آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان بسیار سریعتر از بزرگسالان اتفاق می‌افتد زیرا توانایی کودکان در یادگیری زبان فقط از طریق شنیدن از بزرگسالان بیشتر است و آنها راحت‌تر می‌توانند ساختارها در زبان انگلیسی را با لهجه درست تکرار کنند. اما تفاوت عمده یادگیری در کودکان با بزرگسالان این است که به دلیل کم بودن تجربه اجتماعی و تحصیلی، آنها درکی از قواعد و دستور زبان انگلیسی ندارند و ارتباط برقرار کردن و انتقال مفهوم فقط از طریق کلمات است و نه جمله‌های کامل.

به همین دلیل آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان نسبت به بزرگسالان مقوله ای سخت‌تر و پیچیده‌تر است. اگر کودک شما هنوز به سن مدرسه رفتن نرسیده است و صدای حروف و یا فرم حروف انگلیسی را بخوبی نمی‌شناسد بهتر است از دیکته کلمات و هجی کردن شروع کنید. هرچه زبان آموز کودک در سطح سواد پیشرفت کند و بیشتر به دیکته کلمات مسلط شود، آنگاه می‌توانید جمله سازی انگلیسی را به او آموزش دهید و برای نوشتن جملات کمی به او استقلال دهید.

کتاب داستان انگلیسی کودکان

برای آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان “مشترکا با استفاده از یک مداد/خودکار” بنویسید.

وقتی می‌گوییم “مشترکا با استفاده از یک قلم/خودکار بنویسید” ، یعنی زمانی در روز را اختصاص دهید و با هدف آموزش جمله‌سازی انگلیسی با کمک هم جمله بنویسید. در بخش‌هایی از جمله که نوشتن کلمه برای کودک شما سخت است، مداد را در دست بگیرید و شما آن کلمه را بنویسید و برای کلمات ساده‌تر از کودکتان بخواهید تا کلمه را بنویسد. به این تکنیک در زبان انگلیسی Share your pen گفته می‌شود. این تکنیک در مراحل اولیه آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان بسیار کاربرد دارد و به آنها انگیزه می‌دهد تا جمله سازی انگلیسی را یاد بگیرند.

آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان را از کجا شروع کنیم؟

یکی از بهترین موقعیت‌هایی که می‌توانید کودک خود را مجبور کنید تا جملات کامل به زبان انگلیسی بنویسد یک مناسبت خاص مثل تولد، روز مادر یا تولد دوست صمیمی او است. از او بخواهید تا یک کارت تبریک به زبان انگلیسی بنویسد، یک نقاشی بکشد و یک یا دو جمله بالای آن قرار دهد. علاوه بر اینکه جمله را با هم تکرار می‌کنید و بلند بلند کلمات را می‌‌شمارید دو خط جادویی بکشید که بتوانید جمله را روی آن بنویسید و منعطف باشید.

کتاب زبان کودکان

چگونه با استفاده از قدرت تخیل کودکان به آنها جمله سازی در زبان انگلیسی یاد دهیم؟

برای آموزش جمله سازی انگلیسی در کودکان از قوه تخیل آنها کمک بگیرید. از آنها بخواهید یک نقاشی بکشند و بعد از آنها بخواهید یک جمله در مورد نقاشی شان بگویند. دوباره خط های جادویی تان را رسم کنید و از آنها بخواهید جمله‌ای که در مورد نقاشی شان گفته‌اند را بنویسند. تعداد کلمات را با هم با صدای بلند بشمارید و شروع به نوشتن کنید. برای نوشتن کلمات سخت‌تر در جمله حتما به فرزندتان کمک کنید.

نکاتی برای آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان:

  1. فرم حروف را در بستر مناسب به کودکان آموزش دهید.
  2. با پشتکار تمرین کنید.
  3. دیکته‌های اختراعی کودکان را بپذیرید و آنها را تشویق کنید.
  4. درس‌های کوتاه آموزش دهید.
  5. از آنها بخواهید هر روز یک جمله برای ارتباط با یکدیگر بنویسند.
  6. موضوعات مورد علاقه کودکان را انتخاب کنید تا در مورد آنها بنویسند.
  7. به یاد داشته باشید قوانین نشانه‌گذاری و رعایت آنها برای کودکان بسیار سخت است.
  8. حتما نوشته‌های کودکانتان را به اشتراک بگذارید، این کار اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد.

نکته پایانی

بهترین روش آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان، استفاده از کتاب‌هایی است که رسم الخط انگلیسی را با استفاده از تصاویر جذاب، موسیقی و آهنگ به کودکان آموزش می‌دهند و آنها را طور غیر مستقیم در معرض املای صحیح کلمات قرار می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سفیرمال، در قسمت کتاب‌های آموزشی کودکان، جدیدترین کتاب‌های آموزشی کودکان را خریداری نمایید.  

 

مطالب مرتبط:
آموزش زبان به کودکان از طریق موزیک
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه