زبان انگلیسی خود را با دیدن تئاتر تقویت کنید

جهت آشنایی با چگونگی یادگیری زبان انگلیسی با تئاتر با ما همراه شوید. می‌خواهید زبان انگلیسی را به بهترین شکل یاد بگیرید؟ پس لطفاً با تمام توان جلو بروید. یعنی اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را درست و حسابی یاد بگیرید فقط به کلاس و تمرین‌های بعدش اکتفا نکنید. در دوران یادگیری خلاقیت داشته باشید و از هر راهی برای افزایش مهارت در زبان انگلیسی بهره ببرید. شاید فکر کنید منظور ما دیدن فیلم بدون زیرنویس یا خواندن کتاب انگلیسی و… است. بله این کارها را می‌توانید انجام بدهید ولی پیشنهاد ما به شما چیزهایی بیشتر از سرگرمی‌هایی مثل فیلم و کتاب است.  در ادامه از اجرای تئاتر به زبان انگلیسی، نمایشنامه خوانی و… برایتان خواهیم گفت. پس اگر می‌خواهید بیشتر در موردشان بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

تئاتر و نمایشنامه را چه به آموزش زبان انگلیسی

قرار نیست همیشه همه چیز را از طریق جزوه، کلاس و کتاب یاد بگیریم. گاهی در متن بازی و سرگرمی می‌شود چیزهای زیادی یاد گرفت؛ حتی یک زبان خارجی. آموزش سرراست و سر کلاس نشستن یک سر ماجرا است و کارگاه‌های کاربردی، بازی، تئاتر و نمایشنامه‌خوانی سر دیگرش. گاهی در دل یک داستان، نمایش و… که به زبان اصلی نوشته و اجرا می‌شود؛ چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. اصطلاحاتی که هیچ وقتِ خدا، هیچ جوره در ذهن‌تان جای نمی‌گرفت، شاید جوری در دل تاتر گنجانده شده باشد که برای همیشه در گوشه‌ی ذهن‌تان باقی بماند!

پس در اجرای تئاتر به زبان انگلیسی یا نمایشنامه خوانیهم راهی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی هست.

نمایشنامه خوانی به زبان انگلیسی ؛ از سرگرمی‌تان کره بگیرید

بالاخره هر کس اوقات بیکاری و فراغتش را به نوعی می‌گذراند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمایش و تئاتر در برنامه‌های اوقات فراغت‌تان جا دارد و ازطرفی دغدغه‌ی یادگیری زبان دارید، می‌توانید از علاقه‌ای که به نمایش دارید به‌نفع یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. شما می‌توانید تئاتر انگلیسی ببینید یا در جلسه‌های نمایشنامه خوانی به زبان انگلیسی شرکت کنید. در این صورت با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم یک تئاتر به‌ یادماندنی می‌بینید و هم با شنیدن کلی کلمه و اصطلاح انگلیسی، زبان‌تان را تقویت می‌کنید.

از تماشای تئاتر به زبان انگلیسی چه چیزی عایدتان می‌شود

وقتی یک تئاتر انگلیسی تماشا می‌کنید یا به یک نمایشنامه خوانی به زبان انگلیسی گوش می‌دهید، سود چندجانبه‌ای نصیب‌تان خواهد شد:

  • یک نمایش به زبان خود نویسنده می‌بینید و همین باعث می‌شود به مقصود و مفهومی که نویسنده قرار است برساند، نزدیک‌تر شوید.
  • یادگیری در طی یک فرآیند سرگرم‌کننده همیشه بهتر اتفاق می‌افتد. وقتی از چیزی لذت ببرید مطمئناً مفمومش را بهتر درک می‌کنید و عبارت‌ها و کلمه‌ها به‌طور کامل در ذهن‌تان جا می‌افتد.
  • تکرار نکات گرامری در جمله‌ها و مکالمه‌ها باعث می‌شود برای همیشه ملکه‌ی ذهن‌تان بشوند.
  • بعد از دیدن تئاتر می‌توانید بارها و بارها در قالب نقش‌هایی که دیده‌اید بروید، با دوستان یا در خلوت دیالوگ‌ها را تکرار کنید تا کاربرد واژه‌ها و اصطلاحات جدید برای‌تان جا بیفتد.
  • بعد از چند بار دیدن تئاتر انگلیسی و شرکت در جلسه‌های نمایشنامه‌خوانی، می‌توانید خودتان نمایشنامه‌های معروف را به زبان اصلی تهیه کنید و بخوانید.

اجرای تئاتر به زبان انگلیسی در سفیر گفتمان ؛ آموزش و تماشا

اگر از شما بپرسند توقع‌تان از یک موسسه‌‌ی آموزش زبان چیست، حتما در مورد برگزاری کلاس‌های کاربردی و نهایتاً چند کارگاه آموزش زبان صحبت می‌کنید. البته حق هم دارید چون روال کار موسسه‌ها تا امروز تقریباً به همین سبک و سیاق بوده است. ولی سفیر گفتمان همیشه از هر راهی برای آموزش بهتر استفاده می‌کند، حتی از تفریح و سرگرمی. بر همین اساس در ابتدا تعدادی از استادان و زبان‌آموزان سفیر یک نمایشنامه به زبان انگلیسی را آماده و اجرا کردند و پس از آن، اجرای تئاتر به زبان انگلیسی جزء روال معمول موسسه سفیر شد؛ روالی که تا امروز هم ادامه دارد.

نمایشنامه خوانی به زبان انگلیسی در سفیر گفتمان

یکی دیگر از برنامه‌های جذابی که سفیر برای سرگرمی و آموزش زبان‌آموزان در نظر گرفته، نمایشنامه خوانی به زبان انگلیسی است. نمایشنامه‌های جذاب و خواندنی با وسواس انتخاب می‌شوند و چند وقت یکبار در موسسه و در جمع دوست‌داران هنر و نمایش خوانده می‌شوند. اگر مشتاق شرکت در این جلسه‌ها باشید می‌توانید هم یک تجربه جدید لذت‌بخش داشته باشید و هم کلمه و اصطلاحات انگلیسی را از دل نمایشنامه‌ها بیرون بکشید و یاد بگیرید. علاوه‌بر آن می‌توانید کلمه‌ها و اصطلاحاتی را که از قبل یاد گرفته بودید در طول شنیدن متن نمایشنامه دوره کنید تا در ذهن‌تان ماندگارتر شوند. ازطرفی شنیدن نکته‌های گرامری در طول خوانده‌شدن نمایشنامه باعث می‌شود بهتر این نکته‌ها را یاد بگیرید.

معرفی تئاتر به زبان انگلیسی

چهار اثر از دیوید آیوز، اولین تئاتری بود که گروه سفیر گفتمان روی صحنه بردند. دیوید آیوز یکی از نمایشنامه‌نویسان معروف و مدرن آمریکایی است که نمایشنامه‌های ساده و درعین حال پرمفهومی نوشته است. خانم شیوا اردوئی اولین تئاتر بچه‌های سفیر را کارگردانی کرده است.

از آن به بعد تئاترهای دیگری نیز توسط گروه هنرهای نمایشی سفیر آماده و اجرا شدند. اگر قصد معرفی تئاتر به زبان انگلیسی به دوستان‌تان را داشته باشید، می‌توانید گرگ‌ها و خواستگاری را پیشنهاد بدهید.

نمایشنامه‌های معروفی که شانس دیدنشان به زبان انگلیسی با کمک گروه هنرهای نمایشی سفیر گفتمان فراهم شده است!

نمایش خواستگار چخوف؛ کل‌کل‌های دو زمین‌دار

آنتوان چخوف داستان‌ها و ماجراهای شنیدنی‌ای نقل کرده است، همچنین نمایش‌نامه‌های چخوف همیشه حرفی برای گفتن دارند. دپارتمان هنرهای نمایشی سفیر این بار نمایشنامه خواستگار این نویسنده بزرگ را برای اجرا انتخاب کرده‌اند. ماجرای خواستگاری پسر یک زمین‌دار از دختر یک زمین‌دار دیگر. دو نفری که در خواستگاری هر حرفی می‌زنند و هر نقلی می‌کنند به‌جز گفتگو در مورد ازدواج فرزندان‌شان. اگر دوست دارید ماجرای دو زمین‌دار را دنبال کنید و مکالمه‌شان را به زبان انگلیسی بشنوید، سالن مستطیل قلهک موسسه‌ی سفیر گفتمان منتظر شماست. بلیت‌های نمایش را هم می‌توانید از سایت سفیرمال تهیه کنید.

گرگ‌ها؛ پای درددل زن‌های فوتسالیست‌

ماجرای دخترانی که فوتبال بازی می‌کنند ولی دغدغه‌های‌شان خیلی بزرگ‌تر از دنیای ورزش است. آن‌ها در مورد هر چیزی حرف می‌زنند، از مسائل دخترانه‌شان تا دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی مختلفی که دارند. این نمایش هم جنبه‌ی فمنیستی دارد و هم از اوضاع اجتماعی و مشکلات ریز و درشتش می‌گوید. دیدن این تئاتر و شنیدن مکالمه‌های جاندارش به زبان انگلیسی تجربه منحصر به‌فردی خواهد بود.

 چه به زبان انگلیسی مسلط باشید چه در میانه‌ی راه یادگیری و آموزش زبان باشید، در هرحال این نمایش برای‌تان دیدنی خواهد بود. هم از روایت زنان فوتسالیست لذت می‌برید و هم کلمه و اصطلاح جدید انگلیسی یاد می‌گیرید. چه تنها چه با همراهی دوستان‌تان، نمایش جذاب گرگ‌ها را از دست ندهید. بلیت‌های این نمایش را هم می‌توانید از سایت سفیرمال یا تیوال تهیه کنید.

حرف آخر

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را کامل و البته سریع یاد بگیرید.  به هر روشی مانند یادگیری زبان انگلیسی با تئاتر متوصل شوید. فقط به چند جلسه کلاس و تعدادی کتاب اکتفا نکنید. هرچه ساعت‌های بیشتری از روز را با واژه‌ها و اصطلاحات انگلیسی بگذرانید، شانس‌تان برای یادگیری بیشتر می‌شود.

 فیلم ببینید، پادکست گوش بدهید، با دوستان‌تان به انگلیسی صحبت کنید و به کارگاه‌های کاربردی زبان انگلیسی بروید. همه‌ی این‌ها به اندازه کافی برای‌تان مفید خواهد بود ولی بحثی که ما در این نوشته باز کردیم، شرکت در اجرای تئاتر به زبان انگلیسی و نمایشنامه‌خوانی بود که به‌جای خودشان می‌توانند مهارت‌تان در آموزش زبان را چند پله بالا ببرند. نمایش و تئاتر به زبان انگلیسی درواقع یکی از کلیدهای مهم ورود به دنیای واژه‌ها، اصطلاحات و نکات گرامری زبان است.

 

مطالب مرتبط:
تقویت دایره لغات انگلیسی
چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟
تقویت مکالمه انگلیسی در منزل
چگونه از طریق فیلم زبان یاد بگیریم؟
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه