آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیزترین کارهایی است که والدین و معلمان می‌توانند انجام دهند. کودکان در این سنین بسیار کنجکاو و مشتاق یادگیری هستند، اما ممکن است در یادگیری زبان جدید دچار مشکل شوند.

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید از روش‌های مناسب و جذاب و منابع آموزشی اصولی و استاندارد استفاده کرد. به یاد داشته باشید که آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیازمند روش‌ها و استراتژی‌های خاصی است که با توجه به سن، سطح توانایی و میزان توجه آنها ممکن است متقاوت باشد.

در این مقاله قصد داریم در مورد روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان، بهترین منابع زبان انگلیسی کودکان و  کلاس‌های آموزش زبان کودکان صحبت کنیم. پس از جای خود تکان نخورید تا به شما بگوییم چگونه خیال‌تان را از بابت آموزش زبان به کودک دلبندتان راحت کنید.

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی کودکان

بهترین سن یادگیری زبان برای کودکان بین 2 تا 7 سال است. در این سنین، کودکان بسیار کنجکاو و مشتاق یادگیری هستند و مغز آن‌ها برای یادگیری زبان های جدید بسیار منعطف است.

در واقع، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کودکانی که در سنین پایین زبان دوم را یاد می‌گیرند، به طور قابل توجهی بهتر از کودکانی که در سنین بالاتر زبان دوم را یاد می‌گیرند، می‌توانند به آن زبان مسلط شوند.

البته، این مساله برای هر کودکی متفاوت است و ممکن است برخی از کودکان در سنین بالاتر نیز به راحتی زبان جدید را یاد بگیرند. اگر شما هم به دنبال بهترین راه یادگیری زبان برای کودکان هستید، این نکات را در نظر بگیرید:

  • از روش‌های جذاب و سرگرم کننده استفاده کنید. کودکان در این سنین بیشتر از طریق بازی و سرگرمی یاد می‌گیرند.
  • روی مهارت‌های شنیداری و گفتاری تمرکز کنید. این مهارت‌ها پایه و اساس یادگیری زبان هستند.
  • از اشتباهات کودکان نترسید. کودکان در ابتدای یادگیری زبان ممکن است مرتکب اشتباه شوند. از این رو، بهتر است از اشتباهات آن‌ها نترسید و آن‌ها را تشویق کنید تا به یادگیری ادامه دهند.

ساخت یک محیط زبانی برای کودکان

ایجاد یک محیط زبانی برای کودکان بسیار مهم است و می‌تواند یادگیری زبان را برای آن‌ها ساده و جذاب کند. پیشنهاد ما استفاده از  CD های آموزشی زبان، فیلم‌ها، کارتون‌ها وبرنامه‌های تلوزیونی انگلیسی متناسب با سن کودکان است. شما همچنین می‌توانید کتاب‌ها و داستان‌های کودکانه به زبان انگلیسی را برای آن‌ها بخوانید اما حتما توجه داشته باشید که ذهن کودکان همانند اسفنج همه چیز را به خود جذب می‌کند، پس  لهجه و تلفظ شما باید کاملا صحیح و بدون خطا باشد.

بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی به کودکان

از جمله بهترین محصولات آموزش زبان کودکان که می‌توانند به شما در ساخت محیط زبانی کمک کنند، می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • فونیکس ایزی ریدرز Phonics Easy Readers

زبان آموزان با این برنامه که به آسانی نیز قابل استفاده است، مهارت خود را در خواندن زبان انگلیسی بالا می‌برند. 12 داستان سرگرم کننده، همراه با شخصیت‌های انیمیشنی جذاب، به ترتیب مطالب را از ساده به پیچیده آموزش می‌دهند. در این مجموعه زبان آموزان وقت دارند تا هر واژه را خودشان قبل از گوینده بخوانند. کودکان از این تمرین‌ها لذت می‌برند، چرا که این مجموعه به آنها اجازه می‌دهد تا موفقیت را تجربه کنند و در مهارت خواندن انگلیسی پیشرفت داشته باشند. این برنامه آموزشی مناسب کودکان 6 تا 12 سال است.

  • سوپر سیمپل سانگز Super Simple Songs

کودکان از همان آغاز تولد به ریتم و آهنگ علاقه خاصی نشان می‌دهند و اشعار کودکانه یکی از روش‌های مناسب برای آموزش مفاهیم مختلف به کودکان است. آموزش زبان انگلیسی با شعر برای کودکان نیز شیوه مناسبی به حساب می‌آید. این مجموعه شامل 30 شعر جذاب است که به کودکان کمک می‌کند به راحتی زبان انگلیسی را به خاطر بسپارند. Super Simple Songs با در برگیری زیر نویس‌، تکرار، تمرین و تصاویر زیبا فرآیند یادگیری را برای کودکان جذاب و آسان می نماید.

  • 30 آهنگ به همراه ویدئو
  • 30 آهنگ MP3
  • ویدئو آموزشی Brilliant Baby

ویدیو آموزشی Brilliant Baby مجموعه‌ ویدئویی یکپارچه، موثر و کارشناسی شده است که نوآوری را برای والدین به ارمغان می‌آورد. فیلم آموزشی زبان انگلیسیBrilliant Baby یکی از بهترین محصولات یادگیری زبان کودکان به شمار می‌آید. این مجموعه شامل بخش‌های مختلف زیر است و برای سنین 1 تا 4 سال مناسب است.

  • Letters
  • Numbers
  • Colors
  • Shapes
  • Animals
  • Sounds
  • Head to toe
  • Food fun
  • Opposites
  • Seasons

تمرین و تکرار:

تکرار کلمات و عبارات در طول زمان کمک می‌کند تا کودکان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند. برای این منظور می‌توانید با کودکان کلمات و جملات را بیاموزید و آنها را تکرار کنند.

ترکیب  مهارت‌های زبانی:

ترکیب مهارت‌های Listening، Speaking، Reading و Writing در فرآیند آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار مهم است تا آن‌ها بتوانند یک زبان را به صورت کامل یاد بگیرند.

بازی و سرگرمی:

زبان انگلیسی را به وسیله بازی‌ها و سرگرمی‌ها به کودکان آموزش دهید. از بازی‌های کودکانه، پازل‌ها، و فلش کارت‌های کودکان استفاده کنید. از جمله این بازی ها می توان به بازی زیر اشاره کرد:

مکالمه مستمر با کودکان:

با کودکان در مورد موضوعات مختلف به زبان انگلیسی صحبت کنید. این مساله می‌تواند در کارهای روزمره مثل غذاخوردن، تماشای تلویزیون، یا در مسیرهای پیاده‌روی انجام شود.

آموزش مفهومی:

به کودکان مفاهیم ابتدایی گرامر و واژگان را در قالب داستان‌ها و موارد واقعی آموزش دهید تا بهتر بتوانند ساختارها و لغات جدید را درک کنند.

تشویق و تحسین:

کودکان را تشویق کنید و پیشرفت‌هایشان را  تحسین کنید تا انگیزه برای یادگیری زبان داشته باشند.

کلاس‌های زبان:

در صورت امکان، کودکان را به کلاس‌های زبان انگلیسی مناسب ثبت نام کنید. کلاس خصوصی کودکان هم یکی از این گزینه‌ها است. این کلاس‌ها می‌توانند فرصتی برای تعامل اجتماعی و یادگیری متنوع باشند.

استفاده از منابع آموزشی کودکان

از منابع آموزشی مختلف مثل بهترین کتاب‌های زبان کودکان، ویدیوهای آموزش زبان کودکان و بازی‌های فکری کودکان بهره بگیرید. هر منبع با توجه به کاربرد و سطحی که دارید، می‌تواند در روند یادگیری زبان کودکان به آن‌ها کمک بسیاری کند. از جمله کتاب‌ زبان‌های جذاب و مفرج کودکان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

کتاب My First Handwriting Book حروف الفبای انگلسیی را با روشی جذاب به کودکان می‌آموزد و به آن‌ها کمک می‌کند این حروف را به صورت صحیح و اصولی بنویسند. کودکان در این کتاب می‌آموزند که به سرعت و به خوبی حروف الفبا را بنویسند. تمرین‌های این کتاب بر اساسی تهیه شده است که دست خط کودکان را زیبا می‌‌کند. از ویژگی‌های این کتاب می‌‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی کودکان با واژه‌های جدید
  • تمرین نوشتار حروف انگلیسی
  • یادگیری لغات مربوط به تمام حروف انگلیسی
  • صفحات تمام رنگی
  • قابل استفاده به صورت خودآموز

کتاب My First Handwriting Book برای رده سنی 7 الی 12 سال که قصد شروع یادگیری زبان انگلیسی را دارند مناسب است.

  • دیکشنری تصویری کودکان Young Learner’s Picture Dictionary

فرهنگ لغت تصویری Longman Young Children’s Picture Dictionary از انواع نقاشی‌ها، آهنگ‌ها و شعرها برای نشان دادن 280 کلمه مناسب برای زبان آموزان کودک استفاده می‌کند تا به آن‌ها کمک کند دنیا را آنطور که می‌بینند توصیف کنند.

این دیکشنری تصویری که در کلمات را در قالب 26 موضوع با اسباب بازی‌ها، حیوانات و شخصیت‌های افسانه ای آموزش داده است، یادگیری زبان را برای کودکان تبدیل به فعالیتی سرگرم کننده می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان باید به عنوان یک تجربه شاد و مفهومی در نظر گرفته شود تا آن‌ها با انگیزه و علاقه به یادگیری ادامه دهند و همچنین به یاد داشته باشید که صبر، توجه و محبت از عوامل مهم در آموزش زبان به کودکان هستند.

پس با آن‌ها  به صورت مستمر و صبورانه کار کنید تا همانند یک فرد native speaker با شما انگلیسی صحبت کنند. برای دریافت مشاوره آموزشی رایگان و تهیه بهترین منابع آموزش زبان کودکان از طریق فروشگاه اینترنتی سفیرمال کافیست به سایت safirmall.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02174056000 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:
بهترین سن یادگیری زبان
کلاس خصوصی زبان کودکان
پادکست انگلیسی برای کودکان
آموزش زبان به کودکان از طریق موزیک
آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه