پادکست انگلیسی برای کودکان

پادکست انگلیسی برای کودکان در یادگیری کودکان چه تاثیری دارد؟ چرخه یادگیری یک زبان جدید در کودکان چرخه بسیار جالبی است. مغز کودکان همانند یک اسفنج همه صداها، آواها و هر آنچه می‌شنود را به خود جذب می‌کند و آن را در بخشی از مغزش ذخیره می‌کند. هر چه کودک مدت زمان بیشتری با پادکست انگلیسی‌ برای کودکان، آهنگ های زبان اصلی شاد و کودکانه، کارتون و ویدئوهای آموزشی، در معرض زبان انگلیسی از طریق مهارت شنیداری قرار گیرد توانایی اش در تکرار کردن آن جمله‌ها و تقلید لهجه و لحن گوینده بیشتر خواهد شد. می‌توانیم نتیجه بگیریم که اولین گام یادگیری یک زبان جدید در چرخه یادگیری کودکان از طریق مهارت شنیداری یا همان Listening اتفاق می افتد و سپس با تکرار کردن و روخوانی و در آخرین مرحله یادگیری از طریق نوشتار تکمیل می‌شود.

ویدئو آموزش زبان کودکان

اهمیت مهارت شنیداری در یادگیری کودکان

هرچه بیشتر کودکان را در معرض زبان انگلیسی قرار دهیم، به پروسه یادگیری زبان دوم در آنها سرعت می‌بخشیم. شما می‌توانید از پادکست انگلیسی برای کودکان استفاده کنید. پادکست ‌هایی که سرعت، لحن وانتخاب لغات آنها کاملا برای سطح کودکان مناسب سازی شده است و داستان وار با لحن جذاب، کودکان را در معرض انگلیسی صحیح قرار می‌دهد.

کارتون‌ها و ویدئو‌های آموزشی که در آنها از کارکترهای مورد علاقه کودکان و رنگ‌های شاد و جذاب استفاده شده است بیشترین تاثیر را در یادگیری کودکان دارند. نکته ای که حتما به خاطر داشته باشید این است که برعکس بزرگسالان کودکان عاشق تکرار کردن و چند باره دیدن یک کارتون یا ویدئوی اموزشی و چندیدن و چند باره شنیدن پادکست انگلیسی و یا قصه ها هستند. این کار برای آنها اصلا خسته کننده نیست بلکه تکرار برای کودکان اعتماد به نفس به همراه می‌آورد و دایره امن آنها را گسترش می‌دهد.

بعد از اطمینان حاصل کردن از یادگیری مطالب شنیده شده، کودکان می‌توانند لغات و اصطلاحات را تکرار کنند.‌ بچه ها عاشق آهنگ‌های انگلیسی هستند و آنها را به راحتی حفظ می‌کنند. پس مجموعه‌ای از آهنگ های انگلیسی مناسب سن و سطح کودکانتان داشته باشید و در هر حال و لحظه ای آن را برای کودک‌تان پخش کنید.

اهمیت فعالیت های حرکتی در یادگیری کودکان

بچه‌ها عاشق فعالیت و حرکت هستند پس در انتخاب فایل های صوتی که برای بچه ها پخش می‌کنید دقت کنید. هرچه پادکست صوتی، آهنگ و یا کارتون و ویدئوی آموزشی که برای کودکان پخش می‌کنید ریتمیک‌تر باشد و آنها را به حرکت وادار کند یادگیری آنها نیز افزایش خواهد یافت.

تقویت مهارت شنیداری در کودکان :

چرا نگران تقویت مهارت شنیداری کودک‌تان هستید؟ شنیدن و یاد گرفتن از طریق شنیدن قوی‌ترین مهارت کودکان است. آنها هرچه در محیط دور و برشان بشنوند را جذب می‌کنند و اگر در حیطه علاقه مندی‌هایشان باشد آن را به حافظه بلند مدت خود می سپارند و بعد‌ها در جملات خودشان از آنها استفاده می‌کنند. 

نکته مهم

کودکان را مجبور به حرف زدن یا بیان کلمات به انگلیسی در جمع نکنید. مطمئن باشید اگر آنها خودشان با آن کلمه یا اصطلاح احساس راحتی کنند آن را به راحتی و در زمان و جای مناسب بیان خواهند کرد.  و نکته مهم تر اینکه همانطور که در زبان مادری کودکان نسبت به بزرگسالان جملات کمتری را بلدند نمی‌توانیم از آنها انتظار داشته باشیم که در مورد یک موضوع حتی اگر موضوع مورد علاقه‌شان باشد بیشتر از دو یا 3 جمله به زبان انگلیسی بسازند.  

مطالب مرتبط:
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
آموزش موزیکال زبان انگلیسی به کودکان
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه