معرفی آزمون تولیمو

شرکت در آزمون تولیمو که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، برای دانشجویان دکتری که زمان امتحان جامع آن فرا رسیده، اجباری است. به عبارت دیگر، امکان شرکت در آزمون جامع دکتری بدون گرفتن نمره حد نصاب مد نظر دانشگاه در امتحان TOLIMO امکانپذیر نیست. ثبت نام در این آزمون، منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌شود.

آزمون تولیمو شامل سئوالات چهارگزینه‌ای در بخش‌های ساختار و نوشتار زبانی (structure & written)، خواندن و درک مطلب (reading) و درک مطلب شفاهی (listening) و یک سئوال در بخش نوشتاری (writing) است. دامنه نمره کل در امتحان TOLIMO از 310 تا 677 بوده و در آن نمره بالاتر از 600 عالی، بین 520 تا 599 خوب، بین 480 تا 519 متوسط و کمتر از 479 ضعیف تلقی می‌شود. بخش writing نمره جداگانه داشته و نمره آن بین 1 الی 6 است که در کنار نمره کل در کارنامه درج می‌شود. بعضی از دانشگاه‌ها در برخی از رشته‌ها نیاز به نمره بخش writing تولیمو نداشته که از قبل به دانشجویان اعلام می‌کنند. 

مراکز برگزاری آزمون تولیمو

امتحان تولیمو از سال 1396 به صورت اینترنتی در مراکز مورد تایید سازمان سنجش کشور برگزار می‌شود. با توجه به اینکه نرم‌افزارهای این آزمون برای اجرا نیاز به تجهیزات و شرایط خاصی دارند، مراکزی در کشور شناسایی و این مراکز به عنوان مجری برگزاری آزمون‌های اینترنتی به صورت دوره‌ای در اطلاعیه‌های سازمان سنجش معرفی می‌شوند. تجهیزات کامپیوتری مراکز مانند صفحه نمایش، صفحه کلید و … قبلا به مراکز اعلام شده و شرایط استاندارد در مراکز وجود دارد.

مراکز برگزاری آزمون دارای ظرفیت محدودی هستند که پس از تکمیل ظرفیت امکان ثبت نام در آن مرکز وجود نخواهد داشت و داوطلب می‌تواند در مرکز دیگر یا شهر دیگر یا تاریخ دیگر ثبت نام کند؛ با توجه به شرایط و تجهیزات مورد نیاز برگزاری آزمون امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد.

نحوه ثبت نام در آزمون تولیمو

برای هر آزمون مهلت ثبت نام وجود دارد و داوطلب صرفا در آن بازه زمانی می‌تواند در آزمون ثبت نام کند؛ برای اطلاع از فهرست آزمون‌ها و شهرها و حوزه‌های برگزاری آزمون در هر دوره و همچنین اطلاعات تکمیلی هزینه و مهلت ثبت نام به سایت tolimo.sanjesh.org بخش جدول زمانی مراجعه کنید.

پرداخت هزینه آزمون به صورت اینترنتی از طریق درگاه پرداخت با استفاده از اطلاعات کارت بانکی متصل به شبکه شتاب انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که امکان انصراف از شرکت در آزمون وجود ندارد. لذا در صورت عدم در شرکت در آزمون، وجهی عودت داده نمی‌شودولی داوطلب می‌تواند تا 15 روز قبل از روز آزمون، آزمون ثبت نام شده را به آزمون‌های بعدی تغییر دهد.

نکات مهم روز آزمون تولیمو

  • داوطلب باید با همراه داشتن اصل پاسپورت یا اصل کارت ملی به آدرس مرکز که در آن ثبت نام کرده است مراجعه کند.
  • با توجه به اینکه درهای سالن رأس ساعت بسته می‌شود لازم است داوطلب حتماً قبل از ساعت اعلام شده در اطلاعیه در مرکز حضور داشته باشد.
  • همراه داشتن هر گونه وسیله ارتباط الکترونیکی از قبیل تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و غیره در جلسه آزمون برخلاف ضوابط بوده و با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.
  • مراکز تعهدی درخصوص تأمین فضا برای نگهداری کیف یا وسایل شخصی داوطلب ندارند لذا از همراه داشتن وسایل غیر ضروری یا غیر مجاز خودداری نمایید.
  • پس از اعلام مدیر مرکز و بازشدن درب سالن آزمون، داوطلبان پس از احراز هویت با ارائه مدرک شناسایی، به ترتیب به اتاق Admin وارد می‌شوند؛ هر داوطلب لحظاتی پشت کامپیوتر مستقر می‌شود و پس از عکسبرداری، یکی از کامپیوترهای سالن آزمون به صورت تصادفی توسط نرم افزار انتخاب و داوطلب برای استقرار به آن کامپیوتر هدایت می‌شود.
  • پس از اتمام مراحل احراز هویت داوطلبان، مراقبین پس از مراجعه به کامپیوتر داوطلب و وارد کردن رمز، نرم افزار آزمون را آماده اجرا می کنند؛ پس از چند دقیقه و بررسی سالن توسط مدیر مرکز که مشکلی برای اجرای آزمون وجود نداشته باشد، آزمون آغاز می‌شود.
  • داوطلب نیازی به همراه داشتن برگه چک نویس ندارد و برگه چک نویس توسط مرکز تأمین می‌شود.
  • داوطلب مجاز به خارج کردن برگه چک نویس نیست.
  • داوطلب می‌تواند در اتاق آزمون فقط مداد و مدرک شناسایی همراه داشته باشد و داشتن نوشت افزار دیگر مانند خودکار، روان‌نویس و … ممنوع است.
  • با توجه به اینترنتی بودن آزمون و سر و صدای ناشی از تایپ و … علی رغم مستقل بودن زمان آزمون هر داوطلب نباید فاصله زیادی بین زمان پاسخگویی داوطلبان وجود داشته باشد لذا داوطلبی که با تأخیر به سالن آزمون وارد شود، مجوز ورود به آزمون را نخواهد داشت و مراقبین فنی موظف هستند ورود با تأخیر را در نرم افزار ثبت کنند و داوطلب را به منزل هدایت کنند.

منابع آزمون تولیمو

با توجه به ساختار امتحان TOLIMO، منابع آمادگی این آزمون با آزمون تافل پی بی تی (paper-based) یکسان است و با مطالعه کتاب‌های آمادگی تافل مانند کتاب Essential Words for the TOEFL، کتاب گرامر TOEFL Grammar Flash و کتاب Longman PBT Preparation Course for the TOEFL Test می‌توانید به آمادگی لازم برای موفقیت در آزمون تولیمو برسید.

کلاس آمادگی تولیمو

از آنجایی که آزمون TOLIMO در سطح پیشرفته بوده و برای کسب نمره قبولی در آن حداقل باید سطح زبان Upper-Intermediate  باشد و از طرفی بخش گرامر آن نیاز به آموزش اختصاصی دارد، شرکت در کلاس‌ خصوصی آمادگی TOLIMO لازم و ضروریست. فروشگاه اینترنتی سفیرمال با همکاری جمعی از اساتید دانشگاه و اساتید با تجربه سفیر اقدام به برگزاری کلاس آنلاین آمادگی تولیمو کرده است.

برای ثبت نام در کلاس آمادگی آزمون تولیمو و تهیه منابع آن کلیک کنید. درک کاملی از مفهوم “TOLIMO” ندارم، اما اگر این موضوع یک نوع آزمون یا مهارت خاصی است که برای موفقیت در آن نیاز به تدریس خصوصی دارید، می‌توانم به شما راهنمایی کنم. برای موفقیت در آزمون‌ها یا مهارت‌های خاص، تدریس خصوصی می‌تواند راهی موثر باشد.

 

 ثبت نام در کلاس آنلاین آمادگی ازمون تولیمو و تهیه منابع آزمون

مطالب مرتبط:
آزمون دولینگو Duolingo معرفی، باید ها و نباید ها
منابع آزمون دولینگو
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

۴ دیدگاه برای “معرفی آزمون تولیمو”

  1. سلام، ممنون بابت معرفی بهترین منابع و کتاب های آزمون تولیمو ی سوال داشتم می خواستم بدون آیا از منابع آزمون تولیمو برای آمادگی آزمون تافل می شود استفاده کرد؟

    • آزمون تولیمو به صورت کامپیوتری برگزار می شود. و شما برای شرکت در این آزمون باید در مراکز از پیش تعیین شده حضور یابید و در آزمون شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه