگلیسی کودکان در کنار آموزش زبان، می‌توان به تقویت روحیه‌ی اجتماعی کودک نیز کمک کرد.
  4. کتاب‌های داستان علاقه‌ی کودک را به ادبیات پررنگ‌تر می‌کند و به‌مرور درمی‌یابد که این عرصه بستر شگفت‌انگیزی برای رشد و پرورش احساسات و خلاقیت است.
  5. کتاب داستان انگلیسی، بچه‌ها را با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌کند و حس همدلی‌شان را نسبت به کودکان دیگر برمی‌انگیزد.
  6. بچه‌ها با خواندن داستان‌های انگلیسی با کلمات جدید آشنا می‌شوند و مهارت‌های کلامی‌شان بهبود پیدا می‌کند.
  7. آشنا شدن با لغات مختلف انگلیسی از طریق داستان‌ها و تلاش برای به خاطر سپردن این کلمات حافظه‌ی کودک را تقویت می‌کند.
  8. خواندن یک داستان انگلیسی مناسب، توانایی ذهنی و مهارت‌های زبانی کودک را ارتقا می‌دهد.

البته باید بدانید زمانی به نتیجه‌ی دلخواه می‌رسید و کودکتان در کنار یادگیری زبان انگلیسی مهارت‌های ذهنی و هنری بیشتری پیدا می‌کند که مناسب‌ترین کتاب را انتخاب کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

معرفی بهترین کتاب داستان انگلیسی کودکان

برای انتخاب مناسب‌ترین کتاب داستان انگلیسی کودکان باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. سن کودک، سطح و موضوع داستان از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید کتاب داستان کودکان باید به آن توجه داشته باشید. کتابی که تصویرهای باکیفیتی داشته باشد تا کودک را به یادگیری علاقه‌مند کند و هم دارای قصه‌ی جذابی باشد تا با درگیر کردن ذهنش، او را به تخیل کردن تشویق کند! به‌این‌ترتیب در مسیر یادگیری زبان، خلاقیت کودکتان هم رشد پیدا کند. ما قصد داریم کار را برایتان راحت کنیم و با معرفی بهترین مجموعه کتاب داستان انگلیسی کودکان یعنی مجموعه‌ی معروف Dolphin Reader، شما را به بهترین انتخاب‌ ممکن برسانیم.

پیش از هر چیز باید بدانید که این مجموعه در پنج سطح طراحی شده که تمامی سطوح آن  مناسب کودکان است. دقیق‌ترش را بخواهید باید بگوییم اگر فرزندتان دارای محدوده‌ی سنی 7 تا 12 سال است می‌توانید با خیال راحت با توجه سطح زبان آنها کتاب مناسب را انتخاب کنید. چرا که این مجموعه پک کاملی است که کودک را از هر لحاظ به یادگیری زبان مشتاق می‌کند.

 

 

برای این حرفمان هم دلیل کم نداریم! مجموعه‌ی Dolphin Reader شامل یک کتاب داستان، یک کتاب کار (Activity book) و یک فایل صوتی است و با تلفیق تصویر، رنگ و صدا در دل یک روایتِ داستانی، یادگیری زبان را برای کودک جذاب و ساده می‌کند. کتاب داستان‌های سری Dolphin Reader با داشتن موضوعات جذاب، متنوع و آموزنده در کنار آموزش زبان و در خلال داستان، نکات اخلاقی و مهارت‌های زندگی را به کودک آموزش می‌دهد. شما بسته به هدف خودتان و علاقه‌ی فرزندتان می‌توانید مناسب‌ترین موضوع را انتخاب کنید.

در کتاب کار این مجموعه تمرین‌های متنوعی، متناسب با سن کودک درنظر گرفته شده است. تمرین‌هایی که نه‌تنها خسته‌کننده نیستند بلکه با روش‌های جذابی لغات و نکات ساده گرامری را به‌راحتی به بچه‌ها آموزش می‌دهد. به‌علاوه بخش Picture Dictionary در انتهای کتاب، با ارائه‌ی تصاویر مختلف، کودک را به یادگیری و مرور لغات جدیدِ داستان ترغیب می‌کند. ناگفته نماند که گلاسه بودن برگه‌های کتاب و کیفیت بالای کاغذها، هم تصاویر کتاب را برای کودک جذاب‌تر کرده است و هم باعث می‌شود که دیگر نگران صدمه دیدن کتاب در دست‌های کودکتان نباشید!

 

چگونه یک داستان‌گویی تاثیرگذار داشته باشیم؟

داستان‌خوانی برای کودکان شیوه‌ی خاص خودش را دارد، خصوصاً اگر با هدف آموزش باشد. بنابراین بهتر است پیش از اینکه داستان را برای کودکتان بخوانید، به فایل صوتی کتاب گوش دهید تا بیشتر با کتاب، داستان و شیوه‌ی قصه‌گویی‌اش آشنا شوید. با این کار هنگام ادای کلمات، دچار اشتباهات تلفظی نمی‌شوید! سعی کنید داستان را بی‌وقفه تعریف نکنید بلکه با پرسیدن سوال، اشاره به تصاویر و مثال آوردن، کودک را درگیر قصه کنید. مهم‌تر اینکه هنگام قصه خواندن به یک روخوانی ساده اکتفا نکنید و به تناسب موقعیت، تُن صدایتان را تغییر دهید، همچنین می‌توانید با حرکت دست و تغییر در حالات چهره قصه‌گویی‌تان را جذاب‌تر کنید و در عین حال از نظر آموزشی هم به نتیجه‌ی دلخواه برسید.

 

 

آسان‌ترین راه خرید کتاب داستان کودکان

حالا که مزایای بی‌شمار استفاده از داستان در تقویت زبان کودکان را می‌دانید و مهم‌تر از آن با بهترین مجموعه کتاب داستان انگلیسی کودکان آشنا شده‌اید، پس وقتش رسیده که فرزندانتان را با کمک داستان‌های شیرین کودکانه به دنیای زبان انگلیسی دعوت کنید. خبر خوب اینکه سفیرمال راه خرید کتاب داستان کودکان را برایتان بسیار آسان کرده است. شما می‌توانید تنها با چند کلیک به مجموعه جذاب Dolphin Reader دسترسی پیدا کنید. مجموعه‌ای با قیمت مناسب که به کودکتان کمک می‌کند مسیر زبان‌آموزی را آهسته و پیوسته و بدون هیچ سختی‌ای طی کند! پس فرصت را از دست ندهید و با تهیه‌ی بهترین مجموعه‌ی زبان، دشواری‌های راه یادگیری را در شهد شیرین قصه حل کنید!

 

مطالب مرتبط:
بهترین سن یادگیری زبان
کلاس خصوصی زبان کودکان
پادکست انگلیسی برای کودکان
آموزش زبان به کودکان از طریق موزیک
آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه