چگونه به کسب بهترین نتیجه در آزمون تعیین سطح نزدیک شویم؟

چگونه به کسب بهترین نتیجه در آزمون تعیین سطح نزدیک شویم؟ داستان‌های هری‌پاتر را خوانده‌اید؟ در بخشی از داستانِ کتاب ِجام‌ آتش، وقتی هری وارد هزارتو می‌شود برای این‌که راهش را گم‌نکند؛ تصمیم می‌گیرد از یک طلسم جهت‌یابی استفاده‌کند. یادگرفتن زبان انگلیسی به شکل خودآموز هم دست‌کمی از قدم‌ گذاشتن در یک هزارتو ندارد. آزمون‌های جامع زبان‌ انگلیسی هم مثل همین طلسم جهت‌یابی به شما کمک می‌کنند متوجه شوید آیا راه را درست رفته‌اید یا نه؟ اما این‌که یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی باید داشته‌باشد؟ و از میان این همه تست انگلیسی جورواجورباید به سراغ کدامشان برویم؟ سوالاتی هستند که در این مطلب، سعی می‌کنیم یک جواب درست و واقعی برایشان پیدا کنیم.

آهن‌ربای آزمون آنلاین زبان انگلیسی چه کسانی را بیشتر جذب می‌کند؟

آن‌هایی که وقت بدنشان به وقت آمریکا تنظیم شده‌است: حتما شما هم دوستانی دارید که به شب‌بیداری و خواندن درس‌ها در شب عادت دارند؛ این افراد سخت‌کوش معمولاٌ روزها می‌خوابند و شب‌ها خیلی شاد و سرحال تصمیم می‌گیرند سخت‌ترین مسائل زندگی‌شان را حل‌کنند. افرادی که به شدت با این جمله‌ی معروف سارتر موافقند که می‌گوید: شب چه ربطی به خواب دارد؟!… اگر شما هم از این دسته افراد هستید و فکر می‌کنید امتحان‌دادن در روز روشن ممکن‌است مغزتان را حسابی متعجب کند، می‌توانید به سراغ آزمون آنلاین زبان انگلیسی بروید و در هر زمانی که راحت‌تر بودید در خودآزمایی زبان انگلیسی شرکت کنید.

آن‌هایی که دوست دارند بیشتر از یک ‌بار خودشان را محک بزنند: آزمون‌های حضوری گاهی بسیار وقت‌گیر یا پرهزینه هستند؛ این‌طور وقت‌ها خیلی دردناک است که در آزمون شرکت کنید و نمره‌ی قابل قبولی نگیرید؛ درست مثل این است که این همه راه بکوبید و تا هاگوارتز بروید، آن وقت کلاه گروه‌بندی برگردد بگوید: متاسفم! شما هنوز به اندازه‌ی کافی مهارت جادویی ندارید!… خب معلوم است که حسابی می‌خورد توی ذوقتان و ناامید می‌شود و با خودتان می‌گویید کاش این همه راه را نیامده بودم.

خلاصه اگر دوست ندارید به چنین اوضاعی گرفتار بشوید؛ بهتر است قبل از شرکت در آزمون اصلی، کمی با یک مجموعه تست انگلیسی سطح دانشتان را امتحان کنید تا این همه وقت، هزینه و انرژی را بیهوده هدر ندهید.

کسانی‌که با زبان انگلیسی‌شان در خانه خوشحال‌تر هستند: این بدیهی‌ترین دلیل برای رفتن به سراغ خودآزمایی زبان انگلیسی است. ممکن‌است شما به هر علتی مثل کمبود وقت، نبودن آموزشگاه مناسب در نزدیکی خانه‌‌تان و هزار و یک دلیل دیگر، نتوانید در کلاس‌های حضوری شرکت کنید. خب قرار نیست تا ابد زبان بخوانید! باید یک‌جایی در میان‌راه کمی ترمز کنید، یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی برای خودتان برگزار کنید و ببینید تا به حال با خودتان و کتاب‌هایتان چند_چند بوده‌اید.

وقتی از یک آزمون زبان انگلیسی خوب حرف می‌زنیم دقیقا از چه حرف می‌زنیم؟

اگر شما هم جزء یکی از آن دسته‌های بالا هستید، خیلی طبیعی است که همین حالا دست به کیبورد شوید و به دنبال یک آزمون آنلاین انگلیسی، تمام گوگل را زیر و رو کنید. خب این حق شماست و دست به کیبورد شدن هم که خرجی ندارد اما قبل از این‌که وارد مرحله‌ی دست به جیب شدن بشوید، بهتر است بدانید یک آزمون خوب چه شرایطی باید داشته باشد؟!

ویژگی‌های یک آزمون زبان انگلیسی خوب

کلید تشریحی داشته‌باشد: فرض کنید برای اولین بار یک نوع غذا پخته‌اید؛ اگر همه بیایند و کمی از غذای شما  بچشند و یک تابلوی نمره بگیرند دستشان و پایین‌ترین نمره را به غذایتان بدهند، بدون این‌که اصلاٌ دلیلش را بگویند، آن‌وقت چه اتفاقی می‌افتد؟خب تنها فایده‌اش این است که شما متوجه می‌شوید یک‌ جای کارتان ایراد دارد اما قطعاٌ خیلی طول می‌کشد بفهمید دقیقا باید کدام مشکل را برطرف کنید؟!

 یک آزمون زبان انگلیسی هم بدون داشتن پاسخ تشریحی هیچ فایده‌ای ندارد. شما آزمون می‌دهید و نمره‌ی متوسطی می‌گیرید اما آیا بدون خواندن پاسخ‌های تشریحی می‌توانید بفهمید کجای راه را اشتباه رفته‌اید؟ خب معلوم است که نه! پس وقتی قرار است برای یک مجموعه تست انگلیسی هزینه‌ای پرداخت کنید؛ بهتراست خوب دقت‌کنید و ببینید آیا بعد از آزمون یک جزوه‌ی جامع پاسخ تشریحی در انتظارتان هست یا نه؟!

استاندارد باشد: این مورد دیگر خیلی واضح  است؛ آن‌قدر واضح که حتی برای خریدن یک بسته پفک هم به دنبال علامت استاندارد می‌گردیم. اما واقعاٌ آزمون استاندارد یعنی چه؟ فرض کنید شما می‌خواهید بروید در رشته‌ی شنا امتحان بدهید و مهارت‌هایتان را محک بزنید.

اگر همان اول کار، به شما بگویند بخش عمیق استخر مشکل دارد و اصلا لازم نیست یک‌باره توی آب شیرجه بزنید و شنا کنید، همین که بتوانید مراحل شیرجه‌زدن را به شکل شفاهی‌ بیان کنید؛ کافی‌ست! چه واکنشی نشان می‌دهید؟ حتما می‌دانید که توضیح مراحل شنا زمین تا آسمان، با شنا کردن واقعی فرق دارد و شما حتی اگر بتوانید تمام مراحل شنا کردن را مثل بلبل توضیح بدهید، باز هم نمی‌شود درباره‌ی مهارتتان قضاوت درستی کرد!

اگر یک آزمون زبان انگلیسی استاندار نباشد و همه‌ی مهارت‌های شما در زمینه‌هایی مثل Vocabulary، Grammar، Function و Reading را به طور کامل مورد آزمایش قرار ندهد، قطعاٌ نتیجه و جوابی هم که از آن آزمون می‌گیرید چندان قابل‌اعتماد نیست و اصلا نمی‌توانید رویش حساب کنید.

یک مدرک معتبر دستمان را بگیرد: این‌که برویم آزمون بدهیم و دست‌آخر هیچ مدرکی نداشته‌باشیم که ثابت کنیم فلان نمره را به‌دست آورده‌ایم؛ خیلی آزاردهنده است. مدرک نداشتن درست مثل این است که با کلی تلاش راهمان را باز کنیم و به کره‌ی ماه برویم و یادمان برود به عنوان مدرک، یک تکه‌سنگ یا حداقل یک کم خاک‌ماه را با خودمان به زمین بیاوریم؛ شرکت در یک آزمون بدون دریافت مدرک معتبر، همین‌قدر عجیب و غیرعادی است.

از آن‌جایی که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که باید برای هر ادعا، مدرک معتبری داشته باشیم، خوب است وقتی دنبال یک آزمون جامع انگلیسی می‌گردیم، دقت کنیم ببینیم آیا در پایان مدرکی هم به ما داده می‌شود یا نه؟!

متکی به یک دوره یا کتاب خاص نباشد: شاید از آخرین باری که زبان انگلیسی، خوانده‌‌اید قرن‌ها می‌گذرد و حتی کتابی که با آن، شروع به یادگیری کرده‌اید، دیگر این روزها در مغازه‌های عتیقه‌فروشی هم پیدا نشود. حالا برای این‌که بفهمید چقدر از دانش آن روزهایتان، هنوز در گوشه و کنار ذهنتان باقی مانده‌است؛ تصمیم می‌گیرید در یک آزمون شرکت‌کنید؛ اما یک مشکل بزرگ وجوددارد، شما باید تعدادی کتاب جدید بخوانید تا بتوانید در خودآزمایی زبان انگلیسی شرکت کنید؛ اگر حوصله‌ی این همه دردسر را ندارید بهتر است به دنبال آزمونی باشید که چندان وابسته به کتاب خاصی نباشد و دانش شما را بر اساس استاندارهای روز و بین‌المللی بسنجد.

اگر یک آزمون انگلیسی تمام این ویژگی‌ها را یک‌جا داشته باشد، آن وقت چه‌طور می‌شود دست روی دست گذاشتن و انتخابش نکرد؟

مجموعه تست انگلیسی سفیر مال

ما در سفیرمال بعد از یک نیازسنجی اساسی در مخاطبانمان، حس کردیم جای یک مجموعه آزمون آنلاین زبان انگلیسی استاندارد، حسابی خالی است. بنابراین در بخشی از وبسایت، بخش فروش آزمون جامع زبان انگلیسی را در پنج سطح elementary، intermediate، upper-intermediate، advanced، cpe راه‌اندازی کردیم.

 خوب است بدانید این آزمون‌ها اصلا وابسته به کتاب یا دوره‌ی خاصی، نیستند و شما در هر کجای هرم یادگیری زبان‌انگلیسی که ایستاده ‌باشید؛ می‌توانید یا توجه به سطحی که فکر می‌کنید در آن قرار دارید؛ از مجموعه‌ی خودآزمایی زبان انگلیسی سفیرمال استفاده‌کنید.

برای استفاده از آزمون‌های جامع، کافی است سفارشتان را ثبت کنید و بعد سری به ایمیلتان بزنید، آن‌وقت می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار flash player فایل را باز کنید و به سوالات آزمون پاسخ‌بدهید. اگر به هشتاد درصد سوال‌ها درست پاسخ بدهید؛ صاحب یک مدرک معتبر با مُهر دانشگاه بلومزبری می‌شوید و می‌توانید در صورت تمایل مدرکتان را چاپ‌ و در رزومه‌ی کاری و تحصیلی‌تان ثبت کنید. هم‌چنین این مدرک برای ثبت‌نام در سایر آموزشگاه‌ها هم قابل استفاده است.

کلام آخر

حرف آخر این‌که خواندن زبان انگلیسی بدون آزمون و سنجش مهارت‌هایتان مثل رکاب‌زدن مداوم در یک مسیر دایره‌ شکل و تکراری است. تمام تلاش ما در سفیرمال، این است که با برگزاری آزمون آنلاین زبان انگلیسی یک بار برای همیشه شما را از این سیکل معیوب و عجیب خلاص کنیم. این‌طوری راه به قسمت‌های کوتاه و لذت‌بخش تقسیم می‌شود که بعد از پشت سر گذاشتن هرکدام، انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه دادن و رسیدن به نقطه‌ هدف‌های بزرگ‌تر خواهید داشت.

 

مطالب مرتبط:
راه موفقیت در آزمون آیلتس

همراه کتاب، معلم را به خانه ببرید
آزمون آیلتس آنلاین IELTS Indicator
آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین
راهنمای جامع بخش رایتینگ آزمون آیلتس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه