معرفی بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی رایگان

همه‌ی ما این روزها حداقل یک تلفن هوشمند همه‌فن حریف در جیبمان داریم. تلفن‌ها و موبایل‌ها هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردند از دستگاه‌هایی بزرگ با ظاهری عجیب، به یک کامپیوتر کوچک و ظریف تبدیل شوند.

این ظریف‌های دوست‌داشتنی حالا با اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند برای ما نقش یک کتاب‌خانه‌ی بزرگ، باشگاه ورزشی، کلاس آشپزی و … را ایفا کنند. طولی نکشید که تلفن‌ها هوس کرده‌اند، پا توی کفش کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی هم بکنند و کمی هم در نقش معلم‌های زبان فرو بروند.

باور نمی‌کنید؟ با ما در این مقاله همراه بشوید تا تمام راه‌ های یادگیری انگلیسی از طریق اپلیکیشن موبایل را بررسی کنیم و البته این وسط با بهترین اپلیکیشن آموزش زبان برای آیفون و اندروید آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های تقویت زبان انگلیسی برای مبتدیان

? با بهترین اپلیکیشن آموزش زبان برای اندروید و آیفون همیشه به کلاس درس بروید

? Busuu: بیایید اول ببینیم اصلا این busuu به چه معناست؟ Busuu یک زبان خیلی ناشناخته در کشور کامرون است که فقط هشت نفر با آن زبان صحبت می‌کنند.

از آن‌جایی که صاحبان این اپلیکیشن دوست دارند، آدم‌های بیشتری به زبان‌های روز تسلط داشته‌باشند، و دایره‌ی مخاطبانشان محدود به هشت نفر نشود، دست به کار شدند و busuu را وارد بازار کرده‌اند.

این اپلیکیشن فعلا فقط می‌تواند زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، لهستانی و چینی را آموزش بدهد و کارش هم در زمینه‌ی آموزش بد نیست.

در busuu درس‌ها سطح‌بندی شده‌اند، و خبر خوب این‌که هر درس راجع به یک موضوع خاص صحبت می‌کند و سیر تا پیاز آن موضوع را برایتان روشن می‌کند. کم‌کم و بعد از این‌که با لغت‌های جدید آشنا شدید، کارکرد و نوع استفاده از کلمه‌ها و نکات گرامری مربوط به آن‌ها را هم در همان مبحث یاد می‌گیرید و البته بوزو جان حسابی حواسش به نوع املا و نوشتارتان و مکالمه هم هست.

اما برگ برنده‌ی اصلی busuu جامعه‌ی مخاطبانش است، کافی است شما در یادگیری یک نکته مشکل داشته‌باشید، رود به سراغ busuu می‌روید و می‌گویید:«من این نکته را خوب متوجه نشدم» او هم می‌گردد و از سبد مشتریانش، یک انگلیسی زبان سرحال آماده به پاسخگویی پیدا می‌کند و جوابتان را می‌دهد.

از آن بهتر این‌که خود شما هم می‌توانید بعد از این‌که مطالب را به خوبی یاد گرفتید و حسابی پیشرفت کردید، در نقش همان معلم busuu ظاهر شوید و به سراغ مبتدی‌ها بروید، تا هم آموخته‌های قبلی‌تان را مرور کنید، هم گرهی از کار خلق باز کنید.

خلاصه اگر دوست دارید از سطح مبتدی به سراغ یادگیری انگلیسی از طریق اپلیکیشن موبایل بروید، busuu قطعا می‌تواند رفیق خوبی برایتان باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه از دیکشنری استفاده کنیم

? Elevate: بازی با ریاضی‌های دوران کودکی را یادتان هست؟ Elevate نسخه‌ی امروزی شده‌ی همان بازی‌هاستف که قرار است هم حافظه‌ی شما را تقویت کند و هم به شما زبان آموزش بدهد، و هم کلی با سلول‌های خاکستری مغزتان بازی کند و آن‌ها را حسابی چاق و چله کند.

این اپلیکیشن کمک می‌کند تا بهتر صحبت کنید و البته در لحظه، کلمه‌ی مناسب‌تری را انتخاب کنید.

ابزارهای این اپلیکیشن مشترک اندروید و آیفون، به همین‌‌ها محدود نمی‌شود، بازی‌های تقویت هوش، تمرکز و حافظه که هر لحظه با پیچیدگی جدید منتظرتان هستند، ارائه الگوریتم منظم پیشرفت‌تان و …. از امکانات خوب این اپلیکیشن محبوب هستند که سرگرمی را در کنار آموزش قرار داده و یک پکیج کامل را فراهم کرده‌است. 

? Duolingo: اپلیکیشن duolingo را شاید بتوانیم به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان برای اندروید و آیفون که به صورت رایگان خدمات می‌دهد، معرفی کنیم.

این اپلیکیشن از زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و … پشتیبانی می‌کند. خب تا اینجا شاید کمی شبیه به بقیه اپلیکیشن‌ها باشد، اما خوبی این نرم‌افزار این است که همان شروع ماجرا، از شما یک آزمون می‌گیرد و سطح‌تان را مشخص می‌کند، بعد از آن لغت‌ها را به شکل تصویری به شما آموزش می‌دهد، پس اگر قلاب حافظه‌تان به تصاویر بهتر گیر می‌کند، و شکل‌ها و نقاشی‌ها حاکم بی‌رقیب ذهنتان هستند، می‌توانید با خیال راحت به سراغ این اپلیکیشن بروید و از بازی با تصاویر و کلمه‌ها لذت ببرید.

آدمیزاد وسط این همه درس خواندن نیاز به زنگ تفریح هم دارد، حالا اگر بازی و آموزش در کنار هم باشند که عالی است. Duolingo جان حواسش به این مورد هم بوده‌است و هر وقت از درس خسته‌شدید، می‌توانید با خیال راحت سری به بازی‌‌های موجود در اپلیکیشن بزنید، و سعی کنید لغت مناسب را در جای درستش قرار بدهید.

اپلیکیشن دولینگو کاملا رایگان است و برای استفاده از تمام امکانات آن نیازی نیست که تبلیغات رنگارنگ را تحمل کنید یا حق اشتراک فضایی پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های تقویت زبان انگلیسی برای مبتدیان

? Memrise: اپلیکیشن memrise به دانشگاه مجازی اهالی گوشی‌های هوشمند معروف است.چرا؟ چون این اپلیکیشن دقیقا شبیه به یک مدرسه‌ی بزرگ است و در آن می‌توانید تقریبا در هر زمینه‌ای از هنر و تاریخ و جغرافیا تا انواع‌ زبان‌ها آموزش ببینید.

Memrise توسط جامعه‌ی هواداری بزرگی توسعه پیدا می‌کند و هر کسی می‌تواند در زمینه‌ای که اطلاعات بیشتری دارد، به دیگران آموزش بدهد.

یادگیری زبان انگلیسی از طریق این اپلیکیشن، خیلی راحت است، شما کافی است این اپلیکیشن را نصب کنید، و بعد زبانی که می‌خواهید یاد بگرید در منو مشخص کنید. پس از آن شما با کمک تصاوری که به شکل موضوعی طبقه‌بندی شد‌ند، می‌تواند معنای واژه‌های مختلف را بیاموزید.

نکات گرامری هم به شکل‌های مختلف آموزش داده‌می‌شود و البته تلفظ صحیح هم نقش مهمی در هر درس دارد. آخر هر دوره هم اپلیکیشن از شما با یک آزمون جذاب، پذیرایی می‌کند، در این آزمون‌ها شما باید لغت‌های صحیح را در جای درست قرار دهید، معنای کلمه‌ها را حدس بزنید و … در پایان وقتی ممورایز مطمئن شد که خوب آن مبحث را یادگرفته‌اید، می‌توانید با سه چراغ روشن راهی مرحله‌ی بعد شوید.

نوع آموزش ممورایز، به شکل فلش‌کارت است، همان کارت‌های حافظه‌ی جادویی‌ای که همه‌ی ما در زمان کنکور تحصیل ازشان خاطره داریم. پس اگر دلتان برای آن کارت‌های جذاب تنگ شده، می‌توانید سری به ممرایز بزنید.

ممورایز در واقع می‌تواند با بازی‌های مختلف مکالمه‌ی شما را تقویت کند و آن را چند پله‌ای بالاتر ببرد. در نهایت خوب است بدانید بخش‌هایی از ممورایز، در حالت آفلاین هم در دسترس هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

با چند اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون و اندروید به شکل کپسولی آشنا شوید

بیشتر اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، بین اندروید و آیفون مشترک هستند، در بخش قبل ما به سراغ چهار اپلیکیشن پرکاربرد آموزش زبان رفتیم، اگر نتوانستید با هیچ‌کدام از آن‌ها ارتباط برقرار کنید، نگران نباشید و با خیال راحت به سراغ اپلیکیشن‌هایی که در این بخش معرفی می‌کنیم، بروید.

 از جمله اپلیکیشن‌های کاربردی می‌توانیم به mindsnacks که ویژه‌ی داوطلبین آزمون sat است و البته فقط برای آیفون کاربرد دارد، babbel برای افرادی که دوست دارند در گفتگو به زبان انگلیسی پیشرفت کنند، rosseta stone مناسب دانش‌آموزانی که هنوز اول راه یادگیری هستند و تازه می‌خواهند اولین گام یادگیری را بردارند، learn English  ویژه‌ی کسانی که دوست دارند گرامر و قواعد انگلیسی را در قالبی جدید بیاموزند، اشاره کرد.

یادگیری زبان از طریق اپلیکیشن موبایل را از کجا شروع کنیم؟

ما در سفیرمال عاشق تکنولوژی و کوتاه‌تر کردن مسیرها هستیم، برای همین هم یک تابلو روی در فروشگاه نصب کردیم و بزرگ نوشتیم: «ورود هر گونه اپلیکیشن آموزش زبان از طریق موبایل» آزاد است.

اپلیکیشن‌ها هم خوشحال و خندان وارد فروشگاه شدند و حالا منتظرتان هستند تا آن‌ها را نصب کنید و با استفاده از تمرین‌های جالب و جذاب، هم کلی سرگرم بشوید و هم یک قدم بزرگ برای یادگیری انگلیسی از طریق اپلیکیشن موبایل بردارید.

 

مطالب مرتبط:
تقویت املا در زبان انگلیسی
روش ‌های تقویت اسپیکینگ
چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟
چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟
برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه